aA
Pirmas Dakaro vėjo gūsis visus dalyvius pasiekia dar mėnesį iki maratono starto, kur visi dalyviai, arba tiksliau kalbant, visa Dakaro technika susirenka vienoje vietoje. Ilgą laiką vykę iš Le Havro, o šiemet iš Marselio jūrų uosto, visi sportiniai bolidai, sunkvežimiai ir kita technika laivu išvyksta į Dakaro ralio starto vietą – antrąjį pagal dydį Saudo Arabijos miestą – Džidos uostą, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Į Dakarą iškeliavo lietuvių technika. #iGo2Dakar nuotr.

Paskutinį kartą Dakaro ralis iš Marselio startavo 2003 metų sausio pirmąją. 25-ajį kartą vykęs Dakaro ralis tada vedė per Tunisą, Libiją, o sausio 19 dieną finišavo Šarm El Šeihe.

Išlydėti savo technikos į Marselį nuvyko ir „iGo2Dakar“ komandos ekipažas – Mindaugas Plukys ir Andrius Laucius. 2020 metų Dakaro iššūkis šiai komandai, kaip ir jų keturiais ratais varomam „Nissan Navara“ pikapui vardu Odisėjas, jau trečias.

Formalumai „Formulės 1“ trasoje

Šiemet techninė ir administracinė komisijos vyko 50 kilometrų nuo Marselio uosto esančioje „Paul Ricciard“ trasoje, kurioje dar birželio mėnesį ratus suko greičiausi planetos F1 pilotai.

Šių procedūrų metu tikrinama, ar teisingai užpildyti muitinės dokumentai, ar sumokėti mokesčiai, ar tvarkinga automobilio registracija.

„Su Dakaro raliu susijusi biurokratija nėra paprasta. Reikėjo ne tik pildyti akreditacijos prašymus ir įvairias formas dėl automobilio gabenimo, bet ir atlikti daugybę formalumų Marselyje – Prancūzijos uostamiestyje, iš kurio visų Dakaro dalyvių technika su keltu iškeliavo į Saudo Arabiją.

Gerai, kad tai jau trečiasis mūsų Dakaras, kiekvienais metais viskas gerokai aiškiau“, — kalbėjo M. Plukys

Taip pat automobilyje būtinai turi būti trikampis ženklas, gesintuvas, šviesą atspindinčios liemenės, saugos diržų nupjovėjai bei Saudo Arabijos žemėlapis. Automobilio viduje taip pat turi būti paruošta vieta ir pravesti laidai navigacijai. Taip pat automobilis turi turėti du taškus, už kurių būtų galima tempti, bent penkių metrų virvę ir veikiantį garsinį signalą. Įvykdžius visas procedūras užklijuojami lipdukai ir pajudama uosto link.

Paruošti reikia ne tik automobilį

Automobilio atidavimas prieš Dakarą toli gražu ne vienintelė užduotis komandai. Pavyzdžiui iš anksto būtina pasirūpinti draudimu, nes Dakaro organizatoriai reikalauja, kad kiekvienas ten esantis būtų apsidraudęs bent 30 tūkst. eurų sumai.

„Kadangi Dakaras kupinas ne tik nuotykių, bet ir iššūkių bei pavojų, draudimą reikia rinktis atidžiai išanalizavus kokio tipo sužeidimus konkretus draudimo polisas kompensuoja ir kokia yra medicininių išlaidų draudimo suma. Visą tai įvertinę pasirinkome „If draudimą“, kuris kiekvieną mūsų apdraudė 100 tūkst. eurų suma“, – apie pasiruošimą Dakarui pasakojo M. Plukys.

Atlikus popierinius reikalus laukia ir kitos procedūros: keliaujant į Pietų Ameriką, nors nėra privaloma, komanda skiepydavosi nuo geltonojo drugio užkrato ir kitų ligų. Ne išimtis ir vykstant į Saudo Arabiją.

Nauja vieta – daug nežinomųjų

Komandos nariai pasakoja, kad šiemet uoste matyti gerokai daugiau kemperių nei ankstesniais metais.

Į Dakarą iškeliavo lietuvių technika. #iGo2Dakar nuotr.
Į Dakarą iškeliavo lietuvių technika. #iGo2Dakar nuotr.

„Komandos dar tiksliai nežino maršruto, tad nėra užtikrinti dėl viešbučių užsakymo. Tam, kad išvengtų nepatogių naktų, daug komandų kartu su savimi plukdosi kemperius savo pilotams ir šturmanams“, – komentavo Mindaugas Plukys.

Dažniausiai kemperiai varomi tik dviem ratais, o Dakaro organizatoriai visiems Dakare būsiantiems automobiliams kelia pagrindinį reikalavimą – jie privalo turėti keturių varančių ratų transmisiją.

Nesvarbu ar tai pikapas, ar visureigis, ar mikroautobusas, ar namelis ant ratų – du varančius ratus turintys modeliai nepageidaujami ir nėra priimami į laivą.

Vienintelė išimtis yra nameliams ant ratų ar mikroautobusams su sąlyga, jeigu jie priskiriami konkrečiai komandai ir ta komanda naudoja mažiausiai šešis varančius ratus turintį sunkvežimį be priekabos, galintį prireikus tempti kitą transporto priemonę.

„Suteikdami akreditacijas ar kitokio tipo leidimus dalyviams, organizatoriai prisiima šiokią tokią atsakomybę už jų sveikatą. Todėl norima, kad rizika užklimpti ar tiesiog neįveikti kažkokios kliūties būtų kuo mažesnė. Paprasčiausias kelias tai užtikrinti yra būtent keturi varomi ratai – toks visureigis paprastai turės ir aukštą prošvaisą, ir kitas pravažumą didinančias sistemas“, – teigia A. Laucius

Į Dakarą iškeliavo lietuvių technika. #iGo2Dakar nuotr.
Į Dakarą iškeliavo lietuvių technika. #iGo2Dakar nuotr.

2018 ir 2018 metais iGo2Dakar komandos vyrukai su savo Nissan Navara gelbėjo ne vieną automobilį įstrigusį klastingose kopose. Vyrai pasakoja, kad abiejų išvykų metu kilo vis naujų minčių kokių patobulinimų dar reikia automobiliui, kad kuo labiau sumažintų savo šansus strigti smėlynuose.

Šiemet į Dakarą iškeliavo rekordiškai daug technikos su lietuviškais numeriais. 2020 metų Dakare Lietuvą atstovaus net šešios komandos iš Lietuvos: motociklininkas Arūnas Gelažninkas, Dakaro legenda tituluotas ir ilgiausią Dakaro ralio patirtį sukaupęs Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu, Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu, Benediktas Vanagas su Sebastianu Rozwadowskiu, Edvinas Juškauskas su Aisvydu Paliukėnu ir Gintas Petrus su Tomu Jančium.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

FIA sezono pabaigos šventėje – apdovanojimas keturiolikmečiui lietuviui

Šiais metais oficialiai automobilių sporto sezoną Tarptautinė Automobilių Sporto Federacija ( FIA...

„Samsonas Rally Rokiškis“ varžybos į Lietuvą sugrąžins Latvijos ralio elitą (2)

Lietuvos automobilių sporto federacija jau paskelbė preliminarų kitų metų Lietuvos ralio...

Kas yra bendro tarp „Nissan“ ir „misterio Dakaro“ Stephane Peterhanselio

Automobilių sporte savo istoriją kuria ne tik atletai, bet ir įrankiai, kuriais jie naudojasi....

Vanagas nustebo: Dakaro organizatoriai „pradangino“ komandą iš dalyvių sąrašo (85)

Nors Dakaro dalyviai jau atidavė savo techniką kelionei į Saudo Arabiją , penktadienį...

Karolis Raišys važiuos su Prancūzijos ralio svajonių komanda

Lenktynininkas Karolis Raišys ir latvis šturmanas Ilja Zakmanas kitų metų vasario mėnesį...

Top naujienos

Praėjo 3 metai, kol Kornelija išdrįso pasakyti, kas su ja vyksta: simptomai tokie baisūs, kad gyvenimui vietos nebelieka (9)

Dvigubas gyvenimas: vienas – išoriniame pasaulyje, kitas – kai lieki vienas su savimi. Daugybė...

Staigmena Vilniaus vairuotojams: greičio matuokliai Vakariniame aplinkkelyje ėmė veikti kitaip

Prie Vilniaus Vakarinio aplinkkelio eismo tvarkos įpratę vairuotojai sulaukė staigmenos. Trys...

Slaptos policijos operacijos užkulisiai – kaip buvo sulaikytas ginkluotas narkotikų prekeivis (71)

Ką jaučia pareigūnai, kurie privalo sulaikyti ginkluotą ir nelabai ką prarasti turintį...

Po įspūdingo mūšio Adomaitis priekaištavo LKL: suprantu, tai verslas, bet kur tada prioritetai (35)

Vilniaus „Rytas“ (4/5) antradienį vakare ne tik įveikė Bursos „Tofaš“ komandą (4/5),...

Lietuvą pasiekė šaltesni orai – saulė švies, bet nešildys (2)

Ankstų trečiadienio rytą bus ne tik slidu, bet ir šaltoka, daugelyje rajonų temperatūra sieks...

Už borto – Amsterdamo auksiniai berniukai ir Milano vilkai (1)

Praėjusiame sezone UEFA Čempionų lygos pusfinalį pasiekęs ir Europą atakuojančiu futbolu...

Giedrius Drukteinis

29 Volstryto maklerio taisyklės (1)

„Tas, kas žino, nesako. Tas, kas sako, nežino“, – mėgo kartoti ilgametis legendinio Volstryto...

Dėl vieno įspūdingiausių gamtos objektų skambina pavojaus varpais: vaizdas graudus (13)

Viktorijos krioklys , kur Pietų Afrikos Zambezės upė 100 metrų krinta žemyn į plyšį...

5 kavinių ir restoranų gudrybės, kurios kenkia mūsų organizmui (9)

Absoliutus sąžiningumas verslo pasaulyje – reiškinys retesnis, nei norėtųsi. Dauguma...