aA
Kol visos Lietuvos žurnalistai ruošiasi gegužės pabaigoje vyksiančiam „Viada Press Raliui“, dar kitaip vadinamu žurnalistų raliu, savo techniką blizgina ir trečią kartą drauge su šiuo renginiu vyksiančio istorinių automobilių ralio dalyviai. Pastariesiems, sako organizatoriai, gal ir nereikės trūktelėti „rankinio“ lenktynių trasoje, tačiau varžytis tikrai bus dėl ko, sakoma pranešime žiniasklaidai.
"Continental istorinių automobilių ralis"
"Continental istorinių automobilių ralis"
© Organizatoriai

Per dvi dienas – gegužės 31 ir birželio 1, apie 30 „Continental istorinių automobilių ralio“ dalyvių spės aplankyti du regionus: pasivažinėti Lietuvos pamaryje ir nukeliauti iki Latvijos, Liepojos apylinkių.

„Lietuvoje laukia pažintis su Mažąja Lietuva. Aplankysime prūsiškus, vokiškus ir lietuviškus miestelius, susipažinsime su jų istorija. Tačiau ralio dalyviams teks ne tik įveikti įvairias akylos akies ar guvaus proto reikalaujančias užduotis, bet ir išbandyti paspirtukus ar dviračius, lenktyniaujant sportinėse rungtyse“, – aiškino Valdas Juozas Vilūnas, istorinių automobilių ralio organizatorius ir trasų sudarytojas.

Prie šio ralio dalyviams tinkamų užduočių sudarymo prisidėjo ir šalies automobilių registrą valdanti VĮ „Regitra“. Įmonės paskolintu automobiliu lenktyniaujantiems reikės nurodytoje vietoje tiksliai pastatyti automobilį. Be to, pasakojo V. J. Vilūnas, pasukti galvą teks ir daugiau: istorinių automobilių ralio dalyviams reikės įveikti nurodytą greičio ruožą per tam tikrą laiką. Kitaip tariant, teks apskaičiuoti greitį, kokiu teks važiuoti, ir tiksliai šio greičio laikytis.

Iššūkis – žvyrkeliai

Antrąją ralio dieną visi jo dalyviai pajudės į Latvijos pusę, Liepojos link. Čia, atviravo „Continental istorinių automobilių ralio“ organizatorius, laukia ir lenktynės kartodrome, ir slalomo trasa, ir netgi muziejus bei užduotys pajūryje.

„Didžiausias iššūkis dėliojant maršrutą ir rungtis Latvijoje buvo tinkamų kelių suradimas. Atrodytų, šiame krašte yra daugybė gražių vietų, įdomių objektų, daug kur norėtumei nuvažiuoti, tačiau iki ten veda žvyrkeliai. Teko apie daugelį įdomybių pamiršti“, – neslėpė pašnekovas.

Pasak jo, jeigu standartiniai automobiliai žvyro kelių nesibaido, o kai kurie „Viada Press Ralio“ dalyviai, į lenktynes leidęsi specialiai raliui paruošta technika, tokių kelių netgi laukia, prabangių istorinių automobilių savininkai į dulkėtus kelius važiuoti nenori – pernelyg brangina turimą techniką.

„Nepaisant to, pavyko atrasti įdomių vietovių. Pavyzdžiui, Liepojoje teks užsukti netgi į buvusį kalėjimą ir ten papietauti. Galbūt, jeigu kažkas elgsis blogai, imsim ir ten paliksim“, – juokavo V. J. Vilūnas.

"Continental istorinių automobilių ralis"
"Continental istorinių automobilių ralis"
© Organizatoriai

Važiuoja ir draugų atsiveda

Nors istorinių automobilių ralio organizatorius pasakojo, kad kasmet stengiasi, jog nesikartotų nei užduotys, nei lankomos vietovės, tą patį sunku pasakyti apie ralio dalyvius. Mat dalis jų yra ištikimi ralio gerbėjai, o patys nuoširdžiai trokšdami dalyvauti, dar ir draugų kartu lenktyniauti prisikalbina.

„Tarp nuolatinių ralio dalyvių – senuko „Volvo P1800“ savininkai, taip pat seno „Jaguar“ bei istorinio BMW vairuotojai. Iš viso ralyje dalyvaus apie 30 įvairių automobilių šeimininkų“, – kalbėjo pašnekovas.

Jis akcentavo, kad istorinių automobilių ralio dalyviams nėra būtinas istorinis valstybinis numerio ženklas. Svarbu, kad automobilis būtų originalus, turėtų visas reikiamas detales, be to, galiojančią techninę apžiūrą, civilinės atsakomybės draudimą.

"Continental istorinių automobilių ralis"
"Continental istorinių automobilių ralis"
© Organizatoriai

Prireikus – ir techninė pagalba

Anot V. J. Vilūno, nepaisant to, kad visi varžosi dėl prizinių vietų, ralio dalyviai be menkiausios dvejonės ištiesia pagalbos ranką, jei tik šios prireikia.

„Niekas nepravažiuoja pro šalį, jei kažkam nutiko bėda – tuojau stoja ir gelbėja. Kaip sako patys ralio dalyviai, jie į šį renginį atvažiuoja ne tik lenktyniauti, bet ir tam, kad susitiktų su bičiuliais bei aplankytų įdomias vietas“, – aiškino ralio organizatorius.

Tuos, kurie baiminasi, kad turima istorinė technika nėra sutverta lenktynėms, V. J. Vilūnas ramina. Pasirodo, spausti akceleratorių iki dugno gali tik tie, kurie yra visiškai tikri, kad jų turimas automobilis tinkamas sportui ir atlaikys greitesnį tempą. Kitiems užtenka nerakinėti nosies ir, pabrėžė organizatorius, spėti užduotis atlikti per nurodytą laiką.

„Gadinti automobilių čia tikrai nereikia, mes ir patys stengiamės, kad dalyvių technika būtų tausojama. Žinoma, nuo netikėtumų niekas nėra apsaugotas, tad jeigu kartais nutiktų taip, kad kelyje kažkas sugestų, į reikiamą vietą atvažiuos techninė pagalba. Jeigu šios specialistai nesugebės pataisyti automobilio, tai bent jau galės jį pervežti į reikiamą vietą“, – akcentavo pašnekovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Žala sulaukė gerų naujienų: prie komandos prisijungia pagrindinis Dakaro ralio rėmėjas

Iki sunkiausiomis pasaulio varžybomis vadinamo Dakaro starto liko mažiau nei 100 dienų, todėl...

Lietuvos ralio čempionato kulminacija – Zarasuose

Lietuvos automobilių ralio čempionato kalendoriuje atsirado naujas pavadinimas – „Samsonas...

Vaidotas Žala apsisprendė: Zarasų ralyje važiuos iki galo

Šių metų Lietuvos automobilių ralio čempionatas buvo kitoks. Dėl paskelbtos pandemijos planus...

Šonaslydininkai papasakojo, kodėl „Matsuri“ – laukiamiausias metų renginys

Šis šonaslydžio sezonas keliauja link pabaigos, todėl sportininkai turi puikią progą šiek tiek...

Džiugas Tovilavičius Vokietijos TCR čempionato etape – ant podiumo

Trečiasis Vokietijos ADAC TCR lenktynių etapas šį savaitgalį vyko Hokenhaimo trasoje. Trečias...

Top naujienos

Į Nausėdų Valdovų rūmuose Macronui ir jo žmonai surengtą iškilmingą vakarienę skubėjo ne tik pasipuošę svečiai, bet ir greitoji atnaujinta 22:05 (361)

Pirmadienį į Lietuvą oficialaus vizito atvyko Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas . Kartu...

Ekspertai apie rinkimus: partijos ne tik nebepasiūlo naujovių, bet ir nebegeba parašyti programų (152)

„Naudojant vyriausybės ir valstybės resursus yra bandoma išvažiuoti, kaip su partijos programa,...

Ekspertė įvertino Brigitte Macron ir Dianos Nausėdienės įvaizdžius: netikėtas sutapimas  paviešintos vakarinės aprangos nuotraukos (503)

Pirmadienio vakarą Vilniuje nusileido Prancūzijos prezidento Emmanuelio Macrono lėktuvas, kartu su...

Siaubinga netektis: Radviliškio rajone iš virstančio automobilio iškrito ir žuvo 17-metė (127)

Pirmadienį, apie 12 val., Radviliškio r., kelyje Šeduva-Krekenava, nuo kelio nuvažiavo ir apvirto...

Macronas norėjo paaiškinti Nausėdai, kodėl ėmėsi rusiškos iniciatyvos: norime turėti skaidrų, nenaivų dialogą su Rusija papildyta 21:18 val. (357)

Į Lietuvą atvykęs Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas teigė norėjęs paaiškinti, kodėl...

Nebe vasara, bet šilumos dar sulauksime

Antradienį Lietuvoje vyraus puikūs orai , nes juos vis dar lems aukštesnio slėgio laukas. Lietaus...

Naujas Rusijos ir NATO šalies mūšio laukas: tai jau nebėra tik dar vienas įšaldytas konfliktas (352)

Pavieniai apsišaudymai, tada – rimtesni susirėmimai, mobilizacija, kalbos apie karą, o vėliau...

Epidemiologas perspėja: pagal šiuos požymius, Lietuva antrai bangai pasiruošusi blogai (134)

Nerimstant pranešimams apie naujus COVID-19 atvejus, kas visų pirma bado akis, tai Sveikatos...

Kęstutis Grubliauskas | D+ nariams

Ir aš tarnavau. Kaip merginos sakydavo: vyras be kariuomenės, tai ne vyras (4)

Pamačius rašinius apie Tarybinę armiją , tuoj užplūdo prisiminimai. Praėjus daugeliui metų,...

5 mitai apie G tašką, kuriuos turite tuojau pat išmesti iš galvos (21)

Vis dar mitais apipintas paslaptingas G taškas kelia diskusijų ne tik tarp vyrų, bet ir tarp...

|Maža didelių žinių kaina