aA
Balandžio 19-20 dienomis legendinėje „SPA-Francorchamps“ trasoje Belgijoje vykusiose „24h series” lenktynių serijos etape suplėvesavo Lietuvos trispalvė. Lenktynėse dalyvavę du lietuviški ekipažai atkreipė ne tik vietinės žiniasklaidos dėmesį, tačiau ir sėkmingai susitvarkė su itin sudėtingos SPA trasos iššūkiais, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Lietuviai ilgų nuotolių lenktynėse Belgijoje
Lietuviai ilgų nuotolių lenktynėse Belgijoje
© Komandos archyvas

Jungtinė „GSR Motorsport“ ir „Energizer Racing“ komanda varžėsi konkurencingose TCE ir TCR klasėse. TCR klasėje, kurioje varžėsi 9 ekipažai, iškovota penkta vieta. Šioje įskaitoje lenktyniavo techniškai identiškus TCR automobilius turinčios komandos, o šiek tiek platesnėje, TCE klasėje – kėbuliniai automobiliai. Pastarojoje, kuri turi ir savo Europos čempionato įskaitą, dėl aukščiausio podiumo laiptelio varžėsi 20 automobilių. Šioje įskaitoje jungtinė lietuvių komanda iškovojo devintąją vietą.

Klasės nugalėtojai tapo „Cupra TCR“ automobilį pilotavę „Red Camel-Jordans“ ekipa nugalėję iki tol lyderiais laikytus „Autorama Motorsport“ komandą. Tarp pastarųjų vyko itin arši kova ir netgi po pusės paros lenktynių komandas skyrė vos vienas trasos ratas.

Pasitaikęs itin karštas savaitgalis trasos apylinkėse lėmė ir tai, kad komandos daug laiko užtruko techninio aptarnavimo zonoje. Praktiškai visiems GT3 klasės automobiliams „Ferrari“ sproginėjo padangos. Komanda „Bohemia Energy-Scuderia Praha“, lyderiaujanti bendroje čempionato įskaitoje dėl sproginėjančių padangų vos nepralošė pirmos vietos „Herberth Motorsport“ ekipai su „Porsche 911 GT3 R“. Pastarieji dėl laikinai užstrigusios degalų užpylimo sistemos prarado pora sekundžių, kuriomis pasinaudoję „Scuderia Praha“ išsiveržė į priekį ir finišavo.

Elektronikos gedimai

Tarptautinio lygio lenktynėse TCR automobiliams prieš kiekvieną startą privalomai įrašoma naujausia visas automobilio sistemas valdančių kompiuterių programa. Taip siekiama suvienodinti automobilių pajėgumą trasoje ir užkirsti kelią komandų bandymams patiems patobulinti savo bolidus. Naujausią programą į lietuvių „Golf GTI TCR“ automobilį instaliavo ir „Volkswagen Motorsport“ gamyklos inžinierių atstovai. Tačiau programinė įranga pasirodė turinti tam tikrų niuansų sekvencinę pavarų dėžę turintiems TCR automobiliais, o pastarąją turėjo vienintelė lietuvių ekipa – kiti TCR automobiliai turėjo paprastesnes, automatines dviejų sankabų pavarų dėžes.

Su programos bėdomis teko kovoti visas 12 valandų. Po eilinio sustojimo trasoje, lenktynių komisarai liepė sutvarkyti automobilį, antraip komanda bus diskvalifikuota dėl pernelyg dažnų ir pavojingų sustojimų trasoje. Komandos vadovas Rokas Steponavičius priėmė sprendimą – lenktynių metu grįžti į techninio aptarnavimo garažą ir sutvarkyti bėdas iš esmės – išardyti puse greičių dėžės ir pakeisti valdymo bloką. Tai komandai kainavo kiek daugiau nei valandą prastovos, o bendrai su priverstiniais sustojimais trasoje „GSR Motorsport“ prarado apie 1 val. 45 minutes. O iki podiumo finiše trūko vienos valandos ir 40 minučių.

„Automobilių sporte lenktynės nutrūksta dėl avarijų, arba dėl elektroninių gedimų. Pastarosios bėdos yra labai sunkios psichologiškai, tačiau tai yra automobilių sporto dalis ir turėti negendantį automobilį yra praktiškai neįmanoma“, – baigęs savo važiavimus teigė vienas komandos pilotų Vytenis Gulbinas.

Tarptautinė patirtis

Visgi komanda visiškai nenusiminė dėl tokio rezultato iki finišo. Patirtis, emocijos ir galimybė lenktyniauti tarptautiniame čempionate su pajėgiausiais lenktynininkais iš viso pasaulio yra aukščiau nei geras rezultatas.

„Tas jausmas, kai lenktyniauji tarp „Ferarri“, „Lamborghini“, „Mercedes-Benz AMG GT“, „Aston Martin“ ir kitų super bolidų yra nerealus. Anksčiau teko tik stebėti šiuos automobilius trasoje, o važiuoti kartu su jais yra dar įspūdingiau“, – po finišo emocijomis dalijosi lenktynininkas Rolandas Salys.

Lietuvos vardas tą savaitgalį skambėjo ne kartą – komentatoriai laužė liežuvius tardami lietuviškas pavardes, o žurnalistai ateidavo į komandos techninio aptarnavimo zoną pakalbinti lietuvių – ko jie čia atvažiavo ir kodėl tokia maža šalis turi tiek daug nuostabių ir greitų pilotų?

„Lietuvių čia matysite vis dažniau ir dažniau, ir mes vis greitėsime“, – į užsienio žurnalistų klausimą atsakė „Energizer Racing“ pilotai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000

Drifto užkulisiai: sugedus bolido varikliui į pagalbą suskubo varžovai

Praeitą savaitgalį Kačerginės „Nemuno žiede“ praūžė didžiausias šių metų drifto...

Virtualių „BaTCC“ lenktynių nugalėtojas K. Jovaiša ruošiasi lenktynėms Estijoje

Netikėtai užklupęs karantinas apribojo daugybę sporto disciplinų ir kardinaliai pakeitė...

Gediminas Ivanauskas-Ivanule gins Lietuvos garbę „Drift Masters“ etape Latvijoje

Lietuvos driftas turės naują atstovą prestižinio „ Drift Masters “ čempionato etape...

Benediktas Čirba: šiais metais varžovai dar stipresni

Lietuvos šonaslydžio čempionas Benediktas Čirba išsprendė automobilį kankinusias technines...

Didžiausiame šių metų šonaslydžio festivalyje rungėsi drifto profesionalai (3)

Šį savaitgalį Kačerginės „Nemuno žiedą“ lepino ne tik saulė ir geri orai, bet ir šių...

Top naujienos

Kas laukia Baltarusijos: Lukašenkai skirtame sveikinime – nedviprasmiškos Putino užuominos (90)

Tris paras Baltarusijos režimas malšino porinkiminius protestus, o jie dar nesibaigia. Net jei...

Skvernelis: kitą savaitę Lietuvos laukia nauji saugumo kriterijai – jie priklausys nuo gyvenamos vietos papildyta (139)

Premjeras Saulius Skvernelis trečiadienį teigė, kad artimiausiu metu nebus naujų ribojimų dėl...

Nausėda pateikė tris reikalavimus Lukašenkai: jei nepadės, imsis sankcijų

Prezidentas Gitanas Nausėda trečiadienį surengtoje spaudos konferencijoje sureagavo į...

Tiesioginė transliacija / Tiesiogiai – iš Prezidentūros: Nausėda apie įvykius Baltarusijoje (15)

Prezidentas Gitanas Nausėda pakomentuos pastarųjų dienų įvykius Baltarusijoje bei iniciatyvą...

Naujausi užsikrėtusiųjų koronavirusu maršrutai: „Mega“, „Akropolis“, populiarios kavinės (53)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras paskelbė naujausius maršrutus , kur lankėsi asmenys,...

Vilniuje – vandentiekio avarija: vanduo gausiai liejasi į gatvę (10)

Trečiadienį Vilniaus Pylimo gatvėje apie 15 val. įvyko vandentiekio avarija, dėl kurios į gatvę...

Prie izoliatoriaus Minske – šimtai verkiančių žmonių: girdi, kaip viduje šaukia mušami sulaikytieji

Daugiau nei 100 žmonių susirinko prie Minske esančio Įstatymų pažeidėjų izoliacijos centro....

Apie rusišką vakciną nuo koronaviruso pasakė griežtai: tai Pandoros skrynia (321)

Rusijos skubios pastangos leisti piliečiams naudoti galimą koronaviruso vakciną, dar neužbaigus...

Šis derliaus sezonas kitoks nei įprastai: visiems baigėsi pinigai (75)

Lietuvos laukuose pagaliau užderėjo geras javų derlius, tačiau jį parduoti sunkiau nei...

Skvernelis apie valstybinio banko steigimą: galėtų veikti ir privatus kapitalas (43)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis sako, kad valstybinis bankas galėtų būti steigiamas...

|Maža didelių žinių kaina