Dakaro ralio dalyviai kiekvienais metais maratone turi įveikti apie 9-10 tūkstančių kilometrų Pietų Amerikos keliais ir bekele. Sportininkai nesinaudoja navigacija it civiliniuose automobiliuose – kiekvienas kelio vingis, nukrypimas ir sankryža yra aprašyti popierinėje kelio knygoje, kurią sudarinėjantys žmonės pasiruošimą pradeda likus maždaug 9 mėnesiams iki artėjančio maratono. Kaip vyksta šis procesas?
Kaip gimsta Dakaro ralio trasos
© Andrius Laucius

Pasiruošimas – kovo mėnesį

Projekto #iGo2Dakar kolektyvas Dakaro ralyje surado žmones, atsakingus už kelio knygos sudarymą ir jos tikrinimą. Vieno ekipažų narys, pliktelėjęs pusamžis vyrukas, sutiko papasakoti apie pagrindinius principus rengiant ralio maršrutus, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Pirmą kartą Dakaro trasos vadovas Marcas Coma ir jį lydinti komanda Pietų Amerikoje apsilanko kovo-balandžio mėnesį. Tuomet preliminariai yra žinoma, kokiose valstybėse turėtų vykti maratonas, ir specialistai kelias savaites praleidžia dairydamiesi apylinkėse ir žymisi įdomius kelius bei galimas vietas bivuakams.

Kitos kelionės metu, kuri paprastai vyksta rudenį, yra rengiama kelio knyga. Didžioji dalis automobilių, motociklų ir sunkvežimių maršrutų sutampa, tačiau 1-2 tūkstančiai kilometrų būna skirtingi – organizatorių ekipažai turi pravažiuoti ir sužymėti juos visus. Galiausiai kelio knyga dar kartą yra tikrinama prieš kiekvienos dienos startą.

„Per visus metus mes Dakaro trasą pravažiuojame tris kartus, tai – labai daug kilometrų. Kai Dakaras prasideda, mes imame organizatorių automobilį ir testuojame trasas. Labai spausti negalime, nes turime daug atsakomybių – negalime padaryti klaidų, avarijų“, – pasakojo Dakaro trasos tikrintojas.

Papildomas tikrinimas – kiekvieną dieną

Kelio knyga yra tikrinama prieš kiekvieną etapą, likus iki jo kelioms dienoms. Daug Dakaro ralio maršruto vyksta bekelėje, kur sąlygos gali radikaliai pakisti per savaitę: vėjas gali pakeisti kopų pozicijas, kažkada buvusi nedidelė duobė gali tapti neįveikiamu krateriu, o lietus tiesiog užtvindyti kelią ir padaryti jį nepravažiuojamu.

Tokių atvejų buvo ir 2018-ųjų Dakare: devintas greičio ruožas buvo atšauktas visiems sportininkams, dar keli etapai buvo sutrumpinti arba atšaukti tik daliai jų – motociklininkams. Gamta Dakaro ralyje iškrečia siurprizų – 2017-aisiais pirmoji maratono dalis priminė ne dykumų, o lietaus lenktynes, buvo atšauktas ne vienas greičio ruožas. 2016-aisiais ir ankstesniais metais etapų korekcijų išvengti taip pat nepavykdavo.

„Mūsų darbas čia trunka 22 dienas – pradėjome gruodžio 30-ąją Limoje. Trys savaitės purve, smėlyje, miegas – palapinėse. Kartais viešbučiuose, bet retai. Tai sunkus darbas, nes kelio knyga, mano manymu, yra svarbesnė už satelitinę navigaciją. O jeigu padarai klaidą, lenktynininkams tai tampa didele problema – jie važiuoja neteisinga kryptimi ir paklysta“, – sako Dakaro ralio organizatorius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dakaro ralyje bus vienu lietuviu daugiau: Arūnas Gelažninkas pasiekė savo tikslą specialiai DELFI iš Maroko, atnaujinta 18.20 val. (4)

Paskutinius 40 kilometrų penktadienį įveikęs Arūnas Gelažninkas pasiekė išsvajotą tikslą...

Automobilių slalomas Jurbarke – antrą savaitgalį iš eilės

Automobilių slalomo varžybos du savaitgalius iš eilės. Ar gali būti geriau? Šios automobilių...

Pirmame „Nissan Lietuvos motokroso čempionato“ etape – virš 100 dalyvių (2)

Motociklų krosas Lietuvoje vis populiarėja ir tai akivaizdu matant renginių kokybę, augantį...

Baltijos šalių „endurance“ lenktynių dalyviams – naujovės

Gegužė – bene labiausiai žiedinių lenktynių mėgėjų laukiamas mėnuo. Paprastai šį mėnesį...

Mažasis Dakaras artėja prie kulminacijos: lietuvių komandos tikslas – jau pasiekiamas ranka specialiai DELFI iš Maroko, dar atnaujinta 09.45 val. (4)

Liko vienas etapas iki taip vadinamo mažojo Dakaro pabaigos – vienintelis Lietuvos atstovas...

Top naujienos

Draudžiančiųjų gyvybę laukia pokyčiai: naikina pilkąsias zonas (3)

Seimo priimtame naujos redakcijos Draudimo įstatyme yra kelios naujovės, ypač aktualios gyvybės...

Kaip gauti gerą švedišką pensiją: sukaupti tokias sumas yra sukurta visa sistema (25)

Jau 12 metų iš pensijos gyvenantis švedas Stigas Wahlstrumas nesiskundžia – pinigų pakanka ir...

Politinės korupcijos byla gali sulaukti ir Europos Tarybos ekspertų dėmesio (8)

Dvejus metus tirta politinės korupcijos byla , galima sakyti, pakeitusi Lietuvos politinį veidą,...

Vienas paslaptingiausių ginklų istorijoje: liepsnojo net jūra karius apimdavo paniška baimė (74)

Bizantijos gyventojai šį paslaptingą ginklą vadino „jūrų ugnimi“, vėliau istorijoje...

Sabonio atkrintamųjų rekordu nepasinaudoję „Pacers“ apmaudžiai paleido pergalę iš savo rankų

NBA atkrintamosiose varžybose apmaudų pralaimėjimą patyrė Indianos „Pacers“ krepšininkai,...

Orai: pasilepinom ir užteks – plūstels permainos (22)

Artimiausiomis dienomis orai subjurs – į šalį atkeliaus vėsa, prapliups krituliai.

Karališkojo kūdikio gimimo belaukiant: monarchijos moterims galioja griežtos taisyklės net gimdymo metu (3)

Jau greitai Kembridžo kunigaikštienė Catherine padovanos Didžiosios Britanijos princui Williamui...

Kasparaitis „nusodino“ komandos draugą: himno žodžius mokėjau, kai dar nebuvai gimęs (19)

Darius Kasparaitis tenkinosi epizodiniu vaidmeniu ant Kauno ledo, bet būtent jis buvo svarbiausia...

Valančiūno pražangų serija ir destruktyvus DeRozanas padovanojo pergalę „Wizards“ (1)

NBA atkrintamosiose varžybose pačiu netinkamiausiu metu senus įpročius atsiminė Toronto...

Prabangus gyvenimas slėpė kraupias paslaptis: patikusias moteris grobdavo tiesiog gatvėje (126)

„Sraigtasparnių nusileidimo aikštelė, 27 miegamieji su neperšaunamaisiais langais, iš aukso...