aA
Nors į žiemišką ralį tradiciškai renkasi begalė aistruolių, toli gražu ne visi žino ar įsivaizduoja, kur geriau žiūrėti lenktynes, o nuvažiavę į atsitiktinę vietą, nemažai žmonių lieka nusivylę.
Kas, jeigu ne lenktynininkai, kurie patys važiuoja sportiniame automobilyje, gali suprasti, kur yra įdomesnė trasos vieta ar sudėtingesnis posūkis.
Žiemos ralis (P. Vičiūno nuotr.)

Keletą vietų šiame ralyje rekomenduoja ir „Trygg racing“ komandos lenktynininkas Vaidotas Žala.

Ištikimiausiems ralio gerbėjams, kurie nepabūgs vakarinio šalčio ir žada stebėti naktinius greičio ruožus, V. Žala 1/3 greičio ruože rekomenduoja rinktis „A“ žiūrovų zoną (pirmo automobilio startas 19.00 val.). Šioje vietoje yra itin staigus tramplinas.

„Nors čia automobiliui įsibėgėti ir nėra kur, tačiau tramplinas labai aštrus, manau, pakels į orą net lėtesnius automobilius, o lyderiai turėtų neblogai pašokinėti,“ – sako V. Žala.

Antrą ralio dieną nuo pat ryto siūlau važiuoti į 5/7 greičio ruožus (pirmo automobilio startas 8.00 val.). Ko gero patogiausia būtų privažiuoti į „C“ žiūrovų zoną, nes iš ten vėliau galima patogiai atvažiuoti į serviso zoną ir pamatyti kaip remontuojami automobiliai.

„D“ žiūrovų zonoje tradiciškai susirenka didžiulės minios aistruolių, nes šioje vietoje yra didelis Šaduikių tramplinas. Šiemet jis bus daug lėtesnis dėl įrengtų metalinių atitvarų. Dėl jų sekantis posūkis po tramplino bus įveikiamas labai atsargiai. Tačiau automobiliai čia vis vien neabejotinai šoks“.

Vėliau galima atvažiuoti į serviso zoną. Į ją pirmą kartą sportininkai rinksis nuo 9 val. 50 min. ir šis servisas truks pusvalandį. Antra serviso zona numatyta nuo 12 val. 55 min. ir ji taip pat truks tik pusvalandį. Serviso laikas žiemos ralio metu tradiciškai būna labai trumpas, todėl paprastai tai tampa tikru mechanikų šou – daugelis vos spėja suktis, kad suspėtų paruošti automobilį antrai lenktynių daliai“.

Papietavus V. Žala siūlo du pasirinkimus. Galima važiuoti į „J“ žiūrovų zoną 11/13 greičio ruože (pirmo automobilio startas 14 val. 35 min.), kur trasoje yra tramplinas posūkyje. Tai gan sudėtinga vieta, reikalaujanti tikslios stenogramos, nes už tramplino nesimato posūkio trajektorijos, todėl vairuotojui teks pasikliauti tik šturmano sakoma stenograma.

„Ten visuomet galima pamatyti šaunių vaizdų,“ – sako sportininkas.

Deja, šioje vietoje nėra privažiavimo iš šoninių keliukų, todėl į greičio ruožą teks įvažiuoti iš anksto ir prabūti čia iki lenktynės ruože galutinai pasibaigs, o ir stebėjimui vieta yra gan ribota.

Kita vieta – tai 12/14 greičio ruožas (pirmojo automobilio startas 14 val. 35 min.), „K“ žiūrovų zona. Į šią zoną galima atvažiuoti iš šoninio keliuko, todėl nereikės gaišti laiko ir šalti laukiant, kol prasidės lenktynės.

Šioje vietoje yra posūkių grupė. Pirma posūkis – greitas, leidžiantis nuo kalno, o už jo – staigus lėtas posūkis sankryžoje, kurioje sportininkai suks į kairę.

„Gero visiems ralio ir gerų emocijų! Pasimatysime Utenos apylinkėse,“ – saugaus žiūrėjimo linkėjo „Trygg racing“ komandos lenktynininkas V. Žala.

Leistinas greitis – ne visada saugus

„Halls Winter Rally 2014“ organizatoriai kartu su Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos bei Utenos rajono savivaldybe, vykdydami iniciatyvą „Mes už saugų kelią!“, žiemos ralio varžybomis akcentuoja saugaus ir tolerantiško vairavimo svarbą kasdieniame eisme.

Saugaus greičio nesilaikymas kelių eismo taisyklėse įvardijamas kaip pagrindinė priežastis kelių eismo įvykių. Tarp vairuotojų vyrauja nuomonė, kad viršyti greitį keliais kilometrais per valandą nėra nieko blogo ir neturi jokių neigiamų pasekmių. Tačiau net ir leistinas greitis – ne visada būna saugus. Kuomet vyrauja nepalankios oro sąlygos, bet koks greičio viršijimas, o kartais net ir leistinas greitis, gali stipriai padidinti eismo įvykių riziką. O tai ypač aktualu žiemos sezonui.

Susisiekimo ministerijos specialistai pastebi, kad žiemos sezono metu dauguma eismo įvykių kyla dėl leistino greičio viršijimo bei neįvertinus eismo sąlygų ir nesugebėjimo pasirinkti saugaus greičio iškylančioms situacijoms.

„Neretai vairuotojai klysta manydami, kad leistinas greitis yra saugus greitis. Saugų greitį lemia daugybė veiksnių: vairuotojo patirtis, oro sąlygos, padangų kokybė, kelio danga, automobilio techninė būklė ir pan. Todėl atsižvelgiant į šiuos veiksnius, saugus greitis gali tapti gerokai mažesnis už leistiną“, – kalbėjo Vidmantas Pumputis,

Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento saugaus eismo skyriaus vedėjas.
Pasak specialisto, žiemą ypatingai reikia stebėti oro sąlygas, kelio dangą bei eismo intensyvumą.

„Žiemą valdyti automobilį yra daug sunkiau nei vasaros metu. Esant pavojingai situacijai ar netikėtumui kelyje, bandant laiku sustabdyti automobilį, prailgėja jo stabdymo kelias. O viršytas greitis šioje situacijoje nė vienam vairuotojui nepagelbės. Juk ir lenktynininkai prieš prasidedant sezonui, kuris pirmiausia vyksta žiemos metu, darosi specialius testo ruožus, vertina savo vairavimo įgūdžius, automobilio techninę būklę ir pan. Jeigu lenktynininko tikslas prieš kiekvienas varžybas yra aukštas rezultatas turnyrinėje lentelėje, tai kiekvienam vairuotojui, kasdien važinėjant kelyje, tikslas turėtų būti saugiai pasiekti keliones tikslą, nesukeliant diskomforto sau ir kitam eismo dalyviui“, - sakė Susisiekimo ministerijos atstovas.

Renginio globėja Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos bei Utenos miesto savivaldybė jau nebe pirmus metus vykdo akciją „Mes už saugų kelią!“. Kasmet žiemos ralio metu renginio žiūrovai raginami imti teigiamą pavyzdį iš lenktynių dalyvių: vairuojant neprarasti budrumo, taip pat nuolat analizuoti ir tobulinti savo vairavimo įgūdžius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Žurnalistų ralyje laukia naujos komandos debiutas: derins grožį su sportu

Pirmąjį birželio savaitgalį vyksiančiose tarptautinėse „Viada Press Rally 2019“...

Latvijos „Audi“ magnatas į „Nemuno žiedą“ pasivaržyti atvyks su BMW

Rinaldsas Rižovsas yra vienas didžiausių naudotų „Audi“ markės automobilių detalių...

Į 1006 km lenktynes viena komanda grįžta su nauju pavadinimu ir didelėmis ambicijomis

Liepos 17-20 dienomis Palangoje vyksiančiose „ Aurum 1006 km lenktynėse “, kurios bus...

Vienintelis lietuvis „Renault Clio Cup“ čempionato etape finišą pasiekė būdamas dešimtas

Praėjusį savaitgalį garsiojoje Austrijos „ Red Bull Ring“ trasoje vyko antrasis šių metų...

Lietuvos drifto diagnozė: meistriškumas auga kaip ant mielių

Po ilgos tarpsezonio pertraukos šonaslydžio gerbėjai turėjo progos iš arti pamatyti visas...

Top naujienos

Rūtos pasitraukimo aplinkybės: tai brendo jau kurį laiką (231)

Trečiadienį ryte Londono olimpinė čempionė Rūta Meilutytė pranešė baigianti savo...

Fotografavo vėžiu sergančias mamas su vaikais: buvau šokiruota, kiek moterų kasdien yra diagnozuojama ši liga (21)

Amerikoje gyvenanti žinoma lietuvių kilmės fotografė Giedrė Gomes neseniai pristatė visiškai...

Nausėda apie „valstiečių“ rinkimų retoriką: niekada nežinai, kas yra dugnas (149)

Prezidento posto siekiantis Gitanas Nausėda sako, kad iš susitikimų su Lietuvos žmonėmis...

Po rekordinių karščių – staigios permainos: Lietuvoje siautės vėjas, trankysis perkūnija (6)

Vieni džiaugiasi rekordiškai šiltomis dienomis, kiti pergyvena dėl ilgai besitęsiančių sausų...

Užkalnis. Nebesvarbu, kas bus prezidentas (181)

Jau daugiau nei savaitę Lietuva gyvena nuostabiai kaip niekada. Gal kažką gerai darė išeinanti...

Adomaitis ragino pamiršti rezultatą, Maksvytis apgailestavo dėl „sudegusios komandos“ (8)

Vilniaus „Ryto“ komandos vyriausiasis treners Dainius Adomaitis po pirmųjų „Betsafe-LKL“...

Amerikiečių analitikai įvertino Kremliaus ginkluotę gegužės 9-osios parade (417)

Nepaisant to, jog technika smarkiai pasenusi, o ir gamybos bazė kaip reikiant šlubuoja, Rusijos...

Karbauskis: jeigu mes siūlysime nebalsuoti, laimės Šimonytė (292)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos lyderis Ramūnas Karbauskis sako siūlysiantis...

Parduoda seniausią pasaulyje „Porsche“ – prašys svaiginančios sumos (8)

Yra nemažai žymių aukcionų organizatorių, į kurių rankas kartas nuo karto patenka patys...

„Neptūną“ užsmaugęs ir sutriuškinęs „Rytas“ priartėjo prie finalo (92)

Vilniaus „Ryto“ komanda žengė didžiulį žingsnį „Betsafe-LKL“ finalo link. Pirmose...