aA
Kelios dešimtys lietuvių, dalyvaujančių 2018-ųjų Dakaro ralyje (lenktynininkai, mechanikai, žurnalistai ir kiti komandų nariai), jau atvyko į Peru sostinę Limą ir pradėjo savo darbus. Lenktyninių komandų darbas yra aiškus – paruošti sportinį automobilį, atlikti administracinę ir techninę komisijas, įrengti serviso zoną bivuake ir pasiruošti greitam jo palikimui. Tuo tarpu projekto #iGo2Dakar „Nissan Navara“ paruoštas, uždarame parke automobilio palikti nereikia, tad juo keliaujantys Mindaugas Plukys ir Andrius Laucius renka įspūdžius iš Dakaro ralio ir jo užkulisių.
#iGo2Dakar projekto dalyviai Andrius Laucius ir Mindaugas Plukys tyrinėja Peru ir Dakaro ralio prieigas
© Andrius Laucius

Margas automobilių parkas

„Pirmoji mūsų stotelė – Peru sostinė Lima – yra labai gražioje vietoje prie Ramiojo vandenyno įsikūręs miestas. Didelį įspūdį palieka miesto kontrastai – daugybė apgriuvusių lūšnų ir debesis baksnojančių dangoraižių. Automobilių parkas įvairus, daug modelių matomi pirmą kartą, o kai kurių jau pažįstamų pavadinimai kitokie nei Europoje. Gatvėse labai daug „Volkswagen Beetle“ ir vietinių tuk-tukų“, – apie pirmuosius įspūdžius Peru pasakojo M. Plukys.

Pavyzdžiui, Europoje žinomas „Volkswagen Golf“ Peru prarado raidę „f“ ir yra tik „Volkswagen Gol“. „Toyota Yaris“ hečbekas čia tapo sedanu ir parduodamas su „Yaros“ pavadinimu, o „Renault“ pikapas čia vadinamas „Oroch“.

Gatvėse yra ir tokių retų modelių kaip ketvirtos kartos „Honda Civic“ sedanas, „Need for speed“ žaidimų serijos gerbėjams žinomas „Nissan Sentra“. Daugybė tiek visiškai naujų ir dar dažais kvepiančių automobilių, tiek ir itin prastos būklės senienų, kurios, jeigu stovėtų vietoje, neatrodytų galinčios važiuoti.

Po Limos gatves pasivažinėję lietuviai teigė, kad lipdukais apklijuotas blizgantis jų automobilis traukia akį. Nors beveik 10 milijonų žmonių turinčiame mieste ne kiekvienas žino, kas yra tas Dakaro ralis, tačiau susidomėjimo „Nissan Navara“ ekipažas sulaukė nemažai.

Spūstis bandoma reguliuoti

2672 kv. km plotą (Vilniaus plotas – 401 kv. km) užimančiame mieste eismo spūstys yra kasdienis reiškinys. Kai kuriose gatvėse automobilių srautas toks didelis, kad spūstys sumažėja tik tamsiu paros metu. Gatvių infrastruktūra Limoje nėra išskirtinė, o gyventojų tankis – triskart didesnis nei Lietuvos sostinėje.

„Kai spūstys atsiranda, jas tvarkyti bando eismo reguliuotojai, griežčiau prižiūrimas viešajam transportui skirtos eismo juostos naudojimas. Eisme čia – geras chaosas. Dažnai signalizuojama informuojant apie savo ketinimus, tačiau raudonas šviesoforo signalas kai kuriems vairuotojams yra nė motais, todėl važiuoti reikia turint akis ir nugaroje. Dažnai nepaisoma pagrindinio kelio reikšmės ir bandoma įžūliai jį kirsti atvažiuojant iš šalutinio.

Per pirmas dienas ne kartą teko staigiai stabdyti ir susikeikti vos nesusidūrus tokiose situacijose, į kurias Lietuvoje patenki labai retai. Nors „Nissan Navara“ kelionę per vandenyną atlaikė puikiai, dabar svarbu vietiniame eisme „nepapulti“, – juokėsi M. Plukys, dažnai darbo reikalais keliaujantis į įvairius Europos miestus ir važinėjantis juose. Tačiau jo vairavimo patirtis Pietų Amerikoje – pirmoji.

Lietuvis neslėpė ironijos kalbėdamas apie vietos vairuotojų mandagumą. Anot jo, toks dalykas čia neegzistuoja – gatvėse valdo principas „Aš pirmas, todėl mano pirmenybė“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Močiutės netekusi vilnietė sukrėsta: dėl popiežiaus vizito laidotuves teko nukelti (222)

Popiežiaus Pranciškaus vizitas daugeliui lietuvių tapo tikra švente, tačiau artimą žmogų...

Indijos bendrovės Rokiškyje žada tikrą perversmą – daugiau kaip pusantro tūkstančio darbo vietų investuos 200 mln. eurų, atnaujinta 16.30 (256)

Dvi Indijos bendrovės į skardinių ir tekstilės gamyklas Rokiškyje numato investuoti beveik 200...

Vilniaus gatvės užsikimšo: eismą paralyžiavo gausybė avarijų kurias gatves geriau aplenkti (14)

Trečiadienio vakaras tapo išbandymu sostinės vairuotojams. Subjuręs oras ir lietus nepadėjo...

Viešina skandalingus skaičius: rektoriaus alga – 15 tūkst. eurų, o dėstytojas nė minimumo negauna (94)

Netvarka , kai rektoriaus alga ant popieriaus siekia 15 tūkst. eurų, o dėstytojas neuždirba nė...

Tikisi, kad daugiau niekada nepamatys tokios bylos: žudikas įgyvendino nežmonišką fantaziją

Danijos teismas trečiadienį nepatenkino išradėjo Peterio Madseno prašymo sušvelninti įkalinimo...

Skvernelio kare su prekybos tinklais kryžminėje ugnyje atsidūrė perdirbėjai ir tiekėjai (15)

Vyriausybei pradedant karą su prekybos tinklais ir mėginant šiuos spausti, kad būtų mažinamos...

Pietų Kinijos jūroje – naujas incidentas: kinų ekspertas kalba apie tiksinčią bombą (85)

Kinijos vyriausybė neleido Honkonge prisišvartuoti JAV karinių pajėgų laivui. Incidentas...

Ieškomas užkrečiama liga sergantis vyras, jis pavojingas aplinkiniams (15)

Šiaulių apskrities policija pranešė, kad ieškomas Steponas Skiudulas (gim. 1984 m.), kuris...

Šimonytė: nebuvo nė vieno atvejo, kai būčiau parodžiusi poniai Starkevičiūtei duris (232)

Seimo narė Ingrida Šimonytė savo santykius su buvusia Europos Parlamento nare Margarita...

Galinga stichija niokoja Vakarų Lietuvą: situacija blogėja kiekvieną minutę nugriuvus namo sienai sužalotas žmogus (37)

Vakarų Lietuvoje situacija blogėja kone kiekvieną valandą. Gelbėtojai informuoja, kad tokia...