aA
Sausio 21 dieną, ketvirtadienį, t. y. likus daugiau nei savaitei iki oficialaus „Arctic Lapland Rally“ lenktynių starto – į Suomijos Šiaurę pajudėjo „N40 Egzotika“ ralio komandos nariai Ignas Taletavičius su Darium Augūnu bei juos lydinčiųjų pagalbininkų konvojus.
© N40 vyrų autoklubas

Baigus svarbiausius pasirengimo darbus vienam sudėtingiausių klasikinių ralių pasaulyje, vyrai nori pasilikti šiokį tokį laiko rezervą technikos patikrinimui anapus Poliarinio rato.

„Tokia neįprastai ankstyva žygio pradžia būtina, nes ruošdamiesi „Arctic Lapland Rally“ automobilį perdirbome taip, kad dabar tikrieji gimdytojai jį sunkiai bepažintų. Juokas juokais, tačiau per 25-erius nepriklausomos Lietuvos metus šiose lenktynėse nėra jėgų išbandęs nei vienas mūsų šalies ralio meistrų ekipažas, todėl apie jų specifiką žinom tik tiek, kiek yra prigąsdinę kolegos iš Skandinavijos“, – kelionės išvakarėse pasakojo „N40-Egzotika“ ralio komandos pilotas Ignas.

Būgštauti, sprendžiant iš tos informacijos, kurią pavyko surinkti, tikrai yra ko. Spiginant 25-30 laipsnių šalčiui įprastoms sąlygoms paruoštas ralio automobilis dar prieš pajudant į greičio ruožą gali pradėti kelti rūpesčių, nes tokioje temperatūroje gali pradėti strigti amortizatorių alyva.

„Beveik visi mus konsultavę žiemos ralių specialistai iš Suomijos atkreipė dėmesį, kad standartinė mašinos ventiliacijos-šildymo sistema, nepajėgia užtikrinti normalaus matomumo pro priekinį langą: vien dviejų žmonių iškvepiamas šilto oro pakanka, kad stiklai pradėtų trauktis šerkšnu. Todėl mūsų mechanikai automobilį apšiltino kaip renovuojamą namą, pertvarkė ortakių sistemą, pasirūpino papildoma variklio skyriaus apsauga ir t. t.“, – vardijo I. Taletavičius.

Be to, „Arctic Lapland Rally“ išvakarėse į „Renault Clio KitCar“ bolidą, paruoštą Andriaus Burneikos „RS Service“ dirbtuvėse, mechanikai įmontavo naują sekvencinę pavarų dėžę bei pakeitė dantračių poras taip, kad būtų galima efektyviau išnaudoti variklio galią lėtesnėse trasose. Motoras liko koks buvęs: 2 litrų darbinio tūrio, generuojantis apie 230 AG ir maždaug 220 Nm maksimalų sukimo momentą.

Dar vienas svarbus aksesuaras – naujas lenktynėms skirtų LED žibintų komplektas. Pagal ralio reglamentą greta standartinių šviesų galima sumontuoti 6 papildomus žibintus.

Viename „Lazer“ žibinto bloke yra 8 šviesos šaltiniai, tai galutinis rezultatas tikrai pasiutusiai įspūdingas – galime apšviesti maždaug 1200 metrų priešakyje esančio kelio arba kokius keturis kartus daugiau, nei įmanoma su geriausiais įprastais žibintai. Turint galvoje, kad Rovaniemi apylinkėse dabar poliarinė naktis ir kad dauguma greičio ruožų vyks tamsoje, investicijos į tokius dalykus buvo neišvengiamos“, – prisipažino „N40-Egzotika“ ralio komandos narys.

Šiais metais tarp maždaug 150 „Arctic Lapland Rally“ startuojančių ekipažų, 88 vairuos automobilius viena varančiąja ašimi. Per dvi dienas sportininkams teks įveikti 10 greičio ruožų, kurių bendras ilgis siekia 250 km.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Patikrinęs savo Dakaro bolido „vidurius“, A. Juknevičius rado nepradžiuginusių siurprizų (2)

Tarp išardytų lokomotyvų, traukinių vagonų, grandinių ir tepaluotų įrankių specialiai...

Antanas Juknevičius išsidavė: jei finišuosime bent viena pozicija aukščiau, tikslas bus pasiektas (12)

Kone visiems ateinančių metų Dakaro ralyje dalyvausiantiems lietuviams pasigyrus gautais starto...

Skelbia „žiemos žaidynių“ Nemuno žiedo trasoje: kausis ir „drifteriai“, ir ralio meistrai

Per du šimtus automobilių, keturios skirtingos disciplinos ir Lietuvos automobilių sporto elitas...

Dakaro bolido bandymuose Vaidotas Žala prisipažino: galiu save vadinti „fūristu“ (15)

Penktadienį Pagirių karjere, netoli Vilniaus, Vaidotas Žala , „ Agrorodeo “ komandos pilotas,...

Vaidotas Žala apie gautą startinį numerį Dakare: dykuma plati, o mums lenkti patinka (13)

Lietuvos lenktynininkai, besiruošiantys sausį vyksiančiam Dakaro ralio maratonui, jau žino, kokiu...

Top naujienos

Ūkio ministras apie maisto kuponus: nežinau, iš kur atsiranda tokios idėjos (188)

Ar kainų mažinimą pagrindiniu tikslu išsikėlusi vyriausybė savęs neįvarė į kampą? „ Delfi...

Panevėžį drebina kūdikio netektis: po ligoninės išvadų – neįtikimos ir šokiruojančios detalės (72)

Kūdikio Respublikinėje Panevėžio ligoninėje spalį netekusios Ilonos iš mažo miestelio...

Orai: naktys darysis vis šaltesnės (2)

Labai norėtųsi, kad reiškiniai atmosferoje pasikeistų ir savaitgalio orų prognozė...

Į Maroką sugrįžti nenorėtų: vietiniai dedasi šventais, o išdarinėja velniai žino ką (85)

Manau, visi nors kažką girdėję apie Marakešą žino tą chrestomatinę situaciją, kai žioplam...

Moters gyvenimas priminė košmarą: kai tokie artimieji, tai ir priešų nereikia (8)

Vieni vaikystę prisimena su nostalgija, kiti – su baime. Šiurpia istorija pasidalinusią Aušrą...

Nuo likimo nepabėgęs Adomaitis: žinojome, kad bus problemų (47)

Vienas geresnių sezono rungtynių sužaidęs Vilniaus „Rytas“ atitinkamos satisfakcijos negavo...

Kinija demonstruoja savo paslaptingąjį „J-20“ (110)

Kinijos karinės oro pajėgos Žuhajuje vykusioje tarptautinėje aviacijos parodoje pademonstravo savo...

Vilniaus naktinių klubų gražuolės turi savo taisykles: geria kavą, prašo vaikinų palydos ir maskuojasi juodai (79)

Ne paslaptis, kad naktiniai klubai – kaip atskiras pasaulis. Tai, kas juose vyksta po vidurnakčio,...

Kalėjimų sistemoje bręsta naujas skandalas (66)

Skandalas Kauno tardymo izoliatoriuje. Nukentėjusysis tvirtina, kad prieš pat teismo posėdį į...

Iš emigracijos grįžusi lietuvė ir toliau renkasi mokėti mokesčius Britanijai (251)

Laisvas darbo jėgos judėjimas Europos Sąjungoje (ES) leidžia per savo karjeros metus lengvai...