Dakaro dalyje netrūksta naujienų apie lenktynininkus: jų pasiekimus, patiriamą įtampą, nuovargį ir miego trūkumą. Tačiau žmonės, kurie Dakare dažniau miega dieną nei naktį, o dažniausiai bluosto nesudeda išvis, paprastai lieka užribyje, rašoma pranešime žiniasklaidai. Tai – mechanikai. Kokia yra jų kasdienybė Dakaro ralyje?
Gyvenimas Dakaro ralio bivuakuose
© Andrius Laucius

Vairuotojas galėtų būti mechaniku

Projekto #iGo2Dakar dalyvis Mindaugas Plukys bivuake Ujūnyje pakalbino du Antano Juknevičiaus komandos „Craft Bearings“ komandos mechanikus – Vaidą ir Juozą (dar žinomus pravardėmis Sinkis ir Chosas). Nors neslepia nuovargio, jie abu nestokojo geros nuotaikos ir nevengė pajuokauti apie ralio maratono kasdienybę, kuri dažnai yra labai romantizuojama. Kopos, šiltos naktys, daugybė galingų automobilių – kas gali būti geriau? Mechanikai juokauja, kad tai – tik iliuzija, o ilgametė patirtis įrodė, kad realybė kiek kita.

„Kelintas man Dakaro ralis? Reiktų paskaičiuoti... Turbūt aštuntas. Kai draugams papasakoji apie šitą ralį, tai sako, kokiu čia bepročiu reikia būti, kad važiuoti“, – neslėpdamas ironijos pasakojo Juozas.

„Man tai jau trečias Dakaro ralis. Lyginant su pernai, tai nieko šiemet naujo – tik lietus stipresnis ir šaltesnis nei Lietuvoje“, – šypsodamasis pridūrė Vaidas.

Paklausti, ar galėtų pats vairuotojas – A. Juknevičius – pabūti mechaniku, jie komandos draugą pagyrė – šis ne tik žino, kaip spausti pedalą bei sukti vairą, bet ir kiekvieną „Toyota Hilux“ detalę nuo A iki Z galėtų apibūdinti ir rasti jos vietą. Trečius metus važiuodamas tuo pačiu automobiliu, lenktynininkas ne kartą dalyvavo jį perrenkant – keičiant kėbulo ar transmisijos detales.

Arba lietus, arba smėlio audra

„Ką įspūdingo galim pamatyti? Nieko. Dirbi, dirbi ir dirbi. Varginantis darbas. Pažiūrėkit, kokiomis sąlygomis mes čia turim dirbti – balose viskas“, – juokdamasis ir rodydamas į žemę toliau pasakojo Vaidas, paneigdamas populiarią nuomonę, jog mechanikai dienomis turi daug laiko poilsiui ir gali dairytis po apylinkes. Jo kolega savo ruožtu pridūrė, kad pernai buvo dar prasčiau.

„Pernai buvo baisiau. Kai atvažiavom į šitą bivuaką, buvo per sprindį vandens visur. Užsitempėm šiukšlių maišus ant kojų, prisirišom juos užtraukėjais, dar po maišą ant pečių ir nėrėm po mašina. Lauke kokie plius trys, vėjas, stiprus lietus. Kai pirštais jau nebesugraibai varžtų, eini arbatos išgerti – pasišildai. Ir tada vėl po mašina“, – prisiminė Juozas.

„La Pasas nieko naujo neparodė – kaip pernai, taip ir šiemet. Arba smėlio audra, arba lietus – kitaip ten nebūna, geras oras neegzistuoja“, – pirmąją stotelę Bolivijoje prisiminė Vaidas.

Lenktynininkai šiame Dakare turėjo jau dvi laisvas dienas. Praėjęs penktadienis buvo poilsio diena atvykus į Boliviją, o pirmadienio greičio ruožas buvo atšauktas, tad sportininkai dar vieną dieną nelenktyniavo. O ar mechanikai per tas laisvas dienas irgi poilsiauja?

„Ta išeiginė yra lenktynininkams. Mums išeiginė tik tada, kai bivuakas toje pačioje vietoje ir nereikia niekur važiuoti. Šiemet ilsėjomės 2 kartus ir daugiau jau negausim. Kai reikia važiuoti 500 kilometrų, tai toks čia ir poilsis“, – sakė Juozas.

Mechanikams reikia ne tik pervažiuoti iš vieno bivuako į kitą, bet ir įrengti stovyklą bei pasiruošti automobilio priėmimui – pastatyti palapines, sudėlioti įrankius ir atsargines dalis. Tai taip pat užima ne vieną valandą, tad laiko tikram poilsiui nelabai ir lieka. O laiko miegui – tik sunkvežimio kabinoje, važiuojant tuos 500 kilometrų tarp bivuakų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Chodorkovskis apie „Vagner“ veiklą tyrusių žurnalistų nužudymą: tai kruopščiai suplanuota operacija (68)

Trijų Rusijos žurnalistų, tyrusių samdytų Rusijos karių veiklą Centrinės Afrikos Respublikoje,...

Sužinoti, ką veikia Seimo nariai, darosi vis sunkiau: įžvelgia slaptus valdančiųjų interesus (69)

Sekti Seimo narių aktyvumą nuo šiol bus kur kas sudėtingiau: Seimo valdybos priimtu sprendimu...

Po kelionės į Graikiją suprato, kodėl Lietuvai reikia mokamų paplūdimių (144)

Mokami paplūdimiai yra viso pasaulio ateitis, nes juose yra visko, apie ką svajoja poilsiautojai....

Emigrantų šeimos tragedijos dalyviai paprašė išklausyti ir kitą pusę: prabilo apie girtavimus ir palaidą gyvenimą (89)

Po to, kai Lietuvoje atostogavęs vienuolikametis berniukas buvo slapta išgabentas į Vokietiją,...

Filme „Titaniko“ tragedija parodyta ne visai tiksliai: kaip iš tiesų skendo laivas?

James'as Cameronas, garsiojo filmo „Titanikas“ (1997 m) kūrėjas investavo daug pastangų ir...

Klaipėdiečių kantrybė trūko: juodos dulkės skverbiasi į būstus, vaikai ėmė kosėti (224)

Šiaurinėje Klaipėdos miesto dalyje gyvenantys klaipėdiečiai nori uždrausti vienai didžiausių...

12 garsiausių visų laikų Madonnos skandalų: masturbavosi prieš kameras, viešumoje apnuogino spenelį, išleido erotinių fotografijų albumą (9)

Popkaralienė Madonna, kuriai rugpjūčio 16 dieną sukako 60 metų, visą savo gyvenimą nesibodėjo...

Kodėl smerkiame didelį poros amžiaus skirtumą? (33)

Amžiaus skirtumas poroje žeidžia mūsų moralinius įsitikinimus – dažnai manome, kad tokie...

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl Emilio Vėlyvio rengtos provokacijos bažnyčioje (467)

Neįprastu būdu Žolinių šventę sugalvojusiam paminėti režisieriui Emiliui Vėlyviui ir jo...

„DELFI dėmesio centre“ taip pat galės matyti BTV ir „Info TV“ žiūrovai (207)

Nuo rugpjūčio 27 d. DELFI TV eteryje pradedama rodyti laida „DELFI dėmesio centre“, kurią ves...