aA
1967 metų balandžio 28 dieną „Vilniaus miesto darbo žmonių deputatų tarybos vykdomasis komitetas“ priėmė nutarimą Senosios plytinės gatvėje skirti sklypą kartodromo statybai. Ši data laikoma Plytinės kartodromo gimtadieniu.
Plytinės kartodromui - 49 metai
© Organizatorių archyvas

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, tais laikais kartingo sportas žengė tik pirmuosius žingsnius ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Tačiau po ketverių metų, 1971 m., čia jau vyko pirmosios lenktynės. Nuo to laiko šis objektas žinomas kaip Plytinės kartodromas. Tai vienas moderniausių kartodromų Lietuvoje ir neabejotinai pats seniausias , veikiantis be pertraukų.

Tarybiniais metais tai buvo išskirtinai tik profesionalams skirtas sporto objektas. Lietuvai atgavus nepriklausomybę, lenktynių trasą okupavo ir mėgėjiško kartingo entuziastai bei lenktynių paslapčių besimokantys vaikai.

Pasaulyje prasidėjus kartų mėgėjų judėjimui , ši populiarumo banga pasiekė ir Lietuvą. Plytinės kartodrome mėgėjiško kartingo važiavimai vyksta jau dvidešimt metų – bet kuris žmogus gali išbandyti savo galimybes uždaroje lenktynių trasoje ir taip ne tik mokytis lenktynių pradmenų, bet ir tobulinti savo kasdienio vairavimo įgūdžius.

Per du dešimtmečius automobilio valdymo techniką čia gerino kone kas trečias vilnietis ir nemaža dalis užsienio turistų, atvykstančių į Lietuvą. Dėl to Plytinės kartodromas tapo ne tik sportiniu, bet ir svarbiu visai šaliai socialiniu objektu. Šią funkciją kartodromo valdytojai siekia išsaugoti ir toliau plėtoti.

Kartu dabar tai yra ir moderniausia šalyje sporto varžyboms pritaikyta kartingo trasa, pasižyminti geriausia danga ir pačiomis moderniausiomis technologijomis.

„Manau, kad mūsų kartodromas yra vienintelis visoje Lietuvoje, kuriame yra mažiausi skirtumai tarp kartų. Daugumoje kartodromų šio sporto entuziastai skundžiasi, kad du tokie patys kartai važiuoja labai skirtingai. Tuo tarpu mes stengiamės išlaikyti visą techniką kaip galima vienodesnę. Jeigu ir yra skirtumai, tai jie labai maži“, – sako Plytinės kartodromo vadovas Aleksejus Čerešniovyjus.

VŠĮ „Plytinės kartodrome“ savo sportinį kelią pradėjo didžioji dauguma geriausių Lietuvos lenktynininkų, kurių vardai dažnu atveju geriau žinomi užsienio lenktynių trasose, o ne Lietuvoje.

„Kiekvienais metais stengiamės tobulinti ir lenktynių techniką, ir pačią trasą bei jos infrastruktūrą. Jei turėsim geras ir modernias kartingo trasas, sudarysime tinkamas sąlygas treniruotis, kelti meistriškumo lygį vaikams ir jaunimui, neabejoju, kad ateityje turėsime ne vieną gerą pasaulinio lygio lenktynininką, garsinantį Lietuvą toli už jos ribų“, – įsitikinęs vienas iš kartodromo Vilniuje steigėjų Darius Jonušis.

Jau ne pirmus metus Plytinės kartodrome veikia vaikų kartingo akademija, kurioje moksleiviai mokosi ne lenktynių ir saugaus vairavimo paslapčių. Kasmet kelios dešimtys vaikų baigia akademiją, o kai kurie jų papildo ir profesionalių sportininkų gretas.

„Kartingo sportas – tai pirmoji pakopa į automobilių sporto viršūnę. Neatsitiktinai visi automobilių sporto karaliene laikomos „Formulės-1“ pilotai savo kelią pradėjo būtent nuo kartų ir kartodromų. Nerasite nei vieno formulės piloto, kuris nebūtų pradėjęs savo karjeros būtent nuo šios sporto šakos“, – sako D. Jonušis.

Šio objekto svarbą jaunimo užimtumo ir saugaus eismo keliuose gerinimui puikiai supranta ir Valstybinės institucijos, todėl palaiko ir pagal galimybes padeda, sako D. Jonušis.

Nors pilna apimtimi senojo kartodromo nepavyko išsaugoti. Pusiau teisėtais ar neteisėtais būdais Lietuvai atgavus nepriklausomybę buvo „prichvatizuota“ techninė bazė. Šalia kartodromo įsikūrusiuose pastatuose savo būstines turėjo visi Vilniaus automobilių sporto, kartingo ir motokroso klubai. Vieną dieną visi jie staiga buvo tikrąja to žodžio prasme išmesti į gatvę. Vietoj jų išaugo daugiabučiai, kurių gyventojai nevengia kartas nuo karto pasiskųsti galimai triukšminga kaimynyste.

Prieš keletą metų Plytinės kartodrome apsilankęs Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) prezidentas Jeanas Todt'as, anksčiau daug metų vadovavęs „Formulės-1“ „Ferrari“ ekipai, džiaugėsi, kad Plytinės kartodromas yra vienas moderniausių regione ir puikiai jį įvertino.

Kiekvienais metais Plytinės kartodrome vyksta iki šimto įvairių varžybų, renginių ir lenktynių, kuriose dalyvauja keli tūkstančiai būsimų ir esamų profesionalių lenktynininkų.

VŠĮ „Plytinės kartodromo“ vadovybė ir daugybė šio sporto entuziastų neabejoja, kad kartodromas ir toliau tobulės, gerins savo infrastruktūrą, jame galės savo vairavimo įgūdžius tobulinti visi norintys ir jis išaugins dar ne vieną žinomą visame pasaulyje lenktynininkų kartą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Debiutui Dakaro ralyje Arūnas Gelažninkas gavo išskirtinę techniką: važiuos su čempiono „ratais“ (4)

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas pasiryžo debiutuoti ateinančių metų Dakaro ralyje. Nors...

Patikrinęs savo Dakaro bolido „vidurius“, A. Juknevičius rado nepradžiuginusių siurprizų (2)

Tarp išardytų lokomotyvų, traukinių vagonų, grandinių ir tepaluotų įrankių specialiai...

Antanas Juknevičius išsidavė: jei finišuosime bent viena pozicija aukščiau, tikslas bus pasiektas (12)

Kone visiems ateinančių metų Dakaro ralyje dalyvausiantiems lietuviams pasigyrus gautais starto...

Skelbia „žiemos žaidynių“ Nemuno žiedo trasoje: kausis ir „drifteriai“, ir ralio meistrai

Per du šimtus automobilių, keturios skirtingos disciplinos ir Lietuvos automobilių sporto elitas...

Top naujienos

Po skandalo Pravieniškėse – košmaras Alytuje: „bachūrai“ pademonstravo, kas zonoje yra valdžia (32)

Alytaus pataisos namuose , kur bausmę atlieka už sunkius ir labai sunkius nusikaltimus nuteisti...

Kandidatų į prezidentus reitinguose – paskutinė didelė mįslė (201)

Kandidatų į prezidentus reitinguose į antrą vietą stipriai padidinusi savo populiarumą iškopė...

Daugybę metų prekyboje skaičiuojantys Lietuvos verslininkai: sumažinti kainų – neįmanoma (84)

Beveik 19 metų prekybos verslu Lietuvoje užsiimantys Valdas Čeilutka ir Saulius Jurkus įsitikinę...

Robotai gviešiasi europiečių darbo vietų – ypač pažeidžiama – Lietuva (41)

Robotai taikosi į žmonių darbo vietas Europoje, ir ypač pažeidžiamos atrodo šalys iš...

Orai: plikledis primins apie artėjančią žiemą (2)

Artėjantis savaitgalis bus žiemiškai vėsus, tačiau termometro stulpelis į minuso pusę persiris...

15 kg priaugusi Natalija Bunkė dabar save vadina plius dydžio modeliu: dar niekada tiek daug nesvėriau (83)

Atlikėjai Natalijai Bunkei tikrai galima pavydėti žavesio. Tačiau pati dainininkė savo grožio...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (2)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

11 didžiausių klaidų, kurias daro bandantys maitintis sveikai

Nesvarbu, kiek sveikų užkandžių suvalgote ar kaip dažnai sportuojate, kaip ir daugelis žmonių,...

Gražiausiame Lietuvos rezervate pjaunami visi medžiai iš eilės: miškininkai sako, kad tai būtina

Naglių gamtiniame rezervate jau kurį laiką darbuojasi medkirčiai su pjūklais – kertamas per...

Ar lėktuvas galėtų tęsti skrydį, jei sugestų trys iš keturių variklių?

„Boeing 747“ – tai laineris kartais vadinamas dangaus karaliene. Šis įspūdingas lėktuvas...