Antrasis Lietuvos ralio čempionato etapas, ne pirmus metus vykęs Latvijoje, Talsi apylinkėse, šiemet pasižymėjo ne tik aštriais vaizdais, bet ir nelauktais teisėjų sprendimais, turėjusiais ženklią įtaką varžybose dalyvavusiems lietuvių ekipažams – po gautų laiko baudų galutinėje rikiuotėje jie atsidūrė paskutinėse pozicijose.
Romas Austinskas
© Egidijus Babelis

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, po varžybų kilus karštoms diskusijoms, Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidento Romo Austinsko iniciatyva surengtas susitikimas su Latvijos automobilių federacijos prezidentu Janiu Nagliu.

Automobilių sporte baudos ir netgi pašalinimas iš varžybų dėl taisyklių pažeidimų nėra retas reiškinys. Griežtai reglamentuotos varžybų procedūros kartais „pagauna“ ir labiausiai patyrusius sportininkus.

Tiesa, šįkart teisėjų sprendimas privertė pakelti antakius ir daug mačiusius. Net trys lietuvių ekipažai gavo 20 minučių baudas, du iš jų – finišavę greičiausiųjų dešimtuke. Dar du ekipažai baudų išvengė tik todėl, kad finišo linijos nepasiekė. Netikėtas sprendimas buvo motyvuotas netinkama kuro užpylimo procedūra.

Toks situacijos vertinimas sukėlė audringą lietuvių sportininkų reakciją. Siekiant išvengti konflikto, R. Austinskas inicijavo susitikimą su J. Nagliu bei kitais Latvijos autosporto atstovais.

Susitikimo metu ieškota sprendimų, ką daryti, kad panašūs incidentai bendruose etapuose ateityje nesikartotų.

Lietuvos atstovai komisarų kolegijoje – būtini

Pasak R. Austinsko, nesusikalbėjimas ralio Talsyje atveju įvyko abiejų pusių stovyklose.

„Apie tai, kad lietuvių ekipažams pritrūks kuro, varžybų komisarai žodžiu buvo informuoti dar penktadienį (pirmąją varžybų dieną). LASF ralio komiteto atstovas Donatas Liesis patikintas, kad šis klausimas bus įvertintas geranoriškai ir atsakingai, todėl viltasi, kad bus priimtas lietuvių ekipažams palankus sprendimas ir numatyta papildoma kuro užpylimo vieta. Vis dėlto, to padaryta nebuvo, argumentuojant, kad raštiškas prašymas komisarams pateiktas pavėluotai.

Šiuo atveju pritrūko geranoriškumo iš Latvijos atstovų pusės. Viena pagrindinių problemų, kad nors Latvijoje vyko ir Lietuvos ralio čempionato etapas, komisarų kolegijoje nebuvo nė vieno Lietuvos atstovo. Susitikime su Latvijos automobilių federacijos prezidentu sutarėme, kad nuo šiol rengiant bendrus etapus, varžybų komisarų sudėtyje visada bus abiejų šalių specialistai.“

Pasak LASF prezidento, tokia taisyklė padės užtikrinti, kad ateityje tokių prieštaringų incidentų pasitaikytų rečiau, o jiems įvykus, šie būtų sprendžiami laiku ir, kiek tai įmanoma, sportininko naudai. Ši taisyklė bus taikoma ir rengiant bendrus etapus su kitomis kaimyninėmis valstybėmis – Estija, Lenkija.

Svarbus ir komandos pasiruošimas

Nėra abejonės, kad griežtai reglamentuotas varžybų procedūras išmanyti turi teisėjai ir komisarai. Vis dėlto, ir geram komandos vadovui vis svarbiau tampa puikiai išmanyti ne tik sportinę, techninę pasiruošimo varžyboms dalį, bet ir biurokratinę. Tuomet, sulaukus ginčytino teisėjų sprendimo, daugiau galimybių imtis savalaikių veiksmų.

Pavyzdžiui, kai sportininkas pateikia varžybų komisarui raštišką protestą dėl vieno ar kito sprendimo, net tokiu atveju, jei protestas atmetamas, sportininkas vis dar turi teisę pateikti apeliaciją. Svarbus niuansas tas, kad apie šį norą komisarus jis raštiškai turi informuoti ne vėliau kaip per 1 val. nuo protesto atmetimo, o per 96 val. pateikti ir pačią apeliaciją. Tokiu atveju ginčas privalo būti nagrinėjamas iš naujo. Dažnai šia teise nepasinaudojama dėl nežinojimo.

Tarptautiniai sprendimai priimami aukščiausiame lygmenyje

Apibendrinant susitikimo rezultatus, LASF prezidentas pažymi, kad abi šalys suinteresuotos tęsti bendradarbiavimą, kuris trunka jau ne vienerius metus ir turi senas tradicijas. Tam pasiekti būtina, kad struktūriniai sprendimai būtų priimami aukščiausiame lygmenyje.

„Tam, kad sukurtume sėkmingą produktą, būtinas ne tik bendradarbiavimas, bet ir aiškus pasiskirstymas atsakomybėmis tarp struktūrinių organų. Sportinius, organizacinius reikalus sprendžia sporto šakų komitetai, o už tarptautinius klausimus atsakingi federacijų prezidentai ir administracija. Tuomet galime operatyviai reaguoti į iškilusius iššūkius, kalbėtis, rasti sprendimus ir palaikyti draugiškus tarpvalstybinius santykius. Ir toks bendravimas turi būti nuolatinis“, – teigia R. Austinskas.

Lietuvos ir Latvijos ralio bendruomenės ralio čempionato etapais keičiasi jau ne vienus metus. Lietuviai ralio kalendoriuje paprastai turi bent vieną „išvažiuojamąjį“ etapą, kurio metu varžybos jungiamos kartu su užsienio šalyje organizuojamu etapu. Toks čempionato formatas turi stiprų sportininkų palaikymą, o istoriškai bendros varžybos dažniausiai vyksta Latvijoje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vytautas Švedas apsisprendė dalyvauti visame Latvijos čempionate (1)

Savaitgalį Latvijoje vykusiame Talsio ralyje dešimtadalį visų dalyvių sudarė mūsų šalies...

Pirmasis AFL etapas: naktinė premjera, nauji „Race“ lyderiai ir „Time Attack“ rekordo paieškos

Jubiliejinis „Autoplius.lt Fast Lap “ sezonas prasidėjo įvairių lenktynių gausa. Pats laikas...

Estijoje startavo Lietuvos plento motociklų žiedinių lenktynių čempionatas

Šeštadienį Estijos „auto24ring“ žiede įvyko pirmasis šių metų Lietuvos plento motociklų...

MotoGP: Prancūzijoje – trečioji iš eilės Marquezo pergalė

„Honda“ lenktynininkas Marcas Marquezas triumfavo sekmadienį Prancūzijoje vykusiose...

WRC: Neuville‘is nugalėjo Portugalijoje ir tapo čempionato lyderiu

„ Hyundai “ lenktynininkas Thierry Neuville‘is triumfavo šį savaitgalį Pasaulio ralio...

Top naujienos

Penkiamečio tragedija: motina stojo ginti patėvio (31)

„Grasino įkišti pimpaliuką jam į užpakalį“, – toks kaltinimas buvo įrašytas byloje,...

Tėvo ligoninėje netekęs vyras: traktuoju tai kaip žmogžudystę ir aplaidų darbą (304)

Jūrininkas Tomas Zigmantavičius atostogų metu Klaipėdoje planavo atšokti artimųjų vestuves ir...

Dėl išskirtinės nuotraukos lietuvė tapo žinoma visoje Italijoje: mane tai papiktino (29)

Trejus metus Milane gyvenanti Gintarė Sutkevičiūtė vadina save sušių menininke. Ji kuria...

Lietuvių kelionė į Iraną: neleidžiama miegoti poromis, o viešbutyje karšta lyg dykumoje (74)

Mūsų šios dienos herojus – dar vienas iš pasaulio blogiukų – Irano Islamo respublika. Iranas...

Šalia Vilniaus įvyko didelė avarija: sužaloti 2 žmonės, viena vairuotojų girta atnaujinta 21.30 (55)

Magistraliniame kelyje A4 (Vilnius–Druskininkai), prie Paluknio miestelio, pirmadienio vakarą...

Oksana Pikul: Simas jau susirinko daiktus ir išsikraustė į Panevėžį (163)

Nuolatiniai išgėrinėjimai, nuo kelių dienų iki kelių savaičių trunkantys pasilinksminimai...

Tokio košmaro nė nesapnavo: nuomos nemokėjo, butą suniokojo, išsinešė viską (228)

Užsienyje gyvenanti Laura (vardas pakeistas, redakcijai žinomas – DELFI), grįžusi į nuomojamą...

Kas nutiktų, jei visi lėktuvo keleiviai prijungtų savo telefonus krautis? (11)

Šiuolaikiniai lėktuvai yra išties neįtikėtini technologiniai šedevrai. Tai – tarsi...

Tiesus kelias į „subobėjimą“ – sekso atsisakymas (9)

Bobos nėra lytis, nėra amžius, nėra kokia nors kita socialinė grupė. Tai sindromas. Diagnozė....

Ašaros po sekso: ar tai normalu? (11)

Neįtikėtina, bet ašaros po lytinės sueities, nors ir gali trikdyti, yra gana paplitęs dalykas....