aA
Pirmoji Saudo Arabijoje vykstančio Dakaro savaitė pateikė tiek įprastų sunkumų, tiek skaudžių avarijų ir netekčių, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas
© iGo2Dakar nuotr.

Prie pirmąją Dakaro savaitę ralį užbaigė net 80 dalyvių. Iškrito 36 motociklininkai, 8 keturračių vairuotojai, 18 automobilių, 12 bagių ir 6 sunkvežimių ekipažai. Per pirmąsias šešias dienas ralyje sportininkai įveikė 2396 kilometrus greičio ruožuose.

Dakaras pareikalavo aukų

Daliai dalyvių teko trauktis dėl techninių gedimų, o dalis patyrė įvairias avarijas. Čekų ekipažas, turėjęs startuoti su „Ford“ automobiliu, savo Dakarą baigė dar prieš jam prasidedant – pirmoji avarija įvyko treniruočių dienos metu. Vairuotojui Martinui Kolomy’ui lūžo stuburo slanksteliai ir viltis startuoti buvo palaidota.

Vienas greičiausių motociklininkų šių metų Dakare, Adrienas Van Beveranas, trečiame greičio ruože lėkdamas dideliu greičiu krito nuo motociklo ir dėl lūžusio raktikaulio nebegalėjo tęsti ralio.

Saudo Arabijos šeichas Khalidas Al Qassimis, puikiai startavęs ir važiavęs septintoje pozicijoje automobilių įskaitoje, trečiame greičio ruože patyrė skaudžią avariją. Vairuotojas pataikė į akmenį taip, kad automobilis pakilo į orą, o nusileidimas buvo itin skaudus. Nors „Peugeot 3008 DKR“ buvo suniokotas, ir Khalidas Al Qassimis, ir jo šturmanas Xavieras Panseris liko sveiki.

Šeštąją lenktynių dieną skaudžiai vertėsi amerikiečių Robby’io Pattono ir Robbie’io Pierce‘o „Toyota“. Vairuotojas sužeidimų išvengė, bet šturmanas patyrė nugaros traumą. Abiems vyrams tai buvo pirmasis Dakaras.

Skaudžiausia netektis Dakaro ralį ištiko septintąją lenktynių dieną. Trasoje žuvo motociklininkas Paulo Goncalvesas. 40-meria portugalas krito 276 kilometre. Atvykę medikai rado jį be sąmonės. Sraigtasparniu gabenamas sportininkas buvo gaivinamas, tačiau atvykus į ligoninę buvo konstatuota jo mirtis. Tai buvo 13-asis P. Goncalveso Dakaras.

„Dakar Experience“ taisyklė

Beveik pusė dalyvių, turėjusių pasitraukti iš Dakaro, į jį sugrįžo pasinaudoję „Dakar Experience“ taisykle. „iGo2Dakar“ komanda kalbino vieną iš Dakaro teisėjų ir jis pasakojo, kad ši taisyklė leidžia naujokams grįžti į trasą, jeigu jie spėja automobilį suremontuoti per tris dienas. Šiuo išimtimi negali naudotis į elitinių sportininkų sąrašus įtraukti lenktynininkai.

Šeštajame greičio ruože „Heston MRO team Pitlane“ ekipažui, Edvinui Juškauskui ir Aisvydui Paliukėnui, teko gesinti užsidegusį savo automobilio motorą. Po to, kai komandos mechanikai automobilį sutvarkė ir vėl paruošė lenktynėms, šie vyrai taip pat pasinaudojo teise grįžti į Dakaro trasą. Tiesa, jau aštuntąją Dakaro lenktynių dieną patirtas gedimas buvo lemtingas ir jiedu pasitraukė.

Du „Dakar Experience“ teise važiuojantys sportininkai net laimėjo greičio ruožus – penktąją lenktynių dieną Dakaro naujokas Romainas Dutu, važiuojantis keturračiu, laimėjo savo įskaitoje. Tą pačią dieną bagių klasėje pergalę iškovojo Cyrilis Despres, kuris, nors yra greitas ir pajėgus, dėl pergalės Dakare kovoti nebegali.

Įdomioji statistika

Šiame Dakare buvo nemažai pirmų kartų: motociklų klasėje pirmą kartą etapo nugalėtojais tapo Rossas Branchas, važiuojantis KTM motociklu, ir čilietis Jose Ignacio Cornejo Florimo, važiuojantis „Honda“. Keturračių klasėje pirmą kartą etapo nugalėtojais tapo Giovannis Enrico ir Dakaro naujokas Romainas Dutu.

Automobilių klasėje pirmą kartą pirmą vietą užėmė ir save į Lietuvos autosporto istoriją įsirašė Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu, „Agrorodeo“ komanda. Po pirmojo greičio ruožo, kai vos išlipęs iš automobilio V. Žala iš „iGo2Dakar“ komandos sužinojo, kad laimėjo etapą, negalėjo tuo patikėti.

„Eik tu, pokštininke“, – į „iGo2Dakar“ praneštą žinią reagavo V. Žala.

Cyrilis Despres šiemet įsirašė save į Dakaro istoriją kaip žmogus, laimėjęs etapą trijose skirtingose klasėse (motociklų, automobilių ir bagių), o Ginielis de Villersas, Carlosas Sainzas ir Stephane’as Peterhanselis yra laimėję Dakaro etapus trijuose skirtinguose kontinentuose.

Antroje Dakaro dalyje dalyviams teks įveikti dar 2720 kilometrų, kurių didžioji dalis drieksis per kopas. „iGo2Dakar“ komanda kiekvieną dieną ne tik palydi ir pasitinka sportininkus bivakuose, bet ir ieško geriausių kadrų sunkiausio pasaulio maratono trasoje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
4.0000

Top naujienos

Slapta sudaryto sandorio atgarsiai nuaidėjo visame pasaulyje: gali tekti rinktis tarp dviejų grėsmių (10)

Prancūzija nėra vienintelė šalis, nepatenkinta naujuoju JAV, JK ir Australijos saugumo susitarimu:...

Po tragiškos pareigūno žūties kraupioje avarijoje – policijos kova dėl sumokėtų pinigų (82)

Prieš ketverius metus Pagėgių savivaldybėje įvykusi tragiška avarija , kai tarnybos metu žuvo...

Prieštaraujantys masinei vakcinacijai rado kelią į Seimą: profesoriaus atsakas buvo negailestingas (486)

Masinei vakcinacijai prieštaraujantys aktyvistai, susibūrę į Sveikatos teisės institutą, rado...

Pardavęs verslą sostinėje Aukštadvaryje sukūrė Ameriką: esu pats laimingiausias žmogus (10)

„Esu pats laimingiausias žmogus. Darau tai, ką noriu“, – šypsosi Egidijus Šova. Prieš...

Mirė Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas, rašytojas Leonardas Gutauskas (9)

Eidamas 83-iuosius metus naktį į šeštadienį mirė nacionalinės kultūros ir meno premijos...

Įvertino, kodėl išsiskyrė Vyriausybės ir prezidento požiūriai į Kiniją: štai kas iš tiesų galėjo lemti takoskyrą (1)

Vyriausybei nusprendus Vilniuje steigti Taivano atstovybę ir dėl to sulaukus griežtos Kinijos...

Katkus apie vakcinaciją: yra trys etapai, vieną jau praleidome – jis nebegrįš (29)

Susirgimų koronavirusu kreivė ir toliau lipa aukštyn, bet įspūdžio jau kelias savaites nebedaro...

Detaliai paaiškino, kaip iš tiesų kuriami komfortiški automobiliai ir kodėl čia svarbūs virpesių dažniai

Nors šiuolaikinių automobilių komforto atributų labai padaugėjo, vienas svarbiausių patogaus ir...

Po 300 skambučių tėvams nepavyko vaiko užregistruoti pas kardiologą: nebežino ko griebtis (444)

Pastaruoju metu pacientai negali suprasti, kodėl jiems taip sunkiai sekasi užsiregistruoti pas...

Paaiškino paliekamų arbatpinigių rebusą: kiek mokesčių kokiu atveju nubyra valstybei (85)

Lietuvos buhalterių ir auditorių asociacija pasidalijo skaičiavimais, susijusiais su gyventojų...