aA
Sausio pabaigoje prasidėsiančiame prestižiniame „Monte Carlo Historique“ ralyje „Flameris Racing“ komandos lenktynininkas Karolis Raišys ir šturmanas Ilya Zakmans stos su nauju automobiliu. Nauju tik K. Raišiui, nes tai yra 1958 metų „Jaguar XK150 FHC“, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Karolio Raišio "Jaguar XK150 FHC"
Karolio Raišio "Jaguar XK150 FHC"
© Komandos archyvas

Istoriniame Monte Karlo ralyje gali dalyvauti tik 1955-1980 metų laikotarpiu pagaminti modeliai, kurie tuo metu dalyvavo varžybose. Lietuvos ralio čempionas K. Raišys čia jau dukart važiavo su 1965 metų MG B modeliu. Jis yra lengvas ir manevringas, bet, kaip sako pats lenktynininkas, nelabai galingas.

„Su šturmanu ilgai svarstėm, kuo turėtumėm važiuoti Monte Karlo ralyje: su mano MG B ar su „Jaguar“. Nusprendėm, kad pastarasis turėtų labiau džiuginti. Man pačiam važiuoti visiškai kito lygio automobiliu yra begalinis malonumas. Negaliu jo atsisakyti“, – užsidegęs pasakoja jis.

Panašiai turėtų jaustis ir istorinio ralio gerbėjai, nes 2019 m. lenktynėse tai bus vienintelis toks modelis.

Karolio Raišio "Jaguar XK150 FHC"
Karolio Raišio "Jaguar XK150 FHC"
© Komandos archyvas

Dovydas ir Galijotas

Prieš kelis dešimtmečius, kai buvo pagamintas „Jaguar XK150“, automobilių žurnalistai jį gyrė už tuomet stulbinanusią galią ir rafinuotą interjerą. Jo 3,4 litro variklis turi tris karbiuratorius ir išvysto 230 AG. K. Raišys pabrėžia, kad tada modelis buvo kaip superautomobilis.

„Mano MG B nėra labai galingas, bet viską atsveria jo manevringumas ir mažas svoris. XK150 – jau visai kita lyga. Jis galingas, greitas ir dar prašmatnus. Jo jėgą tikrai išnaudosiu atakuodamas stačias įkalnes po klastingų serpantino posūkių. Aišku, leidžiantis slidžiais ir vingiuotais kalnų keliukais reikės padirbėti stabdžiais ir vairu, nes „Jaguar“ sveria 1300 kilogramų. Bet juk ne Vokiečių gatve pasivažinėt važiuojam“, – į įššūkius su gera nuotaika reaguoja K. Raišys.

Karolio Raišio "Jaguar XK150 FHC"
Karolio Raišio "Jaguar XK150 FHC"
© Komandos archyvas

Istorinių lenktynių dvasia

Monte Karlo ralis yra seniausias pasaulyje. Jis pirmą kartą surengtas 1911 m. ir nuo to laiko yra neatsiejama automobilių sporto istorijos ir europinės kultūros dalis.

Monako kunigaikštystės automobilių sporto klubo organizuojamas renginys per daugiau kaip šimtą metų tapo vienu didžiausių kasmetinių automobilių sporto renginių pasaulyje. Tačiau nuo 1998 m. organizatoriai grąžina ir pirminę istorinių lenktynių dvasią.

Savaitę laiko trunkantis „Monte Carlo Historique” ralis iš visos Europos ir pasaulio žiemą į Monaką sutraukia šimtus originaliais automobiliais važiuojančių lenktynininkų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Paskelbta tarptautinio dviejų dienų ralio kroso festivalio Vilkyčiuose dienotvarkė

Jau rugpjūčio 15-16 dienomis Lietuvoje bus surengtas vienintelis ir nepamirštamas ralio kroso...

Po pasisekimo sulaukusio „Vilniaus miesto iššūkio“ – kvietimas į Uteną

Praėjusį savaitgalį „D 1 Sport“ renginių organizatoriai Vilniuje surengė dar vieną iš...

Ar 5,7 litro variklio ir dviejų turbinų užteks pergalei drifto varžybose

Aštuoni cilindrai, 5,7 litro darbinio tūrio, dvi, galvos dydžio turbinos – toks Valdo...

Belgijoje gyvenantį lietuvį namo sugrąžina driftas

Jau 4 metus Belgijoje gyvenantis ir dirbantis lietuvis Paulius Laurinkus savaitgaliais grįžta į...

Elektrėnų ralyje bus švenčiamas ir miesto jubiliejus (1)

Šie metai Elektrėnams ypatingi: simboliškai, šeštąjį kartą į Elektrėnų, Trakų ir...

Top naujienos

Porinkiminė naktis Baltarusijoje: miestuose netyla šūvių ir granatų garsai papildyta 3.02 (710)

Sekmadienio pavakarę A. Lukašenkai pasiskelbus prezidento rinkimų laimėtoju akiplėšiška...

Orai: po alinančio karščio netrukus lauks permainos (3)

Pirmadienį šalyje dar tęsis karšti orai. Tačiau nuo antradienio rytiniu virš Skandinavijos...

Kodėl japonai tokie ilgaamžiai? Onkologas Tsuji įvardijo pagrindinę geros sveikatos taisyklę (50)

Japonai – viena ilgiausiai gyvenančių tautų pasaulyje. Net ir būdami garbaus amžiaus jie...

Pirmieji oficialūs rezultatai: Lukašenka „gavo“ apie 82 proc. balsų Minske - susirėmimai tarp protestuotojų ir pareigūnų (1245)

Baltarusijos rinkimų pareigūnams sekmadienį suskaičiavus balsus uždarytose rinkimų apylinkėse...

Pokyčiai po pandemijos: įdarbinti ir atleisti tapo greičiau ir paprasčiau (17)

Iki prasidedant pandemijai, Lietuvoje virtualiai samdyti darbuotojus ryždavosi vos viena kita...

Kokių įvaizdžių galima išvysti Žaliųjų ežerų paplūdimyje karštą vasaros dieną (117)

Sinoptikai nejuokavo – savaitgalis sostinėje buvo išties pragariškai karštas, tad nieko keisto,...

Valančiūną be čempiono žiedo palikę „Raptors“ tarpusavio akistatoje paliko lietuvį ir be taškų (25)

Eilinį pralaimėjimą NBA reguliariojo sezono pratęsime patyrė į vis didesnę duobę...

Vilniuje balsuoti nespėję baltarusiai prie ambasados surengė protesto akciją atnaujinta 21.01 (130)

Dešimtys baltarusių sekmadienio vakarą surengė demonstraciją prie Baltarusijos ambasados...

Eimantas Šaulitis

Medicus medico lupus est arba kaip tarpukario gydytojai dėl ligonių pešėsi

„Gydytojas gydytojui – vilkas“. Sparnuotą Romėnų posakį perfrazavo gydytojas Liudas...

Atlikėja Liveta Kazlauskienė susidūrė su klastinga liga: skausmas – sunkiai pakeliamas (66)

Jau ne pirmus metus sveikatos specialistai įspėja gyventojus dėl itin aktyvių erkių. Patariama...

|Maža didelių žinių kaina