aA
Ankstyvą trečiadienio rytą istoriniame Monte Karlo ralyje finišavęs lenktynininkas Karolis Raišys iš Monako į Lietuva parveš dar vieną čempiono taurę. Seniausių automobilių klasėje jo ir latvio šturmano Ilja Zakmano vairuojamas 1958 m. „Jaguar XK150“ po įtemptos kovos seniausių automobilių klasėje užėmė pirmąją vietą, o bendroje įskaitoje liko 9-tas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Monte Karlo ralis
Monte Karlo ralis
© Rytis Petrauskas

Raišys nemoka būti nuobodus – per du paskutinius ir techniškai labai sudėtingus naktinius greičio ruožus ekipažas iš Lietuvos sugebėjo atkovoti beveik 40 pozicijų ir bendroje istorinio Monte Karlo ralio įskaitoje pakilo į geriausiųjų dešimtuką. Dar daugiau – „ilgųjų peilių naktimi“ pramintame etape jam pavyko „pasmeigti“ toje pačioje klasėje beveik visas lenktynes pirmavusią gamyklinę „Seat“ komandą iš Ispanijos. Buvusį Barselonos taksi automobilį „suėdė“ Col de Turini pakilime, kuris per 75 metus matė ne vieną dramatišką pasikeitimą rezultatų lentelėje.

Nors katalonų komanda finiše neslėpė kartėlio, tačiau buvęs Ispanijos ralio čempionas Josepas Maria Bardoletas pasveikino K. Raišį ir abu lenktynininkai po beveik savaitę trukusios sekundžių kovos draugiškai pakėlė taures gėrimo, kurį ankstesniuose etapuose Lietuvos komandai buvo padovanoję tos pačios „Seat“ ekipos nariai iš Barselonos. Monte Karlas yra sportinis, bet dar daugiau – džentelmeniškumo ralis, kuris ir šiemet pateisino savo vardą.

„Plaukiojančios trasos“

Didžiausiu ralio iššūkiu K. Raišiui ir visai Prancūzijos „Crisartech“ komandai šiemet tapo kelio knygose nurodytų laiko atžymų neatitikimai. Pirmuose dviejuose etapuose absoliučioje įskaitoje ir seniausių automobilių klasėje pirmavęs lietuvio „Jaguar XK150” po to greičio ruožuose smuko žemyn iki 64 pozicijos. Panašų kritimą rezultatų lentelėje fiksavo ir kiti „Crisartech“ komandos ekipažai, kurių patirties stoka neapkaltinti nepavyktų – joje važiavo praėjusių dviejų istorinių Monte Karlo ralio absoliutūs čempionai Michelis Badosa ir Michelis Decremer bei Prancūzijos ralio legenda Bruno Saby.

„Iš pradžių nieko nesupratau, kas vyksta – važiuojame idealiu laiku pagal mūsų laikrodį ir netgi tomis pačiomis trasomis kaip pernai, tačiau po to greičio ruožo rezultatų lentelėje „bam!“ – nemažas laiko neatitikimas. Visai komandai kilo nemažai klausimų, kas buvo padaryta ne taip rengiant kelio knygas ir kokios strategijos reikia laikytis toliau – važiuoti pridėjus keliasdešimt sekundžių, ar toliau laikytis savo laikrodžių. Kiekvienas šią dilemą sprendėme savaip ir mūsų strategija pasiteisino“, – kalbėjo K. Raišys.

Monte Karlo ralis
Monte Karlo ralis
© Rytis Petrauskas

Tačiau, panašu, kad šiemet plaukiojo ne tik lenktynininkų laikrodžiai, bet ir organizatorių nustatytos distancijos. Kelis kartus buvo oficialiai pakeistos startų vietos, dėl kurių lenktynininkams teko staigiai perkalibruoti vidutinio laiko skaičiavimo įrenginius, persibraižyti kelio knygas ir persiskaičiuoti laiką. K. Raišys šios situacijos nė kiek nedramatizuoja.

„Turime pasitikėti tais pačiais žmonėmis, tais pačiais dalykais, tik kitais metais dar labiau pasistengti. Organizatoriai tikrai daro viską, kad tai nebūtų smagus pasivažinėjimas kalnų keliais su iš anksto žinomais laimėtojais, o tikras sportinio meistriškumo išbandymas“, – sakė lenktynininkas.

Mažiau įrenginių ir sniego

Šiemetinis Monte Karlo ralis išsiskyrė ne tik nuo lenktynininkų „pabėgusiais“ laikais, bet ir nauju laiko matavimo įrenginių reglamentu. Nuo šiol istorinėse lenktynėse mašinos viduje leidžiama turėti ne daugiau kaip du ekranus – įskaitant ir dubliuojantį vidutinio laiko matavimo įrenginio ekraną, ir išmaniuosius telefonus.

Monte Karlo ralis
Monte Karlo ralis
© Rytis Petrauskas

Kita aplinkybė, kurią jautė ne tik lenktynininkai, bet ir nuolatiniai šio tradicinio žiemos sporto renginio žiūrovai buvo sniegas. Tiksliau, visiškas jo nebuvimas, dėl to tarp daugelio dalyvių buvo tikrai maži laiko skirtumai, kuriuos paprastai gerokai padidindavo nevienodi lenktynininkų vairavimo įgūdžiai ekstremaliomis oro sąlygomis.

Snieguotais ir siaurais kalnų keliais į posūkius ir iš jų skersai išeinančiam sporto meistrui iš Šiaulių toks rokenrolo trūkumas tikrai nebuvo naudingas.

Istorinio Monte Karlo ralio absoliučiu čempionu šiemet tapo danų piloto Henriko Bjerregaardo ir čeko šturmano Jaromiro Sveco ekipažas, važiavęs „Ford Escort RS2000“. Būtent šis automobilis šįvakar stovės Monako „Grand Casino“ restorano salėje, kurioje pasipuošę smokingais ir vakarinėmis suknelėmis į galos vakarienę susirinks daugiau kaip 350 dvidešimt trečiojo istorinio Monte Karlo ralio komandų nariai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Gustui Grinbergui – dar vienas titulas Azijos Le Mans čempionate

Sausio pradžioje netikėtai į Azijos Le Mans čempionato (AsLMS) etapą Australijoje...

Paskelbė, kas pasikeitė šių metų 1006 km lenktynių taisyklėse – griežtėjo ne tik baudos

Paskelbus registraciją į didžiausiu automobilių sporto festivaliu Baltijos šalyse vadinamas...

Gusto Grinbergo Tailande nesustabdė net gendantis automobilis, o komanda tapo čempione (1)

Azijos Le Mans Serijos etape Tailande, Buriram trasoje šventė nugalėtojai, o po dviejų iš...

Kas yra Azijos ir Europos „Le Mans“ serijos ir ką ten veikia lietuvis? (1)

Kai vilnietis šešiolikmetis Gustas Grinbergas pernai pradėjo dalyvauti Europos „Le Mans“...

Juknevičius į varžybas Abu Dabyje gali vykti be Vaičiulio: šturmanui lenktyniauti draudžia medikai (1)

Dar vienam dykumų maratonui besirengęs neišskiriamasis Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio...

Top naujienos

Lietuvoje užfiksuotas pirmasis koronaviruso atvejis: kas bus daroma toliau papildyta 10.24 (412)

Naktį iš ketvirtadienio į penktadienį Vyriausybė pranešė apie pirmąjį koronaviruso atvejį...

Po pirmojo koronaviruso atvejo neabejojama: netrukus bus pereita prie privalomų karantino nurodymų papildyta 11 val.  (456)

Po to, kai ankstyvą penktadienio rytą buvo paskelbta apie pirmąjį patvirtiną koronaviruso atvejį...

Po tragiškos nakties Turkija atveria vartus, šimtai migrantų jau plūstelėjo Europos link (103)

Šimtai migrantų Turkijoje plūstelėjo į pasienio regionus Europos link, pasirodžius...

Paauglę sumušusio ir išžaginti bandžiusio jaunuolio istorija nebaigta: prokuratūra skųs teismo sprendimą (58)

Ketvirtadienį Tauragės apylinkės teismui paskelbus sprendimą kokia bausmė skiriama merginą...

Gyvai / Jūs rimtai? Savaitės naujienų ir skandalų apžvalga su Nagliu Bierancu

Šį penktadienį laidos „Jūs rimtai?“ svečio kėdėje – Naglis Bierancas. Šokėjas,...

Po jurbarkiečio teismo sprendimo dizainerė paviešino savo patirtį: pareigūnai, užuot gynę mane, išsukinėdavo smurtautoją (1)

Visa Lietuva dar ilgai nepamirš istorijos, kuomet paauglių vakarėlis Tauragės rajono sodyboje...

Švietimo ir mokslo ministerijos nurodymai: kada vaikas turi neiti į mokyklą (19)

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ( ŠMSM ) penktadienį išplatino papildomos informacijos...

Ministras: šiaulietės tyrimas dėl koronaviruso buvo darytas dukart (2)

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga penktadienį ryte spaudos konferencijoje po...

Po rusų antskrydžio Turkija smogė atgal, žuvo 16 Assado pajėgų karių nebestabdys pabėgėlių (51)

Sirijos šiaurės vakarinėje Idlibo provincijoje mažiausiai 16 vyriausybės karių žuvo per...

Veryga – apie „Žalgirio“ rungtynes su „Olimpia Armani“: prievolės ten eiti nėra iškilo grėsmė „Šiaulių“ rungtynėms (163)

Šiauliuose diagnozavus pirmąjį Lietuvoje koronaviruso atvejį į naują posėdį penktadienio...

|Maža didelių žinių kaina