aA
Deividas Jocius ir Donatas Zvicevičius intensyviai ruošiasi sausio viduryje startuosiančiam pirmajam Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapui – legendiniam Monte Karlo raliui. Po 80 metų pertraukos lietuviška trispalvė vėl suplevėsuos viename sudėtingiausių pasaulyje Monte Karlo ralyje, tačiau tam, kad nebūtų tik statistai, o garbingai atstovautų šaliai, „MVP Racing“ komandos tandemas šioms lenktynėms intensyviai ruošiasi jau dabar, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Lietuviai rengiasi Monte Karlo raliui
© Komandos nuotr.

Lietuvoje vos paskelbę apie savo dalyvavimą, abu sportininkai jau kitą dieną išskrido į Prancūzijos Žydrąją pakrantę, kad susipažintų su vietiniais keliais ir tinkamai pasiruoštų lenktynėms.

„Nors pažvelgus kalendorių atrodo, kad lenktynės dar toli, visgi darbų yra daug ir jau dabar praktiškai neturim kada ilsėtis. Beveik savaitę praleidom Monako apylinkėse, susirašinėjom stenogramas, pratinomės prie šių apylinkių kelių konfigūracijos“, – pasakoja D. Jocius.

Keletą dienų pasivažinėjęs po Monako apylinkes D. Jocius sakė suprantąs, kodėl iki šiol niekas iš lietuvių nesiveržė į šias lenktynes. Jos ne veltui vadinamos vienomis sunkiausių ir labiausiai nenuspėjamų klasikinio ralio lenktynių pasaulyje.

„Dabar į Monte Karlo ralio dalyvius žiūrėsiu su dar didesne pagarba. Mūsų laukia labai didelis iššūkis ir sunkus darbas. Greičio ruožuose kelio sąlygos kinta tiesiog kas kelis šimtus metrų. Kalnuoto kelio apačioje šviečia saulė ir gali būti daugiau kaip 10 laipsnių šilumos, kelio danga visiškai sausa ir galima lenktyniauti su „Slick“ tipo padangomis.

Tačiau vos po kelių kilometrų, pasisukus į kitą kalno pusę kelias staiga pasidaro šlapias ir jau reikia ieškoti sukibimo. Dar po kelių kilometrų sukibimo visai nelieka, nes kelio danga pasidengia ledu ar net sniegu. Pradėjus leisti žemyn viskas kartojasi atvirkštine tvarka. Ir visa tai viename greičio ruože!“ – stebisi D. Jocius.

Sportininkams didžiausias galvosūkis bus kokias padangas pasirinkti ir kaip tai padaryti teisingiausiai. Faktas, kad tai bus loterija visiems dalyviams, tačiau lietuviai su tokiomis neįprastomis sąlygomis susidurs pirmą kartą.

Negana to, kai kuriuose kelio ruožuose visiškai nėra atitvarų ir bet kokia klaida gali kainuoti labai brangiai, todėl teks važiuoti ne tik greitai, bet ir itin atsargiai.

„Pakanka suklysti ir nuslysti į šoną vos keliolika centimetrų ir Tavęs laukia kelių šimtų metrų skardis. Net susirašinėjant stenogramą paprastu automobiliu ir pagal Kelių Eismo taisykles buvo nejauku, o važiuojant sportiniu režimu bus daug pavojingiau“, – pasakoja D. Jocius.

Sunkias treniruotes vainikavo ir maloni akimirka. D. Jocius ir D. Zvicevičius vieni pirmųjų pateikė paraišką dalyvauti lenktynėse. Kadangi ekipažas kaip tik tuo metu treniravosi netoliese, paraišką abu lenktynininkai nutarė ne nusiųsti el. paštu, bet įteikti asmeniškai.

„Tai buvo nepakartojamas jausmas – apsilankyti legendiniame „Autoclub de Monaco“, kuriame jau beveik šimtmetį lankėsi turbūt visi žinomiausi pasaulio lenktynininkai“, – sako D. Jociaus šturmanas D. Zvicevičius.

Per treniruotes lenktynininkai susidūrė su neįprastu reiškiniu – užgulusiomis ausimis.

„Niekada neturėjau tokios problemos, dažnai skraidau, turiu piloto teises. Tačiau kai slėgis keičiasi keletą kartų viename greičio ruože, man pradeda smarkiai skaudėti ausis, sunkiai girdžiu. Neįsivaizduoju, kaip reikės prie to adaptuotis. O per tris lenktynių dienas juk laukia net 17 greičio ruožų“, – sakė D. Jocius.

„Ne pirmą kartą esu Monake, ne pirmą kartą važinėju šio regiono keliais, bet tik po treniruočių supratau koks iššūkis mūsų laukia. Vos per kelis greičio ruožus prirašiau net tris sąsiuvinius stenogramų. Buvo tokių vietų, kur kelis kilometrus nėra nei vienos tiesiosios, tik posūkiai, tad skaityti stenogramą ir laiku pateikti vairuotojui teisingą informaciją nebus lengva. Kai kurių vietų greičio ruožuose net nenoriu matyti – skardis prie pat, atitvarų jokių. Bus įdomu“, – šypsosi D. Zvicevičius.

Lenktynininkų laukia ne tik itin pavojingi greičio ruožai, bet ir didžiuliai pervažiavimai tarp jų. Kai kuriuos greičio ruožus skiria net keli šimtai kilometrų. Tai bus neabejotinai sunkiausias ralis „MVP Racing“ komandos lenktynininkų D. Jociaus ir D. Zvicevičiaus karjeroje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Atskleidė kortas: Vanagas palygino, kas iš tiesų skiriasi lietuvių Dakaro boliduose (91)

Ateinančių metų Dakaro raliui lietuviškos komandos pasiruošusios stipriai kaip niekada. Bene...

Dakaro raliui besiruošiantis Arūnas Gelažninkas dominavo Balkanų bekelėje (1)

Visą praėjusią savaitę Bulgarijoje vykusios „Balkan Offroad Rallye“ varžybos lietuviams buvo...

Pagrindinis „Kauno rudens“ ralio trofėjus – tituluočiausiems lenktynininkams

Savaitgalį Kaune finišavo jubiliejinis, 45-asis ralis „ Kauno ruduo 2018“, skirtas vienų...

Pirmąjį lenktynių sezoną užbaigusi „Energizer Racing“ neslėpė, kad tokio rezultato ir siekė

Savaitgalį startavusi 95-uoju numeriu pažymėtu sportiniu „Volkswagen Golf GTI TCR“...

Pergalę 4 valandų ištvermės lenktynėse lėmė 2,5 sekundės

Savaitgalį vykusios ištvermės lenktynės Estijoje nenuvylė: tiek žiūrovams, tiek dalyviams...

Top naujienos

Indrė Makaraitytė. Kiek tau skauda, kad Lietuvoje išžudyti žydai? (252)

Popiežius Lietuvoje viešėjo ir tą dieną, kai buvo minimas Vilniaus geto likvidavimo 75-metis....

Kreivus žvilgsnius į lietuvį pasaulio vicečempionų šalyje keičia septynženkliai pasiūlymai specialiai DELFI iš Zagrebo (3)

Užėjęs į kavinę išgerti puodelio espresso , Mindaugas Nikoličius gali nekrapštyti iš...

Draudikai perspėja: sukčių taikiniu tapo vairuotojai žiedinėse sankryžose – įkliūti gali kiekvienas (41)

Tyčia sukelti eismo įvykiai siekiant pasipelnyti – neretas sukčiavimo būdas užsienyje, tačiau...

Siurprizas Guogai: „valstietis“ yra pasirengęs įrodyti, kad jis geresnis (36)

Valstietis – žaliasis parlamentaras Tomas Tomilinas yra pasiruošęs įrodyti bendrapartiečiams,...

Gyventojų skaičiumi susirūpinusi Vyriausybė galvoja apie naują mokesčio lengvatą (53)

Demografijos, migracijos ir integracijos politikos strategijos įgyvendinimo planą rengiančioje...

Dėl Abramovičiaus Šveicarija skambina pavojaus varpais (2)

Rusų milijardieriui Romanui Abramovičiui nedavė leidimo apsigyventi Šveicarijoje, nes policija...

Siaubas Molėtuose: medikai konstatavo dešimtmetės mirtį (21)

Molėtuose mirė 10 metų mergaitė, jos mirties priežastis tiriama.

„Apple“ tvirtino, kad tai yra tvirčiausias stiklas išmaniųjų istorijoje: pirmieji „iPhone XS Max“ bandymai rodo ką kita

„ iPhone XS Max“ ir „iPhone XS“ pradeda savo žygį per pasaulį. Juos jau gavo kai kurie...

Sveikos ir dailios lūpos: paaiškino, kaip jomis pasirūpinti atvėsus orams

Atvėsęs ir drėgnas oras greitai paveikia mūsų odą, ypač lūpas, todėl rudeniop, pajutus...

Ar žinojote, kad kaimynų amžius gali lemti jūsų būsto vertę?

Jei jūs – 20–64 metų turintis asmuo, veikiausiai gyvenate teritorijoje, kurioje įsikūrę tai...