aA
Svoris – vienas svarbiausių faktorių automobilių sporte. Mažesnė masė leidžia greičiau įsibėgėti, greičiau įvažiuoti į posūkį ir vėliau stabdyti automobilį – tai sėkmės formulė norintiems laimėti. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, jau bene dešimtmetį prie šios sporto formulės prisideda ir Kauno rajone įsikūrusios „LW Performance“ dirbtuvės.
Andriaus Vasiliausko bolidas pagamintas "LW Performance" dirbtuvėse
© Aistės Kirsnytės nuotr.

Kėbulo, bei automobilio interjero dalis iš lengvų kompozitinių medžiagų gaminantys vyrai kasdien susiduria su greičiui sutvertais automobiliais: nuo Lietuvoje populiarių BMW iki kiek egzotiškesnių „Lotus“, „Chevrolet Corvette“, „Lexus“, „Porsche“ ar „Lamborgini“. Itin lengvi variklio ir bagažinės gaubtai, iš stipraus, bet lengvo anglies pluošto pagamintos durys ar automobilio stogas leidžia sutaupyti ne vieną šimtą kilogramų.

„Kol kas mūsų rekordininkas turbūt bus Timas Simniška ir jo „Lexus SC300“. Šiam automobiliui gaminome faktiškai visas kėbulo dalis, tačiau geriausias rezultatas buvo pasiektas su durimis. Originalios šio, itin didelio kupė modelio durys sveria 72 kilogramus – nukelti jas nuo vyrių pavyko tik dviese ir gerokai pasistengus. Mūsų pagamintos durys svėrė apie penkis kilogramus, tad vien šioje vietoje mums pavyko sutaupyti per 130 kilogramų svorio. Tokios modifikacijos aišku įmanomos tik automobilyje sumontavus saugos lankus, kurie perimtų vairuotojo ir keleivio saugojimo funkcijas“, – pasakoja „LW Performance“ vadovas Martynas Kiršis.

Pastaruoju metu dirbtuvės džiaugiasi atradusios naują rinką – Jungtines Amerikos Valstijas. Čia jų gaminiai jau dengia vieno iš stipriausių „Formula Drift“ pilotų, lietuvio Aurimo Bakčio „Nissan“ kėbulą, keletas siuntų jau keliauja ir kitiems pilotams.

Matyti savo gaminius prestižinėje pasaulio lygoje, kaip sako M. Kiršis, yra malonu ir baisu tuo pat metu: „Su Aurimu mes susipažinome gal prieš penkmetį, kai jis pirmąkart atvyko dalyvauti Lietuvoje vykusiose Rytų Europos šonaslydžio čempionato (EEDC) varžybose. Tada jam ir kliuvo susipažinti su mūsų produkcija per T. Simniškos automobilį, kuris buvo jam paskolintas.

Susipažinome, palaikėme ryšius ir kai nusprendėme, jog metas žengti per Atlantą, Aurimas buvo natūralus pirmas pasirinkimas. Kadangi jis jau buvo čiupinėjęs mūsų gaminius, daug klausinėti neteko – kokybe jis buvo užtikrintas. Dabar Aurimo abu automobilius – tiek pagrindinį, kuriuo varžomasi „Formula Drift“ čempionate, tiek ir treniruočių bolidą – dengia mūsų detalės iš stiklo pluošto. Aurimas tapo mūsų atstovu Jungtinėse Valstijose, tad po truputį ta linkme keliauja vis daugiau detalių. Tai ir džiugina ir kelia įtampą, nes vietos kad ir smulkiausiam brokui ar pro akis praleistai problemai čia nėra – viskas turi būti tobula“, – teigia M. Kiršis.

Jungtinės Valstijos nėra vienintelė šių, galima sakyti šiuolaikinių amatininkų kryptis – nemažai detalių eksportuojama į Skandinavijos šalis, jų gaminius pamėgo airiai bei kiti Britanijos salų gyventojai.

Kiek seniau M. Kiršis su kolegomis sulaukdavo ir rytinių kaimynų dėmesio: „Turėjome situaciją. Mus parekomendavo vienam rusui, kuris buvo nusipirkęs naują „Lamborgini“. Šis užsigeidė iš anglies pluošto pagaminto variklio gaubto. Kadangi „Lamborgini“ variklis yra sumontuotas automobilio gale, tai priekinis gaubtas iš esmės dengia tik mažą daiktų angą priekyje. Į darbą pažiūrėjome labai rimtai, tad pagaminome dešimt vienetų ir atvykus klientui, leidome išsirinkti. Šis nusprendė įsigyti du – vieną atsargai, ir liko labai patenkintas.

Buvome visai neseniai pradėję dirbti, tad gautas honoraras atrodė įspūdingas, kita vertus tokios detalės analogą rusas galėjo įsigyti turbūt tik Italijoje ir ten jis būtų kainavęs dar tris kartus daugiau. Čia kalbame apie laikus, kai internetinė prekyba nebuvo populiaresnė už ausinukus“, – prisimena kaunietis.

Likusius egzotiško modelio „kapotus“ vaikinai suvartojo kituose projektuose, tačiau vieną pasiliko ir jis iki šiol puošia dirbtuves atlikdamas laikrodžio paskirtį.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasaulio ralio kroso čempionato organizatorius: šio sporto ateitis – elektriniai bolidai

Turbūt visi automobilių sporto gerbėjai pritartų vieningai, kad Lietuvoje kiekvienais metais...

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Debiutui Dakaro ralyje Arūnas Gelažninkas gavo išskirtinę techniką: važiuos su čempiono „ratais“ (4)

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas pasiryžo debiutuoti ateinančių metų Dakaro ralyje. Nors...

Patikrinęs savo Dakaro bolido „vidurius“, A. Juknevičius rado nepradžiuginusių siurprizų (2)

Tarp išardytų lokomotyvų, traukinių vagonų, grandinių ir tepaluotų įrankių specialiai...

Antanas Juknevičius išsidavė: jei finišuosime bent viena pozicija aukščiau, tikslas bus pasiektas (12)

Kone visiems ateinančių metų Dakaro ralyje dalyvausiantiems lietuviams pasigyrus gautais starto...

Top naujienos

Dar vienas skandalas Kaune: medikus šokiravo motinos elgesys su mažyliu – skubiai iškvietė vaikų teises (102)

Motina meta kaltinimus Kauno klinikų medikams . Anot jos, šie galimai per stipriai suspaudė vaiką.

Vieta, apie kurią lietuviai galėjo tik pasvajoti: paslaptingas kino teatras, kur leidžiama daugiau nei įprastai (38)

Sostinėje įsikūrė nauja vieta, apie kurią anksčiau net nesvajojote, kad tokia gali būti. Po...

Negailestingą onkologinės ligos kirtį patyrusiam Stano – jautrios kolegų emocijos (1)

Dainininkas Stanislavas Stavickis -Stano patvirtino jau gerą pusmetį pramogų pasaulio...

Pažintis socialiniame tinkle: kaip vos iš kelių žinučių suprasti, kad viskas baigsis blogai (116)

„Tinder“, „Facebook“ ir kiti socialiniai jau kurį laiką yra kone populiariausia platforma...

Betoninės sienos po žeme slėpė neregėtos prabangos rūmus ir didžiausią LSD fabriką istorijoje (7)

Paskutiniame praėjusio amžiaus dešimtmetyje praktiškai visos LSD siuntos atkeliaudavo iš...

Nepaklausė medikų ir šiandien džiaugiasi dešimtmečiu sūnumi: nuvykus į klinikas, nėštumą siūlė nutraukti (16)

Ką reiškia rankose laikyti nė kilogramo nesveriantį kūdikį, niekaip nesupras tie, kas to...

Albumą pristačiusi Monika Pundziūtė-Monique scenoje išgirdo asmeninį prisipažinimą (4)

Atlikėja Monika Pundziūtė- Monique iš jaudulio žibančiomis akimis pristato antrąjį solinį...

Gyvai / „Hero's & KOK World series 2018“ turnyre Vilniuje – iššūkis Maslobojevui ir Vikšraičiui (tiesiogiai)

Šiandien, lapkričio 17 dieną, 19 valandą Vilniaus „Siemens“ arenoje startuoja tradiciniu...

Kodėl vyrai neveda meilužių

Pirmiausia turiu pasakyt, kad nesu nei meilužė, nei kažkurio meilužio žmona, jei netyčia turit...

Gėrimo, šildžiusio Pirmojo pasaulinio karo karius, paskutinė stotelė – Indijoje (6)

Gerą šimtmetį šeimos savo vaikus Indijoje girdė salyklo skonio pieno gėrimais, kurie, kaip kad...