aA
Jėgas suvienijusi bene garsiausia mūsų šalyje lenktynininkų dinastija – broliai Audrius ir Algirdas Gelžiniai, drauge su jaunąja giminės atšaka, pusbroliais Jonu, Ignu bei Andriumi Gelžiniais, drauge su rali kroso meistru Kasparu Navicku praėjusį savaitgalį pasiūlė savo paslaugas visiems svajojantiems perprasti sportinio vairavimo paslaptis „Extreme Driving School“ (EDS) mokymuose.
Lietuvoje – nauja <i>benzingalvių</i> mokykla
© Eglė Jasiukaitytė

Lig šiol pasivažinėjimus profesionaliai žiedinėms lenktynėms paruoštais automobiliai organizavę vyrai išdėstė trumpą, tačiau itin solidžia patirtimi grįstą pasirengimo varžyboms teorijos programą. Joje narstyti esminiai dalykai, pradedant nuo kovos su priešstartiniu jauduliu, fizinio pasirengimo, mitybos ir baigiant slėgio padangose reguliavimo principais.

Po beveik dvi valandas trukusių pranešimų bei klausimų-atsakymų sesijos, daugiau nei 30 pirmųjų „Extreme Driving School“ klausytojų buvo pasiūlyta praktinio vairavimo užsiėmimai „Nemuno žiede“. Čia jų laukė „koviniai“ BMW, „Porsche Cayman“, „Subaru Impreza“, „Suzuki Swift“ ir techniniais parametrais superautomobiliams prilygstantis „Audi TT RS“, kuriais buvo ieškoma teisingų atsakymų į daugybę Kačerginės trasoje neišvengiamai kylančių hamletiškų klausimų.

„Tiesą sakant, mes nesame labai originalūs – panašios sportinio vairavimo mokyklos, kuriose patirtimi dalijasi patyrę pilotai, veikia ko gero prie visų garsesnių Vakarų Europos trasų. Jose siūlomos įvairaus lygio programos, nuo skirtų visiškai „žaliems“ naujokams iki lenktynių pradžiamokslį jau perpratusiems, tačiau įveikti ratą keliomis sekundėmis ar jų dešimtosiomis mėginantiems sportininkams.

Mes orientuojamės į naujokus ir tikimės būtent jiems padėti išvengti brangiai atsieinančių klaidų, būti greitesniais ir saugesniais: svarbiausius teorinius dalykus susieti su praktika, suformuoti teisingus įgūdžius“, – dėsto Andrius Gelžinis, vadovaujantis VšĮ „Benzingalviai“.

Kad tokio pobūdžio mokymų reikia, tapo pakankamai akivaizdu mėgėjams skirto „Nemunring Winter Games“ lenktynių serialo metu: į atskirus etapus susirinkdavo po 150 dalyvių, dalis kurių iš tiesų labai miglotai supranta, kas lemia gerą rezultatą. A. Gelžinio teigimu, būtent šiai auditorijos daliai – adekvačiai savo sugebėjimus vertinantiems ir norintiems išmokti geriau valdyti savo techniką – „Extreme Driving School“ mokymai gali duoti daugiausia naudos.

Kaip taisyklė tokie žmonės būna motyvuoti, klauso ir girdi ką sako instruktoriai, todėl beveik visuomet progresuoja labai sparčiai.

„Noras būti greitesniais trasoje dažnai duoda priešingus rezultatus – pernelyg greitai įvažiuojant į posūkius komplikuojamos galimybės iš tų posūkių greičiau išvažiuoti ir turėti geresnes pozicijas prieš būsimas atkarpas. Sekundės barstomos ir neteisingai stabdant ar nelaiku perjungiant pavaras.

Kai kuriuos įpročius ar elgesio prie vairo algoritmus pakeisti sąlyginai paprasta. Juo labiau, kad nemažai dalykų aktualūs važiuojant ne tik trasoje sportiniu režimu, bet ir kasdieniu automobiliu. Juo labiau, kad gatvėje neretai būna kur kas daugiau dirgiklių nei žiedinėse lenktynėse“, – akcentavo vienas „Extreme Driving School“ projekto vadovų.

Kitų EDS etapų programa – tiek teorinės, tiek praktinės dalies – bus gerokai sudėtingesnė. Tačiau A. Gelžinio manymu, jau įžanginio kurso žmonėms turėtų pakakti norint išsiaiškinti, ar tikrai norėtų tęsti mokymus, ar didelis greitis nekelia pernelyg daug streso ir pan.

„Artimiausia galimybė pačiam sau atsakyti į panašius klausimus ir pažiūrėti, kaip sekasi panaudoti teorines žinias bus jau po keleto savaičių startuosiančios vasarinės lenktynių serijos „Nemunring Summer Games“ pirmuose etapuose. EDS programos dalyviai važiuos vienu „Tėvas Racing“ automobiliu, todėl palyginti kaip kam sekasi bus sąlyginai paprasta.

Iš viso „Nemuno žiedą“ esam rezervavę šešioms treniruočių sesijoms dar šią vasarą, – teigė A. Gelžinis. – Be to, prie mūsų komandos prisijungęs K. Navickas padės „prisijaukinti“ greitį važiuojant minkšto grunto trasose. Žiemą jis jau sėkmingai padirbėjo trenerio amplua.“

Pirmosios „Extreme Driving School“ mokymų sesijos rezultatais iš esmės liko patenkinti tiek dalyviai, tiek organizatoriai. Nors dėl užtrukusių debatų teko šiek tiek koreguoti pratybų trasoje grafiką, bendro gero įspūdžio tai nesugadino.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasaulinėse „FIA Motorsport Games“ varžybose Lietuvai atstovaus net 5 sportininkai

Pirmąjį lapkričio savaitgalį Italijoje, Vallelunga trasoje šalia Romos įvyks dar niekada...

Gargždų autokroso lenktynininkai šalies garbę gins lenktynėse Moldavijoje (1)

Lietuvos automobilių kroso sezonas jau baigėsi, o ir kaimyninių valstybių trasos jau tuoj...

Tokio įtempto Pasaulio ralio kroso čempionato dar nėra buvę – laukia finalas Pietų Afrikoje

2019 metų Pasaulio ralio kroso čempionatas balandžio mėnesį startavo Abu Dabyje , o finalinis,...

Arūnas Gelažninkas 2020-ųjų Dakare startuos nauju motociklu, tačiau tai ne vienintelė komandos naujovė (5)

Darkaro raliui besiruošiantys lenktynininkai atskleidžia vis daugiau detalių apie dalyvavimą...

Sėkmingai ralio sezoną pabaigęs „RR Team“ duetas prabilo apie planus startuoti tik užsienyje

Praėjusį šeštadienį Druskininkuose finišavo „Rally Classic“ varžybos, kurios tapo...

Top naujienos

Naujų technologijų era: piršto antspaudu ar veidu atrakinami išmanieji telefonai – kiek tai saugu (57)

Šiandien jau nieko nestebina, kad pirštų antspaudu ar savo veidu galite atrakinti išmanųjį...

Sutampa net aplinkybės: Karbauskiui teko savo kailiu pabūti Pranckiečio vietoje (180)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) pirmininkas Ramūnas Karbauskis patekęs į...

Gaisras Alytuje: dūmai nusisuko nuo miesto Prognozuoja, kada gaisras bus užgesintas. Papildyta 21:03 (555)

DELFI žurnalistai apsilankė Alytaus apylinkėse, kur šiuo metu vargsta nuo degančių padangų...

Zelenskis negrąžins didžiausio šalies banko savininkui: gresia rimtas konfliktas su buvusiu partneriu (47)

Ukrainos prezidentas pareiškė, kad jo vyriausybė negrąžins didžiausio šalies banko...

Veryga kreipėsi į Alytaus gyventojus (101)

Alytuje jau ketvirtą parą nepavykstant užgesinti padangų perdirbimo gamykloje kilusio gaisro,...

Johnsonas įpareigotas atidėti „Brexit“: tikisi, kad ši idėja nesužavės ES

Borisas Johnsonas teigė nesijaučiąs sužlugdytas, nors Jungtinės Karalystės (JK) parlamentas...

Prancūzijoje turėjo savo krautuvėlę, bet ramybės oazę atrado mažame Žemaitijos kaimelyje (25)

Trylika metų mažame miestelyje Prancūzijoje gyvenusi Lina Galminaitė Blanchot ten turėjo savo...

Užkalnis: kuo kvepia laukinė laisvė ir runkeliai iš kioskų? (108)

Bjaurieji amžiai, dar žinomi, kaip pirmasis nepriklausomybės dešimtmetis, viskas, kas prasideda...

Paaiškėjo pirmoji iš projekto „Šok su žvaigžde“ iškritusi pora ir favoritai (2)

LRT projekto „Šok su žvaigžde“ dalyviams šis vakaras tapo rimtu išbandymu. Laidos pabaigoje...

Apie troleibusą svajojo nuo vaikystės: kai atlyginimas – 500 eurų, jauni darbuotojai čia neužsibūna (59)

Vilniaus miesto gatvės neįsivaizduojamos be troleibusų. Vieni jų nemėgsta dėl prasto...