aA
Trečiadienį surengtoje spaudos konferencijoje Prancūzijos kompanija „A.S.O.“ (Amaury Sport Organisation), organizuojanti Dakaro ralį, atskleidė keletą svarbių detalių apie kitų metų sausį Peru, Bolivijos ir Argentinos teritorijoje vyksiančias jubiliejines ištvermės lenktynes. Be tikslesnių 13-os būsimųjų greičio ruožų eskizų, paskelbta, kas ir kokius startinius numerius talpins ant savo bolidų. Būtent starto numeris nurodo, kaip šiuo metu reitinguojami pilotai.
Antanas Juknevičius, Benediktas Vanagas, Vaidotas Žala
Antanas Juknevičius, Benediktas Vanagas, Vaidotas Žala
© DELFI montažas

Antano Juknevičiaus ir šturmano Dariaus Vaičiulio automobilis varžybose dalyvaus pažymėtas 321 numeriu, Benediktas Vanagas su Sebastianu Rozwadowskiu gavo 323-ą numerį, o Vaidoto Žalos ir Saulius Jurgelėno ekipažo starto numeris – 349. Dakare taip pat dalyvaus vienintelis motociklininkas iš Lietuvos – Balys Bardauskas. Jo starto numeris – 98.

General Financing team Pitlane“ lyderis B. Vanagas, gavęs 323 starto numerį, akcentuoja, kad ši pozicija svarbi tik pirmąją dieną – Dakaro maratonui įsibėgėjus, po kiekvieno etapo skelbiama nauja starto tvarka, pakoreguota pagal jame pasiektus rezultatus.

„Kada pajudėsi į trasą Dakare, iš tiesų, yra nepaprastai svarbu, nes pirmieji automobiliai turi galimybę važiuoti sąlyginai tvirtu gruntu. Sulig kiekvienu sekančiu ekipažu trasos paviršius tampa vis klampesnis, atsiveria vadinamojo „fesh-fesh“ sluoksniai, nespėja sklaidytis dulkių debesys, o tai turi esminės įtakos važiavimo greičiui ir saugumui.

Itin svarbu tai, kad pirmojo dešimtuko sportininkai į greičio ruožą pajuda kas 2 minutes, antrojo dešimtuko intervalas 1 minutė, o visi likusieji startuoja kas 30 sekundžių. T. y. ralio lyderių ir važiuojančių antroje lenktynininkų peletono dalyje galimybės būti greitiems skiriasi iš esmės. Be to, savo gebėjimus važiuoti lyderių tempu įrodę pilotai turi galimybę du kartus pasinaudoti vadinamąja „Joker“ taisykle: dėl kokių nors netikėtų incidentų finišavę tarp autsaiderių jie du kartus gali būti gražinti į rikiuotės pradžią“, – Dakaro specifiką komentuoja B. Vanagas.

B. Vanago technikos testai
B. Vanago technikos testai
© Edgaras Buiko

Šįkart „General Financing team Pitlane“ komandos visureigis gavo 323 startinį numerį – geriausią iš visų, kada nors turėtų. Ankstesniais metais B. Vanago pilotuoti „Oscar“ bei „Toyota Hilux“ visureigiai vežė 458, 373, 339, 333, 326 startinius numerius. Tai leidžia kalbėti apie pastebimai išaugusį mūsiškių reitingą.

2018 m. Dakaro ralyje startuos 190 motociklų, 105 automobiliai, 42 sunkvežimiai – iš viso 337 transporto priemonės. Dalyvių – 525 iš 54 valstybių.

300 numeriu startuos nugalėtojo titulą ginantis Stephane'as Peterhanselis, 301 – Nasseras Al Attiyah, 302 – Nani Roma, 303 – Carlosas Sainzas, 304 – Ginielis De Villiersas.

2018 m. Dakaro ralio automobilių starto numeriai
2018 m. Dakaro ralio automobilių starto numeriai
© DELFI

Kas laukia

40-ojo Dakaro žemėlapyje nebelieka Paragvajaus, kurio sostinėje Asunsjone startavo šių metų ralis. 2018 m. Dakaras startuos sausio 6 d. Peru sostinėje Limoje ir finišuos sausio 20-ąją Kordobos mieste Argentinoje. Tai bus 10-asis Dakaro ralis Pietų Amerikos teritorijoje.

Iš viso sportininkų laukia 13 greičio ruožų, kurių bendras ilgis apie 9000 kilometrų. Pirmieji keturi etapai vyks smėlio kopomis Peru prie vandenyno. Po to kelias suks į Andų aukštikalnes, 4000 m aukštį prie Titikakos ežero. Bolivijos sostinėje La Pase sausio 12-ąją numatyta poilsio diena prieš kitus etapus aukštikalnėse ir maratono dieną Argentinoje.

Lenktynininkų 5 dienas iš 13 laukia kova didesniame nei 3000 m aukštyje, 7 greičio ruožai bus ilgesnis nei 400 km. Tradiciškai vienas etapas bus išskirtinai sunkus, nes po vienos maratono dienos ekipažai turės išsiversti be mechanikų pagalbos, pasikliaudami tik savo jėgomis ir į trasą pasiimtais įrankiais bei atsarginėmis detalėmis.

„A.S.O.“ taip pat patvirtino, kad būsimajame Dakaro ralyje bus gerokai daugiau Afrikos dvasios – bemaž pusė greičio ruožų vyks smėlynuose, kuriuose reikia visiškai kitokių įgūdžių ir vairavimo technikos, nei labiau klasikinį ralį primenančiose pastarųjų metų ištvermės lenktynėse.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Paaiškino, kas iš tiesų neša sėkmę lenktynėse: 300 AG „bomba“ ar mažalitražis „kibiriukas“

Dažnai manoma, kad norint lenktynių trasoje gero rezultato, labai svarbu turėti galingą, sportui...

Į „Samsonas Rally Rokiškis“ atvažiuoti nori Ukrainos ekipažas su WRC kalibro „Mini“

Nors dalyvių registracija į „ Samsonas Rally Rokiškis “ varžybas dar neprasidėjo, tačiau...

Pirmąkart virtualaus ralio čempionato istorijoje etapo nugalėtoju tapo lietuvis

Deividas Navickas sudrebino virtualių lenktynių pasaulį, pelnydamas pirmąją pergalę mūsų...

Keičiasi mini ralio etapo „Samsonas Rally Juodupė 2020“ data

„ Samsonas Rally Rokiškis “ organizatoriai imasi dar vieno projekto – rengs mini ralio etapą....

Įamžino pasivažinėjimus Niurburgringe, per plauką nesibaigusius rimtomis avarijomis (5)

Tikriausiai būtų sunku rasti žmogų, kuris yra nematęs vaizdo įrašų, kuriuose užfiksuotos...

Top naujienos

Po Estijos nusikalstamo pasaulio „krikštatėvio“ nužudymo – chaosas: nieko panašaus dar nebuvo (8)

Kodėl po Estijos nusikalstamo pasaulio „krikštatėviu“ vadinamo Nikolajaus Tarankovo mirties...

Tokios krizės automobilių prekeiviai dar nematė: pirkėjų nė kvapo (14)

Dėl koronaviruso paskelbtas karantinas paralyžiavo visą Lietuvos verslą, bet automobilių prekyba...

Orai: per Lietuvą keliaus audros debesys (1)

Sekmadienį virš Rytų Žemaitija nusidrieks kontrastingas atmosferos frontas. Vakariniuose rajonuose...

Priversta saviizoliuotis iš Norvegijos grįžusi lietuvė: man aiškiai parodė, kad esu emigrantė ir antrarūšė budulė (617)

Karantinas Lietuvoje šiuo metu yra labai sušvelnintas, o nuo birželio 1 d. buvo ir išplėstas...

COVID-19 sirgęs vyras apibūdino ligos pradžią: net nejuto, kad smarkiai karščiuoja (128)

„Įprastai, kai turi temperatūros, jauti šaltkrėtį, nuovargį, o šįkart to nebuvo“, –...

Statė namą sau, bet neliko nepastebėtas didelio koncerno: lietuvio būsto idėja sulaukė pasisekimo (191)

Tomui Petrauskui – 26-eri, tačiau jis šiandien savomis rankomis stato modulinius ekologiškus...

Tragedija, pakeitusi fechtavimosi sportą: olimpinis čempionas mirė nuo lūžusios rapyros dūrio į akį (39)

Šiuolaikiniame fechtavimosi sporte traumos – didelė retenybė: kostiumai ir kaukės patikimai...

Bedarbio statusas: kaip mokėti PSD ir kokių naujų išmokų tikėtis jau netrukus (91)

Vienuoliktą karantino savaitę Užimtumo tarnyba „suskaičiavo viščiukus“. Karantininės...

Kruvinas vakaras Kroatijoje: Golubickui lūžo žandikaulis – reikalinga operacija

Atnaujintas Kroatijos futbolo čempionatas itin prastai prasidėjo 20-mečiui saugui iš Lietuvos...

Paulius Jurkevičius. Kava su sviestu ir kiti klausimai daktarui (105)

Vieni jį dievina. Kiti keiksnoja. Vieni giria jo profesijos išmanymą. Kiti be gailesčio...

|Maža didelių žinių kaina