aA
2018-ųjų Dakaro ralyje dalyvavo šimtai automobilių, motociklų, sunkvežimių ir kitų transporto priemonių ekipažų, o juos visą laiką sekė 8 sraigtasparniai. Kam reikalingas toks jų kiekis ir ką jie veikia? Apie tai projekto #iGo2Dakar dalyviams papasakojo vieno jų pilotas, čilietis Claudio.
Apie Dakaro ralio sraigtasparnius pasakojo vieno jų pilotas čilietis Claudio
© Andrius Laucius

Pagrindinė dalyvavimo priežastis – nuotykis

Dakaro ralis yra didžiulis logistinis iššūkis organizatoriams. Jie dvi savaites, dieną po dienos, turi perkraustyti tūkstančius žmonių apgyvendinančią laikiną stovyklą iš vienos vietos į kitą. Atstumai – po šimtus kilometrų per dieną, o laikinos stovyklos paprastai būna nenaudojamose karinėse bazėse, prie miestų ar tiesiog dykumose. Atvesti reikiamą kiekį elektros energijos ir įrengti visą infrastruktūrą nėra paprasta. Todėl, kad kai kurie procesai vyktų greičiau, jiems naudojami sraigtasparniai.

Viso jų – 8. Trys skirti filmavimui: po vieną automobilių, motociklų ir sunkvežimių įskaitų dalyviams, dar trys – nenumatytiems medicininiams atvejams, kai susižeidusius pilotus reikia staigiai išgabenti iš trasos, vienas – fotografui ir vienas – ralio direktoriui Etienne'ui Lavigne'ui.

Claudio sraigtasparnis skirtas filmuoti automobiliams. Visi filmavimo sraigtasparniai yra panašūs, tačiau kiekvienas jų turi konkrečias užduotis ir neturi blaškytis.

„Dakaras – labai jaudinančios varžybos. Sutinki daug įdomių žmonių iš skirtingų šalių, tačiau pagrindinė mano buvimo čia priežastis – nuotykiai. Čia jų netrūksta. Mano pagrindinė užduotis ralyje – filmuoti automobilius, nors galime fiksuoti ir kitus dalyvius“, – pasakoja čilietis.

Miegoti kartais tenka dykumoje

Sraigtasparnio pilotas papasakojo apie savo darbo vietą. Jis sraigtasparnį valdo sėdėdamas dešinėje pusėje, o kairėje būna žurnalistas iš Prancūzijos. Už Claudio esanti vieta skirta operatoriui – jis valdo išorėje esančią aukštos raiškos (HD) kamerą „Cineflix“.

„Dakare labai įdomu – skrendi per skirtingas valstybes, skirtingomis sąlygomis, matai skirtingus kraštovaizdžius. Šiame darbe matai daug įspūdingų vaizdų kaip avarijos. Jos nėra geras dalykas, tačiau atrodo įspūdingai“, – teigia Claudio.

9000 valandų skraidymo patirtį turintys vyras (iš jų 6500 su sraigtasparniais) teigia, kad kiekvieną dieną ore praleidžia po 5-7 valandas. Medicinos paslaugas teikiantys sraigtasparniai ore būna po 3-4 valandas, tačiau tikslus laikas priklauso nuo greičio ruožo ilgio. Pavyzdžiui, jeigu dalyviams tenka įveikti 500 kilometrų bekele, lyderiai tam užtrunka 7-8 valandas, tad panašiai laiko turi praleisti ir juos iš oro filmuojanti komanda.

Sraigtasparnio degalų sąnaudos jūros lygyje yra apie 200 litrų per valandą, o skristi jis gali apie 200 km/val. greičiu.

„Ką reikia padaryti, norint skristi? Turi būti patyręs ir nuotykių trokštantis pilotas. Ne visi gerai jaučiasi čia būdami. Kartais tenka miegoti sraigtasparnyje, kuris pastatytas viduryje niekur. Ne visiems pilotams tai yra priimtina“, – šypsodamasis sako Claudio, savo sausio mėnesio jau neįsivaizduojantis be Dakaro ralio.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ukrainoje vykusiame ralyje netikėtumas: 20 vietinių lenktynes baigė griovyje – ant podiumo lipo lietuviai

Penki Lietuvių ralio ekipažai savaitę praleido Ukrainoje. Organizatorių kvietimu dalyvavo „Rally...

„Dream 2 Drive“ čempionato naujovė dalyviams – testai ne tik fizinei ištvermei

Greičiausias „Dream 2 Drive“ atrankoje buvo praėjusių metų finalininkas Edvinas Žadeikis....

Pirmame Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato etape netrūko intrigų: lyderius skyrė sekundės, koją kišo techniniai gedimai

Kačerginės „Nemuno žiede“ šeštadienį startavo 2019-ųjų metų Lietuvos žiedinių...

Antrame „4x4 Perimetro“ etape klaidų neišvengė ir lyderiai

Lietuvos bekelės lenktynių čempionate „ 4x4 Perimetras “ neužtenka važiuoti greitai –...

Bekelės lenktynių čempionate išskirtinė technika: lenktyniaus Dakaro ralio verti visureigiai

Gegužės 17 d. vakare Švenčionys taps svarbiausiu miestu Lietuvos bekelės mėgėjams – čia...

Top naujienos

Oligarchai nusamdė aukščiausios kategorijos mušeikas, gyventojai įtūžo – galiausiai įsikišo Putinas (74)

Istorija apie nepastatytą bažnyčią Uralo kalnų mieste Jekaterinburge pasižymi visais elementais,...

Nauja tendencija: turtingieji kuria šeimos biurus, kad dar labiau praturtėtų (21)

Pasaulyje daugėja šeimos biurų, kurie skirti padėti turtingoms šeimoms ne tik valdyti jau turimą...

Surplys atleido NMA vadovą Bėrontą

Šiandien žemės ūkio ministras Giedrius Surplys pasirašė įsakymą dėl Nacionalinės mokėjimo...

Pirmadienį dalyje Lietuvos viršyti šilumos rekordai (31)

Pirmadienį dalyje Lietuvos viršyti šilumos rekordai – sinoptikai žada, jog prie jų bus...

Vaida Kurpienė – apie nedovanotinas lietuvių klaidas: mano, kad gamina sveikai, o iš tiesų mirtinai sau kenkia (56)

Pastaraisiais metais Lietuvoje grilinimo mada išpopuliarėjo tiek, kad kepti maistą ant žarijų...

Pranckiečio prognozė: „valstiečiai“ viešai neparems nei vieno kandidato į prezidentus (74)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis prognozuoja, kad antrajame Prezidento rinkimų ture Lietuvos...

Po pergalės paros bėgime – nuoširdūs žodžiai broliui: be jo nebūtų rekordo

Ne kiekvienas patyręs bėgimo mėgėjas per mėnesį įveikia daugiau nei 270 km, o...

Ką būtina žinoti apie pirmuosius kūdikio metus: gydytoja įvardijo, kokias dažniausiai klaidas daro jaunieji tėvai (3)

Grįžus su naujagimiu iš ligoninės prasideda naujas ir dažnai daugiau klausimų nei pats...

Atostogų kryptis – Kalabrija: tikroji Italija, kurią regime filmuose

Jau kurį laiką netyla kalbos apie magišką grynuolį pačioje itališko ilgaaulio bato nosyje –...

Dermatologė pataria, kaip atsikratyti karpų: kai kurie metodai viską gali tik dar labiau pabloginti (21)

Veikiausiai bent vieną karpą ant odos per gyvenimą yra daugelis. Vieniems jos išnyko pačios, o...