aA
Autokrosas – viena gražiausių automobilių sporto šakų žiūrovui. Čia gausu ne tik beprotiškai greitų bagių, šimto kilometrų greitį pasiekiančių per maždaug dvi sekundes, bet ir kvapą gniaužiančių momentų, susidūrimų bei avarijų. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, būtent visą aukščiausio lygio autokroso grožį Lietuvos žiūrovai galės išvysti birželio 8-10 dienomis Vilkyčių autosporto komplekse, kuriame įvyks Europos autokroso čempionato trečiasis etapas.
Gintaras Morkevičius
Gintaras Morkevičius
© Organizatorių archyvas

Autokroso varžybomis besidomintys žiūrovai dažniausiai mato tik paradinę, gražiąją varžybų pusę. Daugumą žavi artima sportininkų kova, o kiekvienas kontaktas ar avarija palydima ovacijomis ir plojimais, kuomet pilotas iš bagio kabinos išlipa be medikų pagalbos ir iškelia ranką pranešdamas, kad nenukentėjo.

Tačiau po tokių nesėkmių veiksmas keliasi į garažus, kuriuose tenka rekonstruoti apgadintą techniką. Taigi, kiek kainuoja pasiruošimas sezonui, gedimai bei varžybų metu patirtos avarijos? Apie šią autokroso pusę papasakoti sutiko du bagiais lenktyniaujantys Lietuvos sportininkai – Saulius Žunda ir Gintaras Morkevičius.

Sezonui – 10 000 eurų

Iki Europos autokroso čempionato etapo Vilkyčiuose liko kiek daugiau nei mėnuo, o iki Lietuvos čempionato – vos pora savaičių. Tačiau molėtiškis S. Žunda dabar ramus. Jo bagis sezonui jau paruoštas. Sportininkas sutiko papasakoti, koks jo visų metų biudžetas norint startuoti tiek Lietuvos, tiek Europos lygio varžybose ir kiek kainuoja trasoje įvykę netikėtumai.

„Mano metinis biudžetas – 10 tūkstančių eurų. Tiek užtenka važiuojant metus normaliai, be kažkokių didelių incidentų. Tokią sumą kasmet skiriu, tai tikrai niekada nelieka. Pernai netgi pritrūkau, tai ir šių metų biudžeto dalį panaudojau. Kainuoja viskas – nuo padangų iki variklių. Pavyzdžiui padangas sunaudoju aštuonias. Jei nori geresnio rezultato, jų reikia dar daugiau. Jeigu sudėviu 50 procentų padangos, tai priekinei ašiai jau kaip ir mažai. Gale tiek padangos dar pakanka. Praėjusiais metais turėjau 12 padangų, tai šiemet gal išsiversiu su keturiomis naujomis padangomis.

Variklį naudoju iš „Kawasaki“ motociklo. Jei jaučiu, kad varikliui pradeda stigti galios, tai aš to paties nebetvarkau. Perku kitą. Nes tie, kas bandė tvarkyti tą patį, ilgai nepavažiuodavo. Vis kažkas išlįsdavo. Aš niekada nebandžiau remontuoti variklio. Visada keičiu kitu. Sankabą tik kokią pasikeičiu, bet paties variklio netvarkau. Tada būnu garantuotas, kad važiuosiu visą sezoną.

Saulius Žunda
Saulius Žunda
© Organizatorių archyvas

Remontas dažnai nebūna pasisekęs. Kas bandė remontuoti motociklų variklius, visiems kažkas nepavyko ir nebaigdavo varžybų. Taigi, ta praktika nepasiteisino. Variklį keičiu maždaug kas porą sezonų. Variklį galima nupirkti sumokėjus nuo 2500 iki 4000 eurų. Tai 1,4 litro darbo tūrio „Kawasaki ZZR 1400“ variklis su 200 arklio galių. Man nėra taip buvę, kad sugenda, subyra variklis. Paprasčiausiai dingsta trauka, sumažėja kompresija ir tada tą variklį jau imu lauk, dedu kitą. Amortizatorių sulankstau – 200 eurų iškart. Taip ir skaičiuoju tas išlaidas.

Šiam sezonui jau esu pasiruošęs. Važiuosiu Šakiuose, Bauskėje, Vilkyčiuose. Aišku, biudžetas toks, kad treniruotėms pinigų labai ir nebelieka. Treniruotės juk reiškia, kad reikia dar tiek pat pinigų biudžete, kiek esu numatęs varžyboms. Duotų mums kas nors europinius biudžetus, būtų kitaip, nes šitame sporte technika labai daug ką reiškia. Europos čempionate dalyvaujančio bagio variklis gali kainuoti net iki 15 tūkstančių eurų. Vien variklis. O mano visų metų biudžetas yra 10 tūkstančių.

Bagiams kas blogiausia, tai pati konstrukcija. Jei kėbuliniai automobiliai susiliečia šonais, tai dažniausiai ten tie apgadinimai būna kosmetiniai. O kai bagiai susikabina ratais, tuomet jau būna rimtesni reikalai. Visuose kontaktuose kenčia ratai, šakės, amortizatoriai, pusašiai. Šiek tiek pavyksta sutaupyti vien dėl to, kad visus remonto ir pasiruošimo darbus darausi pats. Jei reikėtų dar mokėti kažkam už darbus, kaina dar labiau išaugtų. Tai tokia šio sporto kaina“, – autokroso subtilybėmis dalijosi lenktynininkas S. Žunda.

Avarijos kaina – 5 000 eurų

Puikų pavyzdį, kiek kainuoja avarijos, gali pateikti dar vienas Lietuvos ir Europos autokroso čempionatų bei kitų varžybų dalyvis G. Morkevičius. Praėjusiais metais Latvijoje jis patyrė skaudų virtimą, kuris jam kainavo papildomus penkis tūkstančius eurų išlaidų. Šuolis per trampliną sportininkui baigėsi laimingai – G. Morkevičius sužalojimų nepatyrė, tačiau tuomet jo bagį teko remontuoti kardinaliai.

„Praėjusiais metais Pilskalnėje, Latvijoje, turėjau labai stiprią avariją. Verčiausi penkis kartus. Nulakstė viskas. Liko sveika tik pati kapsulė, rėmas. Ta vieta, kur sėdi vairuotojas. O pažeista daugiau buvo viskas – galinė ašis, priekinė važiuoklė, abu amortizatoriai nulūžo, visos plastmasės, apdailos sulūžo. Remonto sąskaita tada buvo įspūdinga. Apie penkis tūkstančius eurų kainavo ta avarija. Aišku, turėjau atsarginių dalių, bet ir tą vadinamojo „zipo“ rezervą reikia atstatyti, kad visada būtų atsarginių detalių.

Turiu labai gerą mechaniką. Jei kas nors tuomet būtų davęs jam parą laiko, jis tą bagį būtų prikėlęs. Pas mus atsarginių dalių yra tiek, kad galima drąsiai sukrauti antrą bagį. Vežamės ir antrą variklį, viską. Buvo ne kartą, kad per naktį tekdavo keisti variklį, jei per treniruotę varžybų išvakarėse kažkas subarška. Per metus vis man kažkaip gaunasi po vieną virtimą, tai tikrai yra tų neplanuotų išlaidų.

Šiam sezonui bagis jau yra pilnai perrinktas, viskas peržiūrėta, patikrinta. Kažko labai keisti nereikėjo, variklį tą patį palikome. Reklamas ant plastmasių dabar baigia klijuoti, tai gal rytoj jau pasiimsiu“, – pasakojo G. Morkevičius.

Nors incidentai ir avarijos kainuoja išties brangiai, tačiau būtent šie dalykai yra autokroso sudedamoji dalis. Ankstesniais metais ir Vilkyčių autokroso trasoje, Europos čempionato etapo metu buvo galima išvysti smarkių avarijų. Itin stiprų virtimą patyrė olandas Albersas Wiely. Jis tuomet buvo išgabentas į ligoninę, tačiau ten paaiškėjo, kad rimtų traumų lenktynininkas išvengė. Tiesa, sportininko mechanikams darbo tuomet buvo į valias.

Birželio 8-10 dienomis Vilkyčiuose įvyksiantis trečiasis Europos autokroso čempionato etapas žiūrovams vėl dovanos įspūdingus vaizdus, aršias dvikovas dėl kiekvieno trasos metro bei sportininkams finansiškai skausmingus susidūrimus. Šios varžybos – vienintelė galimybė savo šalyje išvysti greičiausius Europos sportininkus ir pačią galingiausią autokroso techniką.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Žemaitijos ralyje žiūrovams siūlo unikalią galimybę – pasivėžinimą ralio taksi

„ Rally Žemaitija 2020“ žiūrovai vėl galės pajusti, ką reiškia skrieti sportiniu...

Baciuška išbandė „Dynami:t Energy“ komandos „Porsche“: 1006 km lenktynėse tikisi gero rezultato

„ Dynami:t Energy “ komanda Estijoje, „Auto24 Ring“ trasoje antrą ir paskutinį kartą prieš...

Giedrius Notkus su komanda ralio sezoną pradėjo testais Utenos rajone

Dėl karantino vėluojantis Lietuvos automobilių ralio čempionatas jau netrukus prasidės....

„Rally Žemaitija 2020“ – pirmoji ralio vunderkindų akistata (1)

Kartų kaita – kai veteranams tampa vis sunkiau apginti titulus, o jaunimui prestižiniai trofėjai...

Elektrėnuose – ekstremalus „Supermoto“ išbandymas motociklininkams: griuvo net čempionai (1)

Šeštadienį Elektrėnų centre, šalia Ledo arenos, Draugystės, Saulės, Trakų gatvėmis startavo...

Top naujienos

Slaptoje partijos analizėje – netikėti rinkimų baigties scenarijai ir keistos koalicijos

Artėjant Seimo rinkimams partijos aktyviai tyrinėja ne tik jų pačių, bet ir galimų partnerių ir...

Atgauti pinigus už neįvykusias keliones nepadeda net oficialūs sprendimai

Seimas apsisprendė, kad dėl pandemijos į suplanuotas keliones negalėję išvykti asmenys...

Europai tęsti paramą verslui reiks ilgiau nei tikėtasi: perspėjama dėl finansinių burbulų pūtimosi

Europos vyriausybės greitai suprato, kad, siekiant neleisti ekonomikai nugarmėti nuo skardžio, joms...

Sąmokslų kūrėjai nerimsta: nors karantinas baigėsi, skelbia apie vergiją ir karą (337)

Kovo viduryje Lietuvoje įvestas karantinas, o birželio 17-ąją atšauktas. Ir nors netyla...

Ineta Stasiulytė: pavydas vyro buvusiajai – duobės sau kasimas (81)

Viena talentingiausių Lietuvos teatro, kino bei televizijos aktorė Ineta Stasiulytė , regis,...

Amy Mackinnon

Kas iš tiesų vyksta rusų šnipų padalinyje, kurio agentus nuolat pričiumpa?

GRU padalinys Nr. 29155 susietas su daugeliu liūdnai pagarsėjusių Rusijos nuotykių užsienyje...

Palangos poilsiautojų rankose – naujas desertas, dėl kurio pasaulis eina iš proto (119)

Palangos verslininkas Laurynas Rimavičius kiekvieną žiemą keliauja po skirtingas pasaulio vietas...

Natalija Bunkė – apie sudėtingą laiką, kai į ją aplinkiniai žiūrėjo su gailesčiu: atrodžiau nesveikai, tiek sverti negalima (152)

Nesibaigiantys koncertų užsakymai, namų dekoracijų gamyba, puoselėjama namų aplinka ir laukiamos...

Orai: prieš pat savaitgalį – malonūs pokyčiai (7)

Ketvirtadienį Lietuvos orus lems žemesnio slėgio laukas. Dangų dengs nepastovus debesų sluoksnis....

Atsispyrę vilionėms Grigonis ir Lekavičius lieka „Žalgiryje“ (54)

Kauno „Žalgirio“ komanda išsaugojo du svarbius krepšininkus – artėjančiame sezone žalius...

|Maža didelių žinių kaina