Sekite naujienas gyvai su DELFI Auto!

Iš viso Dakaro dalyviams teko įveikti 798 kilometrus, iš kurių 331 km – greičio ruože, o likusius – bendro naudojimo keliais. Antanas Vaičiulis, „Craft bearings“ šturmanas, DELFI pasakojo, kad didžioji dalis greičio ruožo – smėlynai, ypač klampus „fesh-fesh“ smėlis, akmenuotos dykros. Toks reljefas, prieš startą sakė Benediktas Vanagas, „General Financing team Pitlane“ ekipažo lyderis, reiškia tai, kad teks gerokai pasukti galvas pasirenkant tinkamą padangų slėgį, mat nuvažiavus nuo smėlėtų paviršių ant kietesnių, akmenuotų, galima greitai susiplėšyti visas padangas.

Istorinė diena motociklininkams

Pirmi trečią Dakaro dieną į greičio ruožą išvažiavo motociklininkai. Arūnas Gelažninkas, „East and Nord by Lituanica“ komandos atstovas, startavo iš 47 pozicijos. Balys Bardauskas, „Ąžuolas team“ komandos narys, startavo 106 vietoje.

A. Gelažninkas netruko pademonstruoti, kad turi gerus įgūdžius. Lenktynininkas šovė į 35 vietą, o trasos viduryje užkopė dar keliais laipteliais aukščiau. Galiausiai finišą kaunietis pasiekė būdamas 29 vietoje. Toks rezultatas – rekordinis Lietuvos motociklininkams, mat iki šiol tokioje aukštoje vietoje finišuoti Lietuvos atstovams nėra pavykę.

Komanda neslepia, kad yra patenkinta tokiais rezultatais, bet Andrius Jonaitis, A. Gelažninko komandos vadovas, sakė, tikrai pasikalbės su lenktynininku, kad važiuotų kiek ramiau, mat dar liko 7 Dakaro greičio ruožai ir juos reikės įveikti.

„Jei atvirai, jis galėtų ir dar greičiau važiuoti, bet stengiamės važiuoti 60-70 proc., kad įveiktume visą Dakarą“, – kalbėjo komandos vadovas.

Motociklininkas pasakojo, kad pirmoji greičio ruožo dalis buvo sudėtinga, mat pakilus į kalnus buvo šlapia, lengviau važiuoti buvo nusileidus iš kalnų. Tačiau bendrai, trečiasis greičio ruožas A. Gelažninkui buvo ganėtinai dėkingas.

„Tikrai sunku, bet nebuvo kritimų, nebuvo gedimų – man pavyko išvengti“, – kalbėjo jis, po finišo užsitikrinęs 34-ą vietą bendroje klasės įskaitoje.

B. Bardauskas, nemažai pozicijų praradęs pirmąją Dakaro dieną, dabar pamažu kopia aukštyn. Į finišą vyras atkeliavo būdamas 103 pozicijoje. Jis neslėpė, kad greičio ruožas buvo sudėtingas: teko kristi, o kartą taip, kad virto per motociklo priekį ir skaudžiai trenkėsi. Laimei, nei pats nesusižalojo, nei motociklas nesudužo.

Finišo liniją kirtęs vyras juokavo, kad dabar svarbu pasiekti degalinę ir joje prisipildyti degalų, kad galėtų važiuoti į bivaką, mat lenktynes B. Bardauskas užbaigė degalų bakuose turėdamas vos porą litrų benzino. B. Bardauskas po finišo bendroje įskaitoje užima 104 vietą, o „Originals by Motul“ klasėje, kurioje lenktyniauja, yra 23-as.

Išlaikė įspūdingą tempą

Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio duetas trečią Dakaro lenktynių dieną startavo iš 16-os pozicijos ir nuo pat pradžių ekipažas laikėsi to paties tempo. Vyrai niekur neužstrigo pirmajame kopų masyve, tačiau pasiekę akmenuotą, siaurą kanjoną prasikirto ratą. Tiesa, tai, anot lenktynininko, viso labo smulkmena, nesukliudžiusi „spausti“ toliau.

Tačiau ne viskas buvo taip gerai, kaip atrodė stebint Dakaro ralio organizatorių pateikiamą informaciją. Dar prieš iškeliaudamas į greičio ruožą B. Vanagas prisipažino, kad sutriko skrandžio veikla ir jaučiasi nekaip. Į trasą jis iškeliavo išgėręs specialaus preparato, tačiau bevažiuodamas suprato, kad yra apsinuodijęs.

„Paskutinius greičio ruožo kilometrus faktiškai laikiausi už vairo ir norėjau, kad visa tai kuo greičiau baigtųsi“, – kalbėjo pasiekęs finišą lenktynininkas.

Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis po trečio Dakaro greičio ruožo

Koncentracijos trūkumas per plauką nesibaigė prastai. Kaip pasakojo B. Vanagas, jiedu su S. Rozwadowskiu kelio knygoje atrado šiek tiek netikslumų. Viena vieta buvo pažymėta dviem šauktukais, kas rodo, kad ji – pavojinga. Tačiau privažiavus šauktukais pažymėtą vietą pasirodė, kad ji niekuo neišskirtinė, o kiek tolėliau laukė tramplinas. Toks, kad į orą pašokęs ekipažas tą padarė kreivai ir akimirką pro priekinį langą buvo matomas tik smėlis. Visgi manevras baigėsi sėkmingai, vos brūkštelėtas liko priekinis buferis, ir finišą ekipažas pasiekė būdamas 10-oje vietoje.

B. Vanago ir S. Rozwadowskio duetas po finišo bendroje įskaitoje yra rekordiškai aukštai – 10 vietoje.

Vėl pradingo iš radarų

Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno „Agrorodeo“ ekipažui pasikartojo antros Dakaro dienos problemos. Komandai išvažiavus į greičio ruožą ir pasiekus pirmąjį kelio punktą, staiga Dakaro orgazanitorių stebėjimo sistemos nustojo „matyt“, kur yra lietuviai.

Jei antrą Dakaro dieną tokia padėtis kone sukėlė paniką tarp gerbėjų Lietuvoje, mat įprastai toks pradingimas dažniausiai reiškia gedimą, pasikartojus tai pačiai problemai reakcija buvo kur kas ramesnė. Buvo aišku, kad žalios spalvos ekipažo reikia tiesiog laukti finiše.

Taip ir nutiko. Į finišą V. Žala ir S. Jurgelėnas atkeliavo būdami 13-oje vietoje.

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas po trečio Dakaro greičio ruožo

„Ilga diena, bet šiandien viskas klostėsi kiek geriau. Jau tradiciškai – minus ratas ir minus dugno apsauga. Trasa buvo itin negailestinga automobiliui, tačiau „Kamanė“ – kantri, kol kas nedejuoja“, – finišu ir „Toyota Hilux“ patikimumu džiaugėsi V. Žala.

Po sėkmingo finišo ekipažas iškopė į 17-ą bendros įskaitos vietą.

Nerimauja dėl variklio

Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio „Craft bearings“ ekipažui koją ir trečią Dakaro ralio dieną kišo technika. Tiesa, A. Juknevičius nesiliovė kartojęs, jog tai – ne automobilio, o jo paties veiksmų ankstesnę dieną pasekmė.

DELFI primena, kad antrame Dakaro greičio ruože, važiuojant į kopą, lūžo automobilio akceleratoriaus pamina, vietoje jos liko strypas. Slystelėjus piloto kojai, automobilis vertėsi, po ko prasidėjo ir kitos problemos: prakiuro aušinimo sistema ir ėmė kaisti variklis, sutriko elektros grandinės darbas. Tai lėmė, jog trečią dieną ekipažas startavo iš 80 pozicijos.

Lenktynės neturėjo būti lengvos, nes, sakė abu ekipažo nariai, teks lenkti priešais važiuojančius lėtesnius dalyvius. Visgi tokios dienos, kokia ji buvo, nesitikėjo nė vienas. Pasiekus antrąjį trasos punktą ėmė kaisti variklis.

„Kokią toną vandens supylėm, net nežinau, – pasakojo A. Juknevičius. – Pavažiuojam kokius 5 kilometrus, užverta aušinimo sistemoje skystis, sustojam, nusipilam, atvėsta variklis ir važiuojam toliau.“

Ekipažui nepasisekė ir dėl to, kad siauroje greičio ruožo vietoje apvirto pora automobilių ir teisėjai kuriam laikui sustabdė eismą numatytoje greičio ruožo vietoje. Tarp turinčių sustoti pateko ir A. Juknevičius.

Finišą ekipažas pasiekė būdami 51-oje vietoje. Visgi po trečios dienos greičio ruožo A. Juknevičius prisipažino, kad šiek tiek baiminasi, jog Dakaro gali ir nebaigti.

„Kažkas su varikliu, reikia žiūrėti. Gali būti, kad galva „pasikėlė“, kitos priežasties aš nežinau“, – svarstė lenktynininkas, pabrėžęs, kad atsakymų į kilusius klausimus turės ieškoti mechanikai, mat prieš akis – Dakaro maratono dienos, kai mechanikų pagalbos lenktynininkai gauti nebegalės.

Kas pelnė pergales

Motociklų įskaitoje trečiame Dakaro greičio ruože pergalę pelnė prancūzas Xavieras de Soultraitas. Antras liko Pablo Quintanilla, trečias – Kevinas Benavidesas.

Keturračių įskaitoje šiame greičio ruože greičiausias buvo Jeremias Gonzalez Ferioli, antroje vietoje palikęs Nicolas Cavigliasso. Trečias įskaitoje – Gustavo Gallego.

Automobilių įskaitoje greičiausias yra Stephane‘as Peterhanselis su Davidu Castera, važiuojantys „Mini“ bolidu. Antroje vietoje liko Nasseras Al-attiyah su Matthieu Baumelu, atstovaujantys „Toyotos“ komandai. Treti – „Mini“ bolidu lenktyniaujantys Jakubas Przygonskis ir Tomas Colsoulas.

SxS klasės pirmoje vietoje – Gerardas Farres Guellis ir Danielis Oliveras Carreras. Antri – Fracisco Lopez Contardo ir Alvaro Juan Leon Quintanilla. Trečias – Sergejaus Kariakino ir Antono Vlasiuko ekipažas.

Sunkvežimių įskaitoje pergalę vėl švenčia „Kamaz“ ekipažas su Andrejum Karginovu prie vairo. Antroje vietoje liko „Petronas team De Rooy Iveco“ su Frederico Villagra priešaky, o treti – vėlgi „Kamaz“ su Dmitrijum Sotnikovu prie vairo.

Kas nebetęsia lenktynių

Jau po pirmojo Dakaro greičio ruožo buvo tų, kurie pasitraukė iš lenktynių. Po trečiojo etapo pasitraukusių skaičius išaugo iki mažiausiai 17 ekipažų.

Į trečiojo greičio ruožo startą nespėjo trys sunkvežimiais lenktyniavusios komandos, jame taip pat pasitraukė motociklų, automobilių klasės lenktynininkai.

Iš lenktynių diena anksčiau pasitraukė Orlando Teranova, garsus lenktynininkas, pasijutęs blogai po atsinaujinusių nugaros skausmų.

Tikėtina, kad iki ketvirtojo greičio ruožo starto, šis skaičius gali dar išaugti.


Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (265)