Tikras visureigis turi turėti visus varančiuosius ratus, tačiau dauguma padidinto pravažumo krosoverių parduodami tik su viena varančiąja ašimi. Tuo tarpu naują SUV modelių liniją pristatęs „Peugeot“ visų varančiųjų ratų pavaros savo modeliams net nesiūlo: gamintojas perša mintį, kad visoms gyvenimo situacijoms užtenka ir dviejų varančiųjų ratų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Peugeot 3008 DKR" Dakaro ralyje
© Gamintojo archyvas

Siekdami įrodyti, kad tai tiesa, ir tuo pačiu pareklamuoti savo visureigius, prancūzai nusprendė dalyvauti Dakaro maratone ir... dvejus metus konkurentams nepaliko vilčių naudodami dviem ratais varomą visureigį.

Misija Dakare – stereotipų panaikinimas

Dakaras – sunkiausios pasaulyje dykumų ir bekelės lenktynės, kuriose dominavo tik didelio darbo tūrio benzininis variklius turintys visais ratais varomi visureigiai. Tačiau pernai „Peugeot“ atvertė naują istorijos puslapį su visiškai kitokios koncepcijos automobiliu. Prancūzas Stephane‘as Peterhanselis pirmasis kirto finišo liniją su dyzeliniu „Peugeot 2008 DKR“ varomu galiniais ratais. Antras – Nasseras Al-Attiyah su „Mini“, trečias – Ginellis de Viliersas su „Toyota“.

Tarp lenktynių ant laurų nemiega nei vienas automobilių gamintojas. Bet „Peugeot“, panašu, dirbo stropiausiai, mat rimtą evoliuciją į aukštesnę klasę išgyvenęs „3008 DKR“ modelis šiemet Dakare nuskynė visas tris pirmąsias vietas. Tik galiniais ratais varomas bolidas nušluostė nosį visais ratais varomiems rimtiems visureigiams jų stichijoje – milžiniškoje smėlio dėžėje.

„Pasirinkome dviejų varančiųjų ratų komponavimą dėl dviejų priežasčių. Pirmoji: mums pasirodė, kad taisyklės gana palankios dviem ratais varomiems automobiliams, kad būtų galima sukonstruoti konkurencingą techniką visais ratais varomiems visureigiams. Antroji – norėjome paneigti stereotipus. Dakaras visiems asocijuojasi su visais ratais varomais visureigiais. Mes norėjome parodyti, kad ir du varomi ratai sugeba atlikti tą darbą. Tai labai svarbu ir mūsų atstovaujamam automobilių gamintojui“, – aiškina Bruno Faminas, „Peugeot Sport“ komandos vadovas.

Taigi, ką bendro turi lenktyniniai „Peugeot“ bolidai ir naujausi prancūziški krosoveriai? Tik vieną varančiąją ašį. „3008 DKR“ varomas galiniais ratais, o 2008, Europos metų automobiliu tapęs 3008 ir netrukus prekybos salonuose pasirodysiantis 5008 – priekiniais.

Dviem ratais varomam lenktyniniams automobiliui prieš visais ratais varomus visureigius pranašumą suteikia techninis Dakaro maratono reglamentas. „Peugeot“ turi didesnes padangas, didesnę amortizatorių eigą ir galimybę reguliuoti padangų slėgį neišlipant iš automobilio.

Du varomi ratai miestiečiui – geriau

Serijiniai „Peugeot“ krosoveriai taip pat turi unikalų privalumą: jie komplektuojami su „Grip Control“ sistema, kompensuojančia visų varančiųjų ratų trūkumą ten, kur sunkios kelio sąlygos. Arba išvis nėra kelio.

„Grip Control“ – sistema, kontroliuojanti variklio, pavarų dėžės, stabdžių ir diferencialo darbą pritaikant jį specifiniam kelio paviršiui, kad automobilis saugiai judėtų ten, kur kiti užklimptų. Tokią technologiją sukūrė vokiečių kompanija „Bosch“ užpakaliniais ratais varomiems automobiliams, „Peugeot“ ją sukalibravo priekinių ratų pavarai.

Vairuotojui siūloma rinktis penkis skirtingus režimus: purvui, sniegui, smėliui, normaliam važiavimui keliu arba išjungti ESP sistemą.

Pirmieji trys režimai savaip kontroliuoja varančiųjų mazgų darbą, kad automobilis neužklimptų, o saugiai važiuotų bet kokiu paviršiumi. Pavyzdžiui, važiuojant sniegu sistema slopina variklio galią ir neleidžia ratams prasisukti. Smėlyje – priešingai. Palaikomi didesni sūkiai, į ratus siunčiama daugiau galios, kad priekiniai ratai saikingai prasisuktų biriu kelio paviršiumi ir automobilis nesustodamas judėtų į priekį. Purve didžiausią reikšmę turi variklio sukimo momentas, kuris leidžia ratams skintis kelią per pliurzę jų neprasukant.

Šiuolaikinių krosoverių pirkėjams nereikia tikrų visureigių pravažumo savybių, mat retas nuvažiuoja nuo asfalto, jiems pakanka aukštesnės sėdėsenos ir didelės erdvės salone. Tačiau nemaža dalis SUV tipo automobilių vis dar parduodama su visų varančiųjų ratų sistema. Vairuotojai nori žinoti, kad jausis saugiai jeigu teks nuvažiuoti nuo kelio arba užpuls prastos oro sąlygos.

Dėl savo saugumo jie aukoja papildomus pinigus nepigiai kainuojančiai visų varančiųjų ratų sistemai ir išleidžia daugiau pinigų degalinėse. „Peugeot“ sako, kad su „Grip Control“ sistema šių dalykų vardan saugumo aukoti nereikia.

Tarpininkas tarp kelionių ir žvejybos

Tokia logika įsitikino ir „Peugeot“ ambasadorius Lietuvoje Žydrūnas Savickas, jau beveik metus vairuojantis „Europos metų automobilį 2017“ – „Peugeot 3008“. Jis per metus nuvažiuoja 40-60 tūkst. kilometrų: varžybos Lietuvoje ir aplinkinėse valstybėse, kasdieninės kelionės į treniruotes bei masažus atima daug laiko, tačiau kartais sportininkui tenka nuvažiuoti nuo asfalto – pavyzdžiui, vykstant į jo mėgstamą žvejybą.

„Aš mėgstu žvejoti, bet mažai laiko turiu. Turėčiau daugiau laiko, tai kad ir dabar važiuočiau“, – juokiasi galiūnas.

Ž. Savickas neslepia, kad automobilių sportu domisi menkai, tad gamintojų reklamuojami pasiekimai šiose srityse jo ausų nepasiekia. Tačiau apie „Peugeot“ pasiekimus bekelės varžybose būnant Lietuvoje – Dakaro ralio krašte – neišgirsti turbūt yra neįmanoma.

Du varančiuosius ratus turintis visureigis stipriausiam planetos žmogui skamba neįprastai, tačiau jo asmeninė patirtis leido įsitikinti, jog tokia transmisija – geras balansas tarp kasdieninio važinėjimo ir retsykiais patiriamų kelionių sunkiau pravažiuojamomis vietomis.

Kita vertus, jo vairuojamas automobilis gali pasigirti kitu bekelėje itin vertinamu privalumu – aukšta prošvaisa. Šiame krosoveryje ji siekia net 219 mm, o užvažiavimo bei nuvažiavimo kampai – atitinkamai 20 ir 29 laipsniai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Patikimas automobilis – būtinas atributas Dakaro žiūrovui (4)

Kitą savaitę Dakaro ralio dalyvių iš Europos technika bus pakrauta į krovininį keltą, kuris...

Vaidotas Žala apie Dakarą: dabar miegosiu ramiau (5)

Šis savaitgalis visiems Dakaro ralio dalyviams bus pats darbymetis. Komandos jau krauna daiktus ir...

Startavo „Agrorodeo“ Dakaro komandos turas per Lietuvą

Penktadienį prasidėjo „ Agrorodeo “ Dakaro komandos turas per Lietuvą. Vaidoto Žalos ir...

Dakaro analizė: kas laukia 2018-ųjų maratone

Pasiruošimas Dakaro raliui „ General Financing team Pitlane “ štabe pasiekė finišo tiesiąją....

Antanas Juknevičius užsiminė apie didžiausią Dakaro ralio intrigą (2)

Didžiausią patirtį Dakaro raliuose turintis Antanas Juknevičius su šturmanu Dariumi Vaičiuliu...

Top naujienos

Gydytojas žino, ką pakeisti, kad laimingesni būtų tiek medikai, tiek pacientai (6)

Mano Idėja Lietuvai – padaryti taip, kad pacientai , kuriems iš tikrųjų reikia...

Aukso amžius baigiasi: laukia kitokių degalų kainų (59)

Kilus neramumams Saudo Arabijoje – ramybės nėra ir naftos rinkoje. Ekonomistai ir degalų...

Žadėjo, kad dirbs ūkyje, bet pateko į sekso vergiją: emigrantės pasakoja siaubingus dalykus (102)

Vos baigusios mokyklą jos emigravo, tikėjosi pradėti dirbti ūkyje, tačiau pateko į tikrų...

Pamatykite, kaip atrodo prabangiausi Vilniaus viešbučių apartamentai moka 2800 eurų už naktį (77)

Prabangių viešbučių galima surasti įvairiuose miestuose, vis dėlto itin prabangių apartamentų,...

Atlygis iš valstybės pinigų? Pūkas savo advokato žmoną įdarbino padėjėja Seime (45)

Kas leidžiama Jupiteriui, neleidžiama jaučiui. Šią Senekos sentenciją uoliai stengiasi įrodyti...

Rimvydas Valatka. Seimo durnynas (receptas Lietuvai) (614)

Aną rudenį, kai rinkėjų armija masiškai keršijo savo mamoms specialiai nusišaldydama ausis ir...

Jasikevičius: žaidėme prastai, dėl to pergalė tik saldesnė (16)

Sekmadienį antrąkart šiame „Betsafe-LKL“ sezone susitiko pirmenybių favoritai Kauno...

Atviras Krivicko interviu: apie naują verslą, žmonos knygą ir ilgametės santuokos paslaptis (300)

Iš televizijos pasitraukęs Kristupas Krivickas , regis, tapo tik dar įdomesnis žmonėms. Kaip...

Savo aprangos stilių Druskininkuose parodė visi: nuo valytojos iki direktoriaus (9)

Nors įprastai DELFI Stilius skaitytojų pamėgto ciklo „ Penktadienio aprangos kodas “ vyksta į...

Medicinos pažanga: praryta piliulė praneš gydytojui būtiną informaciją (4)

JAV įstatymus reglamentuojančios institucijos leido gydytojams skirti pirmąjį intuityviosios...