aA
Tarp penktadienį vakare startuosiančio „DHL Rally Elektrėnai 2015“ ralio dalyvių bus ir dvi mūsų šalies automobilių sportui nusipelniusios asmenybės. Varžybų organizatoriai siūlo atkreipti dėmesį į ekipažą, važiuosiantį 20 numeriu pažymėtu „Mitsubishi Lancer EVO IX“: tai šio sporto legendų, po daugelio metų pertraukos vėl sėdančių į lenktynių automobiį Lino Vaitekūno ir Audriaus Šošo bandymas sudrebinti Lietuvos ralio gyvenimą.
A.Šošas, R.Mackevičius ir L.Vaitekūnas
A.Šošas, R.Mackevičius ir L.Vaitekūnas
© Organizatorių archyvas

Gyvenimo draugai

„Pirmą kartą su Linu važiavome 1989 metais, tai buvo tuometinės Tarybų Sąjungos čempionato lenktynės, mes važiavome VAZ 2103 automobiliu“, - bendros karjeros pradžią prisimena bene labiausiai patyręs mūsų šalies ralio šturmanas Audrius Šošas.

Po 1990 metų, kai dėl politinių ir ekonominių perversmų Lietuvos automobilių sporte rimtesnės varžybos nevyko, Audrius ir Linas kartu lenktyniavo 1991-aisiais, po to vėl į vieną ekipažą sėdo 1999 metais.

„Tada laikai jau buvo kiti ir automobiliai – kur kas greitesni. Važiavome ir „Ford Escort Cosworth“, ir „Mitsubishi“ – mums sekėsi išties neblogai“, – pasakoja A. Šošas.

Po to – vėl pertrauka. Linas ilgesniam laikui pasitraukė iš aktyvaus automobilių sporto, nors savo įgūdžių tikrai neprarado – jis ir sportinio vairavimo pamokas rengia, ir su Aurelijum Simaška drauge dirba. A. Šošas šturmano karjeros nenutraukė - dar pernai važiavo lenktynėse. Tad prieš daug metų pradėję bendrą ekipažo karjerą, du veteranai nusprendė pabandyti savo jėgas ir Elektrėnų apylinkėse vyksiančiame ralyje, juolab, kad greičio ruožai gan gerai pažįstami dar nuo senų laikų.

Abu vyrai – ne tik vieno ekipažo nariai. Jie jau daug metų yra draugai gyvenime. Todėl, A. Šošo teigimu, tikrai nebus sunku važiuoti drauge – per tiek metų vienas kitą puikiai pažįsta, žino, ko galima tikėtis, kaip reaguoti į akimirksniu besikeičiančią sportinę situaciją, skleidžiamas emocijas.

„Esame drauge nuvažiavę ne tik lenktyniniu režimu labai daug kilometrų. Patikėkite, ir gatvėse bei keliuose būna visokių situacijų, todėl vienas kitą puikiai pažįstame. Staigmenų čia neturėtų būti – nors drauge nelenktyniavome jau senokai, įgūdžių neturėtų pristigti“, - teigia ekipažo šturmanas.

Tikslas – savęs išbandymas ir geras laikas

Patyręs automobilių sporto asas pripažįsta, kad kol kas kalbėti apie naujus planus dar anksti. Pasak A. Šošo, „DHL Elektrėnų“ ralyje ekipažas tiesiog sieks pasitikrinti save – ką patys gali, kaip atrodo jaunosios kartos akivaizdoje.

„Mes tikrai nebūsime konkurentai greičiausiems ralio lenktynininkams: Janiui Vorobjovui, Vytautui Švedui ar Ramūnui Čapkauskui. Mes važiuosime savo malonumui, tausodami techniką, mėgindami jausti ją, o sau stengsimės suteikti tiesiog gerų emocijų. Norime išbandyti, ar kur kas greičiau nei mūsų jaunystės laikais važiuojanti technika mums leidžia važiuoti ir greitai, ir tiksliai“, - teigė A. Šošas.

L. Vaitekūno ir A. Šošo varžovais 2-oje (N4) įskaitoje bus patys greičiausi lenktynininkai: latvio J. Vorobjovo, ruso I. Bulancevo bei ambicingų lietuvių – D. Jociaus, L. Vaškio, E. Michalausko ir kt. ekipažai, tad lengva veteranams tikrai nebus.

Tačiau abu sportininkai turi ir šiokį tokį pranašumą - lenktynių trasas ekipažas puikiai pamena, nes čia važiuotos ne vienos lenktynės.

„Prieš kiekvienas lenktynes stenogramą būtina rašyti iš naujo, juk būtent nuo jos tikslumo priklauso galutinis rezultatas. Kol kas, žiūrint į žemėlapį, atrodo, kad varžybos bus labai greitos. Tikrai netiks Žiežmarių – Semeliškių – Aukštadvario apylinkėse vykusių lenktynių stenogramos iš, pavyzdžiui, 1999 metų sezono... Juk pagreičiai, greičiai, automobilių stabdymo galimybės – visai kitos.

Neįmanoma lyginti dabartinio mūsų automobilio (beje, tai buvęs Vytauto Švedo „Mitsubishi Lancer EVO IX“) su VAZ ar „VW Golf“, kuriais lenktyniavome prieš penkiolika ar dvidešimt metų. Viską reikės rašytis iš naujo. Kai kurias atkarpas žinome, tačiau šių lenktynių organizatoriai jas papildė ir siaurais miško keliukais ar netradiciniais posūkiais. Bus smagu ir labai įdomu“, – sako A. Šošas.

„DHL Rally Elektrėnai 2015“ regionas – tai lietuviško ralio klasika. Kelių dangos ir posūkių konfigūracijos su niekuo kitu nesupainiosi. Anot Audriaus, čia bus ir šuolių, bus daug greičio ir gerų emocijų, todėl patyręs šturmanas žada puikų reginį žiūrovams.

Paklaustas, kaip apibūdintų L. Vaitekūną, daugybę ralio vairuotojų pažįstantis A. Šošas negailėjo ekipažo draugui komplimentų: „Tai labai racionalus žmogus. Akimirksniu analizuoja situaciją ir nebijo priimti sprendimų. Jis tikslus, žinantis, ko siekia. Pasakyčiau, kad tai vienas geriausių klasikinės ralio vairuotojų mokyklos pavyzdžių. Žmogus, su kuriuo nebijau sėsti ne tik į sportinį automobilį, bet kuriuo galiu visada pasitikėti. O abiejų ekipažo narių tarpusavio pasitikėjimas šiame sporte lemia ypatingai daug“.

Nors ekipažo šturmanas sako, kad „DHL Rally Elektrėnai 2015“ favoritų jie nebandys „gaudyti“, tačiau tikėtina, kad 20 numeriu pažymėtas automobilis bus itin greitas. O ar L. Vaitekūną su A. Šošu pamatysime netolimoje ateityje ir kituose raliuose? Kol kas palikime intrigą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Prieš kelionę į Afriką – partnerystė su pasaulio ralikroso čempionatų lydere

Jau šį penktadienį Budapešte prasidės didžiausios pasaulyje labdaros lenktynės...

Prakalbo apie karštas 1006 km lenktynes: sportininkų aktyvumas nustebino net organizatorius

Praėjo nepilna savaitė, kai paskelbta registracija į didžiausiu automobilių sporto renginiu...

Lietuviai įgūdžius lenktynių trasoje lavina ir su nuomotais automobiliais

Penktus metus iš eilės vykstantis „ Nemunring Winter Games “ slalomo ir sprinto čempionatas...

Automobilių sporto entuziastai „atidarė“ naują sezoną ir paaiškino, kodėl jie nešvenčia Užgavėnių (3)

Praėjusį šeštadienį greta Panevėžio esančioje Ramygalos autokroso trasoje surengtas šių...

Studentų užmojai lenktynių trasoje: nuo svajonės iki prizinių vietų per pirmuosius metus

Nuo idėjos įkurti studentų autosporto komandą iki visuomenėje atpažįstamo Kauno technikos...

Top naujienos

Ginekologė papasakojo, ką tenka pamatyti kabinete: tokiais momentais išties nusvyra rankos (102)

Gydytoja akušerė ginekologė Viktorija Ežerskienė sako, kad savo praktikoje turėjo keletą...

Pateikė siūlymą – įvesti mokestį nerenovuotų namų gyventojams (576)

Daugiabučių namų modernizavimą galėtų paskatinti naujas mokestis, svarsto aplinkos viceministras...

Reto skambumo antausis: iš „Ryto“ ambicijų Monake teliko šlapia vieta (466)

Vilniaus „Ryto“ komanda gavo vieną iš skaudesnių pamokų per visą savo dalyvavimo Europos...

Tomas Vaitelė

Kuo toliau – tuo liūdniau: kodėl „Grammius” šiemet susiglemžė depresuota paauglė (14)

Nuo 1985 metų muzika darėsi vis liūdnesnė. Tokias išvadas pateikė Kalifornijos universitete...

Egipto viešbutyje su administracija barėsi 3 dienas – suviliota nuotraukų šeima gavo kitą realybę (37)

Keliavome su šeima į Egiptą. Iš viešbučio, deja, parsivežėme ne pačius geriausius įspūdžius.

Atostogos privačiose salose prieinamos ne tik pasaulio įžymybėms: tai sau leidžia ir lietuviai (11)

Johnny Deppas privačią salą turi Bahamose , Leonardas DiCaprio – Belize, o Ricky Martinas –...

Užkalnis. Melagių ir apgavikų šaliai – tokia ir valdžia (347)

Žmonės gauna valdžią tokią, kokios nusipelnė, pasakyta šimtą tūkstančių kartų. Niekada tai...

Naujosios Europos Centrinio Banko vadovės siekis – sužavėti vokiečius (5)

Nuo tos dienos, kai prieš tris mėnesius Christina Lagarde persikraustė į Frankfurtą, kaip Europos...

Moteris pateikė priežastį, kodėl nusprendė neturėti vaikų: tai patiks ne visiems (226)

Tikiuosi, kad žmonės, kurie kankinasi dėl plastiko pertekliaus ir priklausomybės nuo iškastinio...