Žinia, jog Andrius dalyvaus „Extreme Drift-Allstars“ pasaulio čempionate buvo saugiai slepiama net kelis mėnesius. Pasiūlymas keliauti su varžybų karavanu aplink planetą buvo pateiktas dar rudenį ir tai pasiūlymas, kurio sulaukiama kartą gyvenime, tad vietos žodžiui „Ne“ nebuvo : „Šiais metais nutariau nebevažiuoti Lietuvoje vien dėl to, kad čia nepatobulėsiu – varžydamasis visą laiką prieš tuos pačius varžovus, neįgysiu naujų įgūdžių.

Iš tikro jau pakaks būti Lietuvos čempionu, esu trejus metus Lietuvos drifto karalius ir jau degu noru išvaziuot kažkur kitur. Šiais metais žadu važiuoti pilną „Extreme Drift-Allstars“ pasaulio taurės sezoną, stengsiuos tiek kiek pajėgsiu ir mėginsiu atiduot visa save dėl pačių geriausių rezultatų. Labai prašau visų palaikyti mane, padėt kovot dėl Lietuvos vardo garsinimo svetimose šalyse, kiekvieno palaikymas man yra labai svarbus“, – pasakoja A. Vasiliauskas.

Pakrovęs savo automobilį ir vieną dėžutę atsarginių dalių į laivą, Andrius nekantriai laukė kelionės dienos. Vos atvykus į Dubajų, kur vyko pirmasis etapas, vaizdas atėmė kvapą: auksu spindinti valstybė, gatvėmis riedantys superautomobiliai, palmės ir be abejo – „Yas Marina“ Formulės-1 trasa, kurią pamatęs Andrius suprato, jog galės važiuoti ja pilnai nuspaudęs dešinę paminą.

Į trasą atkeliavus automobiliams, buvo atrastas netikėtas gedimas – užstrigo kuro siurblys. Kaip tai galėjo įvykti sklidiname bake vaikinas nesuprato, tačiau nieko nelaukdamas ėmėsi darbo ir netrukus į trasą išriedėjo sveiku bolidu.

Pabandžius trasą „saugiu režimu“, komandos mechanikas Valdas pasiūlė šiek tiek „atsukti kraną“ – perprogramavus variklio valdymo kompiuterį, Andriaus akyse it dolerio ženklai animaciniame filmuke suspindėjo užrašas – 1000 AG.

Tobulas „Yas Marina“ asfaltas ir kitos sąlygos leido atskleisti visą technikos ir Andriaus potencialą, tad jau po pirmųjų bandymų įveikti trasą, vaikinas tapo vietine įžymybe: „Grįžtam į techninę zoną ir visų akys nukreiptos į mus: pribėga minia, klausia iš kur mes tokie, kokia gamykla sukūrė šitą mašiną. Sakom, kad „From Lithuania“, mums atsako – „Ukraine?“.

Niekas jokios Lietuvos ten negirdėjęs ir faktas, kad ėmėme ir stipriai dūmais užtemdėme jų tobulą trasą liko atmintyje. Visi stipriausi ir galingiausi oligarchai, princai ir šeichai pradėjo minėt mano vardą ir sunkiai ištariamą pavardę.“

Antroji nemaloni situacija įvyko treniruotėms įpusėjus – Andriui sutikus visą sezoną dalyvauti pasaulio čempionate, organizatoriai pažadėjo jį aprūpinti čempionato rėmėjo gaminamomis padangomis, tačiau šis pažadas greitai subliuško ir teko suktis kaip išmanytam: „Viena, man reikalingo išmatavimo padangas ten kainuoja 300 eurų – tą išgirdęs gerokai nuliūdau, nes tai reiškė, jog 600 eurų išleisiu per du – tris trasos ratus, o tokio biudžeto sau leisti negalėjau.

Tačiau anksčiau padarytas įspūdis atsipirko ir netrukus suradome pagalbininkų, kurie padėjo mums gauti pigiausių šalyje padangų ir tęsti savo pasirodymą“, – pasakoja Andrius.

Užsitikrinęs padangų tiekimą, Lietuvos drifto čempionas stojo prie starto linijos. Po trijų kvalifikacijos važiavimų, jis sukūrė mažą stebuklą – užėmė antra vietą kvalifikacijoje! To iš mažos šalies atkeliavusio piloto nesitikėjo niekas, tačiau džiugesys netruko ilgai. Stojęs į pirmąjį porinį važiavimą, Andrius nusiteikė kovingai ir „paspaudė“ iš peties – dar starte palikęs stovėti savo oponentą, gerai žinomą vietinį pilotą su nauju „Ford Mustang“ bolidu, Andrius šovė į priekį, trasą skandindamas dūmuose.

Deja, pasiekus vieną iš lėtesnių posūkių, Andrius apsisuko, kas drifte reiškia pralaimėjimą .

„Top 16 kovoje buvo mano klaida – persistengiau. Dėl nuo senų laikų užsilikusios psichologinės problemos, visada trasą mėginu įveikti viena pavara ir taip išėjo, kad važiuodamas itin lėtu posūkiu, važiavau ketvirta pavara – realus greitis buvo iki 50 km/val., o ratai tuo metu galėjo suktis iki 260km/val.

Todėl ir apsisukau, praradęs tvirtą sukibimą. Nenorėjau keisti pavaros, nes su standartine pavarų dėže sunku ją greitai ir tiksliai pakeisti, o finansinių galimybių sumontuoti sportinę pavarų dėžę šiuo metu nėra. Apsisukęs aš per daug nesijaudinau, nes komandos mechanikas Valdas per raciją pranešė, kad priešininkas tris kartus padarė grubias klaidas ir važiavo tiesiai, tad nusiteikiau, kad bus 0-0 ir viskas pastatyta ant antrojo važiavimo. Startavus jame, puikiai mačiau, jog jis pasitiesino ir tai atliko ne vieną kartą, tad versija, jog bus skirtas pakartojimas atrodė aiški“, – pasakoja lietuvis.

Grįžus į techninę zoną, teisėjai preliminariai patvirtino, jog bus skirtas pakartojimas, tačiau praėjus keletui minučių, gerai žinomas ir itin stiprią rėmėjų paramą turintis vietinis pilotas buvo pripažintas nugalėtoju. Abstulbęs Andrius nukeliavo iki teisėjų bokštelio, kur niekas net nebandė su juo kalbėtis ar žiūrėti filmuotos medžiagos iš jo bolido.

„Ant stalo pamačiau teisėjų protokolą, kur aiškiai matėsi, jog pirmo važiavimo rezultatas yra 10:0 varžovo naudai, o antrasis važiavimas įvertintas 0:10 mano naudai, tada nubrauktas ir įvertintas 1:9, dėl ko varžovas vienu tašku laimi.“

Nieko nepešęs Andrius nukeliavo iki itin įtakingo vietinio vairuotojo ir paklausė jo, ar jis važiavo tiesiai. Šis pripažino klaidą, tačiau pakartoti važiavimo nesutiko, sakydamas, kad geriau liks negarbingu dalyvių tarpe, tačiau užsitikrins geresnę poziciją galutinėje įskaitoje ir taip pamalonins savo rėmėjus, bei vietinius fanus: „Nueinu pas varžovą, rodau jam filmuką ir klausiu ar jam čia viskas tvarkoje su jo važiavimu – jis sako „sorry, man kitaip neišeina, bet teisėjai nematė“.

Pasiūlau pervažiuot važiavimą, jis nesutinka. Beliko pasakyti, kad jis bailys ir baigti savo pasirodymą“, – aistringai pasakoja lietuvis.

Nelaimingai startavęs pirmame etape, A. Vasiliauskas nenuleidžia rankų ir jau laukia antrojo etapo varžybų, kurios įvyks Londone. Čia, jau tarp Europos sienų lietuvis žada užtikrintai pademonstruoti savo potencialą. Varžybos įvyks „Lydden Hill“ trasoje, gegužės 1-2 dienomis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)