aA
Visa Lietuva nekantriai laukia jau visai priartėjusių „ENEOS 1006 km“ lenktynių – savaitgalio, kuomet Palangos „močiutės“ išnuomoja praktiškai visus savo turimus kambarius ir kurortas tampa adrenalino sostine. Tiek renginio organizatoriai, tiek patys dalyviai pasiruošimus pradeda toli gražu ne likus mėnesiui ar porai iki paprastai liepos viduryje vykstančių lenktynių – visi darbai prasideda pasibaigus ankstesniam sezonui. Taip sakant, lenktynės baigėsi – teprasideda lenktynės, rašoma pranešime žiniasklaidai.
© Egidijaus Babelio nuotr.

Kartu su šiomis lenktynėmis įvyks ir Lietuvos automobilių sporto federacijos organizuojamas „Startline Lietuvos endurance“ čempionato 3 etapas. Kuo jis skiriasi nuo lenktynių? Praktiškai, niekuo. Tiek šio, tiek Baltijos čempionatų dalyviai renka taškus, kurie sumuojasi viso sezono metu ir, po paskutinio etapo spalio antrąjį savaitgalį, taps aišku, kuri komanda šį sezoną tapo ne tik greičiausia savo klasėje, bet ir tarp visų sezono dalyvių.

Kol kas lyderio poziciją užėmusi „Rimo“ komanda su „BMW M3“, antrieji – „IGORIOLANKAI“ ir jų „VW Golf“, o tretieji – „Lexus Team LT“. Tiesa, pirmosios dvi komandos atstovauja ir tai pačiai „Diesel“ klasei, kai tuo tarpu „Lexus Team LT“ taškus renka GT klasėje.

Lietuvos „Startline“ čempionato klasės. Tiek „ENEOS 1006 km“ lenktynių, tiek čempionato dalyviai, pagal savo lenktynėse naudojamą techniką, skirstomi į klases: paprastai kategorijos formuojamos pagal automobilių galingumą, variklio kubatūrą bei naudojamą kurą, kaip kad A2000, A3000, A3000+, GT, X1 ar D (dyzeliniu kuru varomų automobilių klasė).

Tiesa, nutinka ir taip, kad ne visos klasės susiformuoja: tam, kad dalyviai galėtų pretenduoti į taškus, čempiono titulą bei laimėtojo taurę klasėje – turi būti tam tikras dalyvių skaičius. Elementaru: koks laimėtojas be konkurencijos? Tačiau jau pastebima, kaip bėgant laikui klasės keičiasi: gausėja galingesnių automobilių bei bolidų, varomų dyzeliniu kuru.

Panašu, kad mažiausiai galingų automobilių klasei A2000 lemta išnykti, nors tai ir neturėtų stebinti: visos komandos stengiasi įsigyti techniką, kur būtų ir galinga, ir patikima, ir tinkama vertinant iš ekonominės perspektyvos.

Šiek tiek apie taisykles. Tiek „Startline Lietuvos endurance“ čempionate, tiek „ENEOS 1006 km“ lenktynėse pagrindinė taisyklė – ta pati. Komandą be vadovo ir mechanikų sudaro mažiausiai du, o daugiausiai – keturi vairuotojai. Visi jų trasoje be poilsio gali važiuoti ne daugiau, kaip 1 val. 10 min., o ilsėtis prieš važiavimą – 1 valandą.

Tiesa, čempionatas – kur kas trumpesnis. Jo įskaitos rezultatai bus aiškūs jau po pirmųjų 4 valandų lenktynių.

Čempionato etapai. Paprastai čempionatą sudaro 5 etapai, o taškus dalyviai susirenka iš 4, geriausiai pravažiuotų lenktynių. Šiais metais tokios galimybės lenktynininkų komandos netenka dėl vieno neįvykusio etapo, tad visos likusios lenktynės tampa itin svarbios.

Po Palangos lenktynių „Startline Lietuvos endurance“ čempionato dalyviai keliaus į „Riga Summer Race“ renginį, kuris įvyks lygiai po mėnesio Latvijos Bikerniekų trasoje. Paskutinės kovos dėl čempionato taškų sportininkų laukia spalio 8-9 dienomis, toje pačioje trasoje Rygoje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilniuje pasitiktas iš Dakaro ralio sugrįžęs motociklininkas Arūnas Gelažninkas (26)

Vilniuje gerbėjai pasitiko paskutinį šių metų Dakaro ralyje dalyvavusį Lietuvos sportininką...

Iš Dakaro sugrįžę Žala ir Juknevičius pažadų apie startą kitąmet nedalija: laukia namų darbai (151)

Po daugiau nei dviejų savaičių Saudo Arabijoje, kur šiemet vyko Dakaro ralis, į Lietuvą...

Į Lietuvą sugrįžęs Vanagas prisipažino: į Dakarą dar kartą važiuos su viena sąlyga (258)

Rodos, Saudo Arabijos dykumose dar nespėjo dulkės nusėsti, o lietuviai jau grįžta atgal į namus....

Sunkiausią dieną užbaigę Žala ir Jurgelėnas: tai buvo pati šūdiniausia diena šiame Dakare (99)

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas , „ Agrorodeo “ ekipažas, 2020-ųjų metų Dakaro ralį...

Antanas Juknevičius įveikė 11-tąjį savo Dakarą (2)

Naujoje šalyje šiemet organizuotas sunkiausias pasaulyje ralio maratonas šiandien užbaigtas kiek...

Top naujienos

Pramonės stebuklas šalia Kauno: 2020 metais čia dirbs 5 tūkst. darbuotojų, grįžta daug emigrantų (437)

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ) išgyvena aukso amžių. Čia įsikūrė ne tik Lietuvos...

Kuodis įspėja apie pajamų spąstus: gali būti, kad Europos vidurkio nepasieksime ir 2042 metais (20)

Pragyvenimo lygio atotrūkį nuo Europos Sąjungos vidurkio Lietuva per pastaruosius du dešimtmečius...

Krepšininkas Ignas Brazdeikis Prezidentūrai įteikė dokumentus dėl Lietuvos pilietybės (40)

Krepšininkas Ignas Brazdeikis Lietuvos Prezidentūrai oficialiai įteikė visus reikalingus...

Putinas pažadėjo „užčiaupti dvokiančią burną“ kai kuriems „užsienyje“ (174)

Per susitikimą su veteranais ir patriotinių organizacijų atstovais Sankt Peterburge Rusijos...

Nelengvas pasirinkimas: Nausėda seka kaimynų pėdomis – į Izraelį nevyks (4)

Prezidentas Gitanas Nausėda persigalvojo – nevyks į Izraelyje vyksiantį renginį, skirtą...

Nausėdos patarėjas: premjeras žemai puolė papildyta (323)

Prezidento Gitano Nausėdos patarėjas pareiškė, kad premjero Sauliaus Skvernelio kaltinimai dėl...

Štai kokį telefoną galite įsigyti neišleidę 200 eurų: baterija neišsikraus net dvi dienas (4)

„ Nokia “ telefonų gamintojai „HMD Global“ praneša, kad Lietuvos rinkoje atsirando naujos...

Buvusio NMA vadovo Bėronto atleidimas iš pareigų pakibo ant plauko pildoma (1)

Administracinis teismas pripažino, kad draudimas dirbti su slapta pažyma, kas buvo Eriko Bėronto,...

Pakeista Meghan Markle titulo formuluotė kelia galvos skausmą karališkajai šeimai: problemos – dėl vieno kablelio (5)

Kazusas kilo dėl kablelio: vardas ir po kablelio įrašytas titulas sufleruoja, kad konkreti dama...