aA
Seniai Lietuvoje nebuvo tokia įtempta kova pasižyminčio ralio, kaip šeštadienio rytą prasidėjęs tradicinis, jau 40-ąjį kartą pamečiui surengtas tarptautinis ralis „Kauno ruduo 2013“, skirtas nusipelniusiems sporto meistrams Kastyčiui ir Arvydui Girdauskams atminti.
© DELFI (P.Garkausko nuotr.)

Puikiai surengta ralio šventė, kai prie starto linijos išsirikiavo 147 ekipažai iš dešimties šalių – Lietuvos, Lenkijos, Latvijos, Rusijos, Baltarusijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Graikijos, Izraelio ir Jungtinių Amerikos Valstijų, tarsi ir nežadėjo, jog jau po pirmųjų greičio ruožų taip sparčiai ims byrėti dalyvių gretos.

Juolab, kad jubiliejiniam „Kauno rudens 2013“ raliui, kuris šiemet buvo ne tik Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) VI-ojo ir Lenkijos LOTOS automobilių ralio čempionato (RSMP) V-ojo etapų lenktynės, bet ir Lietuvos automobilininkų sąjungos (LAS) taurės ketvirtojo etapo varžytuvės bei automobilių sporto veteranų lenktynės, jo dalyviai rengėsi itin kruopščiai rengėsi patys ir su nemenkesne atida būsimoms batalijoms ruošė savo techniką.

Tačiau dar prieš lenktynes daugelis patyrusių sportininkų prognozavo, jog ralis tikrai nebus lengvas.

Pirmąjį greičio ruožą, įveikę jį vidutiniu 116,86 km/val. greičiu, laimėjo kylanti ralio žvaigždė Dominykas Butvilas, padedamas vieno labiausiai patyrusių šalies navigatorių Renato Vaitkevičiaus, vairavę „Mitsubishi Lancer Evo X“ ir 6,6 sek. pranokę pagrindiniais konkurentais laikytus, šalies čempionato lyderius Vytautą Švedą ir Žilviną Sakalauską, kurie vairavo analogišką bolidą.

Tačiau jau antrosios rungties pradžioje Lietuvos automobilių ralio gerbėjų veidai pasidarė rūškani, o ralis neteko dalies labiausiai lauktos intrigos, nes skaudžią avariją patyrė pastarasis ekipažas.

„Lėkėme maždaug 170-180 km/val. greičiu ir kažkaip netikėtai užkabinome posūkio vidų, kliudėme žolę ir akimirksniu mūsų bolidas pakilo į orą. Tėškėmės į melioracijos griovį, nuo smūgio vėl pakilome į orą ir vartaliojomės dar gal kokius du šimtus metrų“, - po nelemtos avarijos prabėgus daugiau nei trims valandoms lenktynių spaudos centrui nelengvai rinkdamas žodžius pasakojo V. Švedas.

Abu jie nesikreipė pagalbos į medikus, nes sunkesnių traumų pavyko išvengti, o kaip bus ateityje – V. Švedas nedrįso prognozuoti.

Tačiau ir netekęs pagrindinio konkurento D. Butvilas nesijautė laimėjęs ralį. Jam į nugarą alsavo pajėgiausias svečių iš Lenkijos Kajetano Kajetanowicziaus ir Jaroslawo Barano ekipažas su „Subaru Impreza RT“. Tačiau po antrojo greičio ruožo šiuos varžovus skyrė 44,4 sek. intervalas, o trečiajame lenkams pavyko atkovoti kelias brangias sekundes. Tačiau lietuviams pavyko išsaugoti ganėtinai saugią 41,2 sek. persvarą.

Iš mūsų sportininkų be lyderių į pirmąjį šešetuką po trijų greičio ruožų pavyko prasibrauti tik paskutinę jo poziciją su „Mitsubishi Lancer Evo X“ užėmusiam Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko ekipažui, kurį nuo lyderių skyrė ralyje labai didele laikoma net 1 min. 52,6 sek. praraja. Tačiau ir šis ekipažas penktajame greičio ruože patyrė avariją ir sudėjo ginklus.
Lenkai tikėjosi atsigriebti asfaltiniuose miesto greičio ruožuose. Tačiau tai jiems pavyko tik iš dalies, nes ketvirtąjį greičio ruožą laimėjęs K. Kajetanowicziaus ekipažas čia įgijo tik 4,1 sek., persvarą prieš ralio lyderius ir savo atsilikimą nuo jų sumažino iki 37,1 sek.

Panaši situacija susiklostė ir penktajame bei šeštajame greičio ruožuose, kuriuos abu vėl laimėjo lenkai. Beje, šeštajame ralio lyderiai liko tik ketvirti ir tai buvo prasčiausias jų dienos rezultatas, o į priekį be jau minėto lenkų ekipos lyderio prasprūdo Wojcechas Chuchala su Kamiliu Helleriu („Subaru Impreza STI“) ir Maciejaus Rzežniko su Przemyslawo Mazuro („Peugeot 207 Super 2000“) ekipažai.

Tačiau paskutiniajame, septintajame, kuris sutapo su lyderių šią dieną laimėtu ketvirtu greičio ruožu, D. Butvilas vėl parodė kas yra kas. Beje, lietuvių persvara šioje rungtyje prieš pagrindinius jų varžovus iš Lenkijos buvo daugiau nei trapi – vos 0,3 sek. dalys.

Taigi, po pirmosios dienos batalijų ralio lyderiais išliko D. Butvilo ir R. Vaitkevičiaus ekipažas, prieš svečius iš Lenkijos K. Kajetanowiczių ir J. Baraną susikrovęs 32,6 sek. atsargą.

„Esu labai laimingas pirmosios dienos rezultatais. Mums nuo pirmojo greičio ruožo pavyko palaikyti aukštą tempą, kai varžovus privertėme vytis, - lenktynių spaudos centrui sakė D. Butvilas. – Mūsų kursas nesikeičia. Pasistengsime ir rytoj džiuginti mūsų fanus ir pergalingai baigti šį jubiliejinį „Kauno rudens“ ralį“.

Gerai ralį bei organizatorių pastangas įvertino ir geriausiai pasirodęs svečių iš Lenkijos ekipažas.

„Šiame ralyje džiaugsmą gali pajusti tik įveikęs greičio ruožus, kurie tarsi amerikoniški kalneliai teikia nenusakomą malonumą, - sakė K.Kajetanowiczius. – Čia gausu greitų, su daugybe tramplinų atkarpų, sportininkui teikiančių marias adrenalino. Mums šie keliai iki pamišimo įdomūs, nepaisant, kad jie kartu ir nemažiau pavojingi. Kartais lekiame gal net per greitai, tačiau stengiamės išspausti iš savęs viską, ką tik galime ir norėdami pradžiuginti žiūrovus“.

Po pirmosios dienos kovų trečioje vietoje įsitvirtino W. Chuchala (+ 1 min. 27,7 sek.), ketvirtoje – M. Rzežnikas (+1min. 35,7 sek.), o penktoje – Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažas, vairuojantis „Mitsubishi Evo IX“ ir lyderiams pralaimintis 2 min. 38,5 sek.

Šešti – dar vienas svečių iš Lenkijos Michalo ir Grzegorzo Babenekų ekipažas, vairuojantis „Subaru Impreza STI“ ir lyderiams pralaimintis 2 min.48,1 sek.

Svečių iš Lenkijos Danielio Jedlinskio ir Lukaszo Pawlovskio ekipažas su „Opel Astra“ po pirmosios dienos pirmauja ir „LAS taurės“ įskaitoje, lenkdamas Darių Saulevičių su Laima Valikonyte, kurie vairuoja „Toyota Yaris“.

Sporto veteranų įskaitoje pirmąją dieną geriausių rezultatų pasiekė Egidijus Paulauskas su Tomu Degučiu (VAZ 2101), o mėgėjų – Arūnas Kupčius su Eventu Lapieniu, vairuojantys „Opel Astra“ automobilį.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Debiutui Dakaro ralyje Arūnas Gelažninkas gavo išskirtinę techniką: važiuos su čempiono „ratais“ (4)

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas pasiryžo debiutuoti ateinančių metų Dakaro ralyje. Nors...

Patikrinęs savo Dakaro bolido „vidurius“, A. Juknevičius rado nepradžiuginusių siurprizų (2)

Tarp išardytų lokomotyvų, traukinių vagonų, grandinių ir tepaluotų įrankių specialiai...

Antanas Juknevičius išsidavė: jei finišuosime bent viena pozicija aukščiau, tikslas bus pasiektas (12)

Kone visiems ateinančių metų Dakaro ralyje dalyvausiantiems lietuviams pasigyrus gautais starto...

Skelbia „žiemos žaidynių“ Nemuno žiedo trasoje: kausis ir „drifteriai“, ir ralio meistrai

Per du šimtus automobilių, keturios skirtingos disciplinos ir Lietuvos automobilių sporto elitas...

Top naujienos

Po skandalo Pravieniškėse – košmaras Alytuje: „bachūrai“ pademonstravo, kas zonoje yra valdžia (386)

Alytaus pataisos namuose , kur bausmę atlieka už sunkius ir labai sunkius nusikaltimus nuteisti...

Kandidatų į prezidentus reitinguose – paskutinė didelė mįslė (508)

Kandidatų į prezidentus reitinguose į antrą vietą stipriai padidinusi savo populiarumą iškopė...

Daugybę metų prekyboje skaičiuojantys Lietuvos verslininkai: sumažinti kainų – neįmanoma (229)

Beveik 19 metų prekybos verslu Lietuvoje užsiimantys Valdas Čeilutka ir Saulius Jurkus įsitikinę...

Ekspertė: Macronas prakalbo itin netinkamu metu, Maskvai lieka tik pasidžiaugti (48)

Bandymai kurti jungtines Europos kariuomenės pajėgas nepadės Europos Sąjungai nei patenkinti...

Robotai gviešiasi europiečių darbo vietų – ypač pažeidžiama – Lietuva (100)

Robotai taikosi į žmonių darbo vietas Europoje, ir ypač pažeidžiamos atrodo šalys iš...

15 kg priaugusi Natalija Bunkė dabar save vadina plius dydžio modeliu: dar niekada tiek daug nesvėriau (163)

Atlikėjai Natalijai Bunkei tikrai galima pavydėti žavesio. Tačiau pati dainininkė savo grožio...

Neišnešiotų naujagimių pasaulyje daugėja: šeimos pasigenda pagalbos (4)

107 dienos. Tiek mamos su gimusiais neišnešiotais kūdikiais praleidžia ligoninėje. Ir jei...

11 didžiausių klaidų, kurias daro bandantys maitintis sveikai (6)

Nesvarbu, kiek sveikų užkandžių suvalgote ar kaip dažnai sportuojate, kaip ir daugelis žmonių,...

Vincas Alesius patarė, kaip pasidaryti dailiausią asmenukę: žinokite savo „šokoladinę“ pusę (3)

Ir asmenukėms pozuoti gana sudėtinga – ypač jei žmogus nežino savo „šokoladinės“ pusės,...

Gražiausiame Lietuvos rezervate pjaunami visi medžiai iš eilės: miškininkai sako, kad tai būtina (49)

Naglių gamtiniame rezervate jau kurį laiką darbuojasi medkirčiai su pjūklais – kertamas per...