aA
Yra posakis, kad jeigu tam tikras daiktas tinkamas viskam, tai iš tiesų jis nėra tinkamas niekam. Universalių daiktų nėra. Ypač kalbant apie padangas. Ir tai neapsiriboja vien tik universaliomis, neva visiems sezonams tinkamomis padangomis. Skiriasi ir sezoninės. Šiuo metu aktualiausios vasarinės. Ir jų rūšių – tik pirštus lankstyk, jei visų pakaks. Ir šios skiriasi it diena ir naktis, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Press Ralis 2018
© Organizatoriai

Vienos labiausiai reikalingos ilgus atstumus važiuojantiems vairuotojams, kitos naudingesnės besisukiojantiems mieste, o kokias gi reikėtų rinktis „Viada Press ralio 2019“ dalyviams?

Svarbiausia prioritetai

Daugkartinis „Press ralio“ nugalėtojas, LNK laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas Dainius Leonavičius, daugybę metų važinėjantis vien tik sportiškomis gatvei skirtomis padangomis, aiškina labai paprastai: dėl geresnio sukibimo.

„Galvodamas apie mėgėjiškas varžybas visada renkuosi sportiškas padangas, kreipiu dėmesį į kainos ir kokybės santykį. Kadangi trasoje man ekonomija ar triukšmas nėra svarbu, tai daugiausia dėmesio kreipiu į sukibimo savybes“, – sakė Dainius Leonavičius.

Padangų technologijos žengia koja kojon su automobilių pramone ir per paskutinius kelis dešimtmečius patobulėjo taip, kad vienu metu sugeba suderinti įvairias savybes: aukščiausios klasės padangos rieda tyliai, komfortiškai, išstumia daugiau vandens nei gaisrininkų pompos ir sugeba posūkyje išlaikyti netgi dideliu greičiu važiuojantį sunkų automobilį. Vis tik orientuojantis į tam tikrą sritį, šiuo atveju, sportišką vairavimą ir ypač – rezultato siekimą mėgėjiškose varžybose, net ir aukščiausios klasės standartinės padangos nesuteiks tiek naudingų savybių, kiek galėtų specializuotos.

„Natūralu, kad pagaminti idealių padangų, kurios būtų tylios ir ekonomiškos it dviračio ir tuo pačiu kibtų kaip sportinės, pagaminti neįmanoma. Neleidžia savybių konfliktas: ekonomijai reikia kuo mažesnio pasipriešinimo ir trinties, o trintis kaip tik ir garantuoja geresnį sukibimą“, – sako lenktynininkas ir „Continental“ pardavimų vadovas Baltijos šalims Paulius Macevičius.

Savybių balansavimas

Skirtingas padangų savybes užtikrina daugybė dedamųjų dalių, pradedant gumos mišiniu ir protektoriaus raštu, baigiant netgi matmenimis. Gaminant skirtingas padangas taikomos įvairios technologijos.

„Žiūrint į aukščiausios klasės padangas, tai jos visos turi geras, kasdieniam važinėjimui reikalingas savybes: gerai stabdo, gerai važiuoja šlapia kelio danga, užtikrina didelį sukibimą. Tačiau tam tikriems modeliams kai kurios savybės yra išryškinamos. Pavyzdžiui, „Conti EcoContact 6“ sukurta mažesniam pasipriešinimui ir važiavimo komfortui. Ji skirta daug ir toli važinėjantiems vairuotojams, nes padanga užtikrina mažesnes degalų sąnaudas, yra tyli ir komfortiška. „PremiumContact6“ – geriausias visų savybių balansas važinėjantiems įvairaus tipo keliais. Tuo tarpu „SportContact6“ orientuota į sportišką vairavimą. Ji turi kietesnę konstrukciją, kibesnį gumos mišinį, tad nėra tokia komfortiška ar ekonomiška kaip dvi ankstesnės, už tai siūlo didesnį sukibimą, gali atlaikyti didesnius krūvius. Ji sukurta galingiems ir dinamiškiems automobiliams. Tokias padangas, pavyzdžiui, naudoja „Audi Sport driving academy by Autojuta“, –pasitelkdamas savo atstovaujamus pavyzdžius išaiškino P. Macevičius.

Lenktynėms skirtomis, vadinamosiomis slick tipo padangomis viešais keliais važiuoti draudžiama. Ne veltui – kasdienėse kelionėse jos būtų beviltiškos. Dėl visiškai lygaus paviršiaus ir protektoriaus trūkumo jos sukimba tik su švariu asfaltu. Ant šlapios, ar netgi tik ant nešvarios dangos vairuotojas tokiomis padangomis apautame automobilyje būtų keleiviu. Be to, jos gerai kimba tik pasiekus tam tikrą darbinę temperatūrą – tai viešuose keliuose padaryti neįmanoma.

Press Ralis 2018
Press Ralis 2018
© Organizatoriai

Standartinės gali būti geresnės

Tačiau rinkoje egzistuoja tarpinis variantas – pusiau sportinės, vadinamosios semi–slick tipo padangos. Šios taip pat turi itin minkštą ir kibų gumos mišinį, tačiau ir šiokį tokį protektorių su keliais grioveliais, kurie iš bėdos gali išstumti tam tikrą vandens kiekį, bei užtikrina šoninį sukibimą padangai nuplyšus nuo asfalto, kad būtų daugiau laiko suvaldyti slysti pradėjusį automobilį. Semi–slick padangos populiarios tiek tarp profesionalių sportininkų, tiek tarp mėgėjų, turinčių atskirus automobilius lenktynėms. Tačiau standartiniam, kasdienėms kelionėms ar dažnai viešuose keliuose naudojamam automobiliui specialistai tokių padangų montuoti nerekomenduoja.

„Paprasčiausiai todėl, kad jos neužtikrina tokio saugumo, kaip standartinės, keliams skirtos padangos“, – atsakė „Continental“ atstovas. „Ji yra tinkama varžyboms, tačiau gatvėje – ne. Jos neužtikrina reikiamo sukibimo esant šlapiai kelio dangai, be to, jos visiškai neekonomiškos. Gerokai didesnė trintis nei standartinių padangų reikalauja gerokai daugiau variklio energijos tas padangas prasukti.“

Su tokiomis Pauliaus mintimis sutiko ir „Ne vienas kelyje“ vedėjas, prisipažinęs, kad semi–slick tipo padangas yra bandęs, tačiau jos ne visada pasiteisina net ir trasoje. Ypač, kai automobilis nėra itin galingas.

„Semi–slick“ tipo padangos tinka greitoms trasoms, ilgiems posūkiams. Tačiau slalome silpnesniam automobiliui jos nesuteikia jokio pranašumo. Pavyzdžiui, kai važiuodavau su „Toyota GT86“, naudojau standartines sportiškas padangas, nes 200 AG tiesiog nepakako išsukti galiniams ratams su tokiomis kibiomis padangomis, starto metu ir išsisukęs po apsisukimų negalėdavau palaikyti variklio aukštame sūkių diapazone. Taip pat sunku buvo apsisukti rankinio stabdžio pagalba. Be to – pusiau lenktyninės padangos gerokai brangesnės už standartines ir labai greitai dyla“, – aiškino D. Leonavičius.

Press Ralis 2018
Press Ralis 2018
© Organizatoriai

Žaidimai slėgiu

Važiuoti greitai galima ir su gatvei skirtomis sportiškomis padangomis, tik reikia gerai išstudijuoti jų savybes. Ypač – pasirinkti tinkamą padangų slėgį.

„Slėgis lemia labai daug. O pasakyti, kokį slėgį reikia pasirinkti važiuojant į trasą, taip pat negalima, nes jis priklauso tiek nuo vairavimo stiliaus, tiek nuo automobilio, pačios trasos. Vairuotojas turėtų tai išsiaiškinti savo pojūčiais bandymų metu“, – sakė P. Macevičius.

Gamintojai rekomenduoja į padangas pūsti 2,2 – 2,5 bar. slėgį. Ir važinėjant kasdieniu režimu reikėtų laikytis nurodytų gamintojų rekomendacijų. Tačiau važiuojant trasoje padangos patiria gerokai didesnius krūvius, dėl to kaista.

Press Ralis 2018
Press Ralis 2018
© Organizatoriai

„Lenktynėse padangos patiria didelius krūvius, dėl to kaista, ir slėgis važiavimo pabaigoje būna kitoks nei pradžioje. Jis didėja. Taigi jei prieš važiavimą buvo 2,2 bar., po važiavimo slėgis gali pakilti iki 3,2 bar. O tai jau per daug. Padanga išsipučia, mažėja sukibimo plotas. Prieš važiavimus trasoje slėgį reikėtų nuleisti, tačiau ne per mažai, nes nepakankamai pripūsta padanga plaukios. O kiek? Tą treniruočių metu turėtų išsiaiškinti kiekvienas vairuotojas atskirai. Pavyzdžiui, nors „1006 km“ lenktynėse mes, keli vairuotojai, pasikeisdami važiuojame tuo pačiu automobiliu ir tomis pačiomis padangomis, jų slėgis po važiavimų skiriasi, nes skiriasi mūsų vairavimo stiliai. Vieno teisingo atsakymo čia nėra. Kiekvienas vairuotojas teisingo padangų slėgio turi ieškoti individualiai“, – sakė „Continental“ atstovas.

Kiek lemia padangų slėgis? Jeigu teko vairavimo karjeroje pradurti padangą, kad ir silpnai, kai išsileidžia bent 1 bar., iš karto galima justi, kad automobilis yra prasčiau valdomas, ne taip klauso vairuotojo komandų. Lenktynėse kovojant dėl sekundžių dalių ir automobiliu važiuojant ties jo galimybių riba padangų slėgio skirtumai išryškėja gerokai stipriau. Suprastėjusios valdymo savybės lemia išbarstytas sekundes. O sekundės – pergales.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
3.0000
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Iš virtualių lenktynių į tikrą trasą išvažiavęs Domantas Ladauskas: apie tai nedrįsdavau svajoti

Jau trečius metus lenktynininko Tauro Tunylos išvystytas „Dream2Drive“ projektas suteikia viltį...

Penktosiose elektromobilių lenktynėse laukiama naujų rekordų (2)

2015-ųjų gegužės 8-ąją startavusios pirmosios Lietuvoje, o kartu ir Baltijos šalyse,...

Ko bijo bendrą komandą sukūrusios Indrė Senkutė-Gedgaudienė ir Ernesta Globytė

Nors Lietuvos lenktynių trasose lenktyniaujančias moteris galima suskaičiuoti ant vienos rankos...

Jubiliejinėse 1006 km lenktynėse tokią pat sukaktį minės ir lenktynių komentatorius

Liepos 17-20 dienomis Palangoje vyks jubiliejinės, 20-osios „ Aurum 1006 km lenktynės “....

Lenktynių sezono įdomybės – „Auto Bazar“ parodoje

Lenktynių sezonas pamažu įsibėgėja – automobilių ir motociklų sporto renginiai jau kiekvieną...

Top naujienos

Lietuvoje įsigali sausra: labiausiai sunerimę vieno regiono ūkininkai (40)

Lietuvoje nelyja jau gana seniai. Dirvos išdžiūvusios, tačiau apie tai, kad būtų galima kalbėti...

Virš Baltijos – anomalios cirkuliacijos centras: šiluma muš rekordus, gali kilti liūtys, škvalas ar net kruša (66)

Virš Europos, pasak Vilniaus universiteto Hidrologijos ir klimatologijos katedros docento Gintauto...

Gydytojas įvardijo aibę nusiskundimų, kurie – ne visada ligos požymiai: sužinoję diagnozę, ją kategoriškai neigia (6)

Ne vienam tikriausiai yra tekę varstyti gydytojų kabinetų duris: ką nors skauda, svaigsta galva....

Ievos Zasimauskaitės mama atvirai apie netradicinį dukros gyvenimo būdą, ankstyvą santuoką ir sunkiausią „Eurovizijos“ periodą (55)

Ievos Zasimauskaitės-Kiltinavičienės mama Audronė Zasimauskienė puikiai pamena tą įtampą,...

Lietuvos miestų laukia naujovės: uždraus įvažiuoti į centrus, skatins ieškoti alternatyvos (15)

Didėjantis automobilių skaičius miestuose verčia atitinkamų veiksmų imtis ir savivaldybes....

Nausėdos reklaminis klipas: Lietuva – joje gyvenantys žmonės, bet tie žmonės – ne visai iš Lietuvos (553)

„Gyvename vienoje Lietuvoje, nors kartais atrodo – taip toli vienas nuo kito“, – tokiais...

Naminis jautienos vyniotinis: be liežuvio, bet dar skanesnis (4)

„Brandintos jautienos vyniotinis skirtas aistringos virtuvės mėgėjams. Brutalus, aštrus, su...

Stambule „Žalgirį“ palaikęs „Hornets“ krepšininkas laikė kumščius už Deoną Thompsoną (5)

Eurolygos ketvirtfinalio serijoje Stambule tarp kelių šimtų sirgalių, palaikiusių Kauno...

Komikas, kaip galimas būsimas prezidentas, kelia rimtų klausimų Ukrainai (94)

Regis, jeigu yra vienas dalykas, kurio išmoko Volodymyras Zelenskis , vaidindamas prezidentą...

Aktoriaus Mariaus Jampolskio žmona Renata: būti išlaikomai vyro man yra privilegija (50)

Renata Jampolskė - jau šešerius metus aktoriaus Mariaus Jampolskio žmona. Per visą laikotarpį ji...