aA
Kol visos Lietuvos žurnalistai ruošiasi gegužės pabaigoje vyksiančiam „Viada Press Raliui“, dar kitaip vadinamu žurnalistų raliu, savo techniką blizgina ir trečią kartą drauge su šiuo renginiu vyksiančio istorinių automobilių ralio dalyviai. Pastariesiems, sako organizatoriai, gal ir nereikės trūktelėti „rankinio“ lenktynių trasoje, tačiau varžytis tikrai bus dėl ko, sakoma pranešime žiniasklaidai.
"Continental istorinių automobilių ralis"
"Continental istorinių automobilių ralis"
© Organizatoriai

Per dvi dienas – gegužės 31 ir birželio 1, apie 30 „Continental istorinių automobilių ralio“ dalyvių spės aplankyti du regionus: pasivažinėti Lietuvos pamaryje ir nukeliauti iki Latvijos, Liepojos apylinkių.

„Lietuvoje laukia pažintis su Mažąja Lietuva. Aplankysime prūsiškus, vokiškus ir lietuviškus miestelius, susipažinsime su jų istorija. Tačiau ralio dalyviams teks ne tik įveikti įvairias akylos akies ar guvaus proto reikalaujančias užduotis, bet ir išbandyti paspirtukus ar dviračius, lenktyniaujant sportinėse rungtyse“, – aiškino Valdas Juozas Vilūnas, istorinių automobilių ralio organizatorius ir trasų sudarytojas.

Prie šio ralio dalyviams tinkamų užduočių sudarymo prisidėjo ir šalies automobilių registrą valdanti VĮ „Regitra“. Įmonės paskolintu automobiliu lenktyniaujantiems reikės nurodytoje vietoje tiksliai pastatyti automobilį. Be to, pasakojo V. J. Vilūnas, pasukti galvą teks ir daugiau: istorinių automobilių ralio dalyviams reikės įveikti nurodytą greičio ruožą per tam tikrą laiką. Kitaip tariant, teks apskaičiuoti greitį, kokiu teks važiuoti, ir tiksliai šio greičio laikytis.

Iššūkis – žvyrkeliai

Antrąją ralio dieną visi jo dalyviai pajudės į Latvijos pusę, Liepojos link. Čia, atviravo „Continental istorinių automobilių ralio“ organizatorius, laukia ir lenktynės kartodrome, ir slalomo trasa, ir netgi muziejus bei užduotys pajūryje.

„Didžiausias iššūkis dėliojant maršrutą ir rungtis Latvijoje buvo tinkamų kelių suradimas. Atrodytų, šiame krašte yra daugybė gražių vietų, įdomių objektų, daug kur norėtumei nuvažiuoti, tačiau iki ten veda žvyrkeliai. Teko apie daugelį įdomybių pamiršti“, – neslėpė pašnekovas.

Pasak jo, jeigu standartiniai automobiliai žvyro kelių nesibaido, o kai kurie „Viada Press Ralio“ dalyviai, į lenktynes leidęsi specialiai raliui paruošta technika, tokių kelių netgi laukia, prabangių istorinių automobilių savininkai į dulkėtus kelius važiuoti nenori – pernelyg brangina turimą techniką.

„Nepaisant to, pavyko atrasti įdomių vietovių. Pavyzdžiui, Liepojoje teks užsukti netgi į buvusį kalėjimą ir ten papietauti. Galbūt, jeigu kažkas elgsis blogai, imsim ir ten paliksim“, – juokavo V. J. Vilūnas.

"Continental istorinių automobilių ralis"
"Continental istorinių automobilių ralis"
© Organizatoriai

Važiuoja ir draugų atsiveda

Nors istorinių automobilių ralio organizatorius pasakojo, kad kasmet stengiasi, jog nesikartotų nei užduotys, nei lankomos vietovės, tą patį sunku pasakyti apie ralio dalyvius. Mat dalis jų yra ištikimi ralio gerbėjai, o patys nuoširdžiai trokšdami dalyvauti, dar ir draugų kartu lenktyniauti prisikalbina.

„Tarp nuolatinių ralio dalyvių – senuko „Volvo P1800“ savininkai, taip pat seno „Jaguar“ bei istorinio BMW vairuotojai. Iš viso ralyje dalyvaus apie 30 įvairių automobilių šeimininkų“, – kalbėjo pašnekovas.

Jis akcentavo, kad istorinių automobilių ralio dalyviams nėra būtinas istorinis valstybinis numerio ženklas. Svarbu, kad automobilis būtų originalus, turėtų visas reikiamas detales, be to, galiojančią techninę apžiūrą, civilinės atsakomybės draudimą.

"Continental istorinių automobilių ralis"
"Continental istorinių automobilių ralis"
© Organizatoriai

Prireikus – ir techninė pagalba

Anot V. J. Vilūno, nepaisant to, kad visi varžosi dėl prizinių vietų, ralio dalyviai be menkiausios dvejonės ištiesia pagalbos ranką, jei tik šios prireikia.

„Niekas nepravažiuoja pro šalį, jei kažkam nutiko bėda – tuojau stoja ir gelbėja. Kaip sako patys ralio dalyviai, jie į šį renginį atvažiuoja ne tik lenktyniauti, bet ir tam, kad susitiktų su bičiuliais bei aplankytų įdomias vietas“, – aiškino ralio organizatorius.

Tuos, kurie baiminasi, kad turima istorinė technika nėra sutverta lenktynėms, V. J. Vilūnas ramina. Pasirodo, spausti akceleratorių iki dugno gali tik tie, kurie yra visiškai tikri, kad jų turimas automobilis tinkamas sportui ir atlaikys greitesnį tempą. Kitiems užtenka nerakinėti nosies ir, pabrėžė organizatorius, spėti užduotis atlikti per nurodytą laiką.

„Gadinti automobilių čia tikrai nereikia, mes ir patys stengiamės, kad dalyvių technika būtų tausojama. Žinoma, nuo netikėtumų niekas nėra apsaugotas, tad jeigu kartais nutiktų taip, kad kelyje kažkas sugestų, į reikiamą vietą atvažiuos techninė pagalba. Jeigu šios specialistai nesugebės pataisyti automobilio, tai bent jau galės jį pervežti į reikiamą vietą“, – akcentavo pašnekovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Gustas Grinbergas pakviestas į didžiausią virtualių lenktynių renginį: kovos dėl 250000 dolerių

Šį šeštadienį startuoja, matyt, didžiausią prizinį fondą sukaupęs virtualių lenktynių...

„Antėja racing team“ sieks sezoną užbaigti skambia nata

Šį savaitgalį Rygoje, Bikerniekų trasoje, vyks paskutinis šių metų Baltijos šalių žiedinių...

„Kauno rudens“ ralyje – ir prieš pusę amžiaus gimusi legenda

Tapo gražia tradicija šalies automobilių ralio sezoną baigti vienu seniausių sporto varžybų...

„Rally Aukštaitija“ dalyvių sąraše – daugiau nei šimtas ekipažų iš šešių valstybių (1)

Jau spalio 1-2 dienomis Zarasų ir Utenos apylinkėse Lietuvos ir Latvijos ralio čempionatų bei...

Druskininkuose paaiškės šių metų „Street Race“ Lietuvos čempionai

Jau rugsėjo 25-ą dieną, šeštadienį Druskininkuose įvyks Lietuvos „Street Race“ čempionato...

Top naujienos

COVID-19 pandemijos pabaigos prognozės: Lietuvos profesoriai pasakė, kada viskas turėtų baigtis (128)

Praėjusią savaitę vakcinos gamintojos „Moderna“ vadovas Stephanas Bancelis viešai pasisakė,...

Turkijoje prasidėjo „antra vasara“: pilni lėktuvai lietuvių atostogauja už juokingas kainas (6)

Nors kalendorinė vasara baigėsi – populiariuose Turkijos kurortuose atrodo, kad atostogų sezonas...

Duomenų mokslininkas: nenoriu gąsdinti dėl 4000 naujų atvejų, bet mes link to einame (232)

„Aš sakyčiau prastėjimo greitis yra panašus kaip ir praeitą savaitę, gal šiek tiek...

JK apėmę sunkumai – tuštėjančios lentynos, eilės degalinėse: valdžia švelnina taisykles gali pasitelkti kariuomenę (71)

Ministras pirmininkas Borisas Johnsonas svarsto galimybę pasitelkti kariuomenės vairuotojus, kad...

Sniego pilys | D+

Kremliaus vadų jubiliejai: ne visi mėgo triukšmingai švęsti, bet vienas nusilakė tiek, kad pasaulis parą tikėjo, jog jis mirė (2)

Jei būtų galima susodinti prie vieno stalo visus Sovietų Sąjungos vadus ir pasiūlyti išgerti...

Benediktą Vanagą apskundusi Vlada Musvydaitė sulaukė atsako: suprantu, kad norėtųsi būti vienintele planetos ėjimo renginių organizatore (81)

Po rugsėjo 25-ąją įvykusių Benedikto Vanago vadovaujamos įmonės UAB „Pitlane“ surengtų...

Neeilinė naktis bendrabutyje Kaune: įkalintiems studentams išlaisvinimo liepė laukti iki ryto (25)

Praėjusią naktį Kauno technologijos universiteto ( KTU ) studentai prisimins dar ilgai....

Norite gyventi sveikiau? Specialistė rekomenduoja, kuo reikėtų pakeisti lietuvių taip mėgstamas bulves (2)

Turbūt kiekvienas galėtume išvardinti ne vieną būdą, kaip skaniai paruošti lietuvių taip...

Močiutė iš Žemaitijos parodė, kaip pasigaminti legendinius zrazus (11)

Suktinukai, riestiniai ar zrazai . Taip buvo vadinamas patiekalas iš grybų ir duonos įdaro,...

Nuo koronaviruso Lietuvoje mirė du jauni vyrai papildyta 18:10 (967)

Koronavirusas ir toliau nusineša jaunų žmonių gyvybes. Penktadienį Respublikinėje Šiaulių...