Ateityje – tarptautinių taisyklių diegimas

Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, dvi dienas trukusiame renginyje lektoriai iš 7 skirtingų Europos šalių pasidalino 16 pranešimų, skirtų drago sportininkams, komandų vadovams ir varžybų organizatoriams. Pasiklausyti Europos traukos lenktynių autoritetų susirinko entuziastai.

Pirmąją konferencijos dieną renginio dalyvius taip pat pasveikino LASF prezidentas Romas Austinskas, kuris savo kalboje džiaugėsi dideliu drago autosporto bendruomenės susidomėjimu renginiu ir sąmoningumu įvertinant tai, jog greitėjant sportiniams automobiliams reikalingos didesnės saugumo užtikrinimo priemonės, padedančios apsaugoti sportininkus nuo galimų sužeidimų.

Konferencijos organizatorius Andrius Tiknius, kuris yra LASF drago komiteto narys, LASF Techninių reikalavimų komiteto narys bei Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) drago komiteto narys, teigia, jog konferencija buvo reikalinga norint Lietuvos traukos lenktynių bendruomenės narius supažindinti su europine praktika, kurias ilgainiui reikės įdiegti ir mūsų šalyje.

„Pagrindinė konferencijos idėja – dalintis tarptautinėmis praktikomis ir mintimis, kurios leistų sužinoti daugiau apie drago lenktynes kitose šalyse, paskatintų diskusiją apie tarptautinių standartų ir taisyklių suvienodinimą, įvedimą Lietuvoje, taip sportininkams atveriant galimybes lenktyniauti keliose šalyse, nes dabar, dėl labai skirtingų reikalavimų ir techninių galimybių, tai praktiškai neįmanoma“, – sako A. Tiknius.

LASF ir FIA drago komitetų nario teigimu, Lietuvos traukos lenktynių reglamentas ilgą laiką nebuvo papildytas, todėl šiuo metu reikalingi dideli saugos reikalavimų pakeitimai ir tobulinimai – automobiliai yra žymiai pajėgesni ir rodo geresnius rezultatus nei apibrėžta reglamente.

Traukos lenktynių entuziastų konferencija

„Vienareikšmiškai vertinti drago saugumą ir jo užtikrinimo priemones Lietuvoje – sudėtinga, nes sportininkai į tai žiūri pakankamai skirtingai. Tiksliausia būtų sakyti, jog situacija – patenkinama.

Greičiausi lenktynininkai daug dirba su įranga, naudoja daugiau saugos priemonių nei reikalaujama lenktynių reglamentuose. Tačiau turime ir rimtų spragų. Traukos lenktynių sportui Lietuvoje – vos 15 metų. Visi sportininkai ir teisėjai užaugo ir vis dar auga kartu su dragu, todėl reikalavimai sportininkams ir jų automobiliams pamažu kyla – kai jų svarbą patvirtina europinio lygio autoritetai – gauname dar vieną patvirtinimą, jog pokyčiai – reikalingi. Tai – viena iš priežasčių, kodėl suorganizavome šią konferenciją.

Kita svarbi tema – standartai. Šiuo metu turėdami žemesnius standartus, tiesiog gaištame laiką, nes vis tiek ilgainiui turėsime juos suvienodinti su pažengusiomis šalimis. Turime tai suvokti ir įsisavinti dar šiandien, nes kuo ilgiau šis procesas truks, tuo daugiau pinigų praras žmonės, šiandien besistengiantys ištobulinti savo automobilius.

Pasikeitus saugumo reikalavimams ir juos apibrėžus naujai, jie turės daug ką pakoreguoti. Tokius pokyčius mačiau Švedijoje, Anglijoje, kitose Europos šalyse ir jie yra natūralus dalykas“, – pasakoja automobilių sporto ekspertas.

Drago legendos dalinosi patirtimi

A. Tikniaus nuomone, renginio sėkmę ir svarbą rodo tai, jog konferencijoje dalyvavo drago ir apskritai autosporto pasaulyje puikiai žinomos asmenybės, kurios dalyviams suteikė daug naudingos informacijos.
Pranešimus skaitė Billas Felsteadas ir Paulas Marstonas iš Jungtinės Karalystės – traukos lenktynių veteranai, šiuo sportu besidomintys nuo jo atsiradimo Europoje. Pranešėjai kalbėjo apie drago automobilių konstravimą, užtikrinant balansą tarp didelio greičio ir saugumo.

B. Felsteadas – automobilių konstruktorius, gaminantis nuo 1975 m., todėl jis tiesiogiai matė ir žino, kaip ir kodėl atsirado, vystėsi saugumo priemonės.

„Visame pasaulyje žinomas ir vis dar lenktyniaujantis P. Marstonas puikiai išmano taisykles, klasifikacinius reikalavimus. Profesionalas kalbėjo apie automobilio sureguliavimą, padedantį užtikrinti didesnį saugumą, dalinosi patirtimi rėmėjų paieškų, drago sporto populiarinimo klausimais. Iš jų traukos lenktynių kultūros galime daug ko pasimokyti“, – mano A. Tiknius.

Dėmesys buvo skirtas ir istorinei perspektyvai. Svečias iš Švedijos Janas Pherssonas, renginio dalyvius supažindino su saugumo užtikrinimo priemonėmis, jų evoliucija, šiuo metu keliamais reikalavimais. Pranešėjas kalbėjo apie visas priemones – pradedant saugos diržais, baigiant – lenktynininko kostiumu, todėl jo pranešimas sukėlė aktyvią diskusiją, seminaro dalyviai turėjo daug klausimų.

Lenktynių automobilius taisančios ir jiems dalis tiekiančios olandų kompanijos „Post&Dros“, kuri daug metų dirba su lenktynininkais Lietuvoje, atstovai Dickas Kosteris ir Egbertas Drosas pristatė Lietuvoje mažai žinomą duomenų registravimo sistemą (angl. data logging), kuri gali išsaugoti duomenis apie dinamines automobilio savybes, variklio pakabos darbą.

Žinant šią informaciją automobilį galima sureguliuoti taip, jog būtų užtikrintas žymiai didesnis saugumas nei įprastai.

Pranešimus taip pat skaitė LASF teisėjų komiteto narys Saulius Stanaitis, kalbėjęs apie saugos lankus, dalyvius supažindinęs su informacija apie tai, kokios nelaimės gali nutikti naudojant netinkamą įrangą. Naudingomis įžvalgomis ir asmenine patirtimi apie saugumo lankų gamybą, tvirtinimą dalinosi ir neseniai išrinktas LASF drago komiteto pirmininkas Arūnas Gudonis.

„Kartu su drago komitetu vykdydami mokymus, konferencijas norime dalintis žiniomis, kurios leistų mūsų sportininkams išvažiuoti į tarptautines varžybas, padėtų įsisavinti techninius standartus ir efektyviausius sprendimus. Taip pat siekiame, jog LASF atstovų atliekama techninė saugumo reikalavimų ekspertizė būtų pripažinta ne tik Lietuvoje“, – mintimis apie konferenciją dalinasi A. Tiknius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją