aA
Savaitgalį pavyko suorganizuoti pandeminę „drifto“ treniruotę Nemuno žiede. Neslėpsiu, datą ir skubėjimą paskatino nežinomybė, kuri ištiks po „Nacionalinio žiedo“ dalininkų susirinkimo, tad skubėjome spėti pasidžiaugti trasa iki jo. Šeštadienio metu neišvengiau klausimų tiek apie trasos likimą, tiek apie Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) ateitį, tad nusprendžiau išdėstyti savo poziciją viešai.
Linas Ramoška
Linas Ramoška
© DELFI / Domantas Pipas

Kas bus su trasa – nežinau. Dalininkai nuspręs, kaip atrodys šis sezonas, tačiau Kauno miesto pasitraukimas daug teigiamų vilčių nekelia. Faktas, jog pradėtas pasiruošimas koncesijai kelia dvejopus jausmus: vienok, galbūt turėsime puikią trasą, antra vertus – ar ją įpirksime? Automobilių sportas Lietuvoje toli gražu nėra prestižinė ar eurais apipilta disciplina, tad jeigu pasieksime „europines“ nuomos kainas, teks ieškoti alternatyvų – ateitis parodys.

Federacijos situacijos atžvilgiu įžvalgų turiu šiek tiek daugiau. Po stipriai per ilgai trukusio susikompromitavusio prezidento nušalinimo, panašu, kad yra šansas naujam startui ir šį kartą turiu labai aiškius kriterijus, kurie lems mano paramą vienam ar kitam kandidatui. Sudariau TOP 3:

1. Lengvų kovų paieška. Paskutiniai trys LASF prezidentai paskyrė save kovai su „Nemuno žiedo“ vadovu, su „Autoplius.lt Fast Lap“ ar dar kuo nors. Nei vienas nelaimėjo. Ne tik kad nelaimėjo, bet ir pasirūpino papildoma įtampa bendruomenėje, bei įvaizdžiu, kad „tie ten tarpusavy pjaunasi pastoviai“. To mums nebereikia. Nenoriu matyti prezidento ir administracijos, kurie išsirenka lengvą priešininką ir užsiciklina kovai su juo. Federacijos darbas yra lipti ant galvos ministerijos klerkams, bandant pagerinti situaciją, tad jeigu naujasis vadovas pasakos, kad imsis kovos su kuo nors – mano paramos negaus. Metas susikaupti ir dirbti tam, kad kažkas būtų sukurta, o ne tam, kad kažkas būtų nugriauta ir tada reikėtų galvoti, ką daryt toliau.

2. „Jie nelicencijuoti“ nesąmonės. Per pastaruosius keletą metų Lietuvoje atsirado net keletas tikrai gerų autosporto produktų: „NemunRing Winter Games“, „F-Race“, „Weekend Race“ ir t.t. Visi paminėtieji neturi nieko bendro su federacija ir yra „draudžiami“ nepaisant to, kad daro varžybas savo iniciatyva, jos sulaukia didelio populiarumo ir žmonės jau išmoko tai atlikti be profesionalų pagalbos. Gana. Gana vaidinti ekspertus, gana spręsti kas yra kas, pagal tai, ar perkama licencija, ar ne. „Autoplius Fast Lap“ vieną kartą ir visiems laikams įrodė, kad esmė yra kaip daromos varžybos, o ne kiek popierizmo jas seka. Pakalbėjus su šių varžybų organizatoriais nesunku suprasti, jog jie neturėjo visiškai jokio kontakto su federacija, o tai rodo, kad kažkas nedirba savo darbo. Reik būti žioplu, kad nesuprastumei, jog būtent šie žmonės bus ateities ralio, kroso ir visų kitų sporto šakų organizatoriai, tad reikia ne drausti, o rasti kompromisų.

Čia, aišku, ta sudėtingoji dalis, nes pastarųjų metų suvokimas, jog federacija yra it valstybinė institucija ir organizatorius turi eiti pas ją, o ne ji pas organizatorių, leido gerokai užriesti nosį, tačiau reiktų nepamiršti, jog taip nėra. LASF yra asociacija, turinti narių ir pavadinimą – realios galios kažką drausti ar aiškinti, kaip gyventi, ji neturi, tad metas ieškoti realių ir logiškų pasiūlymų, kodėl žmonės turėtų prisijungti ir prisiimti įsipareigojimą laikytis bendrų taisyklių. Pasikartosiu – joks įstatymas neįteisiga LASF galios. Man prireikė 24 minučių pokalbio, kad įkalbinčiau „F-race“ organizatorių prisijungti prie federacijos – paprasti argumentai veikia, tik reikia pabandyt tai padaryt.

3. Veiklos optimizacija. Mano akimis, federacija turi tris esmines užduotis: užtikrinti varžybų objektyvumą, užtikrinti sporto saugumą ir užsiimti švietimo, plėtojimo veikla. Tai gana paprasti, nesunkiai suvokiami dalykai, kurie reikalauja paprastų priemonių. Iš esmės užtektų šešių žmonių, kurie dirbdami visu etatu visas šias funkcijas galėtų užtikrinti. Šiuo metu mes turime n sporto šakų komitetų, tarybų ir dar visokių, neatlygintinai dirbančių žmonių makalynę, kuri sukuria daug darbo sekretorėms. Susidaro įspūdis, kad kuo daugiau simbolių bus protokoluose, tuo geresnis autosportas Lietuvoje.

Mano galva, visiems reiktų daryti tai, ką jie moka daryti: organizatoriai organizuoja, jeigu jų sukurtos sąlygos tenkina sportininkus, jie dalyvauja varžybose, o federacija užtikrina, kad viskas vyktų sąžiningai ir saugiai. Paprasta ar ne? Bet šiuo metu aš pats esu komiteto pirmininkas, organizatorius, varžybų metu būnu varžybų vadovu ar trasos saugumo viršininku, ar dar kuo nors. Penki titulai, nulis prasmės. Sukurkime e-shopą, kuris leistų administruoti licencijas, sumažinkite jų skaičių iki logiško, sumažinkim administracinį aparatą iki to, kuris reikalingas ir visi darykim, ką sugebam daryti. Dirbant realius dalykus, galbūt liks mažiau laiko bereikalingoms rietenoms.

Trys paprasti dalykai, kurių visų esmė paprasta: nustoti pyktis, nustoti rietis ir nustoti vaidinti darbą. Pasiūlykite tokią programą ir gausite mano palaikymą. Manau, ne mano vieno.

Linas Ramoška yra LASF Drifto komiteto pirmininkas. Šis tekstas yra autoriaus nuomonė ir nebūtinai sutampa su „Delfi“ redakcijos nuomone.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.0000

Rekordinis dalyvių skaičius pirmajame „Rotax Max Lithuania Challenge powered by Spark Energy“ etape (1)

Šiandien Vilniuje, Plytinės kartodrome, startavo „ Rotax Max Lithuania Challenge powered by Spark...

Neįtikėtinas darbų sąrašas: iki „Press ralio“ reikia spėti ne tik sukonstruoti automobilį, bet ir susituokti

Panevėžietis žurnalistas Tomas Markelevičius pažįstamas kone visai Lietuvai. Daugelis ne kartą...

Šeštadienį – kartingo „Rotax Max Lithuania Challenge powered by Spark Energy“ pirmasis etapas

Jau šį šeštadienį Vilniuje, Plytinės kartodrome, startuoja „ Rotax Max Lithuania Challenge...

Slapti Dano Azikejev ginklai kovoje dėl čempiono titulo: naujos trajektorijos ir automobilio patobulinimai

Greičiausias kirgizas Lietuvoje Danas Azikejev nesikuklina: šiemet jis nori tapti Lietuvos...

Vaidoto Žalos reabilitacijos planas po Dakaro: startuos Pasaulio taurės „Andalucia Rally“

Nors šiemet Dakaro ralio metu fortūna nuo „ Agrorodeo “ komandos nusisuko, vos į Lietuvą...

Top naujienos

Žiaurumu visą Lietuvą šokiravęs 17-metės žudikas per daug kentėjo, todėl gaus solidžią kompensaciją (216)

Dėl įvykdyto šaltakraujiško nusikaltimo daugiau kaip prieš dešimt metų visą Lietuvą...

XX amžiaus pradžioje gimęs interjero stilius, kuris mūsų namų nepalieka iki šių dienų: skoninga ir ne pigi elegancija (9)

Minimalistinis stilius pradėjo formuotis praėjusio amžiaus pradžioje. Tam neginčijamos...

Liko 100 vakcinos dozių, kurias būtina panaudoti: į „Litexpo“ kviečia visus norinčius (27)

Šeštadienį likus 100 „ AstraZeneca “ dozių, Vilniaus miesto mero patarėjas Karolis...

Paulius Jurkevičius. Jeigu maršas vyktų Italijoje – organizatorius teistų (341)

Apie gegužės 15 – ąją pasisakė beveik visi, kas galėjo: vyskupai, eiliniai vienuoliai,...

Į „įmonės zombio“ spąstus patekęs raseiniškis algos neatgauna dvejus metus: direktorius Ačas tvirtina pats esąs įkaitas (102)

Veiklos nevykdančios, turto neturinčios įmonės gali tapti tikru galvos skausmu buvusiems jų...

Šiurpi per naktį mirusių 1746 žmonių paslaptis atskleista: ant lavonų netūpė net musės (9)

1986 metų rugpjūčio 21 dieną prie Nioso ežero Šiaurės vakarų Kamerūne pasigirdo keistas...

Dieviškų vaizdų Europos sala pamažu vaduojasi iš pandeminio liūdesio gniaužtų: visi trokšta čia atvykti (8)

Tokių privalumų kaip Žydroji grota, raibuliuojanti jūra, penkių žvaigždučių viešbutis ir...

Daugelis tėvų vis dar vengia kalbėtis su savo vaikais apie seksą: psichologė paaiškino, kodėl tai būtina ir nuo kelių metų pradėti (35)

Daugelį tėvų ši tema vis dar verčia raudonuoti ir jaustis nejaukiai. Bet norite tikėkite, norite...

Gydytojas pažėrė naudingų patarimų, kaip numalšinti po skiepo atsiradusį šalutinį poveikį (182)

Įsibėgėjant vakcinacijai nuo COVID-19 žmonėms kyla vis daugiau su tuo susijusių klausimų:...