aA
Tarp penktadienį vakare startuosiančio „DHL Rally Elektrėnai 2015“ ralio dalyvių bus ir dvi mūsų šalies automobilių sportui nusipelniusios asmenybės. Varžybų organizatoriai siūlo atkreipti dėmesį į ekipažą, važiuosiantį 20 numeriu pažymėtu „Mitsubishi Lancer EVO IX“: tai šio sporto legendų, po daugelio metų pertraukos vėl sėdančių į lenktynių automobiį Lino Vaitekūno ir Audriaus Šošo bandymas sudrebinti Lietuvos ralio gyvenimą.
A.Šošas, R.Mackevičius ir L.Vaitekūnas
© Organizatorių archyvas

Gyvenimo draugai

„Pirmą kartą su Linu važiavome 1989 metais, tai buvo tuometinės Tarybų Sąjungos čempionato lenktynės, mes važiavome VAZ 2103 automobiliu“, - bendros karjeros pradžią prisimena bene labiausiai patyręs mūsų šalies ralio šturmanas Audrius Šošas.

Po 1990 metų, kai dėl politinių ir ekonominių perversmų Lietuvos automobilių sporte rimtesnės varžybos nevyko, Audrius ir Linas kartu lenktyniavo 1991-aisiais, po to vėl į vieną ekipažą sėdo 1999 metais.

„Tada laikai jau buvo kiti ir automobiliai – kur kas greitesni. Važiavome ir „Ford Escort Cosworth“, ir „Mitsubishi“ – mums sekėsi išties neblogai“, – pasakoja A. Šošas.

Po to – vėl pertrauka. Linas ilgesniam laikui pasitraukė iš aktyvaus automobilių sporto, nors savo įgūdžių tikrai neprarado – jis ir sportinio vairavimo pamokas rengia, ir su Aurelijum Simaška drauge dirba. A. Šošas šturmano karjeros nenutraukė - dar pernai važiavo lenktynėse. Tad prieš daug metų pradėję bendrą ekipažo karjerą, du veteranai nusprendė pabandyti savo jėgas ir Elektrėnų apylinkėse vyksiančiame ralyje, juolab, kad greičio ruožai gan gerai pažįstami dar nuo senų laikų.

Abu vyrai – ne tik vieno ekipažo nariai. Jie jau daug metų yra draugai gyvenime. Todėl, A. Šošo teigimu, tikrai nebus sunku važiuoti drauge – per tiek metų vienas kitą puikiai pažįsta, žino, ko galima tikėtis, kaip reaguoti į akimirksniu besikeičiančią sportinę situaciją, skleidžiamas emocijas.

„Esame drauge nuvažiavę ne tik lenktyniniu režimu labai daug kilometrų. Patikėkite, ir gatvėse bei keliuose būna visokių situacijų, todėl vienas kitą puikiai pažįstame. Staigmenų čia neturėtų būti – nors drauge nelenktyniavome jau senokai, įgūdžių neturėtų pristigti“, - teigia ekipažo šturmanas.

Tikslas – savęs išbandymas ir geras laikas

Patyręs automobilių sporto asas pripažįsta, kad kol kas kalbėti apie naujus planus dar anksti. Pasak A. Šošo, „DHL Elektrėnų“ ralyje ekipažas tiesiog sieks pasitikrinti save – ką patys gali, kaip atrodo jaunosios kartos akivaizdoje.

„Mes tikrai nebūsime konkurentai greičiausiems ralio lenktynininkams: Janiui Vorobjovui, Vytautui Švedui ar Ramūnui Čapkauskui. Mes važiuosime savo malonumui, tausodami techniką, mėgindami jausti ją, o sau stengsimės suteikti tiesiog gerų emocijų. Norime išbandyti, ar kur kas greičiau nei mūsų jaunystės laikais važiuojanti technika mums leidžia važiuoti ir greitai, ir tiksliai“, - teigė A. Šošas.

L. Vaitekūno ir A. Šošo varžovais 2-oje (N4) įskaitoje bus patys greičiausi lenktynininkai: latvio J. Vorobjovo, ruso I. Bulancevo bei ambicingų lietuvių – D. Jociaus, L. Vaškio, E. Michalausko ir kt. ekipažai, tad lengva veteranams tikrai nebus.

Tačiau abu sportininkai turi ir šiokį tokį pranašumą - lenktynių trasas ekipažas puikiai pamena, nes čia važiuotos ne vienos lenktynės.

„Prieš kiekvienas lenktynes stenogramą būtina rašyti iš naujo, juk būtent nuo jos tikslumo priklauso galutinis rezultatas. Kol kas, žiūrint į žemėlapį, atrodo, kad varžybos bus labai greitos. Tikrai netiks Žiežmarių – Semeliškių – Aukštadvario apylinkėse vykusių lenktynių stenogramos iš, pavyzdžiui, 1999 metų sezono... Juk pagreičiai, greičiai, automobilių stabdymo galimybės – visai kitos.

Neįmanoma lyginti dabartinio mūsų automobilio (beje, tai buvęs Vytauto Švedo „Mitsubishi Lancer EVO IX“) su VAZ ar „VW Golf“, kuriais lenktyniavome prieš penkiolika ar dvidešimt metų. Viską reikės rašytis iš naujo. Kai kurias atkarpas žinome, tačiau šių lenktynių organizatoriai jas papildė ir siaurais miško keliukais ar netradiciniais posūkiais. Bus smagu ir labai įdomu“, – sako A. Šošas.

„DHL Rally Elektrėnai 2015“ regionas – tai lietuviško ralio klasika. Kelių dangos ir posūkių konfigūracijos su niekuo kitu nesupainiosi. Anot Audriaus, čia bus ir šuolių, bus daug greičio ir gerų emocijų, todėl patyręs šturmanas žada puikų reginį žiūrovams.

Paklaustas, kaip apibūdintų L. Vaitekūną, daugybę ralio vairuotojų pažįstantis A. Šošas negailėjo ekipažo draugui komplimentų: „Tai labai racionalus žmogus. Akimirksniu analizuoja situaciją ir nebijo priimti sprendimų. Jis tikslus, žinantis, ko siekia. Pasakyčiau, kad tai vienas geriausių klasikinės ralio vairuotojų mokyklos pavyzdžių. Žmogus, su kuriuo nebijau sėsti ne tik į sportinį automobilį, bet kuriuo galiu visada pasitikėti. O abiejų ekipažo narių tarpusavio pasitikėjimas šiame sporte lemia ypatingai daug“.

Nors ekipažo šturmanas sako, kad „DHL Rally Elektrėnai 2015“ favoritų jie nebandys „gaudyti“, tačiau tikėtina, kad 20 numeriu pažymėtas automobilis bus itin greitas. O ar L. Vaitekūną su A. Šošu pamatysime netolimoje ateityje ir kituose raliuose? Kol kas palikime intrigą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Antano Juknevičiaus tikslas – dar vienas Dakaras, tik neaišku, ar su tuo pačiu šturmanu (24)

Iki šiol stabiliausiu Dakaro ekipažu laikytas ir šiemet netikėtų staigmenų pažėręs „Craft...

Vanagas apie praėjusį Dakaro ralį: kokią taisyklę išmoko ir ko paprašė už varžtą (82)

Iš Dakaro ralio, Pietų Amerikos, savaitgalį sugrįžęs Benediktas Vanagas , „ General Financing...

„Winter rally“ palepino žiūrovus – įrengė naujovę, leisiančią pamatyti įspūdingų šuolių

Ko labiausiai žiūrovai nori iš ralio? Tikėtina, profesionalių sportininkų, nenuobodžių...

Dakaro pabaiga: ar galėjome būti aukščiau? (2)

Baigėsi Dakaras — ar galėjome būti aukščiau? Šį klausimą kelsime su Auto skyriaus...

Juknevičius po finišo podiumo: pagal visus dėsnius turėjome nefinišuoti (44)

Dakaro ralio dievai 2018-ais saugoję „Craft bearings“ komandą nuo didesnių techninių...

Top naujienos

Klaipėdietės pergalė: pardavėjas privalės atlyginti už ką tik įsigytą ir pakeliui sugedusią transporto priemonę (114)

Sėkminga byla suformavo precedentą: dabar automobilių pardavėjams reikia būti atidesniems.

Po košmariškos savaitės vairuotojams prabilo apie neišvengiamus pokyčius: žada baudas ir sankcijas (52)

Šiomis dienomis ne vienas vairuotojas ar pėstysis keiksnojo kelininkus dėl nevalytų kelių....

Dingusios 5 asmenų šeimos istorijoje - naujos detalės

Pareigūnai ieško Lietuvoje dingusios daugiavaikės šeimos , abiejų tėvų ir trijų mažamečių....

Ruoškitės: atkeliauja tikras speigas (150)

Naktimis temperatūra kris iki 19 laipsnių šalčio, dienomis – iki 14, artimiausių dienų orus...

Po slaptų pažymų dėl „Revolut“ – aiškesnis vaizdas: dalis informacijos paneigta (193)

Antradienį žiniasklaidoje paviešinta informacija galimai meta šešėlį ant finansų technologijų...

Į Lietuvą atvykęs „Michelin“ šefas iš Italijos parodė, kaip pasigaminti lietuvišką lydeką (23)

„Virtuvė neturi ribų“, – taip Trakų restorano virtuvėje kalbėjo „ Michelin “...

Pristatytas išmanusis su didžiausiu megapikselių skaičiumi ir nauju ekrano sprendimu (8)

Paryžiuje pristatytas mažiau žinomo prekės ženklo Lietuvoje „ Honor “ išmanusis telefonas...

Ginčytinose teritorijose bręsta esminiai pokyčiai: prakalbo apie galimą susitarimą (135)

Japonijos ministrui pirmininkui Shinzo Abe šią savaitę skrendant į Maskvoje vyksiančias...

„The Beatles“ keliais: šalis, kurią aplankę muzikantai sukūrė žinomiausius hitus (5)

„ The Beatles “, joga, transcendentinė meditacija ir Indija – neatsiejami dalykai. Būtent...

Unikauskas įvardijo tikslų laiką, kada reikėtų eiti miegoti: tik taip kokybiškai pailsėsite (1)

Raumuo, kuris dieną gavo fizinio krūvio, paauga tik naktį, kai užmiegate giliu miegu ir pasiekiate...