aA
Antrasis Lietuvos ralio čempionato etapas, ne pirmus metus vykęs Latvijoje, Talsi apylinkėse, šiemet pasižymėjo ne tik aštriais vaizdais, bet ir nelauktais teisėjų sprendimais, turėjusiais ženklią įtaką varžybose dalyvavusiems lietuvių ekipažams – po gautų laiko baudų galutinėje rikiuotėje jie atsidūrė paskutinėse pozicijose.
Romas Austinskas
© Egidijus Babelis

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, po varžybų kilus karštoms diskusijoms, Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidento Romo Austinsko iniciatyva surengtas susitikimas su Latvijos automobilių federacijos prezidentu Janiu Nagliu.

Automobilių sporte baudos ir netgi pašalinimas iš varžybų dėl taisyklių pažeidimų nėra retas reiškinys. Griežtai reglamentuotos varžybų procedūros kartais „pagauna“ ir labiausiai patyrusius sportininkus.

Tiesa, šįkart teisėjų sprendimas privertė pakelti antakius ir daug mačiusius. Net trys lietuvių ekipažai gavo 20 minučių baudas, du iš jų – finišavę greičiausiųjų dešimtuke. Dar du ekipažai baudų išvengė tik todėl, kad finišo linijos nepasiekė. Netikėtas sprendimas buvo motyvuotas netinkama kuro užpylimo procedūra.

Toks situacijos vertinimas sukėlė audringą lietuvių sportininkų reakciją. Siekiant išvengti konflikto, R. Austinskas inicijavo susitikimą su J. Nagliu bei kitais Latvijos autosporto atstovais.

Susitikimo metu ieškota sprendimų, ką daryti, kad panašūs incidentai bendruose etapuose ateityje nesikartotų.

Lietuvos atstovai komisarų kolegijoje – būtini

Pasak R. Austinsko, nesusikalbėjimas ralio Talsyje atveju įvyko abiejų pusių stovyklose.

„Apie tai, kad lietuvių ekipažams pritrūks kuro, varžybų komisarai žodžiu buvo informuoti dar penktadienį (pirmąją varžybų dieną). LASF ralio komiteto atstovas Donatas Liesis patikintas, kad šis klausimas bus įvertintas geranoriškai ir atsakingai, todėl viltasi, kad bus priimtas lietuvių ekipažams palankus sprendimas ir numatyta papildoma kuro užpylimo vieta. Vis dėlto, to padaryta nebuvo, argumentuojant, kad raštiškas prašymas komisarams pateiktas pavėluotai.

Šiuo atveju pritrūko geranoriškumo iš Latvijos atstovų pusės. Viena pagrindinių problemų, kad nors Latvijoje vyko ir Lietuvos ralio čempionato etapas, komisarų kolegijoje nebuvo nė vieno Lietuvos atstovo. Susitikime su Latvijos automobilių federacijos prezidentu sutarėme, kad nuo šiol rengiant bendrus etapus, varžybų komisarų sudėtyje visada bus abiejų šalių specialistai.“

Pasak LASF prezidento, tokia taisyklė padės užtikrinti, kad ateityje tokių prieštaringų incidentų pasitaikytų rečiau, o jiems įvykus, šie būtų sprendžiami laiku ir, kiek tai įmanoma, sportininko naudai. Ši taisyklė bus taikoma ir rengiant bendrus etapus su kitomis kaimyninėmis valstybėmis – Estija, Lenkija.

Svarbus ir komandos pasiruošimas

Nėra abejonės, kad griežtai reglamentuotas varžybų procedūras išmanyti turi teisėjai ir komisarai. Vis dėlto, ir geram komandos vadovui vis svarbiau tampa puikiai išmanyti ne tik sportinę, techninę pasiruošimo varžyboms dalį, bet ir biurokratinę. Tuomet, sulaukus ginčytino teisėjų sprendimo, daugiau galimybių imtis savalaikių veiksmų.

Pavyzdžiui, kai sportininkas pateikia varžybų komisarui raštišką protestą dėl vieno ar kito sprendimo, net tokiu atveju, jei protestas atmetamas, sportininkas vis dar turi teisę pateikti apeliaciją. Svarbus niuansas tas, kad apie šį norą komisarus jis raštiškai turi informuoti ne vėliau kaip per 1 val. nuo protesto atmetimo, o per 96 val. pateikti ir pačią apeliaciją. Tokiu atveju ginčas privalo būti nagrinėjamas iš naujo. Dažnai šia teise nepasinaudojama dėl nežinojimo.

Tarptautiniai sprendimai priimami aukščiausiame lygmenyje

Apibendrinant susitikimo rezultatus, LASF prezidentas pažymi, kad abi šalys suinteresuotos tęsti bendradarbiavimą, kuris trunka jau ne vienerius metus ir turi senas tradicijas. Tam pasiekti būtina, kad struktūriniai sprendimai būtų priimami aukščiausiame lygmenyje.

„Tam, kad sukurtume sėkmingą produktą, būtinas ne tik bendradarbiavimas, bet ir aiškus pasiskirstymas atsakomybėmis tarp struktūrinių organų. Sportinius, organizacinius reikalus sprendžia sporto šakų komitetai, o už tarptautinius klausimus atsakingi federacijų prezidentai ir administracija. Tuomet galime operatyviai reaguoti į iškilusius iššūkius, kalbėtis, rasti sprendimus ir palaikyti draugiškus tarpvalstybinius santykius. Ir toks bendravimas turi būti nuolatinis“, – teigia R. Austinskas.

Lietuvos ir Latvijos ralio bendruomenės ralio čempionato etapais keičiasi jau ne vienus metus. Lietuviai ralio kalendoriuje paprastai turi bent vieną „išvažiuojamąjį“ etapą, kurio metu varžybos jungiamos kartu su užsienio šalyje organizuojamu etapu. Toks čempionato formatas turi stiprų sportininkų palaikymą, o istoriškai bendros varžybos dažniausiai vyksta Latvijoje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Gargždų autokroso lenktynininkai šalies garbę gins lenktynėse Moldavijoje (1)

Lietuvos automobilių kroso sezonas jau baigėsi, o ir kaimyninių valstybių trasos jau tuoj...

Tokio įtempto Pasaulio ralio kroso čempionato dar nėra buvę – laukia finalas Pietų Afrikoje

2019 metų Pasaulio ralio kroso čempionatas balandžio mėnesį startavo Abu Dabyje , o finalinis,...

Arūnas Gelažninkas 2020-ųjų Dakare startuos nauju motociklu, tačiau tai ne vienintelė komandos naujovė (5)

Darkaro raliui besiruošiantys lenktynininkai atskleidžia vis daugiau detalių apie dalyvavimą...

Sėkmingai ralio sezoną pabaigęs „RR Team“ duetas prabilo apie planus startuoti tik užsienyje

Praėjusį šeštadienį Druskininkuose finišavo „Rally Classic“ varžybos, kurios tapo...

Patarė, ko Dakaro ralio gerbėjai turėtų nedaryti Saudo Arabijoje (2)

Pasauliui tampant vis kosmopolitiškesniam, naftos klodais turtinga Saudo Arabija garsėja...

Top naujienos

Melaginga naujiena apie Nausėdą ir branduolinius ginklus – tik pradžia: taikiniu galite tapti ir jūs (139)

JAV valstybės sekretorius Mike’as Pompeo sveikina prezidento Gitano Nausėdos siūlymą Lietuvoje...

Lietuviai švęsti pradėjo per anksti: išleidžia daugiau nei uždirba (39)

„Taigi turime labai įdomią situaciją, kai žmonės išleidžia daugiau negu uždirba, o...

Nustebinusi „Žalgirio“ pergalė, po kurios pulti į euforiją būtų klaida laida „Krepšinio zona“ (1)

Aštuoniomis pergalėmis iš eilės visuose frontuose šį sezoną atidaręs Madrido „Real“...

Nausėdos krikštas ES vadovų susitikime: ką suprato ir ko išmoko? (15)

„Tikrai labai įdomu, tikrai labai įvairūs žmonės, labai įvairūs stiliai, įvairūs...

Lukašenka perspėjo apie pavojus Baltarusijos suverenitetui (18)

Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka penktadienį pabrėžė, kad jo šalis nori likti...

Rudenį eismo įvykių sumažėja atėjus žieminių padangų sezonui – siūlo jas keisti anksčiau (32)

Nors žiemines padangas vairuotojai turėtų susimontuoti iki lapkričio 9-osios, tačiau dargana bei...

Erdoganas pakomentavo Trumpo siųstą laišką: mes nepamiršime šio pagarbos trūkumo

Turkijos prezidentas Recepas Tayyipas Erdoganas penktadienį pareiškė, kad jo šalis...

Lietuvos darbdaviai – šykščiausi Europoje: patys darbuotojai kalti, kad nėra gerų algų (401)

Lietuvos darbdavių nenorą ženkliau pasidalinti uždirbamu pelnu specialistai paaiškina derybų...

Netyla kalbos apie Rasos Arlauskienės ir gerokai jaunesnio atlikėjo Petro Daunio santykius: įrodymas – ir paviešinti kadrai? (14)

Jau kuris laikas netyla kalbos, kad žinoma renginių organizatorė Rasa Arlauskienė vis dažniau...

5 priežastys, kodėl Briuselis patenkintas nauju susitarimu su Johnsonu (1)

Europos Sąjunga (ES) ir Jungtinė Karalystė (JK) pasiekė susitarimą, kuriam pritarė Europos...