aA
Sausio pradžioje startuosiantis Dakaro ralis nebus vienintelės tuo metu vyksiančios dykumų lenktynės. Greičio entuziastų akys tuo pat metu bus nukreiptos ir į šių lenktynių tėvynę Afriką, kur tą pačią dieną prasidės ir alternatyviuoju Dakaru vadinamos „Africa Eco Race“. Tad kyla klausimas, kurios iš šių lenktynių nusipelnė tikrojo Dakaro vardo, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Dakaras
Dakaras
© Dakaras.lt

„Africa Eco Race“ pradėtos rengti po 2008 metais dėl terorizmo grėsmės atšaukto Dakaro ralio. Skelbdami idėją, jog tikrasis Dakaras privalo vykti ten, buvo pradėtas jo įkūrėjo Thierry Sabinas, lenktynių organizatoriai greičio ir smėlio entuziastus pakvietė sugrįžti į ralio ištakas ir Sacharos dykumoje kovoti dėl greičiausio lenktynininko vardo.

Kaip ir Dakare, „Africa Eco Race“ turi tas pačias kategorijas: motociklus, keturračius, automobilius bei sunkvežimius, tačiau savo mastu Dakarui prilygti šioms lenktynėms sekasi labai sunkiai. Pernai metais renginys sulaukė vos 100 dalyvių ir žiniasklaidos priemonėse nušviečiamas buvo labai menkai.

Lenktynininkas Antanas Juknevičius sakė, jog jam teko nemažai laiko praleisti abiejose Raudonosios jūros pusėse, tad drąsiai teigė, jog pagrindinis panašumas siejantis šiuos du renginius – jų geografija. Jei ne siauras vandens ruoželis, Sachara ir Arabijos dykuma tarsi susilieja, sutampa ir jų reljefas, augmenija, biologinė struktūra. Visgi, čia lenktynių panašumai baigiasi, o skirtumų įvardinti galima kur kas daugiau.

„Esant panašioms gamtinėms sąlygoms, kuriant maršrutą abiejų lenktynių organizatoriai nuėjo skirtingais keliais. „Africa Eco Race“ dalyviai kasmet varžosi smėlėtose vietovėse, kyla į aukštas kopas, biuvakus įkuria atokiau nuo pagrindinių miestų ar tankiai apgyvendintų gyvenviečių. Priešingai nei šių metų Dakare, kur greičio ruožai daugiausiai drieksis akmenuotose vietovėse, išdžiuvusiose upės vagose, o smėlynų turėtume sulaukti tik paskutinėmis dienomis“, – mintimis dalijosi didžiausią patirtį smėlynuose sukaupęs „Kreda“ komandos lenktynininkas A. Juknevičius.

Dakaras
Dakaras
© Dakaras.lt

Įvardindamas esminius skirtumus lenktynininkas atkreipė dėmesį į du, jo manymu, pagrindinius aspektus – sportininkų meistriškumą ir taikomus standartus. Varžybiniu požiūriu šie renginiai labai skirtingi. Dakaro ralis tai tarsi bekelės ralio maratonų olimpiada, sutraukianti aukščiausios klasės sportininkus bei gamyklines komandas. Vien automobilių kategorijoje šiemet varžosi per 80 ekipažų, o ralį organizuojanti „A.S.O“ organizacija dalyviams nustato griežtas taisykles.

„Africa Eco Race“ leidžiama žymiai daugiau nei Dakare. Mažas dalyvių skaičius organizatorius verčia jiems taikyti daug nuolaidų. Pavyzdžiui gedimo atveju, ekipažas savo automobilį gali taisyti dieną ar dvi ir į tos dienos greičio ruožą net nevažiuoti. Pro pirštus žiūrima ir į ekipažo sudėtį. Ralį pradėjus su vienu šturmanu pabaigti galima ir su kitu. Dakare toks atvejis grėstų rimtomis baudomis ir diskvalifikacija. Manau, jog „Africa Eco Race“ varžybas būtų galima vadinti sportiniu – turistiniu renginiu, į kurį susirenka nuotykių ieškotojai bei veteranai“, – diskusiją baigdamas teigė A. Juknevičius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.0000

Top naujienos

Opozicija Rozovai inicijuoja apkaltą: ir tai dar ne viskas papildta 13:13 (130)

Nelaukdami parlamentinio tyrimo pabaigos, Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto nariai iš...

Prabilo kiti Vilniaus r. politikai: čia iškylančios problemos yra tiesioginė diskriminacija tautiniu pagrindu (221)

Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nariai piktinasi, kad rajone esančios problemos dėl...

Nausėda įvertino VTEK išvadas dėl Narkevičiaus: ministras tarsi inkaras

Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai ( VTEK ) trečiadienį nustačius, kad susisiekimo ministras...

VTEK sprendimas dėl Narkevičiaus: pažeidė tarnybinę etiką papildyta (388)

Vyriausiosios tarnybinės etikos komisija (VTEK) trečiadienio posėdyje vertino susisiekimo ministro...

Iranas: nušautas šalies savigynos pajėgų „Basij“ vadas papildyta 13.21 (24)

Trečiadienį Chuzestano provincijoje Irano pietryčiuose nužudytas šalies savanorių savigynos...

Brendo brendo ir pribrendo: tai – tik svaiginančios Sabonio karjeros pradžia? laida „Iš viršaus“ (13)

Kai buvo likę mažiau nei pora mėnesių iki Domanto Sabonio pasirodymo šiame pasaulyje, 31-erių...

Vilniaus apskrityje – 3 ypač kūdikiams pavojingos ligos protrūkiai: vaikai sparčiai užsikrėtė vienas nuo kito (155)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos (NVSC) Vilniaus...

Evgenia Pismennaya ir Ilya Arkhipov

Kremliui didinant išlaidas, Rusijos finansų vadovui gresia žemesnės pareigos

Vladimirui Putinui keičiant Vyriausybė pasirodė gandų, kad Rusijos prezidentas veikiausiai perkels...

Atlyginimas be lubų: kodėl gerai, kai darbuotojai uždirba daugiau nei vadovai

Didesnis atlygis turi labai menką ryšį su pasitenkinimu savo darbu, rodo per pastaruosius 120 metų...

Kulautuva – garsus tarpukario kurortas, žavesio neprarandantis iki šių dienų (2)

Kulautuva – vienas populiariausių tarpukario Lietuvos kurortų, savo žavesio neprarandantis iki...