aA
Balandžio 19-20 dienomis legendinėje „SPA-Francorchamps“ trasoje Belgijoje vykusiose „24h series” lenktynių serijos etape suplėvesavo Lietuvos trispalvė. Lenktynėse dalyvavę du lietuviški ekipažai atkreipė ne tik vietinės žiniasklaidos dėmesį, tačiau ir sėkmingai susitvarkė su itin sudėtingos SPA trasos iššūkiais, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Lietuviai ilgų nuotolių lenktynėse Belgijoje
© Komandos archyvas

Jungtinė „GSR Motorsport“ ir „Energizer Racing“ komanda varžėsi konkurencingose TCE ir TCR klasėse. TCR klasėje, kurioje varžėsi 9 ekipažai, iškovota penkta vieta. Šioje įskaitoje lenktyniavo techniškai identiškus TCR automobilius turinčios komandos, o šiek tiek platesnėje, TCE klasėje – kėbuliniai automobiliai. Pastarojoje, kuri turi ir savo Europos čempionato įskaitą, dėl aukščiausio podiumo laiptelio varžėsi 20 automobilių. Šioje įskaitoje jungtinė lietuvių komanda iškovojo devintąją vietą.

Klasės nugalėtojai tapo „Cupra TCR“ automobilį pilotavę „Red Camel-Jordans“ ekipa nugalėję iki tol lyderiais laikytus „Autorama Motorsport“ komandą. Tarp pastarųjų vyko itin arši kova ir netgi po pusės paros lenktynių komandas skyrė vos vienas trasos ratas.

Pasitaikęs itin karštas savaitgalis trasos apylinkėse lėmė ir tai, kad komandos daug laiko užtruko techninio aptarnavimo zonoje. Praktiškai visiems GT3 klasės automobiliams „Ferrari“ sproginėjo padangos. Komanda „Bohemia Energy-Scuderia Praha“, lyderiaujanti bendroje čempionato įskaitoje dėl sproginėjančių padangų vos nepralošė pirmos vietos „Herberth Motorsport“ ekipai su „Porsche 911 GT3 R“. Pastarieji dėl laikinai užstrigusios degalų užpylimo sistemos prarado pora sekundžių, kuriomis pasinaudoję „Scuderia Praha“ išsiveržė į priekį ir finišavo.

Elektronikos gedimai

Tarptautinio lygio lenktynėse TCR automobiliams prieš kiekvieną startą privalomai įrašoma naujausia visas automobilio sistemas valdančių kompiuterių programa. Taip siekiama suvienodinti automobilių pajėgumą trasoje ir užkirsti kelią komandų bandymams patiems patobulinti savo bolidus. Naujausią programą į lietuvių „Golf GTI TCR“ automobilį instaliavo ir „Volkswagen Motorsport“ gamyklos inžinierių atstovai. Tačiau programinė įranga pasirodė turinti tam tikrų niuansų sekvencinę pavarų dėžę turintiems TCR automobiliais, o pastarąją turėjo vienintelė lietuvių ekipa – kiti TCR automobiliai turėjo paprastesnes, automatines dviejų sankabų pavarų dėžes.

Su programos bėdomis teko kovoti visas 12 valandų. Po eilinio sustojimo trasoje, lenktynių komisarai liepė sutvarkyti automobilį, antraip komanda bus diskvalifikuota dėl pernelyg dažnų ir pavojingų sustojimų trasoje. Komandos vadovas Rokas Steponavičius priėmė sprendimą – lenktynių metu grįžti į techninio aptarnavimo garažą ir sutvarkyti bėdas iš esmės – išardyti puse greičių dėžės ir pakeisti valdymo bloką. Tai komandai kainavo kiek daugiau nei valandą prastovos, o bendrai su priverstiniais sustojimais trasoje „GSR Motorsport“ prarado apie 1 val. 45 minutes. O iki podiumo finiše trūko vienos valandos ir 40 minučių.

„Automobilių sporte lenktynės nutrūksta dėl avarijų, arba dėl elektroninių gedimų. Pastarosios bėdos yra labai sunkios psichologiškai, tačiau tai yra automobilių sporto dalis ir turėti negendantį automobilį yra praktiškai neįmanoma“, – baigęs savo važiavimus teigė vienas komandos pilotų Vytenis Gulbinas.

Tarptautinė patirtis

Visgi komanda visiškai nenusiminė dėl tokio rezultato iki finišo. Patirtis, emocijos ir galimybė lenktyniauti tarptautiniame čempionate su pajėgiausiais lenktynininkais iš viso pasaulio yra aukščiau nei geras rezultatas.

„Tas jausmas, kai lenktyniauji tarp „Ferarri“, „Lamborghini“, „Mercedes-Benz AMG GT“, „Aston Martin“ ir kitų super bolidų yra nerealus. Anksčiau teko tik stebėti šiuos automobilius trasoje, o važiuoti kartu su jais yra dar įspūdingiau“, – po finišo emocijomis dalijosi lenktynininkas Rolandas Salys.

Lietuvos vardas tą savaitgalį skambėjo ne kartą – komentatoriai laužė liežuvius tardami lietuviškas pavardes, o žurnalistai ateidavo į komandos techninio aptarnavimo zoną pakalbinti lietuvių – ko jie čia atvažiavo ir kodėl tokia maža šalis turi tiek daug nuostabių ir greitų pilotų?

„Lietuvių čia matysite vis dažniau ir dažniau, ir mes vis greitėsime“, – į užsienio žurnalistų klausimą atsakė „Energizer Racing“ pilotai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Švedas Europos ralio čempionate Latvijoje atsisveikina su senuoju bolidu

Tryliktus metus skaičiuojantis „Mitsubishi Lancer EVO IX“ bolidas lenktynininką Vytautą Švedą...

Legendinėje britų Silverstono trasoje plevėsuos Lietuvos trispalvė

Milžinišką susidomėjimo bangą sukėlęs lietuviškos komandos „ ESmotorsport-LabasGas “...

Savaitgalį vyks atkakli kartingo lenktynininkų kova

Ateinantį šeštadienį Smalininkų kartodrome įvyks tarptautinės kartingo varžybos. Čia...

„Dream 2 Drive“ pusfinalio dalyviai turės įrodyti savo sportinį pasiruošimą ne tik trasoje

Trečiasis Lietuvos virtualių žiedinių lenktynių čempionato „Dream 2 Drive“ sezonas...

Mini ralio dalyviai sezoną atidarys varžydamiesi Kauno gatvėmis

Jau šį šeštadienį, gegužės 25 dieną Kaune prasidės Lietuvos mini ralio čempionatas . Po...

Top naujienos

Lietuvoje – lemtinga diena: renkame valstybės vadovą ir savo atstovus Europos Parlamente nuolat atnaujinama (213)

Sekmadienį, gegužės 26 d., Lietuva renka šalies Prezidentą ir 11 Europos Parlamento narių.

Lietuvio gyvenimas – deimantais klotas: jaunas vyras sukasi klestinčiuose versluose per du žemynus (55)

Jaunas Lietuvos žydas Patrikas Ribas šiandien gali džiaugtis itin sėkmingu šeimos verslu. Nuo...

Nesuvokiamos skerdynės: dėl 10 km plyno lauko galvas padėjo per milijoną karių (96)

Somos mūšis , buvo vienas didžiausių Pirmojo pasaulinio karo mūšių. Jis vyko nuo 1916-ųjų...

Princesės Dianos žūties liudininkais tapusi amerikiečių pora bijo dėl savo gyvybių: parodymai atskleidė netikėtas detales (89)

Kaip sako 1997 metų rugpjūčio 31 dieną princesės Dianos žūties Paryžiuje liudininkais...

Paaugliai žaislus keičia į ginklus: buriasi į grupes, smurtauja, vagia ir nieko nebijo (182)

Vagia automobilius, peilius naudoja kaip grasinamuosius įrankius, apiplėšinėja, spardo, muša ir...

Labiausiai neraminantys dalykai dėl „Titaniko“ tragedijos nėra tie, kuriuos parodė legendiniame filme (1)

Visi neabejotinai žino „Titaniko“ nuskendimo istoriją, net jei jūsų galvoje ši tragedija...

Patikrinę iš JAV į Lietuvą atvežtą „Volvo“ visureigį konstatavo: gerai, kad ne dyzelinis (146)

Vieša paslaptis, sako autoservisų specialistai, kad dažniausiai benzininiai automobiliai genda...

Nemaloni tiesa: šie baisuokliai gyvena ant jūsų veido ir kasnakt rengia puotas (45)

Nepulkite į paniką, bet ant jūsų veido veikiausiai yra kelios dešimtys voragyvių, gyvenančių...

Į kovą dėl Davieso parašo jungiasi „Barcelona“: pasiūlymas gerokai pelningesnis nei kitų (14)

Kauno „Žalgirio“ lyderis Brandonas Daviesas – dar vieno Eurolygos grando radare. Pasak...

Kodėl daliai žmonių sunkiau pajusti orgazmą ir ką jiems daryti (23)

Žmonės nepatiria orgazmo taip dažnai, kaip rodoma Holivudo filmuose ar kalbama prie savaitgalio...