aA
Greičiausiai neatskleisiu didelės paslapties, kad pagal nerašytas taisykles automobilių sporto komandų savininkų ir lenktynininkų, vežančių tos komandos vėliavas, tarpusavio meilė būna pagrįsta 100 proc. išskaičiavimu: pirmieji gauna žiūrovų ir žiniasklaidos dėmesį, o antrieji – techninę ir finansinę pagalbą varžybų metu.
J. Vorobjovas papildė "N40-Egzotika" komandą
© N40 vyrų autoklubas

Mažiausia, ko gali tikėtis net ralio naujokas – startinio mokesčio (Lietuvos čempionate jis gali siekti 500 eurų) kompensavimas. Žinant šiuos dalykus, susitarimą, kurį Kalėdų išvakarėse pasiekė N40 vyrų autoklubas, sunku vadinti kitaip nei unikaliu: klubo ralio komandos „N40-Egzotika“ garbę ginti be jokio atlygio sutiko gyva Latvijos ralio legenda Janis Vorobjovas.

Išvardinti visus skrajojančio latvio titulus gana keblu, nes jų pernelyg daug, kad vidutinės statistinės talpos atmintį turintis ralio fanas galėtų įsiminti nepasižiūrėjęs į automobilių sporto metraščius.

Faktas, kad per 24 metus trunkančią karjerą J. Vorobjovas yra laimėjęs visus įmanomus titulus Latvijoje, Estijoje, Lietuvoje ir Rusijoje, daugybę kartų stovėjęs ant antrojo ir trečiojo garbės pakylos laiptelio.

Daugelis ralio virusu užsikrėtusių pilotų lenktyniauti pradėjo gerokai vėliau nei latvis ir jau suspėjo pakabinti šalmus „ant vinies“. Neįtikėtina, bet akivaizdu – šis „senukas“ stebuklingu būdu sugeba lig šiol diktuoti tempą greičio ruožuose ir paneigia visas populiarias teorijas apie „su amžiumi lėtėjančią reakciją“, „stiprėjantį savisaugos instinktą“ ir „mąžtančią motyvaciją“.

J. Vorobjovo šturmanas Andris Malniekas pasakodamas apie savo draugą pripažįsta, kad tai labiausiai dėl ralio išprotėjęs žmogus Rytinėje Baltijos pakrantėje, kokį tik jam yra tekę sutikti.

„Jo profesionalumas ir atsidavimas automobilių sportui – kokie 200 proc. Janis vienareikšmiškai pats pedantiškiausias bei kruopščiausias ralio pilotas Latvijoje, niekada neišvažiuojantis į varžybas be rimtų technikos testų ir treniruočių. Dėl šios priežasties jo „kovinė“ mašina labai retai nepasiekia lenktynių finišo, o jei pasiekia – retai kada Janis netampa tų lenktynių nugalėtoju ar prizininku“, – konstatavo A. Malniekas.

Visi šie dalykai padėjo J. Vorobjovui užsitarnauti itin gerą reputaciją automobilių sporto pasaulyje. Savo bolidus ruošti startams „Vorobjovs Racing“ dirbtuvėse jam patiki tuzinas profesionaliausių Baltijos šalių ir Rusijos pilotų.

Kaip šis ralio autoritetas atsidūrė „N40-Egzotika“ komandoje?

„Viskas susiklostė netikėtai paprastai. Su Janiu susitikdavome visuose praėjusių metų Lietuvos ralio pirmenybių etapuose (latvis tapo II įskaitos čempionu ir užėmė trečią vietą absoliučioje, keturiais ratais varomų automobilių įskaitoje), susibičiuliavome, paaiškinome, ką simbolizuoja N40 lipdukai ant „kovinių“ mašinų.

Tada Janis pajuokavo, kad jam jau būtų pats laikas tapti tokio (pavasarį J. Vorobjovas švęs 43-ąjį gimtadienį) klubo nariu. Prieš savaitę paskambinau Janiui norėdamas pasveikinti su Naujais metais. Paskui kalba pasisuko apie netrukus prasidėsiantį lenktynių sezoną, kuriamus planus, ruošiamą techniką ir panašius dalykus.

Plepėjom kokią valandą ir tik pokalbio pabaigoje jis prisipažino, kad šiuo metu slidinėja kalnuose ir būtų privalumas, jei galėtume pratęsti diskusijas susitikę gyvai. Kai atsisveikinant Janis paklausė, ar priimtumėm jį į savo „suaugusių vaikų“ klubo ralio komandą, iš pradžių pamaniau, kad čia toks pokštas ir pats pajuokavau, kad „tau tai brangiai kainuos“. Bet kai tą patį Janis pakartojo po kalėdinių atostogų grįžęs namo, tiesą sakant apsidžiaugiau kaip egzaminą išlaikęs mokinukas. Vadinasi klubo idėjos iš tiesų veža ir svarbios ne tik Lietuvoje“, – pasakojo N40 vyrų autoklubas ideologas Algirdas Kazlauskas.

Tokiu būdu „N40-Egzotika“ komanda ne tik ūgteli kiekybine prasme, bet gauna galimybę naudotis milžiniška J. Vorobjovo patirtimi, konsultuotis tiek ruošiant techniką, tiek treniruojantis, tiek dalyvaujant varžybose.

„Dabar iškilo nauja „problema“. Mūsų komanda niekada prioritetu nelaikė pergalių čempionato lenktynėse ir akcentavo galimybę tobulinti vairavimo įgūdžius, gyventi visavertį gyvenimą. Dabar, kai turim tokį greitą sportininką, nori nenori teks kreipti dėmesį į turnyrinę lentelę“, - juokėsi A. Kazlauskas.

Pats J. Vorobjovas sprendimą prisijungti prie „N40-Egzotika“ ralio komandos komentavo labai paprastai.

„Man jau virš keturiasdešimties, nebesu jaunuolis, kuriam svarbiausia lėkti iki grindų nuspaudus akceleratorių. Norisi įprasminti savo buvimą ralyje ir kai kuriais dalykais pasidalinti. N40 vyrų klubo žmonės kaip tik tai daro, todėl neabejoju, kad mums pakeliui.

Patiko jų ideologija, noras gyventi, o ne egzistuoti. Linkiu, kad tokiu pozityvumu užsikrėstų kuo daugiau vyrų, sulaukusių vadinamo krizinio amžiaus, imtųsi aktyvios veiklos, dalyvautų gyvenime, o ne murksotų priešais televizorius“, – pasakojo vienas greičiausių Baltijos šalių pilotų.

Įdomu ir tai, kad J. Vorobjovas baigia pasigaminti visiškai naują, netradicinį ralio automobilį, su kuriuo startuos jau nebe II, o I Lietuvos ralio čempionato įskaitoje. T. y. jo technika bus tokia pat aštri, kaip ir pačių greičiausių Lietuvos ralio meistrų.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Palangoje kyla 1006 km lenktynių miestelis (1)

Pravažiuojantys pro šalia Palangos esantį Vydmantų transporto mazgą jau bene savaitę čia stebi...

Benediktas Vanagas išbandė jėgas – automobiliu „nušoko“ 32 metrus (1)

32 metrai – toks, organizatorių skaičiavimu, buvo „General Financing team Pitlane“ piloto...

Elektrėnų ralį laimėjo Vaidotas Žala ir Andris Malnieksas

Finišo tiesiąją pasiekė ketvirtasis Lietuvos ralio čempionato etapas, ralis „Elektrėnai...

Rokas Baciuška ralio krosą keičia į žiedines lenktynes – startuos 1006 km lenktynėse

„Noker Racing team” komandai šių metų sezonas prasidėjo turbūt geriau negu jie tikėjosi....

Drama neprasidėjus lenktynėms: viltys laimėti 1006 kilometrų lenktynes sudužo į sieną Belgijoje (1)

Ketveriukė iš „Porsche Club Lithuania“ komandos – Mantas Janavičius, Marius Bartkus, Arūnas...

Top naujienos

Lietuviškoji Venecija: atradę šį kraštą pamiršta Lietuvos pajūrį (34)

Pamario kraštas – vandenų apsuptas Lietuvos regionas, kurį sudaro visa Šilutės rajono vakarinė...

„Valstiečių“ taryba balsavo kitaip, bet Pranckietis lieka: tai gali turėti pasekmių papildyta 19:34 (346)

Lietuvos valstiečių žaliųjų sąjungos taryba balsų dauguma patvirtino koalicinę sutartį, pagal...

Kūdikių pilvo diegliai: gydytojas Vaidotas Urbonas įvardijo vienintelę priemonę, kuri iš tiesų padeda (67)

Kūdikių pilvo diegliai – visų tėvų siaubas. Bet, pasak gydytojo gastroenterologo Vaidoto...

Buvau neištikima visiems savo vaikinams, tačiau nė trupučio nesigailiu (126)

„Mes sėdėjome ant jo lovos taip arti, kad nors nesilietėme, jaučiau nuo jo kūno sklindantį...

Pasaulis pratrūko iš susijaudinimo: viena didžiausių Egipto paslapčių pagaliau bus atskleista (19)

Egiptologai priartėjo prie vienos didžiausių istorijos paslapčių – niekaip neatrandamo...

Kas taikosi „įspirti“ Ursulai von der Leyen? Priešų netrūksta pačioje Vokietijoje (18)

Artėjant lemtingai dienai, Europos Parlamente antradienį vyksiantiems Europos Komisijos...

LKL vadovas – apie apribojimą „monstrui“ „Žalgiriui“ ir Eurolygos metamorfozę (30)

Prienų komanda nevirs Kauno „Žalgirio“ dubleriais aukščiausiame šalies divizione, teigia...

Įvaizdžio specialistė išskyrė kelias svarbias Nausėdos inauguracijos detales: ką tai sako apie naująjį šalies vadovą (84)

Penktadienį priesaiką tautai davusio prezidento elgesį, kalbas ir net aprangą stebėjo kone visos...

Nekomercinio renginio organizatoriai sunkiai patikėjo gautu nurodymu susimokėti: už ką? (57)

Esame nedidelė entuziastų grupelė, kuriems patinka automobilių traukos lenktynės DRAG, kadangi...

Festivalio „Midsummer Vilnius“ atidaryme – žinomi svečiai ir „Queen“ dainos (5)

Vasarišką pirmadienio vakarą startavo tradicija jau tapęs festivalis „ Midsummer Vilnius “....