aA
Beveik dešimtmetį Europos automobilių kroso čempionate kovojusios vienos profesionaliausių mūsų šalies automobilių lenktynių komandų – TSK „Baltijos autosportas“ – strategai ryžosi radikalioms permainoms. Šio klubo pilotas Paulius Pleskovas, praėjusiais metais tik per plauką netapęs Europos automobilių kroso čempionu, daugiau tokio trofėjaus medžioklėje nedalyvaus, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Taip atrodys užbaigtas P. Pleskovo automobilis
© Asmeninio albumo nuotr.

Klaipėdiečio dirbtuvėse, naudojant „Ford Fiesta MK7“ kėbulą, baigiamas konstruoti specialiai ralio-kroso kovoms skirtas bolidas, atitinkantis FIA Europos ir pasaulio ralio-kroso „Supercars“ klasės standartus, o techninėmis charakteristikomis prilygsiantis superautomobiliams.

Keletą pastarųjų metų po Senojo žemyno trasas Pauliaus gainioto savadarbio „Ford Focus“ variklis generavo 565 AG galią ir įspūdingą 840 Nm maksimalų sukimo momentą, leidusių 100 km/val. greitį pasiekti tik akimirksniu lėčiau nei per 2 sekundes. Palyginimui galima paminėti, kad „Lamborghini Aventador“ iki simbolinės 100 km/val. žymos spurtuoja per 2,9 sek., monstrinis „Ferrari LaFerrari“ – per 2,8 sek., hibridinis superautomobilis „Porsche 918 Spyder“ – per 2,5 sek., o „Bugatti Veyron“ – per 2,4 sek.

„Patys greičiausi FIA „World RX“ ralio-kroso čempionato automobiliai iš „RX Supercars“ klasės startuodami sugeba „sutilpti“ į 2 sekundes. Mes esam labai arti tokio rezultato, todėl dar šiek tiek padirbėję su transmisija ir pakabos reguliavimu tikimės džiaugtis panašia naujosios „Ford Fiesta MK7“ dinamika.

Kita vertus, pirmieji mūsų bandymai pažiūrėti, kaip atrodome greta ralio-kroso senbuvių „Rallycross Challenge Europe“ lenktynėse spalio mėnesį Belgijoje parodė, kad technikos ir jos reguliavimo skirtumai nuo mums įprasto automobilių kroso yra kur kas didesni, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio“, – pripažino P. Pleskovas.

Sportininko teigimu, labai daug ką aukštyn kojom verčia ralio-kroso trasų specifika, kai daugiau nei 50 proc. distancijos driekiasi asfaltu, o kita – kietai suplūktu žvyru. Dėl šios priežasties „kovinės“ mašinos pakabos ir transmisijos nustatymai turėtų būti savotiškas kompromisų tarp žiedinių ir kroso lenktynių rinkinys.

Jei krose bemaž visus posūkius greičiausiai įveikti galima privertus automobilį slysti šonu, tai ant asfalto toks vairavimo stilius tinka nebent norint sulaukti ovacijų žiūrovų tribūnose, bet ne siekiant laimėti lenktynes.

„Per keletą pastarųjų mėnesių surinkom tikrai nemažai informacijos apie ralio-kroso „virtuvę“, tačiau klausimų vis dar turim gerokai daugiau nei atsakymų. Tarkim, kokio perdavimo skaičiaus krumpliaračių poras parinkti, kad būtų optimaliai išnaudojamos variklio galimybės? Ką daryti su reduktoriais ir blokiruotėmis, kad jie atlaikytų kur kas didesnes apkrovas važiuojant asfaltine trasos dalimi ir automobilis būtų valdomas bei neslystų šonu?

Kokio kietumo-minkštumo turėtų būti amortizatoriai ir spyruoklės? Kokie ratų geometrijos nustatymo parametrai? Kaip reguliavimus keisti važiuojant per lietų? Kokia prošvaisa geriausia? Panašių galvosūkių yra kiekviename žingsnyje, todėl jau dabar aišku, kad teks daug eksperimentuoti ir mokytis, konsultuotis su senbuviais RX specialistais-inžinieriais. Juo labiau, kad turėdami kuklų biudžetą ir erdvės klaidoms neturime daug“, – pasakojo TSK „Baltijos autosportas“ lenktynininkas.

Šiuo metu naujasis Pauliaus „žaislas“ jau baigia įgauti automobilio išvaizdą – svarbiausi kėbulo konstravimo darbai baigti, variklis, pavarų dėžė ir važiuoklė paruošti bandymams. Optimistinis klaipėdiečių planas – 2017-ųjų kovą surengti treniruočių stovyklą kurioje nors Austrijos ar Vengrijos trasoje, nes Lietuvoje tokiu laiku oro sąlygos treniruotėms nebūna palankios.

Oficialus Europos ralio-kroso čempionato startas bus duotas balandį Barselonoje. Vėliau lenktynės (jos rengiamos drauge su FIA „World RX“ pasaulio ralio kroso čempionato etapais) vyks Švedijoje, Norvegijoje, Prancūzijoje ir Latvijoje. Taip pat Paulius svarsto galimybę sudalyvauti jei ne visuose, tai bent keliuose „Rallycross Challenge Europe“ taurės etapuose bei, jei nesipins varžybų grafikai, – „paerzinti“ autokroso dalyvius Europos autokroso čempionato etape Vilkyčiuose.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Drifteriui“ iš Kauno pavydėtina galimybė: iškovojo bilietą į šonaslydininkų svajonę (2)

Kaunietis Aurimas Vaškelis sekmadienį neslėpė emocijų: lietuvis iškovojo pergalę paskutiniame...

Benediktas Vanagas parduoda savo ralio automobilį (40)

Du sezonus Lietuvos ralio čempionate ištikimai tarnavęs „ General Financing team Pitlane “...

„Fast Lap“ žiedinių lenktynių organizatoriai padėjo tašką: tai buvo paskutinis sezonas (17)

Automobilių sporto entuziastų prieš dešimtmetį pirmą kartą organizuotų žiedinių lenktynių...

Ralio kroso dievai šypsojosi Lietuvos lenktynininkams

Praėjęs savaitgalis buvo išskirtinai sėkmingas mūsų šalies ralio kroso meistrams. Vokietijoje...

Vaidoto Žalos komandoje nesėkmė – sudaužė ralio automobilį (15)

Vaidotas Žala , „ Agrorodeo “ komandos lyderis, pasibaigus Lietuvos ralio čempionato sezonui...

Top naujienos

Skausmingas Šimašiaus sprendimas: apsispręsti padėjo nemalonių klausimų gausi apklausa (12)

Rugsėjo 19 – spalio 2 dieną rinkos tyrimų bendrovės „ Spinter tyrimai “ Liberalų...

Smulkusis prekybininkas palygino antkainius: mūsų iki 20 proc., didžiųjų – iki kelių šimtų (14)

Tris parduotuves Marijampolėje valdantis verslininkas tikina, kad nors už įsigytas prekes...

Rinkos gidas į švelnų „Brexitą“, kai – ir jei – jis pagaliau įvyks

Kol „Brexito“ stebėtojai sulauks galutinio sprendimo, tikriausiai praeis lapkritis ir prasidės...

Krepšininkas Mindaugas Kuzminskas patvirtino kalbas apie skyrybas ir atskleidė jų priežastį: stengiausi viską išsaugoti (53)

2017-ųjų liepos 6-ąją, Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo dieną, krepšininkas Mindaugas...

Finaliniai TS-LKD kandidatų debatai. Šimonytė ir Ušackas deklaravo, dėl ko niekada nesutartų su valdančiaisiais (603)

Pirmadienį Kaune vyko finaliniai Tėvynės sąjungos - Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD )...

Seime svarstomas naujas mokestis: nori apmokestinti spausdintuvus (587)

Seime liko paskutiniai žingsniai dėl naujo mokesčio priėmimo, kuris, veikiausia, išaugintų...

Imperijos griūtis: Ukrainos bažnyčia skaldo Putino kuriamą slavų pasaulį (215)

Ką reiškia Ukrainos stačiatikių bažnyčios galimas susivienijimas ir atsiskyrimas nuo Maskvos? Ar...

Į Lietuvą atkeliauja bjaurus atmosferos frontas: smarkus vėjas atneš ir pirmąsias snaiges (15)

Spalio 22 dieną daugelyje Lietuvos rajonų termometrai rodys 6–11 °C. Visoje šalyje lankysis...

Geriausias sezono rungtynes sužaidęs Valančiūnas ir „Raptors“ namuose nušlavė „Hornets“ (1)

Be pralaimėjimų NBA pirmenybėse ir toliau žygiuoja Rytų konferencijos lyderiai Toronto...

Nustelbė viską, ką teisėjas yra regėjęs: gauja nuteista už sistemingą pažeidžiamų merginų prievartavimą kai kurioms tebuvo 11 metų (47)

Gauja nubausta už „niekšiškus ir siaubingus“ nusikaltimus, o vadeiva įkalintas iki gyvos...