Vasario 2 dieną lietuviai Karolis Raišys ir Vidimantas Gečiauskas startuos istoriniame Monte Karlo ralyje. Legendiniame renginyje „MGB Roadster“ automobiliu jie rungsis specialiuosiuose ruožuose dėl prestižinės nugalėtojų taurės. Kokiomis taisyklėmis vyksta seniausias žemyne istorinių automobilių ralis?
2017-ųjų istorinis Monte Karlo ralis
© Rytis Petrauskas (sunpic.lt)

Tinkami automobiliai

Monte Karlo ralyje gali važiuoti tik tie automobilių modeliai, kurie yra pagaminti nuo 1955 iki 1980 metų. Bet to dar negana – į lenktynes atrenkamos tik tos mašinos, kurių gamybos metais identiškas modelis dalyvavo Monte Karlo ralyje.

Vadinasi, net jei lenktyninis automobilis buvo pagamintas septyniasdešimtaisiais, yra nugalėjęs eilėje varžybų, bet nėra startavęs „Rallye Monte Carlo“ – jis lenktyniauti negali. Yra vienintelė išimtis, šiek tiek juokinga – leidžiama varžytis „Moskvič“ automobiliais, nes jais ralyje aptarnaudavo tuo metu važiavusius „Volga“ automobilius.

Visos klasikiniame ralyje važiuojančios mašinos turi būti originalios, nors jose leidžiama įrengti saugumo lankus ir montuoti GPS įrenginius tikslaus laiko ir atstumo matavimui. Šiemet lenktynių organizatoriai dar kartą primena, kad „Xenon“ ar LED lempų naudojimas yra griežtai draudžiamas.

Taisyklės patvirtintos FIA

Istorinis Monte Karlo ralis nėra greičio lenktynės, tačiau jos vyksta vadovaujantis labai aiškiomis taisyklėmis, patvirtintomis FIA – tarptautinės automobilių sporto federacijos. Specialiai šiam žanrui federacija sudarė paketą taisyklių, kuriomis vadovaujasi atskirų renginių organizatoriai. Taip ir „Rallye Monte-Carlo Historique“ organizuojantis Monako automobilių klubas, kuris be istorinio, organizuoja ir WRC etapą „Rallye Monte-Carlo“, o taip pat ir žinomiausias „Formulės-1“ lenktynes trumpiausioje ir siauriausioje Monako miesto trasoje.

Istorinių automobilių lenktynės vyksta laikantis kelių eismo taisyklių ir dalyviai turi važiuoti kiek įmanoma tiksliau pagal kiekvienam etapui nustatytą laiką. Organizatorių nustatytas vidutinis apie 50 km/val. greitis snieguotais ir apledėjusiais kalnų serpantinais, apie pustrečio tūkstančio kilometrų sudėtingo maršruto, įskaitant ir naktinius etapus, yra tikras fizinės ir techninės ištvermės maratonas.

Ralyje dalyvaujančios mašinos skirstomos į keturias kategorijas pagal gamybos metus:

– iki 1961 metų
– nuo 1962 iki 1965 metų pabaigos
– nuo 1966 iki 1971 metų pabaigos
– nuo 1972 iki 1979 metų pabaigos.

Kiekviena iš amžiaus kategorijų dar skirstoma į tris klases pagal automobilio variklio darbinį tūrį:

– iki 1300 kubinių centimetrų (kc)
– nuo 1301 iki 2000 kubinių centimetrų
– daugiau kaip 2000 kubinių centimetrų.

Ralio finiše specialioje gala vakarienėje apdovanojamas absoliutus ralio nugalėtojas ir nugalėtojai atskirose klasėse. „Flameris Racing“ komandos ekipažas – K. Raišys ir V. Gečiauskas – tikisi šios vakarienės metu pasimėgauti kuo rimtesniu prizu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Palangoje startavo 1006 km lenktynės – kovoja 38 galingi automobiliai (12)

Šeštadienį 12 valandą Palangoje duotas startas didžiausiam lenktynių festivaliui Rytų Europoje...

Šonaslydžio lenktynės vos nesibaigė tragedija: apsaugos darbuotoją išgelbėjo greita reakcija (33)

„Aurum 1006 km lenktynės“ tai ne tik visos dienos maratoninės lenktynės. Penktadienio vakarą...

Atkaklioje „Aurum 1006 km lenktynių“ kvalifikacijoje greičiausias buvo Robertas Kupčikas (4)

Stebintys „Aurum“ lenktynes ne pirmus metus jau įsidėmėjo, jog penktadienį, dieną prieš...

Rytinėse penktadienio „Aurum 1006 km lenktynių“ treniruotėse greičiausi – BMW ir „Porsche“ (2)

„Aurum 1006 km lenktynių“ penktadienio treniruotėse sportininkai turėjo dar vieną progą...

Menkai prognozuojamos „Drag Show Bracket“ lenktynės

„Aurum 1006 km lenktynių“ ketvirtadienio programą užbaigė vėlų vakarą finišavusios...

Top naujienos

Babčenkos prisiminimai iš Čečėnijos karo: ten viešpatavo sadistiniai impulsai ir nežabotas godumas (1)

Leidykla „Briedis“ pristato naujieną – knygą „Karas. Čečėnijos tragedija“. Tai...

Pasižvalgykime, kokios kainos Vilniaus, Palangos ir užsienio turguje (40)

Atrodo, kad maisto turgūs įgavo antrą kvėpavimą. Vis daugiau žmonių, tame tarpe ir jaunimo,...

Kinija demonstruoja karinę galią: signalai – grėsmingi (197)

Kinijos laivynas didėja ir įgauna vis naujos galios ir daro tai beprecedenčiu greičiu. Liepą...

Lietuvos lenkai atskleidė kortas: jie save sieja ne su Varšuva ir ne su Maskva (212)

„Jei su mumis būtų geras žinovas, jis sakytų, kad čia sėdi litvinai . Lenkas niekada negertų...

Tėčio, auginančio „kitokį“ vaiką, istorija: ar neverta pamąstyti, kas iš mūsų išties neįgalūs? (132)

Rūdninkų knygyno įkūrėjas Deimantas Vainilka – trijų vaikų tėvas: iš pirmosios santuokos...

Idėjos iš „Airbnb“, kurios pavers namus ne tik tvarkingais, bet ir stilingais

Ar tai būtų ištaiginga pilis kur nors Bretanėje ar viengungio būstas Paryžiaus centre –...

Violeta Urmanavičiūtė-Urmana – kaip mergaitė iš Marijampolės tapo pasaulinio garso primadona (1)

Gal suvalkietiškas užsispyrimas, gal šeimos suformuotos vertybės jai neleidžia mesti iki galo...

1006 km lenktynėse Palangoje – pirmi incidentai: problemos „Porsche Cayman“ automobiliui (12)

Šeštadienį 12 valandą Palangoje duotas startas didžiausiam lenktynių festivaliui Rytų Europoje...

Filmai, kuriuos žiūrėdami mirė žmonės: gyvybę nusinešė ne tik išgąstis (1)

„Šitas filmas mirtinai mane išgąsdino!“ Turbūt ne kartą esate ištarę tokią ar panašią...

Grynųjų pinigų atsisakiusio kavinių tinklo direktorius žengti atgal nežada (145)

Jau daugiau nei mėnesį dešimtyje „ Huracan Coffee “ kavinių tinklo prekybos vietų klientai...