aA
Dakaro ralio dalyviai kiekvienais metais maratone turi įveikti apie 9-10 tūkstančių kilometrų Pietų Amerikos keliais ir bekele. Sportininkai nesinaudoja navigacija it civiliniuose automobiliuose – kiekvienas kelio vingis, nukrypimas ir sankryža yra aprašyti popierinėje kelio knygoje, kurią sudarinėjantys žmonės pasiruošimą pradeda likus maždaug 9 mėnesiams iki artėjančio maratono. Kaip vyksta šis procesas?
Kaip gimsta Dakaro ralio trasos
© Andrius Laucius

Pasiruošimas – kovo mėnesį

Projekto #iGo2Dakar kolektyvas Dakaro ralyje surado žmones, atsakingus už kelio knygos sudarymą ir jos tikrinimą. Vieno ekipažų narys, pliktelėjęs pusamžis vyrukas, sutiko papasakoti apie pagrindinius principus rengiant ralio maršrutus, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Pirmą kartą Dakaro trasos vadovas Marcas Coma ir jį lydinti komanda Pietų Amerikoje apsilanko kovo-balandžio mėnesį. Tuomet preliminariai yra žinoma, kokiose valstybėse turėtų vykti maratonas, ir specialistai kelias savaites praleidžia dairydamiesi apylinkėse ir žymisi įdomius kelius bei galimas vietas bivuakams.

Kitos kelionės metu, kuri paprastai vyksta rudenį, yra rengiama kelio knyga. Didžioji dalis automobilių, motociklų ir sunkvežimių maršrutų sutampa, tačiau 1-2 tūkstančiai kilometrų būna skirtingi – organizatorių ekipažai turi pravažiuoti ir sužymėti juos visus. Galiausiai kelio knyga dar kartą yra tikrinama prieš kiekvienos dienos startą.

„Per visus metus mes Dakaro trasą pravažiuojame tris kartus, tai – labai daug kilometrų. Kai Dakaras prasideda, mes imame organizatorių automobilį ir testuojame trasas. Labai spausti negalime, nes turime daug atsakomybių – negalime padaryti klaidų, avarijų“, – pasakojo Dakaro trasos tikrintojas.

Papildomas tikrinimas – kiekvieną dieną

Kelio knyga yra tikrinama prieš kiekvieną etapą, likus iki jo kelioms dienoms. Daug Dakaro ralio maršruto vyksta bekelėje, kur sąlygos gali radikaliai pakisti per savaitę: vėjas gali pakeisti kopų pozicijas, kažkada buvusi nedidelė duobė gali tapti neįveikiamu krateriu, o lietus tiesiog užtvindyti kelią ir padaryti jį nepravažiuojamu.

Tokių atvejų buvo ir 2018-ųjų Dakare: devintas greičio ruožas buvo atšauktas visiems sportininkams, dar keli etapai buvo sutrumpinti arba atšaukti tik daliai jų – motociklininkams. Gamta Dakaro ralyje iškrečia siurprizų – 2017-aisiais pirmoji maratono dalis priminė ne dykumų, o lietaus lenktynes, buvo atšauktas ne vienas greičio ruožas. 2016-aisiais ir ankstesniais metais etapų korekcijų išvengti taip pat nepavykdavo.

„Mūsų darbas čia trunka 22 dienas – pradėjome gruodžio 30-ąją Limoje. Trys savaitės purve, smėlyje, miegas – palapinėse. Kartais viešbučiuose, bet retai. Tai sunkus darbas, nes kelio knyga, mano manymu, yra svarbesnė už satelitinę navigaciją. O jeigu padarai klaidą, lenktynininkams tai tampa didele problema – jie važiuoja neteisinga kryptimi ir paklysta“, – sako Dakaro ralio organizatorius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dakaro operatorius papasakojo, ką išgyvena smėlynuose, ir kodėl kartą medžiagą siuntė iš viešojo tualeto

Kiekvienų metų sausio mėnesį Lietuvos naujienų portaluose ir TV reportažuose geriausias vietas...

Karolis Raišys Monte Karlo raliui turi naują ginklą – MG B pakeitė galingesniui automobiliu

Sausio pabaigoje prasidėsiančiame prestižiniame „Monte Carlo Historique“ ralyje „Flameris...

Antanas Juknevičius siekia rekordo – nori tapti tyliausia Dakaro ralio komanda (2)

Dakaro vilko Antano Juknevičiaus serviso sunkvežimiui 2019-ųjų lenktynės bus jau aštuntasis...

Darius Vaičiulis į Dakarą keliaus iš Antarktidos – nusprendė įgyvendinti svajonę (1)

Beveik 5000 m virš jūros lygio, 40 laipsnių žemiau nulio, stingdantis vėjas ir vienintelis iš ir...

Benediktas Vanagas parodė, be ko į Dakaro dykumas lenktyniauti neišvažiuoja (11)

Situacijų, kuomet viduryje dykumos sugenda bolidas, pasitaiko daugeliui Dakaro maratono dalyvių. O...

Top naujienos

Gyvai / Seime – paskutinis sprendimas dėl kitų metų biudžeto (188)

Antradienį Seimo nariai turėtų priimti 2019 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų...

Nesuskubus pateikti prašymų, gali pražūti Vaiko pinigai patikslinta (42)

Prašymus Vaiko pinigams gauti tėvai gali teikti bet kada, tačiau jie grąžinami ne daugiau kaip...

Fantastiškas finišas: Danas Rapšys – pasaulio čempionas (46)

Kinijoje vykstančiame pasaulio plaukimo trumpame baseine (25 m) pirmąjį medalį – auksinį –...

Premjeras dėl galimos įtakos konservatoriams kreipėsi į specialiąsias tarnybas papildyta Landsbergio ir VSD komentarais  (1442)

Premjeras Saulius Skvernelis neatsiima savo žodžių, kad konservatoriams galimai įtaką galėjo...

Beata Nicholson: aš stora ir laiminga, dėvėdama „maišus“ apie konfliktą aštriai pasisakė ir Drukteinis (207)

Pirmadienio būta išties audringo – į dizainerių Juozo Statkevičiaus ir Julijos Janus rietenas...

Skelbia dar negirdėtų detalių apie Putino KGB praeitį (145)

Vokietijos dienraštis „Bild“ antradienį paskelbė, kad „Stasi“ archyvuose buvo rasta šios...

Marijus Mikutavičius prabilo apie savo sūnų: dabar jis yra savo egoizmo viršūnėje ir tuo mėgaujasi (13)

Paklaustas apie savo vaikystės Kalėdas, Marijonas Mikutavičius (47) papasakoja ilgą ir labai...

Specialistė: kaip suprasti, kad laikas keisti kosmetikos priemonę (1)

Kosmetologės sutaria, kad mūsų šalies moterys vis labiau mėgsta rūpintis savo veido oda ir tai...

Miškininkai įspėjo ketinančius nusižengti: pasakė, kas laukia, jei nusikirsite Kalėdų eglutę (38)

Artėjant Kalėdoms žmonės jau pradeda dairytis eglučių. GRYNAS.lt nusprendė paklausti...

Į namus Kalėdas įsileidęs Radži prisipažino: šios šventės bus kitokios (9)

Šiuo metu socialiniai tinklai tiesiog ūžia nuo gražių ir spindinčių kalėdinių nuotraukų....