aA
Iki didžiausio ir prestižiškiausio automobilių sporto renginio Baltijos šalyse, „Omnitel 1000 km lenktynių“, beliko lygiai savaitė. Atsakingam egzaminui baigia rengtis ne tik varžybų organizatoriai, sportininkai, bet ir teisėjai, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Gražvydas Smetonis
© Visus Bonus

„Omnitel 1000 km lenktynėse“ dirbu nuo pat jų pradžios, 2000-ųjų metų, o po kelių pirmųjų šios serijos lenktynių jų vadovo vairą perėmiau iš Gintauto Šlėderio ir varžybų organizatorių padedamas nepaleidžiu jo iki šiol. Todėl 1000 km lenktynes, pagrįstai tituluojamas kaip didžiausią ir prestižiškiausią automobilių sporto renginį Baltijos šalyse, pažįstu ir vertinu tikrai ne iš nuogirdų“, – lenktynių spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ pasakoja varžybų vadovas Gražvydas Smetonis.

„Neperdėsiu pasakęs, kad „Omnitel 1000 km lenktynės“ kartu ir svarbiausias, ir sunkiausias egzaminas automobilių sporto teisėjams, savotiška jų profesionalumo, greitos orientacijos, gebėjimo priimti tikslius ir teisingus sprendimus patikra. Tačiau labai maloni ir miela.

Juk jei gali sėkmingai dirbti tokio rango varžybose, kitose – daug lengviau. Todėl šia prasme „Omnitel 1000 km lenktynės“ jose dirbančiam teisėjų korpusui – ir savotiškas pasitikėjimas bei profesionalumo įvertinimas.

Kasmet į Palangą suvažiuoja vis daugiau garsių užsienio šalių sportininkų, kuriems yra tekę dalyvauti itin prestižinėse ir atsakingose varžybose. Prieš juos, ir ne tik, teisėjai irgi jaučia didžiulę atsakomybę. Suklys teisėjas, priims tegul ir ne iš blogos valios prastą sprendimą – nereikia klausti, kokią nuomonę apie mūsų šalį susidarys nuskriaustas sportininkas. Saviškių atlaidumo tokiu atveju irgi neverta tikėtis.

1000 km arba 10 valandų trunkančios lenktynės – atsakingas išbandymas ir teisėjams. Iki šiol prisimenu vykusias lenktynes, kurioms įpusėjus kilo ne tik didžiulė audra, bet ir kaip iš kibiro prapliupo lietus. Matomumas sumažėjo iki minimumo, jau buvo kilusi mintis stabdyti lenktynes, tačiau toks sprendimas neišvengiamai pagausintų nepatenkintų stovyklą. Laimei, liūtis greitai liovėsi, ir lenktynės vėl grįžo į joms būdingą ritmą.

Nebuvo lengva ir užpernai, kai trasoje atsirado labai daug greitų automobilių, tokių kaip „Spyker C8 Spyder GT2R”, „Ferrari F430“ ir panašių, kurie, žinoma, į Palangą buvo atgabenti ne dėl savo grožio. Prisimenu ir dar ankstesnę skaudžią vieno geriausių mūsų sportininkų Aurelijaus Simaškos avariją.

Avarijos teisėjus visada nuteikia prastai. Po jų dar ilgai kamuoja bloga savijauta ir savigrauža, ar iš mūsų pusės buvo viskas padaryta, kad nelaimių galima būtų išvengti.

O lengviausios teisėjams, žinoma, ramios procesinės lenktynės, kurios neįdomios žiūrovams. Tačiau tokių mano atmintyje Palangoje nebuvo. Suprantantis ir mylintis automobilių sportą sirgalius kiekvienais metais jose randa kažką naujo, patrauklaus. Juk pilna trasa automobilių negali nevilioti žiūrovų, kaip negali jų neuždegti ir atkakli, nekompromisinė kova, neretai balansuojanti ties geidžiamo ir įmanomo riba, verčianti nė sekundei neprarasti dėmesio bei atidos ir teisėjus.

Jau keleri metai pastebiu, kad į Palangą susirenka vis daugiau vienas kito vertų varžovų. Itin atkakli kova verda klasėse, kur ir technika, ir sportininkų parengtis apylygė. Todėl gana drąsiai imuosi tvirtinti, kad lenktynių kokybės kartelę varžybų organizatoriams kasmet pavyksta po kelis centimetrus kilstelėti aukštyn.

Kita vertus, ne tik mane, bet ir visus lenktynėse dirbančius teisėjus džiugina į varžybas atvystantys vis supratingesni, labiau išprusę lenktynininkai, besidžiaugiantys gera renginio organizacija.

Manęs, kaip šių varžybų senbuvio, vis dažniau klausia – kokia renginio perspektyva, kokia šių unikalių Lietuvoje lenktynių ateitis?

Nedvejodamas atsakau, - viskas juda Le Mano link, 24 val. lenktynių link. Tiesiogine to žodžio prasme. Gal ne taip greitai, kaip kas įsivaizduoja, tačiau pamažu renginys krypsta į tai. O ir stinga, regis, mažmožio – trasos nedidelės rekonstrukcijos ir apšvietimo, kad lenktynės galėtų vykti ir naktį.

Todėl tikiu, kad jau ne už kalnų tas laikas, kai galėsime tarti „Sveiki, atvykę į lietuviškąjį Le Maną!“, – prognozuoja G. Smetonis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasaulinėse „FIA Motorsport Games“ varžybose Lietuvai atstovaus net 5 sportininkai

Pirmąjį lapkričio savaitgalį Italijoje, Vallelunga trasoje šalia Romos įvyks dar niekada...

Gargždų autokroso lenktynininkai šalies garbę gins lenktynėse Moldavijoje (1)

Lietuvos automobilių kroso sezonas jau baigėsi, o ir kaimyninių valstybių trasos jau tuoj...

Tokio įtempto Pasaulio ralio kroso čempionato dar nėra buvę – laukia finalas Pietų Afrikoje

2019 metų Pasaulio ralio kroso čempionatas balandžio mėnesį startavo Abu Dabyje , o finalinis,...

Arūnas Gelažninkas 2020-ųjų Dakare startuos nauju motociklu, tačiau tai ne vienintelė komandos naujovė (5)

Darkaro raliui besiruošiantys lenktynininkai atskleidžia vis daugiau detalių apie dalyvavimą...

Sėkmingai ralio sezoną pabaigęs „RR Team“ duetas prabilo apie planus startuoti tik užsienyje

Praėjusį šeštadienį Druskininkuose finišavo „Rally Classic“ varžybos, kurios tapo...

Top naujienos

Globėjų pasakojimas griebia už širdies: mama neaugina nė vieno vaiko, nors laukiasi jau septinto (7)

„Šiuos du zuikius Raimonda augina, šitą aš, dar du zuikiai yra įvaikinti ir mes neturime...

DELFI reportažas iš gaisro iškankinto kaimo: primena Černobylį, nėra žmonių, žūsta gyvūnai papildyta 17:57 (321)

DELFI žurnalistai apsilankė Alytaus apylinkėse, kur šiuo metu vargsta nuo degančių padangų...

Kauno klinikose nukentėjusios paauglės mama: gydytojas prašė apie tai niekam nepranešti, siūlė kompensaciją (498)

Penktadienį vakare per Lietuvą nuskriejo žinia, kad paauglei iš Jonavos Kauno klinikose į...

Kainos svetur: kiek už duoną ar bananus teks sumokėti Emyratuose (132)

Jungtiniuose Arabų Emyratuose tikrai ne visur vienodos kainos – Abu Dabis ar Dubajus jau...

Tektoninis lūžis: Lietuva iš krepšinio donorės virsta importuotoja

Lietuva dešimtmečius garsėjo kaip krepšinio gamykla, ruošianti produkciją ekonomiškai...

Sekmadienį yra didelė tikimybė pagerinti Lietuvos orų rekordą (11)

Šeštadienį mūsų laukia dar viena labai šilta ir graži diena. Naktį vietomis tvyrojęs rūkas...

Didžiosios Britanijos parlamentarai pritarė pasiūlymui 3 mėnesiams atidėti „Brexit“ Johnsonas delsti nenori. Papildyta 18:20 (104)

Šeštadienį Didžiosios Britanijos parlamento Bendruomenių Rūmų deputatai balsavo dėl pataisos,...

Garsus plastikos chirurgas apie moterų norus – „pripūstos“ krūtinės eina užmarštin (4)

Vienas garsiausių Lietuvoje plastikos chirurgų, plastinės rekonstrukcinės chirurgijos gydytojas...

Dirba veikiančiame ugnikalnyje, iš kurio sklinda odą ėdantys nuodai: visa tai – dėl „velnio aukso“ (8)

Tiršti dūmai uždengia dangų virš Ijeno kalno, o ore tvyro sudegusių degtukų kvapas. Iš...