aA
Ketvirtadienį „Jaguar“ automobilių salono Vilniuje žvaigžde tapo visai ne naujausias markės modelis, o 1961 metų gamybos sportinis MKII sedanas. Juo Karolis Raišys sausio pabaigoje jau penktąjį kartą startuos „Rallye Monte-Carlo Historique“ istorinių automobilių varžybose. Jam šturmanaus Ovidijus Meilūnas, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Karolis Raišys iškeliauja į Monte Karlo istorinių automobilių ralį: kelti tikslus naivu, mat čia prireiks ir sėkmės
© Egidijus Babelis

Karolis Raišys yra vienintelis Lietuvis, kuris lenktyniauja tarptautinėse klasikinių automobilių varžybose su „Jaguar“ markės automobiliu. Vilnietis jau spėjo pasižymėti tarptautinėje varžybų arenoje, kai 2019-aisiais ir 2020-aisias nugalėjo prestižiniame Monte Karlo istorinių automobilių ralyje seniausių automobilių klasėje su „Jaguar XK150“ modeliu.

Šiemet K. Raišys keičia automobilį, tačiau vėl renkasi „Jaguar“. Tik šį kartą tai bus ne sporte dažniau sutinkamas kupė, o sedanas.

„Tokia tendencija. Kažkaip kas du metus keičiu mašiną. Pirmus du metus važiavau su MG, paskui du metus su „Jaguar XK150“. „Jaguar“ automobiliai man labai prilipo, tad likau prie šios markės, tik pasirinkau kitą modelį“, – pasakojo K. Raišys.

Greičiausias pasaulyje sedanas
Nors sedano kėbulas nėra itin populiarus automobilių sporte, MKII modelis – išskirtinis. Pasirodęs 1959 metais jis išsyk tapo greičiausiu sedanu pasaulyje. Galingiausias 3,8 litro šešių cilindrų eilėje variklis, koks yra sumontuotas ir Karolio automobilyje pasiekė 220 AG ir leido keturių durų automobiliui 100 km/val greitį pasiekti per 8,5 sekundės, o tai – geras rezultatas net ir šiais laikais. Maksimalus greitis perkopė 200 km/val ribą. Ir nepaisant to, kad „Jaguar“ savo gamoje turėjo itin greitų ir sportiškų kupė modelių, MKII dėl prieinamumo lenktynių trasose buvo sutinkamas dažniausiai.

„Jaguar“ markė nuo seno kūrė stiprią vertę automobilių sporte ir lenktynių istorijoje paliko ryškų pėdsaką. Noriu bent Lietuvoje priminti šios markės istoriją. O šis MKII modelis taip pat ypatingas: jį galima vadinti pirmuoju sportiniu sedanu automobilių pramonės istorijoje“, – komentavo sportininkas.

Karolis Raišys iškeliauja į Monte Karlo istorinių automobilių ralį: kelti tikslus naivu, mat čia prireiks ir sėkmės
© Egidijus Babelis

Pasako jo, MKII nėra sunkesnis už panašaus laikmečio kupė modelius ir visiškai nenusileidžia jiems valdymo savybėmis. Tuo lietuvis jau spėjo įsitikinti istorinių automobilių lenktynėse Portugalijoje, į kurias nuvažiavo apsiprasti su naujai restauruotu ir sportui paruoštu automobiliu.

„Apdegė“ Portugalijoje

„Nuvažiavome į Portugaliją apšilti, tačiau „apdegėme“, – nusijuokė klasikinių automobilių entuziastas.

Nors „Rallye de Portugal Historico“ varžybų ilgis ir bendras kilometrų skaičius primena „Rallye Monte-Carlo Historique“, jau ten paaiškėjo, kad krūvis tame ralyje yra gerokai didesnis. Bendras ralio ilgis – per 2 000 km, greičio ruožų dvigubai daugiau nei Prancūzijos Alpėse virš Monako. Organizatoriai dalyvių negaili: reikalaujamas tempas aukštas, o keliai – posūkis ant posūkio be jokios galimybės nei stabdžius, nei padangas ataušinti. Lenktynininkas pasakojo padangų komplektą ir stabdžius pribaigęs raliui nė neįpusėjus.

Per varžybas, kurios turėjo būti automobilio išbandymas, susidėvėjo visos besidėvinčios „Jaguar MKII“ dalys, tad automobilį Monte Karlui iki sausio galo reikės ruošti iš naujo. Nepaisant to, lietuvį nustebino seno britiško automobilio patikimumas. Be žvyrinėje greičio ruožo dalyje prakirsto radiatoriaus ir natūraliai besidėvinčių detalių niekas negedo, ir taip K. Raišys vėl iš užsienio parvežė į Lietuvą pirmos vietos trofėjų už geriausią rezultatą seniausių automobilių kategorijoje.

Kelti tikslą – naivu

„Rallye Monte-Carlo Historique“ varžybos vyks 2022-ųjų metų sausio 27 – vasario 2 dienomis. Ir nors visos varžybos su „Jaguar“ automobiliais iki šiol Karoliui Raišiui klostėsi itin sėkmingai, apie tikslus jis kalba nenoriai.

„Per keturis dalyvavimo metus šiose lenktynėse supratau, kad kelti sau kažkokius tikslus yra naivu. Žinau, kad galiu, bet tuo pačiu žinau, kiek sėkmės ten reikia ir dėl to nenoriu savęs įsisprausti į rėmus, kad nenuvilčiau savęs varžybose ir nuo vidurio nebejausčiau malonumo“, – užbaigė sportininkas.

Karolis pirmą kartą istorinių automobilių lenktynėse važiuos ekipaže su lietuviu Ovidijumi Meilūnu. Iki šiol šturmano kėdėje jam talkindavo daugiausia latviai, mat Lietuvoje nėra jokių šturmanų, kurie turėtų patirties tarptautinio lygio istorinių automobilių raliuose, kur varžybos vyksta tikslaus važiavimo principu.

Pakankamai patirties sukaupęs Karolis sako, kad dabar jau lengviau užsiauginti šturmaną. Prisijungus Ovidijui gimė pilnai lietuviškas ekipažas.

„Man tai bus pirmasis Monte Karlo ralis, tad šiuo metu intensyviai treniruojamės. Karolio užduotas tonas ankstesnėse varžybose yra itin aukštas, dėl to norint tai pakartoti reikės daug pastangų“, – sakė O. Meilūnas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Lietuvis – „Rotax Max Challenge“ Pasaulio taurės vicečempionas

Visą savaitę Portugalijoje, Portimao kartodrome, vyko „ Rotax Max Challenge Grand Finals“...

Tomo Jančio komanda nemato priežasčių, kodėl negalėtų kovoti dėl Top 10

Lapkričio 21 dieną, pirmadienį, Vilniaus centre esančiame „ Courtyard by Marriott “...

Dakaro maršrutais lenktyniavęs Valeišos ir Varžos duetas grįžo su prizininkų trofėjais

Saudo Arabijoje įvyko priešpaskutinis Pasaulio Baja taurės etapas. Šioje varžybų serijoje...

Vaidotas Žala baigė Dakaro dėlionę – papasakojo, kas sėdės šturmano vietoje

Po intriguojančių naujienų apie tai, kad Vaidotas Žala persėda į gamyklines specifikacijas...

Prieš pasidedant žiemai – kvietimas vairuotojams: išmokti vairuoti galima ir varžybose

Varžybos skirtos kiekvienam – tokį šūkį naudoja sprinto ir slalomo čempionatas „ Nemunring...

Top naujienos

Lietuvaitė laimę rado šalyje, kurioje nebūna „blogo oro“, sekmadieniais nedirba parduotuvės, o moterys beveik neavi aukštakulnių (4)

Renata prieš 15 metų, ieškodama geresnio gyvenimo, susikrovė lagaminus ir išvyko į Norvegiją....

Verslas PliusEglė Girdenytė

Amžinas vairuotojų klausimas: ar pigesnės padangos tikrai yra prastesnės? (3)

Nors žieminių padangų sezonas jau prasidėjo, ieškančių žieminio „apavo“ savo automobiliams...

Janis Sildnikas

Sunku patikėti, kad šios nesėkmės kelionėse nutiko vienam žmogui: seksualumo testas, bandymai parduoti „Viagra“ ir problemos Baltarusijos pasienyje

Vykstant į vieną iš turistų pamėgtų šalių sunku įsivaizduoti, kas gali nutikti ne taip –...

Seksas be sutikimo: atvejis viename iš šalies kurortų verčia į tai pažiūrėti kitom akim (60)

Po dviejų mėnesių pertraukos, seksualinio smurto tema sugrįžo į Seimą. Laisvės partijos...

Po Maksvyčio ir Kurtinaičio partijos – skirtingos strategų emocijos

Pirmadienio vakarą Kaune vykusiose „Betsafe-LKL“ čempionato rungtynėse vietos „Žalgirio“...

Moteris parodė, kokias stiliaus klaidas darome dažniausiai: žiūrėdama į nuotraukas suprasite, ko vengti (1)

Nors keista, bet daugelis moterų kažkodėl nenori patikėti, kad aksesuarai turi milžinišką...

Pasaulio čempionato rungtynėse – Supermeno sprintas: už Ukrainą, Irano moteris ir LGBT (1)

Pirmadienio vakarą Lusailo mieste, Katare, vykstančioje 2022-ųjų pasaulio futbolo čempionato H...

Daugelyje rajonų pasnigs, o temperatūra sukinėsis netoli nulio

Antradienio dieną Lietuvos padangėje vis dar sukinėsis nedidelis cikloninis sūkurys. Dangus bus...

Fernandeso dublis išvedė portugalus į aštuntfinalį – prisijungė prie brazilų ir prancūzų (1)

Pirmadienio vakarą Lusailo mieste, Katare, vykusioje 2022-ųjų pasaulio futbolo čempionato H...

Kasdienybės herojai. Kodėl Vizgirdienei gyvenimo pavydi net jauniklės ir atrastas Radzevičiaus gyvenimo balansas

Svečiuose pas Vizgirdas - kodėl 81-erių Birutei Vizgirdienei gyvenimo pavydi net jauniklės?...