Beveik dešimtmetį Europos automobilių kroso čempionate kovojusios vienos profesionaliausių mūsų šalies automobilių lenktynių komandų – TSK „Baltijos autosportas“ – strategai ryžosi radikalioms permainoms. Šio klubo pilotas Paulius Pleskovas, praėjusiais metais tik per plauką netapęs Europos automobilių kroso čempionu, daugiau tokio trofėjaus medžioklėje nedalyvaus, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Taip atrodys užbaigtas P. Pleskovo automobilis
© Asmeninio albumo nuotr.

Klaipėdiečio dirbtuvėse, naudojant „Ford Fiesta MK7“ kėbulą, baigiamas konstruoti specialiai ralio-kroso kovoms skirtas bolidas, atitinkantis FIA Europos ir pasaulio ralio-kroso „Supercars“ klasės standartus, o techninėmis charakteristikomis prilygsiantis superautomobiliams.

Keletą pastarųjų metų po Senojo žemyno trasas Pauliaus gainioto savadarbio „Ford Focus“ variklis generavo 565 AG galią ir įspūdingą 840 Nm maksimalų sukimo momentą, leidusių 100 km/val. greitį pasiekti tik akimirksniu lėčiau nei per 2 sekundes. Palyginimui galima paminėti, kad „Lamborghini Aventador“ iki simbolinės 100 km/val. žymos spurtuoja per 2,9 sek., monstrinis „Ferrari LaFerrari“ – per 2,8 sek., hibridinis superautomobilis „Porsche 918 Spyder“ – per 2,5 sek., o „Bugatti Veyron“ – per 2,4 sek.

„Patys greičiausi FIA „World RX“ ralio-kroso čempionato automobiliai iš „RX Supercars“ klasės startuodami sugeba „sutilpti“ į 2 sekundes. Mes esam labai arti tokio rezultato, todėl dar šiek tiek padirbėję su transmisija ir pakabos reguliavimu tikimės džiaugtis panašia naujosios „Ford Fiesta MK7“ dinamika.

Kita vertus, pirmieji mūsų bandymai pažiūrėti, kaip atrodome greta ralio-kroso senbuvių „Rallycross Challenge Europe“ lenktynėse spalio mėnesį Belgijoje parodė, kad technikos ir jos reguliavimo skirtumai nuo mums įprasto automobilių kroso yra kur kas didesni, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio“, – pripažino P. Pleskovas.

Sportininko teigimu, labai daug ką aukštyn kojom verčia ralio-kroso trasų specifika, kai daugiau nei 50 proc. distancijos driekiasi asfaltu, o kita – kietai suplūktu žvyru. Dėl šios priežasties „kovinės“ mašinos pakabos ir transmisijos nustatymai turėtų būti savotiškas kompromisų tarp žiedinių ir kroso lenktynių rinkinys.

Jei krose bemaž visus posūkius greičiausiai įveikti galima privertus automobilį slysti šonu, tai ant asfalto toks vairavimo stilius tinka nebent norint sulaukti ovacijų žiūrovų tribūnose, bet ne siekiant laimėti lenktynes.

„Per keletą pastarųjų mėnesių surinkom tikrai nemažai informacijos apie ralio-kroso „virtuvę“, tačiau klausimų vis dar turim gerokai daugiau nei atsakymų. Tarkim, kokio perdavimo skaičiaus krumpliaračių poras parinkti, kad būtų optimaliai išnaudojamos variklio galimybės? Ką daryti su reduktoriais ir blokiruotėmis, kad jie atlaikytų kur kas didesnes apkrovas važiuojant asfaltine trasos dalimi ir automobilis būtų valdomas bei neslystų šonu?

Kokio kietumo-minkštumo turėtų būti amortizatoriai ir spyruoklės? Kokie ratų geometrijos nustatymo parametrai? Kaip reguliavimus keisti važiuojant per lietų? Kokia prošvaisa geriausia? Panašių galvosūkių yra kiekviename žingsnyje, todėl jau dabar aišku, kad teks daug eksperimentuoti ir mokytis, konsultuotis su senbuviais RX specialistais-inžinieriais. Juo labiau, kad turėdami kuklų biudžetą ir erdvės klaidoms neturime daug“, – pasakojo TSK „Baltijos autosportas“ lenktynininkas.

Šiuo metu naujasis Pauliaus „žaislas“ jau baigia įgauti automobilio išvaizdą – svarbiausi kėbulo konstravimo darbai baigti, variklis, pavarų dėžė ir važiuoklė paruošti bandymams. Optimistinis klaipėdiečių planas – 2017-ųjų kovą surengti treniruočių stovyklą kurioje nors Austrijos ar Vengrijos trasoje, nes Lietuvoje tokiu laiku oro sąlygos treniruotėms nebūna palankios.

Oficialus Europos ralio-kroso čempionato startas bus duotas balandį Barselonoje. Vėliau lenktynės (jos rengiamos drauge su FIA „World RX“ pasaulio ralio kroso čempionato etapais) vyks Švedijoje, Norvegijoje, Prancūzijoje ir Latvijoje. Taip pat Paulius svarsto galimybę sudalyvauti jei ne visuose, tai bent keliuose „Rallycross Challenge Europe“ taurės etapuose bei, jei nesipins varžybų grafikai, – „paerzinti“ autokroso dalyvius Europos autokroso čempionato etape Vilkyčiuose.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Aukštaitijos taurė 2018“ treko varžybose žibėjo ralio lenktynininkai

Šeštadienį, vasario 17 dieną, Zarasuose daugiau nei pusšimtis automobilių milžinišku greičiu...

Virtualių lenktynių karavanas čempionatą atvežė šimtams žmonių

Antroji „ Neste Dream 2 Drive “ čempionato savaitė buvo ypatinga. Organizatoriai į vilkiką...

Švedijos ralyje nugalėjo T. Neuville‘is, D. Jocius – 39-as papildyta 09.51 (4)

Šį savaitgalį Švedijos ralyje triumfavęs „ Hyundai “ lenktynininkas Thierry Neuville‘is...

Švedijos ralyje lietuviai veržiasi į priekį (2)

Šeštadienio pirmuosiuose Pasaulio ralio čempionato ( WRC ) Švedijos ralio greičio ruožuose...

Švedijos ralyje Deividui Jociui teliko du komplektai padangų (6)

Per antrąją ralio dieną vienintelis ekipažas iš Lietuvos, dalyvaujantis Pasaulio ralio...

Top naujienos

Kodėl nutilo Grybauskaitė (487)

Likus metams iki kadencijos pabaigos prezidentė Dalia Grybauskaitė pradėjo atostogauti, o...

Išsigandusiems gripo – vilčių teikianti žinia (18)

Pagaliau Lietuvoje fiksuojamas sergamumo grip u ir ūmiomis viršutinių kvėpavimo takų...

Iš baimės pažeisti naująjį alkoholio įstatymą restoranas pribloškė klientus (4)

Nuo sausio 1-osios įsigalėjus naujiems Alkoholio kontrolės įstatymo reikalavimams, teisę...

Dėl Sirijoje žuvusių Rusijos samdinių – nauji liudijimai: ryškėja visai kitoks vaizdas (463)

Vien 2017 metų rugsėjį Sirijoje žuvo ne mažiau kaip 54 kariai iš Rusijos privačių karinių...

Sukčiaujančių rusų neturėjo būti olimpiadoje komentaras (66)

Tai skamba kaip pigus pokštas, bet niekas Pjongčange nesijuokia dėl olimpinį medalį iškovojusio...

Viešųjų pirkimų tarnyba „Vilniaus plano“ pirkinį vadina keistu (3)

Savivaldybės įmonės „ Vilniaus planas “ profilį socialiniame tinkle „Facebook“ nuo šių...

Virusais užsieniečių pinigus grobstę lietuviai pasodinti už grotų (5)

Vasario 19 d. Panevėžio apygardos teismas pripažino kaltais tris asmenis, kurie, panaudojant...

Po Latvijos sūrininko bankroto – atgarsiai Lietuvoje (12)

Rygos miesto Vidzemės apylinkės teismui pateiktas ieškinys dėl sūrio gamintojo „Latvian...

Siaubingas atsitiktinumas sukrėtė visą šalį: niekada negalėsime to pamiršti (12)

Meksikos pietuose esančio Santjago Chamiltepeko miestelio gyventojai galvojo, kad blogiausia jau...

Korupcija aukščiausiuose sluoksniuose: kas žinotina apie Latvijos centrinio banko prezidento sulaikymą papildyta 17.45 val. (37)

Pastarąją savaitę Latvijos finansų sistemai buvo suduoti du itin skausmingi smūgiai.