Dakaro ralio dalyviai kiekvienais metais maratone turi įveikti apie 9-10 tūkstančių kilometrų Pietų Amerikos keliais ir bekele. Sportininkai nesinaudoja navigacija it civiliniuose automobiliuose – kiekvienas kelio vingis, nukrypimas ir sankryža yra aprašyti popierinėje kelio knygoje, kurią sudarinėjantys žmonės pasiruošimą pradeda likus maždaug 9 mėnesiams iki artėjančio maratono. Kaip vyksta šis procesas?
Kaip gimsta Dakaro ralio trasos
© Andrius Laucius

Pasiruošimas – kovo mėnesį

Projekto #iGo2Dakar kolektyvas Dakaro ralyje surado žmones, atsakingus už kelio knygos sudarymą ir jos tikrinimą. Vieno ekipažų narys, pliktelėjęs pusamžis vyrukas, sutiko papasakoti apie pagrindinius principus rengiant ralio maršrutus, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Pirmą kartą Dakaro trasos vadovas Marcas Coma ir jį lydinti komanda Pietų Amerikoje apsilanko kovo-balandžio mėnesį. Tuomet preliminariai yra žinoma, kokiose valstybėse turėtų vykti maratonas, ir specialistai kelias savaites praleidžia dairydamiesi apylinkėse ir žymisi įdomius kelius bei galimas vietas bivuakams.

Kitos kelionės metu, kuri paprastai vyksta rudenį, yra rengiama kelio knyga. Didžioji dalis automobilių, motociklų ir sunkvežimių maršrutų sutampa, tačiau 1-2 tūkstančiai kilometrų būna skirtingi – organizatorių ekipažai turi pravažiuoti ir sužymėti juos visus. Galiausiai kelio knyga dar kartą yra tikrinama prieš kiekvienos dienos startą.

„Per visus metus mes Dakaro trasą pravažiuojame tris kartus, tai – labai daug kilometrų. Kai Dakaras prasideda, mes imame organizatorių automobilį ir testuojame trasas. Labai spausti negalime, nes turime daug atsakomybių – negalime padaryti klaidų, avarijų“, – pasakojo Dakaro trasos tikrintojas.

Papildomas tikrinimas – kiekvieną dieną

Kelio knyga yra tikrinama prieš kiekvieną etapą, likus iki jo kelioms dienoms. Daug Dakaro ralio maršruto vyksta bekelėje, kur sąlygos gali radikaliai pakisti per savaitę: vėjas gali pakeisti kopų pozicijas, kažkada buvusi nedidelė duobė gali tapti neįveikiamu krateriu, o lietus tiesiog užtvindyti kelią ir padaryti jį nepravažiuojamu.

Tokių atvejų buvo ir 2018-ųjų Dakare: devintas greičio ruožas buvo atšauktas visiems sportininkams, dar keli etapai buvo sutrumpinti arba atšaukti tik daliai jų – motociklininkams. Gamta Dakaro ralyje iškrečia siurprizų – 2017-aisiais pirmoji maratono dalis priminė ne dykumų, o lietaus lenktynes, buvo atšauktas ne vienas greičio ruožas. 2016-aisiais ir ankstesniais metais etapų korekcijų išvengti taip pat nepavykdavo.

„Mūsų darbas čia trunka 22 dienas – pradėjome gruodžio 30-ąją Limoje. Trys savaitės purve, smėlyje, miegas – palapinėse. Kartais viešbučiuose, bet retai. Tai sunkus darbas, nes kelio knyga, mano manymu, yra svarbesnė už satelitinę navigaciją. O jeigu padarai klaidą, lenktynininkams tai tampa didele problema – jie važiuoja neteisinga kryptimi ir paklysta“, – sako Dakaro ralio organizatorius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

BMA čempionato finale dėl pergalių kovos ir Estijos motociklininkai

„Baltic Motorcyclists Association“ organizuojamas čempionatas keliauja finišo link: didysis...

Šlapias plento žiedo čempionatas Poznanėje – nuo motociklų krito netgi lyderiai

Iki starto lieka kelios minutės, o iš dangaus prapliumpa lietus – su tokiu netikėtumu prasidėjo...

Istorinių automobilių ralyje – ir itin retas „Toyota Crown“, ir degalams godus „Ford Bronco“ (8)

Kavarske finišavo istorinių automobilių ralis, skirtas atkurtos Lietuvos 100-čiui. Kol teisėjai...

Šlapios naktinės „Fast Lap“ lenktynės: avarijų neišvengta, nugalėtojas paaiškėjo paskutiniame rate (1)

Šeštadienį visoje Lietuvoje prapliusi liūtis neaplenkė Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos....

Lietuviai „ESmotorsport“ atvirauja: planai kautis su greičiausiais ralio-kroso meistrais virsta tikrove (2)

Daugiau nei metus Ernesto Staponkaus lenktynių komanda „ESmotorsport-BRGroup“ tylėjo, tačiau...

Top naujienos

Amžius – svarbus rodiklis imant būsto paskolą (26)

Jei esate vyresnio amžiaus ir norite pasiimti paskolą, bankai jos gali ir nesuteikti.

Iš kuklios sumos išgyvenantis daugiavaikis tėtis prisipažino: ne finansiniai sunkumai yra didžiausias iššūkis (44)

800-1100 eurų – iš tokių mėnesinių pajamų Mažeikiuose gyvena Juozo daugiavaikė šeima ....

Ekspertai juokauja: jei toks bus Karbauskio pasirinkimas, tai Vilniau, laikykis (314)

Europarlamentaro Antano Guogos vis dažnesni pasirodymai valstiečių-žaliųjų draugijoje ėmė...

Įrengė 22 kv. metrų butą Vilniaus senamiestyje: čia tikrai galima gyventi ir dviese (105)

Mažas butas, jeigu yra tinkamai įrengtas, gali būti puiki erdvė gyventi jaunam žmogui arba net...

Trumpas priėmė Putino iššūkį: šių ginklavimosi varžybų Kremlius tęsti tiesiog nepajėgs (1533)

Tebūnie ginklavimosi varžybos. Mes juos pranoksime visur. Taip dar 2016-ųjų gruodį sakė tuomet...

Charleso žmona Camilla ruošiasi tapti karaliene: nepaisant intrigų bei veidmainiavimo, jai skrieja ir komplimentai (1)

Kai princas Charlesas paveldės sostą, šalia jo, kaip ir dabar, bus mylima žmona Kornvalio...

Atostogos Lenkijos pajūryje: ar tikrai pasijausite kaip ponai? (119)

Lenkijos pajūris yra tiek daug aprašytas ir prigirtas, kad kartais darosi sunku atskirti realią...

Mamą nustebino sūnaus poelgis: matyt, kažką darau kitaip nei visos (49)

Visos mamos skirtingos, bet turi vieną bendrą tikslą – padaryti viską, kad jų vaikas būtų...

Horizonte – dar viena futbolo šventė: į Marijampolę kitame etape atkeliautų „Celtic“ (5)

Jei Marijampolės „Sūduvai“ pavyks išlaikyti svečiuose įgytą persvarą prieš Jūrmalos...

Audra niokojo Kauną: vanduo apsėmė gatves, vėjas vartė reklamų stendus ir medžius (197)

Antradienio popietę Kauną užklupo škvalas. Smarki liūtis užtvindė kai kurias svarbias Kauno...