aA
Gegužės 6-7 dienomis Gargžduose turėjęs įvykti pirmasis šių metų Lietuvos automobilių kroso čempionato etapas paskutinę akimirką buvo atšauktas. Oficiali priežastis – dėl orų kaprizų tinkamai neparengta trasa. Tačiau kas iš tiesų lėmė šį demaršą buvo galima nujausti praėjusį savaitgalį Pavilkijo trasoje: net ir pakvietus kartu lenktyniauti Baltijos šalių autokroso trofėjų medžiotojus bei Lietuvos autokroso pirmenybių dalyvius, sportininkų stovykloje mechanikai zujo apie 37 automobilius. Švelniausias įmanomas epitetas tokiam reginiui – „kuklu“.
Automobilių kroso varžybos Pavilkyje
Automobilių kroso varžybos Pavilkyje
© V.Pilkausko nuotr.

Iš tiesų, kai kuriose klasėse starte išsirikiuodavo vis labo po 4 – 5 automobilius, tarp kurių atkaklesnė kova vykdavo tik dėl pozicijos pirmajame Pavilkijo trasos posūkyje. Vėliau vyrai sukdavo ratus taip, tarsi sugaištos sekundės, pelnomi taškai ir vieta finalo rikiuotėje būtų antraeiliai dalykai. Išimtimi buvo tik „3A-AWD“ divizione bagiais startavę sportininkai, pliekęsi taip, kad po trasą skraidė nuplėšti ratai.

Kas vyksta kadaise itin populiaraus automobilių kroso padangėje? Ar vangi sezono pradžia yra normalus reiškinys? Ką reiktų daryti, kad šios iš prigimties azartiškos lenktynės sutrauktų bent dalį auditorijos, kuri prieš savaitę į „Fast Lap“ šou į už poros dešimčių kilometrų esantį „Nemuno žiedą“ veržėsi taip, kad buvo paralyžiuotas eismas visame pietvakariniame Kauno pakraštyje?

Kalbinti dalyviai, varžybų organizatoriai ir teisėjai vardijo skirtingas jiems aktualias bėdas, tačiau panašu, kad nemažai jų būtų galima išspręsti dalykiškoje diskusijoje.

„Mes puikiai suprantam, kad negalima daryti kompromisų saugumo sąskaita, tačiau kelti tokius pat reikalavimus Europos čempionate kovojančiai technikai ir naudojamai Lietuvos pirmenybėse, nėra racionalu. Vienas dalykas, mūsiškio kalibro varžybų dalyviams net 500 eurų yra labai dideli pinigai. Yra nemažai vyrų, kurie neturi jokių rėmėjų ir į atskirus čempionato etapus atvyksta tik tada, kai susitaupę pinigų sugeba pasikeisti sulūžusią detales.

Sprendimas neišdavinėti vienkartinių licencijų (nuo praėjusių metų reikia įsigyti metines licencijas) vien mūsų etapą nuskurdino kokiais dviem tuzinais potencialių dalyvių. Panašiai yra su reikalavimais naudoti galiojančios homologacijos ekipuotę – keisti mažai naudotą kombinezoną tik todėl, kad prieš pusmetį formaliai pasibaigė terminas, daugeliui lenktynininkų atrodo kvailystė“, – apie nuotaikas sportininkų stovykloje pasakojo Lietuvos automobilių kroso čempionato II etapo organizatorius, VšĮ „Norlin“ prezidentas Vladas Norkus.

Kita vertus, pašnekovas pripažino, jog reikalavimas lenktynininkams šiek tiek atsakingiau žiūrėti į prisiimamus įsipareigojimus, o ne „žaisti sportą“, leistų lengviau planuoti daugybę su varžybomis susijusių darbų: nuo kilnojamųjų tualetų išdėstymo ir skaičiaus, iki trasą tvarkančios technikos nuomos sąlygų.

Beje, prieš pastarąsias kroso kovas Pavilkijo trasoje kelių statybos mašinos darbavosi tris dienas ir šeimininkų piniginę paplonino maždaug 5000 eurų.

„Pas mus visa „matematika“ atvirkštinė – skaičiuojam, kiek pavyksta sumažinti nuostolius. Pavyzdžiui, pernai, kai po vieno etapo suskaičiavom, jog „minusas“ siekė tik 400 eurų, džiūgavom padarę didžiulę pažangą, nes anksčiau varžybos „suvalgydavo“ nepadoriai dideles sumas. Liūdniausias antirekordas – 75 tūkst. litų“, – atviravo V. Norkus.

Dar vienas paradoksalus dalykas – nors stebėti varžybų susirinko sąlyginai nemažas būrys smalsuolių, pro Vilkijos miestelio prieigose įrengtus bilietų prekybos (suaugusiam – 3 eurai) postus daug kas stengėsi prasmukti „taupiai“. Keisčiausia, kai tai daro varguoliai, vairuojantys gal 30 tūkst. eurų kainuojančius automobilius.

LASF Saugaus varžybų organizavimo komiteto narys Remigijus Bilevičius, dirbęs pastarosiose lenktynėse, taip pat pritarė minčiai, kad diskusija tarp atskirų federacijos struktūrų ir pačių sportininkų bendruomenės dėl kaštų mažinimo turėtų būti produktyvesnė.

„Nors automobilių krosas laikomas viena pigiausių lenktynių atmainų, visgi ir čia technika, detalės, mechanikų paslaugos ir t. t., nedalijamos dykai. Turint galvoje, kad čia greičiai sąlyginai maži, todėl erdvės įvairiems kompromisams galima rasti. Tai pritraukė į krosą kur kas daugiau lenktynių entuziastų, o iš jų neabejotinai iškiltų ir naujų talentų, galinčių solidžiai reprezentuoti mūsų šalies automobilių sporto mokyklą europinio lygio varžybose“, – samprotavo R. Bilevičius.

Dar vienas LASF atstovas, Kroso komiteto narys Rimantas Poliakovas, dalindamasis įžvalgomis apie tai, kas lemia kroso krizę, taip pat akcentavo, kad didžioji dalis čia startuojančių vyrų verčiasi su labai mažais biudžetais.

„Litiniais“ laikais automobilio paruošimas sezono kovoms kainuodavo maždaug nuo 20 tūkst. litų, dabar – apie 15 tūkst. eurų. Kai kurie sportininkai prieš varžybas išgali nusipirkti tik dvi naujas padangas, o kiti apskritai visą sezoną ištempia su vienu komplektu.

„Žinau, kad nemažai nepasitenkinimo sukelia kiekviena korekcija techniniame reglamente. Deja, gyventi vakar diena negalima – jei virsim savo sultyse, tik todėl, kad taip pigiau, kroso „neprikelsim“, – svarstė R. Poliakovas.

Vertindamas debiutines sezono lenktynes kroso disciplinos ekspertas pasidžiaugė, kad šįkart varžybose pavyko išvengt ilgų pauzių (trys trasoje subyrėję automobiliai buvo evakuoti itin operatyviai, o sulaužyto trasos atitvaro montavimui pakako mažiau nei 20 minučių), o trasoje šonus vieni kitiems aplamdę sportininkai sugebėjo nesusipykti.

Iš tiesų apdovanojimų ceremonijoje sportininkai negailėjo vieni kitiems aplodismentų. „S1600“ klasėje Lietuvos kroso čempionato prizininkais tapo Tomas Skrodenis, Paulius Kiudys ir Petras Bartkus. Analogiško pajėgumo technika važiavusių pirmenybių dalyvių tarp pirmas finišavo Valdemaras Vitkus, aplenkęs Marių Vitkaitį ir Saulių Guogą.

2000S klasėje atitinkamai prizininkais tapo Mindaugas Sidabras, Deividas Vareika ir Mindaugas Kanapackis. Kroso pirmenybių įskaitoje – Arnas Kanapeckas, Linas Petrauskas ir Robertas Paškauskas.

„Open“ divizione didesnio pasipriešinimo nesulaukė Robertas Janulis, už nugaros palikęs Paulių Stadalių ir Luką Sidabrą. „Super-cars“ klasėje greičiausiai lėkė Darius Tamašauskas, Egidijus Kirdeikis ir Dovydas Vaitkevičius.

Įdomu, kad „S1600“ diviziono automobiliai trasą įveikia viso labo sekunde ar pusantros lėčiau nei patys galingiausi „Super-cars“ ar „Open“ klasių monstrai, turintys po 400 „arklių“ – pastarieji sveria apie 300 kilogramų daugiau.

Efektingiausią reginį kūrusių bagių „3A-AWD“ finalą laimėjo Tomas Zavarskis, aplenkęs Saulių Zundą ir Gintarą Morkevičių. Geriausiai kvalifikaciniuose važiavimuose pasirodęs Tautvydas Urba pralaimėjo mūšį dėl geresnės pozicijos pirmame posūkyje ir finišavo tik penktas.

LASF
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Deividas Jocius startuos Pasaulio ralio čempionate su WRC bolidu

Sausio 23-26 dienomis startuos 2020 metų Pasaulio ralio čempionatas ( WRC ). Iš trylikos etapų...

Vilniuje pasitiktas iš Dakaro ralio sugrįžęs motociklininkas Arūnas Gelažninkas (26)

Vilniuje gerbėjai pasitiko paskutinį šių metų Dakaro ralyje dalyvavusį Lietuvos sportininką...

Iš Dakaro sugrįžę Žala ir Juknevičius pažadų apie startą kitąmet nedalija: laukia namų darbai (151)

Po daugiau nei dviejų savaičių Saudo Arabijoje, kur šiemet vyko Dakaro ralis, į Lietuvą...

Į Lietuvą sugrįžęs Vanagas prisipažino: į Dakarą dar kartą važiuos su viena sąlyga (260)

Rodos, Saudo Arabijos dykumose dar nespėjo dulkės nusėsti, o lietuviai jau grįžta atgal į namus....

Sunkiausią dieną užbaigę Žala ir Jurgelėnas: tai buvo pati šūdiniausia diena šiame Dakare (99)

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas , „ Agrorodeo “ ekipažas, 2020-ųjų metų Dakaro ralį...

Top naujienos

Malinauskas – apie Nausėdos patarėjo žodžius: to Lietuvos politikoje dar nebuvo (423)

Vyriausybė sureagavo į prezidento patarėjo Jaroslavo Neverovičiaus kritiką premjerui Sauliui...

Analitikas apie mokesčius išeinantiems vežėjams: tai nesunkiai įveikiama kliūtis (43)

Lietuvai nuo šių metų apmokestinus į užsienį verslą iškeliančias įmones, naujas mokestinis...

Lenkija pateko į keblią diplomatinę padėtį dėl Aušvico išvadavimo metinių

Lenkijos prezidentas nedalyvaus ketvirtadienį Jeruzalėje vyksiančiame Holokausto forume, nes jam...

Laukia tikras orų kokteilis: Lietuvą siaubs smarkus vėjas, gali nugriaudėti perkūnija, o paskui pasnigs (20)

Dėl stipraus vėjo Klaipėdos uostas nuo ryto riboja laivybą. Kaip skelbia sinoptikai, itin...

Nelengvas pasirinkimas: Nausėda seka kaimynų pėdomis – į Izraelį nevyks (542)

Prezidentas Gitanas Nausėda persigalvojo – nevyks į Izraelyje vyksiantį renginį, skirtą...

Turtingiausiųjų ir įtakingiausiųjų temos Davose: ruoškitės „piko dešimtmečiui“ (16)

Pasaulio ekonomikos forume (PEF), prasidėjusiame šią savaitę Alpių kalnų apsuptame Šveicarijos...

10 balų taisyklė – pasinaudokite ja, kai kitąsyk pirksite drabužius (1)

Jeigu sąžiningai peržiūrėsi savo spintos turinį, pasilikdama tik tuos drabužius, kurie išties...

The Economist

Ar pasaulio ekonomikos forumas sugebės neprarasti savo įtakos?

Dėl neaiškių tikslų, išaugusios konkurencijos ir nežinios, kas perims vadovo postą, Davoso...

Dėl galingų stichijų – chaosas Ispanijoje žuvo mažiausiai 4 žmonės (9)

Ispaniją siaubianti audra Gloria nusinešė mažiausiai keturių žmonių gyvybes. Dėl stipraus...

Aktorei Jennifer Aniston į iškilmingus apdovanojimus teko vykti pusiau gulint, tai – gerai apgalvota moteriška gudrybė (9)

Sekmadienį įvykusiuose Kino aktorių gildijos apdovanojimuose Jennifer Aniston vilkėjo nuostabią...