aA
Deividas Jocius ir Donatas Zvicevičius intensyviai ruošiasi sausio viduryje startuosiančiam pirmajam Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapui – legendiniam Monte Karlo raliui. Po 80 metų pertraukos lietuviška trispalvė vėl suplevėsuos viename sudėtingiausių pasaulyje Monte Karlo ralyje, tačiau tam, kad nebūtų tik statistai, o garbingai atstovautų šaliai, „MVP Racing“ komandos tandemas šioms lenktynėms intensyviai ruošiasi jau dabar, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Lietuviai rengiasi Monte Karlo raliui
Lietuviai rengiasi Monte Karlo raliui
© Komandos nuotr.

Lietuvoje vos paskelbę apie savo dalyvavimą, abu sportininkai jau kitą dieną išskrido į Prancūzijos Žydrąją pakrantę, kad susipažintų su vietiniais keliais ir tinkamai pasiruoštų lenktynėms.

„Nors pažvelgus kalendorių atrodo, kad lenktynės dar toli, visgi darbų yra daug ir jau dabar praktiškai neturim kada ilsėtis. Beveik savaitę praleidom Monako apylinkėse, susirašinėjom stenogramas, pratinomės prie šių apylinkių kelių konfigūracijos“, – pasakoja D. Jocius.

Keletą dienų pasivažinėjęs po Monako apylinkes D. Jocius sakė suprantąs, kodėl iki šiol niekas iš lietuvių nesiveržė į šias lenktynes. Jos ne veltui vadinamos vienomis sunkiausių ir labiausiai nenuspėjamų klasikinio ralio lenktynių pasaulyje.

„Dabar į Monte Karlo ralio dalyvius žiūrėsiu su dar didesne pagarba. Mūsų laukia labai didelis iššūkis ir sunkus darbas. Greičio ruožuose kelio sąlygos kinta tiesiog kas kelis šimtus metrų. Kalnuoto kelio apačioje šviečia saulė ir gali būti daugiau kaip 10 laipsnių šilumos, kelio danga visiškai sausa ir galima lenktyniauti su „Slick“ tipo padangomis.

Tačiau vos po kelių kilometrų, pasisukus į kitą kalno pusę kelias staiga pasidaro šlapias ir jau reikia ieškoti sukibimo. Dar po kelių kilometrų sukibimo visai nelieka, nes kelio danga pasidengia ledu ar net sniegu. Pradėjus leisti žemyn viskas kartojasi atvirkštine tvarka. Ir visa tai viename greičio ruože!“ – stebisi D. Jocius.

Sportininkams didžiausias galvosūkis bus kokias padangas pasirinkti ir kaip tai padaryti teisingiausiai. Faktas, kad tai bus loterija visiems dalyviams, tačiau lietuviai su tokiomis neįprastomis sąlygomis susidurs pirmą kartą.

Negana to, kai kuriuose kelio ruožuose visiškai nėra atitvarų ir bet kokia klaida gali kainuoti labai brangiai, todėl teks važiuoti ne tik greitai, bet ir itin atsargiai.

„Pakanka suklysti ir nuslysti į šoną vos keliolika centimetrų ir Tavęs laukia kelių šimtų metrų skardis. Net susirašinėjant stenogramą paprastu automobiliu ir pagal Kelių Eismo taisykles buvo nejauku, o važiuojant sportiniu režimu bus daug pavojingiau“, – pasakoja D. Jocius.

Sunkias treniruotes vainikavo ir maloni akimirka. D. Jocius ir D. Zvicevičius vieni pirmųjų pateikė paraišką dalyvauti lenktynėse. Kadangi ekipažas kaip tik tuo metu treniravosi netoliese, paraišką abu lenktynininkai nutarė ne nusiųsti el. paštu, bet įteikti asmeniškai.

„Tai buvo nepakartojamas jausmas – apsilankyti legendiniame „Autoclub de Monaco“, kuriame jau beveik šimtmetį lankėsi turbūt visi žinomiausi pasaulio lenktynininkai“, – sako D. Jociaus šturmanas D. Zvicevičius.

Per treniruotes lenktynininkai susidūrė su neįprastu reiškiniu – užgulusiomis ausimis.

„Niekada neturėjau tokios problemos, dažnai skraidau, turiu piloto teises. Tačiau kai slėgis keičiasi keletą kartų viename greičio ruože, man pradeda smarkiai skaudėti ausis, sunkiai girdžiu. Neįsivaizduoju, kaip reikės prie to adaptuotis. O per tris lenktynių dienas juk laukia net 17 greičio ruožų“, – sakė D. Jocius.

„Ne pirmą kartą esu Monake, ne pirmą kartą važinėju šio regiono keliais, bet tik po treniruočių supratau koks iššūkis mūsų laukia. Vos per kelis greičio ruožus prirašiau net tris sąsiuvinius stenogramų. Buvo tokių vietų, kur kelis kilometrus nėra nei vienos tiesiosios, tik posūkiai, tad skaityti stenogramą ir laiku pateikti vairuotojui teisingą informaciją nebus lengva. Kai kurių vietų greičio ruožuose net nenoriu matyti – skardis prie pat, atitvarų jokių. Bus įdomu“, – šypsosi D. Zvicevičius.

Lenktynininkų laukia ne tik itin pavojingi greičio ruožai, bet ir didžiuliai pervažiavimai tarp jų. Kai kuriuos greičio ruožus skiria net keli šimtai kilometrų. Tai bus neabejotinai sunkiausias ralis „MVP Racing“ komandos lenktynininkų D. Jociaus ir D. Zvicevičiaus karjeroje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Benediktas Vanagas pristatė filmą apie Dakaro ralį (2)

Lenktynininkas Benediktas Vanagas pranešė gerbėjams ilgai lauktą naujieną – galima pamatyti...

„Dynami:t Energy“ komanda atsinaujino: garaže – lenktynėms paruoštas „Porsche“ (2)

Nors žiedinių lenktynių sezonas Lietuvoje dar neprasidėjo, o ir dėl šalyje paskelbto karantino...

Dėl koronaviruso atšaukiamas Pasaulio ralio-kroso čempionato etapas Barselonoje (1)

Likus kiek daugiau nei mėnesiui iki 2020 metų Pasaulio ralio kroso čempionato starto, dėl...

Dėl koronaviruso atšaukiamos F1 lenktynės Australijoje

„Formulės-1“ organizatoriai patvirtino – šį savaitgalį turėjusios vykti lenktynės...

Juknevičius į Abu Dabį nevyks: lenktynės atšauktos – džiauname šalmus ant gembės (5)

Dėl koronaviruso grėsmės renginiai atšaukiami ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje. Ketvirtadienio...

Top naujienos

Tarp Seimo narių – rimtas konfliktas: dirbti su tauta ar karantinuotis su tauta (170)

Šią savaitę buvo patvirtintas koronaviruso atvejis tarp Seimo kanceliarijos darbuotojų. Kovo...

Verslininkai griebiasi šiaudo: bankams neskolinant, apgulė kitas paskolas dalijančias įmones paklausa augo 5 kartus (41)

Kovo 16-ąją Lietuvoje dėl koronaviruso grėsmės įvedus karantiną, savo duris laikinai užvėrė...

Aiškėja daugiau detalių apie koronaviruso kilmę: tikrasis kaltininkas yra sumanesnis už mokslininkus (66)

Vienas populiariausių mitų apie koronavirusą – jis buvo sukurtas laboratorijoje. Tokią teoriją...

The Economist

Pandemijos pabaigos kaina: greičiausiai reikės priimti labai skausmingų sprendimų

Norint tiek išsaugoti gyvybes, tiek išgelbėti ekonomiką greičiausiai reikės priimti labai...

Šalys pradeda kaupti maisto atsargas, keldamos pavojų pasaulinei prekybai (18)

Maisto atsargas šiuo metu kaupia ne tik pirkėjai. Kai kurios vyriausybės konoraviruso pandemijos...

Psichoterapeutas: jei situacija tęsis dar 6 savaites, bus kardinalių socialinių pokyčių (676)

Nors pandemija palies visas gyvenimo sritis, ypatingą svarbą turi kintanti socialinė...

Niūri britų mokslininkų prognozė: mirčių nuo COVID-19 skaičius gali būti sukrečiantis JAV ekspertas: aukų šalyje gali būti iki 200 tūkst. (285)

Nepaisant įgyvendinamų griežtų priemonių, Imperatoriškojo koledžo Londone mokslininkai...

Sekmadienį Lietuvoje patvirtinti dar 23 COVID-19 atvejai: bendras skaičius – 460 (408)

Sveikatos apsaugos ministerija praneša, kad šiandien, atlikus tyrimus, Lietuvoje patvirtinti dar...

Nesiimkite eksperimentuoti: neteisingai dezinfekuodami grynuoju alkoholiu galite pakenkti savo sveikatai ir namams (8)

Kartais, kai reikia efektyviai, greitai ir nebrangiai namuose nuvalyti paviršius, pasitelkiame visai...

Vaidoto Valiukevičiaus gyvenimas iš arti: papasakojo apie netradicinius santykius su mylimąja, depresijos spąstus ir skolas (13)

Pastaruoju metu Vaidotas Valiukevičius ir jo grupė „The Roop“ yra vieni dažniausiai...

|Maža didelių žinių kaina