Lenkijos automobilių ir motociklų sporto federacijai (PZM) šis malonumas kainuoja maždaug 1,5 mln. eurų, todėl LASF reiktų sukrapštyti apie 400 tūkst. eurų. Kaip tai padaryti, kai „normalus“ LSAF biudžetas pastaraisiais metais vargiai siekdavo 180 tūkst. litų, šiuo metu atsakymo neturi niekas.

Gintaras Furmanavičius ir Andrzejus Witkowskis
„Kai atsirado galimybė drauge su kolegom iš PZM surengti WRC etapą Lenkijos ir Lietuvos trasose, mes tryškom optimizmu, kad mūsiškis verslo pasaulis neabejotinai norės būti šio istorinio įvykio dalimi. Deja, įvykiai klostėsi kardinaliai priešingai ir jei ne Vyriausybės pagalba, viskas būtų pasibaigę dideliu skandalu. Panašu, kad aukščiausios prabos ralis mūsų šalyje niekam neįdomus. Tiksliau įdomus tik patiems automobilių sporto entuziastams. Jei viskas iš tiesų yra taip, reikia rimtai pagalvoti, ar verta eikvoti energiją ir lėšas siekiant prisikviesti WRC. Gal geriau atsisakyti ambicijų, o tuos pinigus padalinti visiems klubams“, – penktadienį vakare Kaune surengtoje bendroje LASF ir PZM prezidentų spaudos konferencijoje retoriškai klausė Gintaras Furmanavičius.

Jo kolega iš Varšuvos Andrzejus Witkowskis gerą valandą pasakojo apie WRC užkulisius, tokio kalibro renginio organizavimo ypatumus ir sunkumus (iliustruodamas apie kokius rūpesčius eina kalba svečias guodėsi, kad FIA reikalauja įrengti 1 hektaro ploto asfaltuotą aikštelę, skirtą serviso zonai). Kalbai pakrypus apie galimybes bent 2016-aisiais vėl surengti lenktynes abiejose šalyse, svečias mandagiai paaiškino, kad pats esąs tuo suinteresuotas, tačiau jei lietuviai ant savo pečių neužsivers maždaug ketvirtadalio renginio biudžeto naštos, galės būti tik WRC etapo „Rajd Polski“ žiūrovai.

Įdomu tai, kad pasak A. Witkowskio, po pernykštės WRC viešnagės Dzūkijoje oficialūs FIA asmenys priekaištų renginiui turėjo gerokai mažiau, nei mūsiškiai ralio fanai, VšĮ „Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje“ sudraskę į skutelius.

Andrzejus Witkowskis
„Oficialūs ralio stebėtojai vertinę sportinę dalį, saugumą, infrastruktūrą, komunikaciją ir panašius dalykus pernykščiam WRC etapui Lenkijoje ir Lietuvoje skyrė 7 balus iš 10. Priekaištai buvo du: dėl gausaus lietaus permirkusiuose keliuose viename greičio ruožų susiformavo didžiulės provėžos ir antra – tai iš tiesų priekaištas trasų šeimininkams – kai kuriose kito GR atkarpose žiūrovai stovėjo pavojingose vietose. Tačiau su šiomis problemomis susiduria absoliučiai visi organizatoriai. Analogiškus sprendimus 2013-aisiais mums yra tekę priimti ir Lenkijoje, kai prie trasos susirinkusioje minioje alkoholio padauginę žiūrovai pradėjo nereaguoti į apsaugos prašymus pasitraukti toliau nuo trasos“, – dėstė A. Witkowskis.

Svečias tikino, kad norinčių tapti WRC etapų šeimininkais yra ir Ispanijoje, ir Prancūzijoje, ir kai kuriose Azijos bei Afrikos šalyse, todėl mandagiai patarė apie problemų sprendimus kalbėti darbine tvarka, susilaikant nuo viešų saviplakos seansų. Deja, panašu, kad Lietuvoje toks susilaikymas neįmanomas – LASF vadovo rinkimų išvakarėse WRC korta laikoma vienu stipriausių kozirių ir kartais naudojama nepaisant elementarių etikos normų. Antai prieš porą savaičių Lietuvos žiniasklaida išplatino vienos organizacijos parengtą pranešimą, kuriame buvo teigiama, esą WRC etapo Lenkijoje varžybų direktorius Jaroslawas Noworolis pažėrė kritikos lietuviškai pernykščio projekto daliai ir „pasakomis“ išvadino G. Furmanavičiaus planus bendrą su lenkais Pasaulio ralio čempionato etapą surengti 2016-aisiais. Tačiau LASF vadovų teigimu, Lenkijos automobilių ir motociklų sporto federacijos (PZM) prezidento A. Witkowskio kolegai J. Noworoliui niekas iš Lietuvos tuo klausimu nėra skambinęs.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!