aA
Nors ralis ir yra populiariausia automobilių sporto šaka Lietuvoje, tačiau jį gaubia ir daugiausiai paslapčių. Viena iš jų – lenktynių trasos, nuo kurių uždanga pakyla tik likus kelioms dienoms iki varžybų. Kodėl taip yra, pasakoja spalio 3-4 dienomis vyksiančio „Rally Classic“ Druskininkai 2014 organizatoriai.
"Rally Classic" techninė komisija iš arti

Trasos atskleidžiamos prieš kelias dienas

Ralio gerbėjai visada nori, jog trasos būtų paskelbtos kaip įmanoma anksčiau, kad būtų galima iš anksto planuotis išvyką į renginį. Tačiau trasos išlieka paslaptyje iki pat paskutinių dienų. Pasak ilgamečių ralio organizatorių, tam yra dvi pagrindinės priežastys.

„Pirmiausia – pats ralio principas. Čia aš kalbu apie tai, kad ralio ekipažą sudaro pilotas ir šturmanas, kuris yra dažnai pamirštamas, tačiau kaip tik šturmano profesionalumas ir sugebėjimas dirbti kartu su pilotu lemia pergales. Kai ralyje kovojama net dėl tūkstantųjų sekundės dalių, žinojimas, kas laukia už sekančio posūkio lemia labai daug. Ralyje svarbu ne tik gerai vairuoti, tačiau ir girdėti bei realizuoti šturmano stenogramos skaitymą.

Antra priežastis – saugumas. Jeigu sportininkai iš anksto žinotų, kur vyks varžybos, žinoma, jie norėtų treniruotis, o tai keltų pavojų ir diskomfortą vietos gyventojams, nes pro jų namus nuolat lakstytų trasą išmokti mėginantys lenktynininkai“, - pasakoja ralio organizatorius Jonas Balčiūnas.

Visgi, jeigu sportininkams pavyktų sužinoti trasas šiek tiek anksčiau ir jie ten mėgintų treniruotis, tada jų lauktų itin griežtos sankcijos – nuo draudimo dalyvauti varžybose iki taškų anuliavimo visame čempionate.

Pašnekovo teigimu, lenktynininkai su trasomis gali susipažinti likus dienai ar dviems iki ralio. Susipažinimo metu visi važiuoja pagal iš anksto numatytą grafiką: dažniausiai duodami du važiavimai – pirmo metu informaciją sako pilotas šturmanui, kuris viską žymisi, o antrojo važiavimo metu stenogramą skaito jau šturmanas ir taisosi klaidas bei tikslina informaciją. Susipažinamojo važiavimo metu visi lenktynininkai privalo laikytis visų kelių eismo taisyklių, jie neturi jokių išimčių ir yra eiliniai eismo dalyviai.

Lenktynėms naudojami keliai Lietuvoje dažniausiai uždaromi likus dviems valandoms iki varžybų. Tai reikalinga tam, kad būtų išdėliotos saugos struktūros, personalas, teisėjai tikrina ar trasos atitinka visus reikalavimus ir t.t.

Danga lemia ralio formatą

Norint suorganizuoti ralį, kuris patiktų tiek dalyviams, tiek ir žiūrovams, svarbiausia atkreipti dėmesį į tris pagrindinius aspektus.

„Pirmiausia, organizatoriai ieško techniškai sudėtingos trasos. Žiūrima, kad greičio ruože būtų tramplinų, paslėptų posūkių, jų kombinacijų ir t.t., kad sportininkai turėtų galimybę parodyti savo meistriškumą. Antras aspektas – kelio danga. Pasirenkant ją, pasirenkamas ralio formatas. Jei danga kieta, tada greičio ruožas važiuojamas du kartus, jei minkštesnė – tik kartą. Galiausiai parenkamos vietos, kur ralis gali būti stebimas saugiai, tačiau tuo pačiu sportininkai turi galimybę parodyti ir savo meistriškumą. Čia ir atsiskleidžia tikrasis ralio grožis. Tokiuse ruožuose važiavimus stengiamasi padaryti po kelis kartus“, – gero greičio ruožo sudėtines dalis vardina J. Balčiūnas.

„Rally Classic“ Druskininkai organizatoriaus teigimu, tinkamus raliui greičio ruožus lengviau rasti Žemaitijoje ar Zarasuose, kur yra daugiau kalnuotų vietovių, o keliai yra kietos dangos ir įdomios konfigūracijos.

„Žemaitijoje ar Zarasuose viskas paprasčiau. Norint surengti gerą ralį Dzūkijoje reikia įdėti daugiau darbo ieškant tinkamų trasų – jei trasa techniškai sudėtinga, tada danga minkšta arba atvirkščiai: jei kieta danga – tai kelias žvyruotas ir platus kaip autostrada. Visgi, per keturis metus „Rally Classic“ jau suformavo nemažai trasų, kurios tapo tradicinėmis, o kelių būklė smarkiai pagerėjo, žvelgiant į tai, nuo ko pradėjome.

Tačiau dėl minkštesnės dangos Dzūkijoje daugumą greičio ruožų esame įpareigoti daryti tik po kartą. Šie ruožai dažniausiai driekiasi miškais, todėl žiūrovams sudėtinga, landžiojant po krūmus, juos stebėti. Visgi, šiemet „Rally Classic“ Druskininkai ralyje numatėme tris greiči ruožus, kuriuos sportininkai važiuos po du kartus. Ypač kviečiame žiūrovus į Druskininkų centre vyksiantį greičio ruožą, kuris bus kompaktiškas, o žiūrovas turės galimybę pasimėgauti įspūdingais vaizdais“, - kviečia J. Balčiūnas.

Galiausiai, po įvykusio renginio organizatoriams lieka dar vienas ypatingai svarbus darbas – kelių, kurie buvo naudojami varžybų metu, sutvarkymas. Tai dažniausiai yra daroma tą pačią arba sekančią dieną po ralio.

„Kelių tvarkymu užsiima tos srities profesionalai. Jeigu po ralio keliai yra labai „išarti“, tada į susidariusias provėžas pilamas žvyras, skalda ir tada lyginama su sunkiąja technika. Tačiau šiuos darbus svarbu atlikti kaip įmanoma greičiau, nes nuo to priklauso gyventojų patogumas“, - teigia „Rally Classic“ Druskininkai organizatorius.

Apie „Rally Classic“ Druskininkai

„Rally Classic“ Druskininkai 2014 – tai visą sezoną vainikuojantis įspūdingiausias visų metų ralio renginys Druskininkuose, garantuojantis bekompromisę kovą dėl čempiono titulo ir kasmet sulaukiantis vis daugiau automobilių sporto gerbėjų dėmesio iš Lietuvos, Baltarusijos, Lenkijos, Suomijos ir kitų šalių. Daugiau informacijos apie renginį rasite www.rallyclassic.lt

Prisijunk prie tūkstančių sporto mėgėjų bendruomenės – tapk DELFI Sporto draugu „Facebook“, sužinok šviežiausias naujienas iš sporto arenų, dalinkis įžvalgomis ir komentarais!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dakaro žvaigždė Nasseras Al-attiyah važiuos su lietuviška vėliava (41)

Latvijos sostinė Ryga pastarąją savaitę atsidūrė viso automobilių sporto pasaulio akiratyje, o...

Paaiškėjo, kada vyks jubiliejinės 1006 kilometrų lenktynės (4)

Šiemet kaip niekad anksti patvirtinta kitais metais vyksiančio didžiausio automobilių lenktynių...

Netikėta: „drifteris“ iš Lenkijos šonu trasoje slysta naudodamas vien kojas (5)

Keliaudama po Lenkiją „Hoonigan“ komanda susipažino su Barstoszu Ostalowskiu – abejų rankų...

Bekelės varžybose Pasvalio rajone – įspūdingi vaizdai ir didelis greitis (1)

Savaitgalį Pasvalio rajone vyko trečiasis „Lietuvos bekelės lenktynių čempionato“ etapas,...

„World RX“ ant permainų slenksčio: nuo etapo Rygoje iki elektromobilių trasoje

Praėjusį savaitgalį Latvijos sostinėje siautusios Pasaulio ir Europos ralio kroso čempionato...

Top naujienos

DELFI Diena. Mikologas apie tai, ar visi grybai yra valgomi ir kaip yra rengiamasi Šventojo Tėvo vizitui

Į miškus toliau plūsta grybautojai, tačiau medikai šiemet jau neišgelbėjo kelių grybų...

Mėnesį dirbau kasininku, dabar tai sapnuoju tik košmaruose (142)

Išaušo rytas, ir pirmieji lankytojai užplūdo kuklią didelio prekybos tinklo parduotuvę netoli...

JAV gyvenanti Seulo olimpiados herojė: ryškiausias prisiminimas – krepšininkų akibrokštas sovietams (14)

Seulo olimpinei vicečempionei ir Lietuvos rekordininkei 62 metų Laimutei Baikauskaitei trys...

Vytautas Landsbergis. Šis tas nauja dėl „Generolo Vėtros“ (60)

Vokiečių žurnale „Der Spiegel“ 1984 m. Nr. 17 paskelbto straipsnio apie Plungės ir apskritai...

Žiniasklaida: Theresai May – Merkel „pažeminimas“ atsukusi nugarą nuėjo pasisveikinti su Grybauskaite (74)

Dvi galingiausios Europos Sąjungos valstybės narės – Vokietija ir Prancūzija –...

DELFI skaitytojams – išskirtinė galimybė pasižvalgyti po maldos namus, kuriuose lankysis popiežius (3)

Lietuvai besiruošiant istoriniam įvykiui – popiežiaus Pranciškaus vizitui, DELFI savo...

Įvertinkite patys, kaip Labanoro giria keitėsi nuo 1984 m. iki šių dienų: viską parodo palydovinės nuotraukos (159)

Literatūroje Labanoro giria apibūdinama kaip antras pagal plotą miškų masyvas Lietuvoje. Girios...

6 minutės, po kurių medikai niekuo negali padėti: žingsniai, galintys išgelbėti gyvybę (1)

Medikai visada akcentuoja, kokia yra svarbi pirmoji pagalba, tačiau tikrai ne kiekvienas žino,...

Vilniaus centras vairuotojams nepasiekiamas: uždaro pagrindines gatves, nepaisantiems draudimo – baudos žada nuvilkti paliktus automobilius (74)

Popiežius Pranciškus Lietuvoje lankysis savaitgalį , tačiau jau penktadienį Vilniaus...

Gydytoja pataria, ko imtis užklupus ausų uždegimui

Ūminis vidurinės ausies uždegimas yra viena dažniausių vaikus užklumpančių ligų – net...