aA
Didžiausios 2016-ųjų ralio fiestos Žemaitijoje išvakarėse šio tarptautinio renginio spaudos centras surengė nedidelę sportininkų apklausą, kas kaip leido laiką nuo 2015-ųjų čempionato finišo iki pirmųjų testų šiais metais. Štai kaip naujam lenktynių serialui ruošėsi „Rimo Martin Sport“ ekipos lyderis Martynas Samuitis.
© D. Kibirkščio nuotr.

1. – 2016-ųjų profesionalaus ralio sezonas Lietuvoje prasideda neįprastai vėlai – „Žemaitijos ralis“ bus pirmoji proga palenktyniauti savų žiūrovų akivaizdoje. Ar tokia ilga pertrauka pakoregavo jūsų ekipažo planus? Kaip dirbote siekdami optimalios sportinės formos?

– Iki „Talsi Rally“ nuo pernai metų rugsėjo mėnesio iš tiesų turėjome kaip niekada didelę pertrauką. Visgi tikimės, kad mūsų planas – gera sportinė forma nuo pat pirmo Lietuvos ralio čempionato etapo – bus įgyvendintas. Šiais metais turėjome apie 50 valandų stenogramos užrašymo ir apie 30 valandų automobilio valdymo treniruočių. Tai minimalus mums įprastas treniruočių valandų kiekis prieš ralio sezoną. Dar tikimės iki svarbiausių startų sudalyvauti ralio sprinto varžybose su treniruočių automobiliu. Taigi, forma turėtų būti gera. Žinoma, išlieka klausimas, kaip pasiseks prisijaukinti naująjį „Škoda Fabia R5“ automobilį ne treniruočių, o realaus ralio sąlygomis.

2. – Ar skiriasi pasiruošimo varžyboms algoritmas priklausomai nuo to, kur vyksta čempionato etapas: Aukštaitijoje, Žemaitijoje, Dzūkijoje, Latvijoje? Kokius specifinius „Žemaitijos ralio“ bruožus išsiskirtumėte?

– Sportinės formos prasme, pasiruošimas Baltijos šalių regiono raliams iš esmės niekuo nesiskiria. Visi likę šių metų raliai vyksta didžiąja dalimi ant žvyro dangos, šiltuoju metų sezonu ir turi apie 120 km greičio ruožų.

Techninis pasiruošimas jau skirtingas kiekvienam raliui. Ne tik Baltijos šalyse, bet ir Lietuvoje ralio specifika gali smarkiai skirtis. Kelio konfigūracija, dangos minkštumas, numatomos oro sąlygos gali lemti skirtingus automobilio važiuoklės sureguliavimus. Taip pat prieš ralį reiks pasirūpinti tinkamu atsarginių dalių komplektu bei padangomis, kurių gali būti net keletas pasirinkimo variantų.

3. – Kuriais metais „Žemaitijos ralyje“ pasiektais rezultatais ar įgyta patirtimi džiaugiatės labiausiai? Kas labiausiai džiugina ir kas labiausiai neramina šiųmetinio ralio išvakarėse? Kokius tikslus sau keliate?

– „Žemaitijos ralį“ jaučiamės pažįstantys bene mažiausiai iš visų didžiųjų Lietuvos ralių. Esame ir praleidę šį etapą, ir nefinišavę. Tad patirties Kelmės regiono keliuose tikrai trūksta. Tačiau iš kitos pusės, tai vieną maloniausių prisiminimų keliantis ralis, nes būtent čia, 2010 metais nugalėjome N4 įskaitoje ir tapome tų metų Lietuvos ralio čempionais.

Mūsų ekipažui šis ralis svarbus ir tuo, kad būtent Žemaitijoje oficialiai debiutavo duetas „Martynas ir Ramūnas“. 2009 metais, po labai skaudžios avarijos „Swedbank rally“ su Benediktu Vanagu, Ramūnas jau buvo nusprendęs išeiti į „pensiją“. Tačiau, man pavykio jį prisikalbinti po dviejų mėnesių apmąstymų sugrįžti ir „pabandyti“ kitą pilotą. Naujas sportinės karjeros etapas mūsų ekipažui dėliojosi sklandžiai. Turbūt, prie tikėjimo, kad tai gali būti sėkmės pradžia, prisidėjo ir tai, kad jau pirmame ralyje pavyko pagrindinius varžovus įveikti paskutiniame greičio ruože. Tąkart, nekovodami dėl aukštų vietų, buvo įsivėlę į azartišką dvikovą su Dominyku Butvilu.

Šių metų „Žemaitijos ralio“ išvakarėse džiugina bendras geras komandos pasiruošimas ir nuotaika. Taip pat laimėjimai žiedo trasose įkvepia (pergalė „Baltic Endurance“ etape Estijoje bei trečia vieta „Hankook 12h Zandvoort“ varžybose). Džiugina, kad treniruočių metu pavyko greitai perkąsti „Škoda Fabia R5“ valdymą ir važiuoti pakankamai drąsiai. Iš kitos pusės, kol nepabandėme to automobilio tikrame ralyje, tai nerimo vis tiek turime. Treniruotėse nesimato, ar mes greitai važiuojame lyginant su mūsų konkurentais. Gal tik mums patiems atrodo, kad čia „jau lekiam“, o iš tikro tai nieko panašaus... Taip pat, neramu, kaip gerai ir greitai mokėsime reguliuoti automobilį besikeičiančioms sąlygoms. Tačiau kiekvienas komandos narys įdėjo daug darbo pasiruošimui šį pusmetį, tad viskas turėtų būti gerai.

4. – „Žemaitijos ralis 2016“ bus bendras Lietuvos – Latvijos čempionatų etapas. Ar sekate, kas vyksta Latvijos ralio meistrų stovykloje? Kurį „braliuką“ laikote savo konkurentu?

– 2014-ais metais tapome Latvijos vicečempionais galingiausioje, R5 įskaitoje. Ir prieš tai, ir dabar sekame situaciją ne tik Latvijos, bet ir Estijos bei kitų šalių čempionatuose. Nors mūsų visas šių metų dėmesys nukreiptas į Lietuvos ralio čempionatą, visgi registruosimės dalyvauti ir latviškame, tikėdamiesi, kad turėsime galimybę antroje sezono pusėje padidinti važiuojamų varžybų skaičių.

Latviai turi ne vieną stiprų sportininką, kuris gali „iššauti“ bet kuriose varžybose. Tai, žinoma, J. Vorobjovas, R. Kisielis, M. Svilis, E. Bergmanis, J. Berkis ir kiti. „Žemaitijos ralyje“ savo konkurentais norėtume matyti J. Vorobjovs ir R. Kisiels. Daugelis sportininkų, tame tarpe ir mes, šiais metais atnaujinome techniką. Tad labai įdomu, kaip seksis konkuruoti su jais šiais metais.

5. – Latvijos čempiono titulo šiais metais siekia Suomijos ralio vunderkindas Kale Rovanpera. Kas iš Lietuvos jaunųjų ralio talentų galėtų mesti jam iššūkį?

– Niekas iš jaunųjų lietuvių nėra pajėgus aplenkti Kalle Rovanpera. Apskritai, iššūkio jam mesti tuoj nebegalės nei jauni, nei patyrę Lietuvos lenktynininkai. Penkiolimetis, kuris treniruojasi po kelis kartus per savaitę, nuo gal septynerių metų amžiaus, tiesiogine šio žodžio prasme yra nebepavejamas daugeliui lietuvių. Be to, jaunieji Lietuvos sportininkai varžosi paprastesne technika. Jei dar kas ir gali mesti Kalle iššūkį, tai tik su galingiausia technika važiuojantys Lietuvos automobilių sporto meistrai.

6. – Už kurio „Žemaitijos ralyje“ startuosiančio ekipažo pergalę statytumėte didžiausią sumą jei būtų surengtas totalizatorius? T. y. turi daugiausia galimybių laimėti bendroje įskaitoje, automobilių visais keturiais varančiais ratais ir varomų viena ašimi?

– Jei didžiausią sumą, tai statyčiau už savo ekipažą. Jei ir nelaimėčiau, galėčiau tik save kaltinti. Ir dėl didelės pinigų sumos pastatymo, ir dėl nelaimėjimo. Bet kažkuria prasme, praloštos sumos būtų mažiausiai gaila.

Kitas sumas statyčiau už Vytauto Švedo, Janio Vorobjovo, Vaidoto Žalos, Raimonds Kisiels ir Kalle Rovanpera ekipažus.

Iš viena ašimi varomų automobilių rinkčiausi Nikolajaus Griazino ir Justo Tamašausko ekipažus.

Šiuo metu Lietuvos ralio trasose naujausią ir įspūdingiausią ralio automobilį Škoda R5, pilotuojamą Martyno Samuičio, turėsite galimybę savo akimis pamatyti greičio ruožuose jau birželio 17 – 18 dienomis bendrame Lietuvos ir Latvijos ralio čempionato etape „Žemaitijos ralis 2016“. Bilietus į varžybas galite įsigyti jau šiandien „Tiketa“ kasose.

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Žymias lenktynes sustabdė masinė avarija – užteko nedidelės sportininko klaidos (15)

„Daytona 500“ lenktynes žino dauguma automobilių sporto gerbėjų. Vienose iš NASCAR...

Juknevičius taip pat parduoda Dakaro bolidą – nori persėsti į naujesnį (4)

Antanas Juknevičius paskutinis iš Lietuvių sulaukė savo Dakaro technikos. Autovežis su „...

Dakaro bolidą parduodantis Žala: turiu naują viziją (5)

„Kosmetiniai pataisymai ir laukiame pirkėjo“, - šypteli Vaidotas Žala žvelgdamas į savo...

Vanagas Rusijos „Baja“ skina laurus – finišavo tarp lyderių (6)

„ General Financing team Pitlane “ komanda į Lietuvą grįš su medaliu. Vasario 15–17 dienomis...

Antrąją „Baja Russia“ dieną Vanagas stabiliai laikosi tarp lyderių (2)

Ramiai, bet užtikrintai – tokios strategijos laikosi „ General Financing team Pitlane “...

Top naujienos

Žemaitaitis: Prezidento rinkimams juodoji pusė ruošia visai kitą scenarijų (108)

„Žmonės dažnai „Tvarką ir teisingumą“ sieja su korupcija“, – sako partijos pirmininkas...

Teisėjų korupcijos byloje aiškėja pirmosios kardomosios priemonės: leista suimti verslininką papildyta 11:57  (780)

Vilniaus miesto apylinkės teisme ketvirtadienį toliau teikiami prašymai suimti teisėjų korupcijos...

Prašys naikinti ir Ričardo Malinausko patarėjo neliečiamybę (9)

Teisėjų korupcijos byla vadinamame didžiulio masto ikiteimsiniame tyrime prokurorai kreipiasi į...

Jolanta Blažytė. Prestižinė profesija su biurokratinėmis kirvarpomis ir raminamosiomis piliulėmis (33)

Pūlinių sproginėjimo metas – taip galima būtų pavadinti laikotarpį, kurį šiuo metu...

Po išpuolių Prancūzijoje įspėja apie esminius pokyčius Europoje (108)

„Nesu nei didvyris, nei auka“, – sako garsus prancūzų filosofas Alainas Finkielkrautas. Jis...

Juoda dėmė NBA istorijoje: konferencijos finalas – gėdingai suklastotas teisėjų rankomis

Europoje netylant skandalams dėl teisėjavimo , atverčiame ir vieną skandalingiausių elitinės...

Po skandalo apie pinigų plovimą – smūgis „Swedbank“ akcijų kainai

„Swedbank“ akcijų vertė ketvirtadienį smuko daugiau nei 7 proc. po trečiadienį paskelbtų...

Tiesiogiai iš knygų mugės: „Muzikos salės“ atidarymas

Jau šį ketvirtadienį 12 val. bus atidaryta penktoji „Muzikos salė“ Vilniaus knygų mugėje....

Kuodis: elitas katastrofai jau pasiruošęs (524)

Pastaraisiais dešimtmečiais algoms beveik nebeaugant, žmonės, bandantys išlaikyti ar didinti...

Paaiškėjo didžioji „Eurovizijos“ intriga: Monikos Marijos sprendimas keičia finalininkų sąrašą (99)

Praėjusią savaitę Monika Marija socialiniuose tinkluose ir spaudoje išplatino kreipimąsi į savo...