Ką daryti, kai ima nesisekti jau pačioje lenktynių pradžioje? Atsakymas vienintelis – reikia nepasiduoti, tikėti sėkme, komandos profesionalumu, įjungti šaltą protą, mesti šalin emocijas ir tikėtis, kad juodai prasidėjęs savaitgalis, ims ir nušvis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Lexus Team LT“ komandos savaitgalis: scenarijus, vertas vaidybinio filmo
© Komandos archyvas

Būtent tokiu sakiniu būtų galima apibūdinti „Lexus Team LT“ komandos nuotykius savaitgalį vykusiame antrajame Baltijos šalių 4 valandų ištvermės lenktynių etape, „Auto24ring“ trasoje, Pernu mieste, Estijoje. Visą lenktynių savaitgalį komandą persekiojo automobilio techninės problemos, neleidusios atsikvėpti nė minutei.

Skundai dėl variklio

Dar treniruočių metu komandos lenktynininkai Artūras Mrazauskas, Dainius Kablys ir Eugenijus Michalauskas pradėjo skųstis nestabiliu variklio darbu. Kai kuriose trasos vietose jis veikė taip, lyg trūktų degalų, nors bakas buvo artipilnis. Streikavo kuro padavimo sistema, be to pradėjo kaisti greičių dėžė.

Komandos mechanikai kuro sistemą tvarkė ir valė dar penktadienį ir per šeštadienio treniruotes jau viskas ėjo kaip per sviestą. Atrodė, kad rastos šiukšlės ir buvo visa problema, o siurblys veikė lyg ir be priekaištų, tačiau D. Kabliui pradėjus trečią kvalifikacijos ratą, kuro sistemos gedimas vėl atsinaujino, o ketvirtajame rate įsijungė avarinis režimas ir automobilis visiškai sustojo.

Po kiek laiko jį pavyko užvesti ir grįžti į boksus, tačiau jau buvo aišku, kad teks nemažai pavargti ieškant problemos sprendimo.

Kvalifikacijoje buvo užfiksuotas septintas rezultatas tarp 23-ų dalyvių, tačiau komandos nuotaikos buvo itin prastos, nes iki starto likus maždaug valandai laiko, vyrai dar neturėjo važiuojančio automobilio ir jų galvose sukosi tik viena mintis: „Ar tik neteks lenktynes stebėti iš žiūrovų tribūnos“.

Iki starto 20 minučių – automobilis dar nevažiuoja

Tuomet sekė scenarijus, vertas vaidybinio filmo.

Nuskaičius valdymo kompiuterio duomenis, buvo matyti klaida purkštukų valdymo blokuose. O tai reiškė, kad potencialių gedimų sąrašas gali būti labai ilgas. Komandos mechanikai jų paieškas pradėjo nuo visos grandinės pradžios – degalų siurblio. Ir neapsiriko, nes iš degalų bako ištrauktas siurblys buvo šiek tiek šiltas, nors to neturėtų būti.

Surasti „Lexus IS F“ tinkamą siurblį šeštadienio popietę Estijoje, kai iki lenktynių starto likusi mažiau nei valanda, atrodė neįmanoma misija. Siurblys buvo surastas likus vos 20 minučių iki lenktynių pradžios Nauja detalė, pritaikyta „Lexus“ automobiliui, buvo gauta iš „Rotoma Racing“ komandos – tiesioginių „Lexus Team LT“ varžovų GT klasėje.

„Šiai komandai reiškiu didelę padėką – smagu, kad varžovai ištiesė pagalbos ranką, tai leido sugrįžti į lenktynes bei užbaigti jas ne prieš startą, o taip kaip priklauso“, – padėką „Rotoma Racing“ ekipai išreiškė D. Kablys.

Toliau estafetė buvo perduota auksarankiams mechanikams, kurie naudotą degalų siurblį perdarė, prijungė ir automobilis vėl užsivedė.

Deja, starto procedūra jau buvo prasidėjusi ir komandai teko startuoti iš mechanikų zonos. Važiuojant apšilimo ratą, kuro sistemoje vis dar vyko keisti dalykai, tikėtina, kad dar buvo likę oro ir dėl to kompiuteris išmetė klaidas. Taigi po pirmo rato „Lexus“ vėl pasuko į boksus, atrodė, kad lenktynės vis dėlto bus baigtos. Tačiau komandos inžinieriai labai greitai ištrynė variklio valdymo kompiuterio klaidas ir vėl išleido automobilį į trasą. Tiesa, per tą laiką varžovai jau važiavo ketvirtą ratą.

Sugrįžusi į trasą, komanda pozicijomis kilo aukštyn. „Ėmėm vytis varžovus, turėjom gerą tempą, automobilis dirbo gerai, tačiau po kurio laiko pradėjo kaisti greičių dėžė. Vėl įsijungė avarinis režimas, taigi teko sumažinti tempą. Galų gale nusprendėme važiuoti režimu, sukant variklį ne daugiau kaip 5500 aps./min. Būtent laikant tokį tempą greičių dėžė nekaito“, – įspūdžiais apie sudėtingas lenktynes dalijosi D. Kablys.

Praėjus maždaug dviems valandoms nuo varžybų starto „Lexus IS F“ automobilis važiavo jau septintoje pozicijoje.

Galutinis komandos rezultatas – ta pati septintoji vieta bendroje įskaitoje ir trečioji vieta GT klasėje. Lenktynes laimėjo estai su „Porsche Cayman GT4“ automobiliu.

Komanda liko patenkinta E. Michalausko važiavimu, kuris svariai prisidėjo kovoje dėl aukštesnių pozicijų bei laikė konkurencingą tempą. Verta paminėti, kad Pernu trasoje lenktyniniame automobilyje jis važiavo pirmą kartą, o dar prieš savaitę pirmą kartą susipažino su trasa gatviniu automobiliu.

„Lexus IS F“ trasoje išbandė ir Gustas Grinbergas

Pernu lenktynių trasoje komandos „Lexus IS F“ išbandė ir keturiolikmetis lenktynininkas Gustas Grinbergas.

„Pirmą kartą trasoje sėdau prie tikro lenktyninio automobilio vairo, nenuostabu, kad gerokai jaudinausi. Bet tas jaudulys praėjo išvažiavus į trasą. Buvau sužavėtas „Lexus“ galia, o labiausiai patiko stabdžiai. Stabdymo zonose automobilis nuo 200 km/val. iki tinkamo greičio sulėtėja akimirksniu.

Tiek posūkiuose, tiek stabdant ar greitėjant automobilis labai stabilus ir važiavimo pabaigoje jaučiausi labai jaukiai. Žinoma, labai padėjo ir A. Mrazausko pastabos bei patarimai“, – po pirmojo važiavimo sakė G. Grinbergas.

Ši treniruotė turėjo būti jaunojo lenktynininko pasiruošimo startui „Eneos 1006 km lenktynėse“ programos dalis. Tačiau Palangoje prie „Lexus IS F“ vairo jis nesės. Palangos lenktynių organizatoriai nusprendė neleisti jam startuoti dėl per jauno amžiaus, nes sulaukė prieštaravimų iš kitų lenktynininkų.

Pasak A. Mrazausko, pirmoji G. Grinbergo treniruotė vyko taip, kaip jis ir tikėjosi. „Pradžioje jaunuolis bandė važiuoti kiek per greitai, tačiau vėliau nurimo ir atrodė pakankamai užtikrintai. Stabdžius jis išnaudoja labai efektyviai, gal kiek per aštriai greitėja, o važiuojant ilgas distancijas toks stilius padangoms gyvybės neprideda.

Trasoje buvo nemažai automobilių, tačiau su srautu Gustas susitvarkė gerai. Greitesnius saugiai praleido, lėtesnius užtikrintai aplenkė. Buvome suplanavę dar vieną sesiją, kurios metu būtume pakoregavę smulkias klaidas, tačiau trasos šeimininkai sutrumpino treniruotę, taigi teko tai atidėti kitam kartui“, – kalbėjo A. Mrazauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Press ralyje“ – amžinųjų varžovų akistata

Automobilių su varikliais iki 1600 kub. cm klasė „Press ralyje“ tradiciškai yra pati...

Ralis „Kaunas 2018“ mėgėjus perkels į aukštesnį lygį (2)

Šeštadienį Kaune vyks antrasis Lietuvos mini ralio čempionato etapas „ Kaunas 2018“. Ralio...

Lietuvos motokroso čempionas Jasikonis: vien talento nepakanka (11)

Greičiausias Lietuvos motokroso lenktynininkas, daugkartinis šalies čempionas 20-metis Arminas...

Dėl šonaslydžio „atleido“ savo vadovą (3)

Automobilių sportas yra brangi veikla. Dogma, kurią, pasiekus tam tikrą šio sporto lygį, apeiti...

Dėl ko skauda galvas autokroso trasų šeimininkams?

Patarlę – „namuose ir sienos padeda“ – žino ne tik krepšininkai, teisę atkrintamųjų...

Top naujienos

Parlamentaras išdrįso papasakoti nepagražintą gyvenimo istoriją: sadistus vaikų namuose, bado metus ir aplankiusią meilę mokytojai (79)

Mamos jis nematė iki 12 metų, tačiau nežinodamas adreso jai siųsdavo laiškus, auklėtoja vaiką...

Esminių pertvarkų labirinte – tuzinas kelrodžių (28)

Vyriausybės pasiūlyta mokesčių ir pensijų reforma netruko sulaukti kritikos ir aibės...

Klaipėdietis nusivylė brangiausiu Lietuvos „Passatu“ pardavėjai problemą mato kitur (463)

„Man tai buvo pirmas naujo automobilio pirkimas“, – DELFI sako Mindaugas, prieš pusmetį...

Tegyvuoja Karalius: „Celtics“ jų tvirtovėje nukovęs Jamesas finale žais aštuntą kartą iš eilės (21)

NBA Rytų konferencijos finalai nuo 2011-ųjų metų turi vieną ir tą patį nesikeičiantį...

Rusai pučiasi: mes laimime antrąjį Šaltąjį karą, o JAV laukia žlugimas (1169)

Sovietų sąjunga pralaimėjo Šaltąjį karą prieš Vakarus, o sankcijų spaudžiama Rusija laimi...

Gyvenimas po sekso skandalo: Monica Lewinsky istorija - jos pačios lūpomis (49)

Visuomenės veikėja ir kovotoja su patyčiomis Monica Lewinsky birželio 7-8 dienomis atvyktsta į...

„MG Baltic“ gynyboje – buvę aukšti prokurorai (186)

Valstybės saugumo departamento informacijoje Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui...

Jei vengsite kelių produktų, jūsų dantys bus sveikesni ir baltesni

Prevencija – geriausias gražios šypsenos garantas. Šiais laikais yra daug grožio pagalbininkų,...

Pirmojo pasaulinio karo laivų kapinynai vilioja ne tik nardytojus

Šiaurinę Atlanto vandenyno dugno dalį nusėjusios laivų duženos – lyg priešistorinių gyvūnų...

19-metė vilnietė tarptautiniame grožio konkurse pateko į TOP 5 ir laimėjo „Mis Bikini“ titulą (8)

Devyniolikmetė vilnietė šokėja ir modelis Brigita Gaižauskaitė visai neseniai grįžo iš...