aA
Didžiausios 2016-ųjų ralio fiestos Žemaitijoje išvakarėse, šio tarptautinio renginio spaudos centras surengė nedidelę sportininkų apklausą, kas kaip leido laiką nuo 2015-ųjų čempionato finišo iki pirmųjų testų šiais metais. Štai kaip naujam lenktynių serialui ruošėsi ASK „Autoralis“ ekipos pilotas Egidijus Gelūnas.
Egidijus Gelūnas
Egidijus Gelūnas
© N40 vyrų autoklubas

- 2016-ųjų profesionalaus ralio sezonas Lietuvoje prasideda neįprastai vėlai – „Žemaitijos ralis“ bus pirmoji proga palenktyniauti savų žiūrovų akivaizdoje. Ar tokia ilga pertrauka pakoregavo jūsų ekipažo planus? Kaip dirbote siekdami optimalios sportinės formos?

Kadangi su „kovine“ technika treniruotis labai brangu, norus riboja orų ir geografinės ypatybės (pažliugusiais keliais nėra galimybės treniruotis), tai dėmesys buvo sutelktas tobulinant piloto įgūdžius: motorikos, matymo lauko, reakcijos ugdymas.

Progresas buvo, tačiau apmaudu, kad ankstyvą pavasarį išlindęs alkanas moskitas įgėlė į kairę koją ir įnešė infekciją, koja sutino, galėjau vaikščioti tik su ramentais, o uždegimo slopinimui prireikė begalės medikamentų. Teko akivaizdžiai įsitikinti, kad vaistai ne tik gydo, bet ir slopina – daugiau kaip pusę pasirengimo etape pasiekto progreso nusinešė gydymas.

- Ar skiriasi pasiruošimo varžyboms algoritmas priklausomai nuo to, kur vyksta čempionato etapas: Aukštaitijoje, Žemaitijoje, Dzūkijoje, Latvijoje? Kokius specifinius „Žemaitijos ralio“ bruožus išsiskirtumėte?

Technikos ir padangų pasiruošime algoritmus sprendžia lyderiai, kuriems svarbi kiekviena sekundė. Mūsų ekipažo dar laukia ilgas tobulėjimo kelias, todėl pasiruošimui specialių receptų technikai neturime.

Jei liks laiko, pabandysime paeksperimentuoti derindami LED „Laser“ šviestuvus su tradiciniais ilgų šviesų „lampoidais“. Spėjome užfiksuoti, kad „Laseriai“ labai gerai „dirba“ miške, kur nereikia matyti toli į priekį – jie sukuria turbūt geresnį matomumą nei dieną.

Bet dulkėse, rūke, lyjant, taip pat ilgose tiesiosiose „Laser“ turi akivaizdžių trūkumų lyginant su tradiciniais halogenais.
Prisimenant ankstesnius startus su automobiliu „Honda Civic Type-R“, Žemaitijos keliai buvo negailestingi šio automobilio stabdžių apkaboms. Ilgesnėse tiesiosiose „bulvių tarka“ vadinama banguota danga „užvibruodavo“ stabdžius ir šie užsikirsdavo.

Dėl šios priežasties du kartus teko pabuvoti už kelio ribų. Vieno tokio incidento metu įlėkėm į ūkininko kiemą, apvažiavom lentų krūvą ir vėl grįžome į trasą. Džiaugiamės, kad pataikėme pro vartus ir didelių nuostolių išskyrus išgąsdintų vištų ir apstulbusios ūkininko gaspadinės nepridarėme.

Patobulinti techniką padėjo patys žemaičiai, geriausiai žinantys savo kelių iššūkius „Honda“ technikai: pasufleravęs sprendimą pateikė Egidijus Savickas, kuris žinias perėmė iš paties „Žemaitijos ralio“ tėvo Tomo Savicko. Džiaugiuosi tokiu sportininkų bendradarbiavimu ir geranoriška pagalba.

- Kuriais metais „Žemaitijos ralyje“ pasiektais rezultatais ar įgyta patirtimi džiaugiatės labiausiai? Kas labiausiai džiugina ir kas labiausiai neramina šiųmetinio ralio išvakarėse? Kokius tikslus sau keliate?
2015-aisiais pirmąją dieną čia teko važiuoti be sankabos, į startą išvažiavome su neveikiančia pasikalbėjimo įranga ir neveikiančiais papildomais naktiniais žibintais. Tad buvo žiauri, bet gera pamoka derinant mechanikų veiksmus prieš startą ir tikrinant jų darbo rezultatus.

Naujajame „EVO IX“ bolide po šios pamokos ant panelės atsidaro atskiras saugiklių blokas, su perdarytais atskirais kontūrais elektros grandinėms, atsarginiai saugikliai, užrašai: dabar viskas aišku, viskas po ranka, išvadas padarėme, iš klaidų mokomės.

Tikslus keliame labai aukštus: finišuoti, įgyti patirties, susipažinti su mūsų ekipažui nauju automobiliu.

- „Žemaitijos ralis 2016“ bus bendras Lietuvos-Latvijos čempionatų etapas. Ar sekate, kas vyksta Latvijos ralio meistrų stovykloje? Kurį „braliuką“ laikote savo konkurentu?

Su kuo mes konkuruojame, paaiškės po šių metų sezono. Tarp Latvijos sportininkų turiu favoritą – „N40-Egzotika“ komandos legionierių Janį Vorobjovą. Gerbiu jį už stabilumą, atkaklumą, meistriškumą, profesionalumą.

Ypač įsiminė jo įspūdingas finišas pernai „Žemaitijos ralyje“, kada paskutiniame greičio ruože pasivijo gerokai atitolusius varžovus ir užėmė 1-ą vietą.

Kas vyksta Latvijos auto sporto padangėje itin akylai neseku, tačiau manau, kad pastaraisiais metais jų čempionato lygis gerokai nukentėjo dėl vietinės sporto federacijos netinkamų sprendimų.

Mūsų federacijoje taip pat buvo bandymų panašiems sprendimams. Blogai, kai nepaisoma didžiosios sporto bendruomenės dalies nuomonės ir finansinių galimybių, o bandoma tenkinti keleto lobistų interesus, prisidengiant FIA reikalavimais ir kitais garsiais, tačiau su realybe mažai bendro turinčiais dalykais. Pirmiausia reikėtų paisyti nacionalinių sporto interesų ir siekti kuo didesnio sporto masiškumo ir populiarinimo.

- Latvijos čempiono titulo šiais metais siekia Suomijos ralio vunderkindas Kalle Rovanpera. Kas iš Lietuvos jaunųjų ralio talentų galėtų mesti jam iššūkį?

Vaidotas Žala ir Martynas Samsonas, su nedidelėm išlygom dėl „jauno“ amžiaus.

- Už kurio „Žemaitijos ralyje“ startuosiančio ekipažo pergalę statytumėte didžiausią sumą jei būtų surengtas totalizatorius? T. y. turi daugiausia galimybių laimėti bendroje įskaitoje, automobilių visais keturiais varančiais ratais ir varomų viena ašimi?

– Nesvarbu kas laimės, bet aš palaikau tuos, kurie laimi meistriškumu ir stabilumu, o ne arklio galiomis, piniginės dydžiu ar lobistine įtaka.

E. Gelūno tobulėjimą persėdus į galingesnę techniką turėsite galimybę savo akimis stebėti greičio ruožuose jau birželio 17-18 dienomis bendrame Lietuvos ir Latvijos ralio čempionato etape „Žemaitijos ralis 2016“. Bilietus į varžybas galite įsigyti jau šiandien „Tiketa“ kasose.

N40 vyrų autoklubas
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Mantas Matukaitis „Ring Challenge“ važiuos išskirtiniu dizainu padabinta „Chevrolet Corvette“

Šį sekmadienį, rugsėjo 20 dieną Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje vyks paskutinės šių...

Japonija alsuojanti drifto šventė keliasi į naktį (2)

Daugiau ar mažiau besidomintys driftu bei jo istorija, bent kartą yra girdėję ar matę žodį...

„D 1 Sport“ vairuotojams pasiūlys naują renginių formatą, apjungsiantį tris disciplinas

Renginius vairavimo gerbėjams organizuojanti komanda „D 1 Sport“ sėkmingai įgyvendino tiek...

Vaidotas Žala Elektrėnų ralyje tempo nemažino – finišą pasiekė pirmas (1)

Antrąjį rugsėjo penktadienį Elektrėnų mieste buvo duotas startas 3-ajam įskaitiniam Lietuvos...

Ralio angelai sargai: ką ir kaip greičio ruože veikia SAF komanda?

Dviejų dienų formato klasiniame ralyje, sudėliotame iš 10 – 15 greičio ruožų net ir patiems...

Top naujienos

Koronaviruso židinys išsiplėtė už Radviliškio ligoninės ribų: pasiekė ir Palangą (6)

Radviliškio ligoninėje liepsnojantis koronaviruso židinys, panašu, kad bus spėjęs išplisti...

Lietuvos pramonininkų prezidentas apie Lukašenkos grasinimus: su uždarytomis sienomis Baltarusija neišgyventų nė mėnesio (137)

Po Aliaksandro Lukašenkos grasinimų uždaryti vakarines Baltarusijos sienas pasienyje su Baltarusija...

Šveicarijos kaimo garažo meistrų idėja virto tarptautiniu verslu: pelnė net „Volkswagen“ pasitikėjimą (5)

Automobilių diagnostikai skirtų prietaisų rinka, panašu, jog perpildyta. Visgi, šioje nišoje...

„Luminor” banke užfiksuotas COVID-19 atvejis (4)

„ Luminor ” bankas informuoja, kad penktadienį, rugsėjo 18, dieną banko administracijos...

Lukašenka siautėja ne veltui: Putinas ir protestuotojai jau nusprendė jo likimą (340)

Aliaksandro Lukašenkos pasisakymai, matomi viešojoje erdvėje, yra daugiau parodomojo pobūdžio,...

Keliaujantiems svetur lietuviams gresia apribojimai, izoliuotis netektų tik atvykusiems iš 7 šalių (61)

Lietuvos piliečiams ir nuolatiniams gyventojams dėl išaugusio šalyje sergamumo koronavirusu...

Karbauskis konservatoriams skyrė visą leidinį: tai nutaikyta į labai konkrečią auditoriją (124)

Rinkimai į Lietuvos Respublikos Seimą vyks už mažiau nei mėnesio, tad partijų rinkiminės...

Radviliškio ligoninė dėl koronaviruso stabdo veiklą (93)

Po koronaviruso atvejų šuolio Radviliškio rajono savivaldybėje informuoja, kad Radviliškio...

Taurės, garstyčios ir kojos karštame vandenyje: gydytoja bedė pirštu į klaidas, kurių nedaryti, gydantis liaudiškais būdais (36)

Daugelis tėvų vos išgirdę, kad vaikas ima traukčioti nosimi ar krenkšti, imasi senų liaudiškų...

Skrydžių ištroškę keliautojai vos per 10 minučių išpirko kelis šimtus kainavusius lėktuvo bilietus „į niekur“

Australijos oro bendrovė „Qauntas“ vos per dešimt minučių pardavė visus bilietus skrydžiui...

|Maža didelių žinių kaina