Nauji veidai Lietuvos kartingo čempionate ir auganti konkurencija čempionų vardą ginančią „Paske Racing“ komandą paskatino sekundės dalis trasose karpyti telemetrijos pagalba.
Lietuvos kartingo čempionate – „Formulės-1“ technologijos
© Egidijus Babelis

Artimiausios kovos

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, didėjant konkurencijai tobulėja lenktynininkai ir jų technika – taip vyksta progresas automobilių sporto pasaulyje. Kartingo varžybos, kur visi dalyviai važiuoja identišką pajėgumą turinčia technika, visada žavėjo milžiniška konkurencija. Šiemet ji tik didėja, dalyviai ieško būdų kaip nuo trasos įveikimo laiko nukirsti tūkstantąsias sekundės dalis.

Stebėję profesionalias gokartų varžybas sutiks – tai bene aršiausiomis kovomis pasižyminti motorinio sporto šaka. Galingiausios tarptautinės KZ2 klasės gokartai 100 km/val. greitį pasiekia greičiau nei „Formulės-1“ bolidai, nedidelėse kartingo trasose juda taip vikriai, kad pasiekia 2G dydžio išcentrines perkrovas. Sportininkai važiuoja susikibę vienas su kitu, buferis prie buferio.

Jie, rodos, be jokių inercijos jėgų taip greitai keičia važiavimo kryptį, lyg fizikos dėsniai negaliotų. O akys nespėja užfiksuoti lenkimų.

Pavyzdys – pirmas Lietuvos kartingo čempionato etapas Anykščiuose. Daugkartinis Lietuvos čempionas Paulius Paškevičius gynė pirmą poziciją nuo komandos draugo Evaldo Dzialtuvo. Iš paskos prisikabinę važiavo Justas Jonušis ir Džiugas Tovilavičius. Norėdamas išvengti kontakto su komandos draugu Paulius per metrą išklydo iš trajektorijos. Akimirksniu it traukinuko vagonai pro tarpą pralindo visi trys už jo buvę sportininkai.

Tobulėja išmaniai

Paskutinis trečiasis etapas Aukštadvario kartodrome – po kvalifikacijos pirmieji trys sportininkai – P. Paškevičius, E. Dzialtuvas ir Rokas Baciuška – tilpo į vieną dešimtąją sekundės dalį. Nedaug nuo jų atsiliko J. Jonušis su D. Tovilavičiumi.

„Labai smagu, kad šiemet atsirado daugiau konkurencijos, stiprių sportininkų. Artima kova verčia stipriau stengtis ir tobulėti“, – džiaugėsi P. Paškevičius.

Tačiau patobulinti gokartus, kad jie važiuotų greičiau, nepakanka. Nelabai įmanoma. Techninis reglamentas toks išsamus ir ten taip tiksliai viskas nurodyta, kad improvizuoti galima kone tik su važiuoklės nustatymais ir padangų slėgiu. Tobulėti turi patys lenktynininkai.

Lietuvoje kartingo lyderiai stiprūs. Dauguma trasoje ratus suka tiksliai it laikrodžiai, klaidų pastebėti plika akimi beveik neįmanoma.

„Paske racing“ komanda, kad dar labiau pagreitėtų, šiemet pradėjo naudoti telemetrijos sistemas. Davikliai, prijungti prie akceleratoriaus, vairo, važiuoklės ir kitų besisukančių ir įtaką važiavimui darančių komponentų padeda gauti maksimalią informaciją apie važiavimą: vairo pasukimo kampą, akceletratoriaus ir stabdžių paspaudimo stiprumą, vietą, kada jie spaudžiami ir dar daug niuansų. Tai – profesionaliausiame automobilių sporte naudojamos technologijos.

Apčiuopiami rezultatai

„Mes galime tik pasipasakoti, kur ką ir kaip darome važiavimo metu lygindami savo rezultatus. Pasakojimai ne visada gali būti tikslūs, o ir patys nežinome, kokiu greičiu kokiame posūkyje važiuojame.

Telemetrija mums leidžia pamatyti tikslų vaizdą. Štai, prieš antrą etapą Elektrėnuose daug dirbome su telemetrija. Mūsų su E. Dzialtuvu tempas labai panašus. Tačiau vis vien atsiranda minimalus skirtumas. Kur dingsta tos sekundės dalys – nežinia. Telemetrijos pagalba analizuojame kiekvieną posūkį, kur ir kaip jungiame pavaras, stabdome, kaip sukame vairą ir greitėjame. Žiūrime, kuris iš mūsų kiekvieną posūkį įveikia greičiau, darome išvadas.

Kiekvienoje trasoje vis pavyksta nukirpti bent po vieną ar net kelias dešimtąsias sekundės dalis“, – aiškino P. Paškevičius.

Kokie rezultatai? Po ne itin sėkmingai susiklosčiusio sezono starto Anykščiuose, antrame etape P. Paškevičius nugalėjo, E. Dzialtuvas pagerino „Speedway“ trasos rekordą. Trečiame etape „Paske Racing“ komandai viskas ėjosi beveik kaip per sviestą. Paulius – pirmas, Evaldas – trečias, komandos narys Gytis Melzbakas nugalėjo „KZ2 Masters“ grupėje.

P. Paškevičius išsiveržė į pirmą poziciją čempionate, šių nutrūktgalvių atstovaujamos „Paske racing“ ir „RIMO“ komandos kraunasi taškų kraitį ir kyla lyderių link. Būtent jos trečiame etape uždirbo daugiausia taškų.

Telemetrija itin svarbu ir „Paške racing“ treniruojamiems vaikams.

„Žinot vaikus. Sako, kad toje vietoje stabdo, bet pasižiūri į duomenis, matai, kad tik greičio pedalą atleidžia“, – nusišypso P. Paškevičius.

Jaunimas trečiame etape Anykščiuose taip pat parodė gerus rezultatus: ITTL komandai atstovaujantis Edgaras Kelmas iškovojo trečią vietą, o „Paske Racing“ atstovavęs Tadas Juknevičius – ketvirtas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujiena plento žiedo motociklų mėgėjams – Anykščių kartodromas

Šį sekmadienį pirmą kartą motociklininkus įsileis Anykščių kartodromas, neabejotinai juos...

12–os metų iš Lietuvos išsikraustęs Arminas Jasikonis atostogoms laiko neturi (1)

Arminas Jasikonis yra žymiausias ir daugiausiai pasiekęs Lietuvos motociklų sporto atstovas....

Vienodas padangas užsimovę AFL lenktynininkai žada aštrią konkurenciją (1)

Šiemet gausiausioje Lietuvos RACE žiedinių lenktynių čempionato klasėje R3000 buvo konkurencinga...

Įpusėjus motociklų sporto sezonui – kylanti įtampa (1)

Birželiui einant į pabaigą, įpusėjo ir motociklininkų sporto sezonas. Kaip teigiama pranešime...

Dakaro ralis pakibo ore: įtampa vis labiau auga (17)

Gegužės viduryje Dakaro ralį organizuojanti organizacija A.S.O. paskelbė, kad kitąmet sunkiausias...

Top naujienos

Lietuvoje siaučia audra – užfiksuoti pirmieji padariniai tūkstančiai žmonių liko be elektros (305)

Šiandien Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba prie Aplinkos apsaugos ministerijos išplatino...

Aižėja „valstiečių“ vienybė: bendražygiai šiaušiasi prieš Karbauskį (338)

Mokesčių reforma ir naujas parlamentinis tyrimas – du slenksčiai, už kurių kliūva...

Prabilo dukrą Gražuliui pagimdžiusi palangiškė: visas meilumas dingo man pastojus (1247)

„Kai buvau penktą mėnesį nėščia, jis atėjo pas mane į darbą ir padėjo tris tūkstančius,...

Orai: savaitgalio orai nei iš tolo neprimins tos vasaros, prie kurios pripratome (1)

Paskutinės šios savaitės dienos neprimins prieš tai karščiu alsavusios vasaros – bus vėsu ir...

Fantastiškai atakavę kroatai sutriuškino Argentiną (230)

Pasaulio čempionate ketvirtadienį vakare futbolo gerbėjus kaustė D grupės rinktinių –...

Šio jauno vyro darbą daugelis laikytų košmaru: papasakojo, ką tenka patirti (11)

„Jaunas, bet profesionalus“, – taip Mindaugas Maslauskas yra apibūdinamas žmonių, kurie jį...

Myliu vyrą, bet be meilužio – niekaip... (127)

Niekada nemaniau, kad ištiks tokia bėda, bet gyvenime būna visko. Iš vienos pusės, jaučiuosi...

Moteris pasidalijo karčia patirtimi, kaip įkliuvo sukčiams: likau ir be prekių, ir be pinigų (10)

Į Delfi redakciją kreipėsi mama, kuri tikėtina, kad nukentėjo nuo internetinių sukčių. Moteris...

Pristatęs naują pavadinimą Gudelis kalbėjo apie mažėjančias „Ryto“ skolas ir atsiprašė Kurtinaičio (76)

Vilniaus „Lietuvos ryto“ komandos sostinėje nebelieka. Nuo ateinančio sezono Vilniaus klubas...

Erika Vitulskienė pristatė savo mados namus: sunkiausia užduotimi tapo modelių paieška (68)

Ketvirtadienio vakarą galerijos „Vilniaus cechas“ patalpose pristatyta Merūno Vitulskio žmonos...