aA
Savaitgalį Rygos pakraštyje esančioje Bikerniekų arenoje vyks ko gero labiausiai prestižinės lenktynės per visą 50 metų šios trasos gyvavimo istoriją: pasaulio rali-kroso čempionato 10-ojo etapo varžybos. Dėl techninių problemų griūties du kartus startą šiose pirmenybėse atidėjęs lietuvis pilotas Nerijus Naujokaitis pagaliau stos prieš publikos teismą.
Nerijus Naujokaitis (komandos nuotr.)

„Mes sąmoningai pasirinkom eksperimentų kelią ir puikiai žinojom, kuo rizikuojam. T. y. kad bus sudėtinga suderinti atskirai paimtus geriausius įmanomus agregatus tarpusavyje ir priversti automobilį važiuoti tai, kaip visa komanda tikisi.

Tačiau mes planavome, o Dievulis sėdėjo ir tyliai į kumštuką kikeno. Prieš pat 8-ąjį RX etapo lenktynes, vykusias „Loheac-Bretagne“ trasoje Prancūzijoje, užfiksavome variklio vožtuvų darbo problemas. Kai jas išsprendėme ir susikrovėm daiktus kelionei į kitą etapą Barselonoje – pasirodė, kad reikia spręsti naujus galvosūkius. Šįkart susijusius su aušinimo sistema – variklis pradėdavo kaisti, dėl to komplikuodavosi kitų sistemų darbas“, – varžybų išvakarėse atidėto debiuto priežastis aiškino „NNmotorsport“ komandos vadovas Rimvydas Matijošaitis.

Jis pakartojo garsiąją Sokrato frazę „žinom tik tai, kad daug ko nežinom“ ir prisipažino, kad nors Rygos etapo išvakarėse komanda yra padariusi visus namų darbus, siurprizų gali nutikti.

„Tikrai žinau, kad atsidarę kapotą 100 papildomų „arklių“ nerasim. Bet kad dėl kiekvieno menkiausias netikslumo ar sklandus bolido darbas gali sutrikti, o svarbi dalis variklio galios „pradanginti“ – faktas.

Su tuo susiduria absoliučiai visi konstruktoriai ir visos komandos, todėl pirmaisiais metais niekas niekada nekalba apie aukštus rezultatus. Tiesiog stengiamasi surinkti kuo daugiau informacijos ir pasimokyti iš klaidų. Mes darom tą patį, tik dėl vėlavimo padiniuose pasirengimo etapuose itin mažai laiko liko testams realiomis sąlygomis“, – pripažino R. Matijošaitis.

Komandos vadovas taip pat atkreipė dėmesį, kad kai kuriuos dalykus įmanoma patikrinti tik važiuojant varžybų režimu. Tarkim tikrinant automobilį ant stendo niekada nesužinosi ar važiuoklės dalys sugeba susidoroti su apkrovomis, atsirandančiomis grumiantis kontaktinėje kovoje. Ar automobilis atlaikys neišvengiamai vairuotoją užplūsiančio adrenalino bangą?

„Dalį atsakymų sužinosim labai greitai. Bet kokiu atveju, esam dėkingi visiems komandos nariams ir žmonėms, padedantiems mums judėti pirmyn“, – sakė R. Matijošaitis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sebastienas Loebas pakeitė WRC komandą – lenktyniaus nebe su prancūzais

Sebastienas Loebas , žymus „Peugeot- Citroen “ (PSA) grupės veidas, praėjusiame Dakaro ralyje...

Lietuvio karjeros šuolis pasaulio „super enduro“ čempionate: iš mechaniko į lenktynininkus

Lietuvos motociklų sporto istorijoje nauja ryški atžyma – lietuviai pirmą kartą startavo...

Dakaro operatorius papasakojo, ką išgyvena smėlynuose, ir kodėl kartą medžiagą siuntė iš viešojo tualeto

Kiekvienų metų sausio mėnesį Lietuvos naujienų portaluose ir TV reportažuose geriausias vietas...

Karolis Raišys Monte Karlo raliui turi naują ginklą – MG B pakeitė galingesniui automobiliu

Sausio pabaigoje prasidėsiančiame prestižiniame „Monte Carlo Historique“ ralyje „Flameris...

Antanas Juknevičius siekia rekordo – nori tapti tyliausia Dakaro ralio komanda (2)

Dakaro vilko Antano Juknevičiaus serviso sunkvežimiui 2019-ųjų lenktynės bus jau aštuntasis...

Top naujienos

Įvertino Vyriausybės darbą skirtingose srityse: turi sunerimti dėl keturių (16)

Lapkričio 4 – gruodžio 3 dienomis Rinkos tyrimų centras Tėvynės Sąjungos – Lietuvos...

Palygino kelionių organizatorių pasiūlymus: poilsis ten pat, o kainų skirtumas – 400 eurų (1)

Planuojant kelionę visuomet svarbu gauti norimo tipo poilsį už geriausią įmanomą kainą. Vis...

Jokių „Danske“ skeletų spintoje, sako Lietuva, kol jos kaimynės nepatogiai muistosi (1)

Kol kitas Baltijos šalis drebina finansiniai skandalai, Lietuva turi žinią visiems,...

Veryga apie 10 proc. brangsiančią degtinę: mokomės iš klaidų – degtinė buvo palikta per pigi (689)

Kitais metais valdžia planuoja ir dešimtadaliu didinti stipraus alkoholio akcizą, ir pertvarkyti...

Giedrius Drukteinis. Lietuvos grožio industrija tėra įprastas kiaulių tvartas (207)

Pastarasis konfliktas tarp Julijos Janus ir Juozo Statkevičiaus ne tik sukėlė nemažai...

Nutylėta tiesa apie tragišką muilo operų žvaigždžių likimą: kai kurių gyvenimas – baisesnis nei siaubo filmas

Muilo operos – bene ilgiausios šiuolaikinio pasaulio istorijos. Diena iš dienos jų gerbėjai...

Užkalnis. Žinau, už ką balsuosite rinkimuose (366)

Taip, aš tikrai žinau, kas bus išrinktas dirbti Daukanto aikštėje. Tiksliau, aš bijau, kad...

Rusija tulžingai reaguoja į Lietuvos sankcijas dėl užpuolimo Kerčėje: be atsako neliksite (1642)

Lietuva tapo pirmąja pasaulio valstybe, apsisprendusia dėl Kremliaus agresijos Kerčės sąsiauryje...

Orai: snigs beveik visur (4)

Artimiausiomis dienomis mūsų šalies orus lems pamažu nykstantis ciklonas. Ketvirtadienį dangus...

Šiauliuose atskleidė kitą mitingo dėl mokytojų pusę: moksleiviai ten buvo išsiųsti ne savo noru (520)

Trečiadienio vidurdienį prie Šiaulių miesto savivaldybės susirinko minia moksleivių, kurie...