Štai kaip naujam lenktynių serialui ruošėsi „Juta-Bauer Rally Team“ ekipos lyderis Vytautas Švedas:

– 2016-ųjų profesionalaus ralio sezonas Lietuvoje prasideda neįprastai vėlai – „Žemaitijos ralis“ bus pirmoji proga palenktyniauti savų žiūrovų akivaizdoje. Ar tokia ilga pertrauka pakoregavo jūsų ekipažo planus? Kaip dirbote siekdami optimalios sportinės formos?

– Tiesą sakant, pertrauka yra tik oficialiame ralio kalendoriuje. Realiai pasirengimo šių metų lenktynių sezonui nebuvo nutrūkę ir, neskaitant trumpų žiemos atostogų, iš esmės vyko nuo pat 2015-ųjų rudens. Turiu galvoje ne tik automobilio tvarkymą. Kadangi esu atsakingas už daugelį šiais metais suburtos komandos „Juta-Bauer Rally Team“ organizacinių dalykų, tai reikia pasiutusiai daug dirbti, kad visi ekipažai (prie V. Švedo su Žilvinu Sakalausku ir Ramūno Čapkausko su Tomu Šipkausku prisijungė žiedinių lenktynių meistras Ignas Gelžinis su Žilvinu Juršiu bei Jonas Pipiras; kas Jonui talkins šturmano kėdėje kol kas nėra galutinai aišku) apskritai galėtų startuoti. Reikia rūpintis ir mechanikais, ir komandos biudžetu, ir tokiais dalykais, kaip automobilio dizainas.

Kalbant apie sportinę formą, tai tarpsezonį su „koviniu“ automobiliu judesio iš tiesų buvo nedaug, bet galiu pasidžiaugti, kad su fizinio pasirengimo treneriais paruoštą treniruočių planą realizavau praktiškai nedarydamas sau jokių nuolaidų. Spjaunu triskart per kairį petį, bet kas yra stuburo skausmai baigiu pamiršti.

– Ar skiriasi pasiruošimo varžyboms algoritmas priklausomai nuo to, kur vyksta čempionato etapas: Aukštaitijoje, Žemaitijoje, Dzūkijoje, Latvijoje? Kokius specifinius „Žemaitijos ralio“ bruožus išsiskirtumėte?

– Specifiniu gruntu, reikalaujančiu tam tikrų automobilio pakabos reguliavimo korekcijų Lietuvoje išsiskiria tik Dzūkija. Kitur – Aukštaitijoje ir Žemaitijoje – sąlygos gana panašios. Abiejuose regionuose yra tokių žvyrkelių, kuriuos galima laikyti klasikinio ralio etalonu. Man asmeniškai šiek tiek labiau patinka Žemaitija. Čia greičio ruožai ne taip agresyviai laužo techniką, keliuose mažiau duobių, „piktų“ medžių šaknų ar judėjimo trajektorijoje įsiraususių akmenų.

– Kuriais metais „Žemaitijos ralyje“ pasiektais rezultatais ar įgyta patirtimi džiaugiatės labiausiai? Kas labiausiai džiugina ir kas labiausiai neramina šiųmetinio ralio išvakarėse? Kokius tikslus sau keliate?

– „Žemaitijos ralyje“ penkis kartus pavyko iškovoti pergalę bendroje įskaitoje, tai iš esmės visi prisiminimai su čia rengiamomis varžybomis labai smagūs. „Rūgštu“ buvo tik pernai, kad pačio pirmojo greičio ruožo starte nusukom galinį pusašį, todėl net teoriškai negalėjom būti konkurencingi, nes realiai važiavom tarsi su priekine ašimi varomu automobiliu. Labai tikiuosi, kad šiais metais išvengsim panašių bėdų ir būsim maksimaliai greiti.

– „Žemaitijos ralis 2016“ bus bendras Lietuvos – Latvijos čempionatų etapas. Ar sekate, kas vyksta Latvijos ralio meistrų stovykloje? Kurį „braliuką“ laikote savo konkurentu?

– Be abejonės, domiuosi, kas vyksta kaimynų padangėje, nes su daugeliu Latvijos sportininkų esam seni pažįstami ir neblogi bičiuliai. Didžiausią įspūdį daro tai, ką ten išdarinėja Janis Vorobjovs. Būdamas veteranu jis vis dar diktuoja greičio madas ir dažnai lenkia varžovus, važiuojančius su dešimteriopai brangesne technika. Jei pavyks Janį įveikti – būsiu žiauriai patenkintas.

– Latvijos čempiono titulo šiais metais siekia Suomijos ralio vunderkindas Kale Rovanpera. Kas iš Lietuvos jaunųjų ralio talentų galėtų mesti jam iššūkį?

– Tiesą sakant, jei Kale Rovanpera iš tiesų atvažiuos lenktyniauti į „Žemaitijos ralį“, tai vien dėl to bus verta keliauti į Kelmę. Akivaizdu, kad šitas vaikinukas apdovanotas neeiliniu talentu ir kad labai greitai jis bus vienas realiausių pretendentų kovojant dėl WRC karūnos. Tiesiog jo atveju visos svariausios aplinkybės – aplinka kurioje augo, iš tėvo paveldėti gebėjimai bei anksti gautos pamokos, geras technikos paruošimas ir reikiamas finansinis pamatas – yra vienoje vietoje. Kale šiomis likimo dovanomis naudojasi itin sėkmingai ir labai sparčiai tobulėja. Jį jau dabar nė trupučio „nepersūdant“ galima drąsiai vadinti žvaigžde.

Gaila, tačiau Lietuvoje kol kas nieko panašaus neturime.

(Organizatorių pastaba: Kalle Rovanpera organizatoriams kelis kartus patvirtino, kad tikrai dalyvaus „Žemaitijos ralyje 2016“).

– Už kurio „Žemaitijos ralyje“ startuosiančio ekipažo pergalę statytumėte didžiausią sumą jei būtų surengtas totalizatorius? T. y. turi daugiausia galimybių laimėti bendroje įskaitoje, automobilių visais keturiais varančiais ratais ir varomų viena ašimi?

– Labai tikiuosi, kad šįkart mūsų su Žilvinu ekipažas pateisins lažybininkų lūkesčius. Kita vertus, šiuo metu pirmajame bendros įskaitos dešimtuke tiek „aštrių“ pilotų, kad prašauti su prognozėmis itin paprasta. Labai panašias galimybes laimėti turi ir Martynas Samsonas, ir Vaidotas Žala, ir Martynas Samuitis, ir Janis Vorobjovs, ir Benediktas Vanagas, ir Giedrius Notkus, ir Ramūnas Čapkauskas.

Lietuvos ralio čempioną Vytautą Švedą turėsite galimybę savo akimis pamatyti greičio ruožuose jau birželio 17-18 dienomis bendrame Lietuvos ir Latvijos ralio čempionato etape „Žemaitijos ralis 2016“. Bilietus į varžybas galite įsigyti jau šiandien „Tiketa“ kasose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)