aA
Tobulindama teikiamų paslaugų kokybę, Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) mažina biurokratizmą ir keliasi į elektroninę erdvę.
Automobilių traukos lenktynės
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Smarkiai sumažino biurokratizmą

Metų pradžioje startavo LASF kurta e-sistema - E-LASF, kurioje sportininkai, pareiškėjai, teisėjai ir esami nariai gali išsiimti jiems reikiamas licencijas. Pasak LASF generalinės sekretorės Renatos Burbulienės, sistema sumažino biurokratinį procesą, paspartino darbą, taupo laiką ir leidžia atsisakyti kelionių į federaciją tik dėl dokumentų pateikimo.

„E-LASF autosporto bendruomenei buvo labai reikalinga ir jos naudą jaučiame jau dabar. Nors e-sistema veikia tik šiek tiek daugiau nei du mėnesius, jau esame išdavę 184 sportininkų licencijas, 101 teisėjų licenciją ir patvirtinę ir pratęsę 71 LASF narystę. Anksčiau, kad sutvarkytume tiek licencijų, reikėdavo skirti nemažai laiko. Sportininkai, pavyzdžiui, iš Klaipėdos važiuodavo į Kauną vien tam, kad atvežtų reikiamus dokumentus. Kartais tekdavo važiuoti ir po kelis kartus, jei paaiškėja, kad pateikti ne visi dokumentai ar jie su klaidomis. Dabar visus dokumentus galima pateikti internetu, o gavus sistemos pranešimą apie dokumentų trūkumus - juos pakoreguoti ir pateikti internetu papildomai. Paruoštos licencijos ar kiti dokumentai yra išsiunčiami paštu“, - sistemą pristato R. Burbulienė.

Generalinės sekretorės teigimu, tai yra didelis žingsnis į priekį, siekiant šiuolaikiško, inovatyvaus ir skaidraus automobilių sporto administravimo.

„Sistema leis matyti visų automobilių sporto dalyvių veiklos istoriją, taip pat ji automatiškai sugeneruos statistiką pagal atitinkamus kriterijus, kuriuos kasmet teikiame LR Kūno kultūros ir sporto departamentui (KKSD). Federacija deklaruoja viešumą ir skaidrumą savo veikloje, todėl prieiga stebėti ir analizuoti statistinę informaciją, skirtingų automobilių sporto šakų masiškumo augimą gali matyti ir KKSD. Taip pat įdiegėme ir forumą, kuriame pateikiame visas naujienas, siūlymus ar sprendimus. Autosporto bendruomenė nuo šiol turės dar daugiau galimybių atvirai diskusijai, savo idėjų ir vizijų pateikimui ar bendradarbiavimui“, - teigia R. Burbulienė.

Baigtas tik pirmasis kūrimo etapas

LASF generalinės sekretorės teigimu, kol kas baigtas tik pirmasis sistemos etapas, kuris leidžia E-LASF sistemoje sportininkams, klubams ir teisėjams išsiimti ir/ar prasitęsti licenciją, o LASF esami ir būsimi nariai (juridiniai asmenys) gali internetu pateikti prašymą prasitęsti narystę ar tapti naujais LASF nariais.

„Jau deriname specifikacijas tolimesniems II etapo darbams – sistemą papildys organizatoriams skirtas modulis, kuriame bus galima pateikti paraiškas ir visus reikalingus dokumentus, susijusius su varžybų organizavimu. Organizatorius ar kitas atsakingas asmuo taip pat per sistemą galės pateikti ir varžybų rezultatus, kurie bus automatiškai priskirti ir sportininkams. Tokiu būdu rezultatai operatyviai bus skelbiami LASF svetainėje, o juos galės pamatyti visi, besidomintys automobilių sportu.

Teisėjų modulyje matysime, kokiose ir kiek varžybų teisėjavo teisėjas, kaip auga jo kvalifikacija. Taip pat bus galima sekti informaciją, kada teisėjas gali gauti aukštesnę kategoriją“, - tvirtina LASF generalinė sekretorė R. Burbulienė.

Sistemos kodas – prieinamas visiems

LASF e-sistema yra kuriama atviro kodo principu (angl. Open source), todėl ją tobulinti, pildyti ar panaudoti savo reikmėms galės ir kitos federacijos.

„Sistema yra sukurta atviro kodo principu. Tai reiškia, kad prie jos kūrimo gali prisidėti visi norintys. Taip užtikrinama, kad pasikeitus ją kūrusiai kompanijai darbai nesustos ir nereikės visko daryti iš pradžių. Taip pat labai svarbu ir tai, kad šios sistemos baziniu moduliu galės pasinaudoti ir kitos federacijos ar panašaus pobūdžio organizacijos ir taip sutaupyti tikrai ženklią dalį lėšų. Tai yra naujovė viešajame sektoriuje“, - sako sistemą kūrusios kompanijos „Datadog“ atstovas Povilas Poderskis.

Panašią sistemą turi sukūrusi Suomijos automobilių sporto federacija, kurį į ją investavo 1 mln. eurų, o sistemos diegimo darbai užtruko beveik dešimtmetį. Kūno Kultūros ir Sporto rėmimo fondas E-LASF skyrė 1000 eurų, tačiau didžioji dalis investicijų, reikalingų projekto vystymui, skiria LASF. Pagrindinius sistemos darbus planuojama baigti dar šiais metais.

Apie LASF

LASF (Lietuvos automobilių sporto federacija), įkurta 1990 metais Kaune, vienija automobilių sportą propaguojančius ar remiančius asmenis. Šiuo metu veikia 11 komitetų, kuriuose sprendžiami atskirų automobilių sporto šakų klausimai. LASF tikslas yra ne tik populiarinti saugų automobilių sportą, bet ir puoselėti bei kelti bendrą vairavimo kultūrą Lietuvoje: nuo mažiausių iki vyriausių vairuotojų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dakaro reporteriai „iGo2Dakar“ sugrįžimą į ralį planavo metus: tai – kaip liga

2018-ųjų Dakaro ralyje keliavusi ir naujienas šio sporto gerbėjams Lietuvoje pranešdavusi komanda...

Lenktynininkai atsisveikino su Dakaro bolidais – techniką plukdys į Pietų Ameriką (3)

Nors žmonės prie televizijos ekranų, dienraščių ir internetinių portalų suklūsta sausio...

Pasaulio ralio kroso čempionato organizatorius: šio sporto ateitis – elektriniai bolidai

Turbūt visi automobilių sporto gerbėjai pritartų vieningai, kad Lietuvoje kiekvienais metais...

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Debiutui Dakaro ralyje Arūnas Gelažninkas gavo išskirtinę techniką: važiuos su čempiono „ratais“ (4)

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas pasiryžo debiutuoti ateinančių metų Dakaro ralyje. Nors...

Top naujienos

Puteikis: esu patyręs praktiškai viską, kuo gyvena daugelis lietuvių (189)

„Aš ne tik kad žinau, kas yra turėti polinkį alkoholiui, žinau, kaip tai susitvarkyt, žinau...

Makabriškomis laidotuvėmis garsėjantys tibetiečiai šlykštisi mums priimtinu laidojimo būdu (22)

Lietuviui pavyko nuvykti į griežtai kontroliuojamą Tibetą, nors ten laisvai keliauti draudžiama....

Prasidėjo masiniai darbuotojų atleidimai: kam labiausiai verta sunerimti (59)

Praeitą savaitę Užimtumo tarnyba pranešė apie Lietuvos įmonėse numatomus masinius darbuotojų...

Šakalienė: jaučiuosi kaip košmariškame sapne (1)

Seimo narė Dovilė Šakalienė viešai nekomentavo jai metamų kaltinimų, esą ji už Norvegijos...

(Ne)skanūs lietuvio nuotykiai Berlyne: teko valgyti skalbykloje, autobuse ir net pasakų namelyje (2)

Dažniausiai keliaudami kur nors pavalgyti galvojame tik apie maistą – kad jis būtų skanus,...

Skvernelis įstrigo Briuselyje: atskristi pasisekė. Grįžti, deja, jau nepavyks papildyta (400)

Belgijoje viešintis premjeras Saulius Skvernelis susidūrė su nemalonumais.

Būdai sužinoti moters charakterį, neuždavus jai nė vieno klausimo (13)

Sakoma, kad kiekviena moteris – neištirta žemė, suprasti jos nepajėgus nė vienas pasaulio...

Tapinas: jeigu jau galime žveją nukelti girtą nuo ledo, tai gal galime ir prezidentę į Rygą nuskraidinti (469)

Lietuvos prezidentės Dalios Grybauskaitės sprendimas dėl lėktuvo gedimo nevykti į Latvijos...

„Google“ sugalvojo originalų būdą tiekti Afrikai internetą (2)

Atvesti į Afrikos kaimo vietoves greitaeigį, plačiajuostį internetą daugumai tą padaryti...

Penkių minučių triukas, kuris padės greičiau užmigti ir geriau išsimiegoti

Nuolat pypsintis ir šviečiantis telefonas - daugelio kasdienybė, kuri kelia didesnį ar mažesnį...