Desertui – saldžiausioji uoga

Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, trijų dienų sportines batalijas vainikavo tradicinėmis tapusios 4 val. lenktynės spaudos namų „ARX Baltica“ taurei laimėti. Tai buvo jau šeštosios tokio tipo lenktynės, rengiamos pavasarį ir rudenį.

Varžybų organizatoriai neapsiriko palikdami jas lenktynių pabaigai. Tai buvo savotiškas sezono pabaigtuvių desertas, susilaukęs didžiausio tiek pačių lenktynininkų, tiek žiūrovų dėmesio. Kylantį šių varžybų populiarumą bene iškalbingiausiai liudija tas faktas, kad pirmosiose prieš trejus metus surengtose lenktynėse dalyvavo tik 10 komandų, o sekmadienio popietę prie lenktynių starto linijos savo mašinas atvairavo 37 ekipos.

Antrąjį dešimtmetį automobilių sportą remianti „ARX Baltica“ subūrė ne tik savo komandą, bet ir kartu su patyrusiais šios ekipos lenktynininkais Genadijumi Segaliu, Artūru Gimžausku, Deividu Jociumi panoro išbandyti jėgas ir pats lenktynių iniciatorius, įmonės vadovas Rolandas Dovidaitis.

Lenktynėse nestigo ne tik naujų vardų, bet ir emocijų, įtampos, netikėtumų, puošiančių bet kurias varžybas. Įtampą treniruoti sportininkai atlaikė, tačiau to nepasakysi apie techniką. Dėl gedimų į trasą net kelis kartus teko išvažiuoti ir saugos, ir techninės pagalbos automobiliams, tačiau tai tik didino intrigą.

Varžybų pradžioje bene didžiausią akibrokštą varžovams ir papildomą intrigą žiūrovams pateikė ilgų nuotolių lenktynių debiutantė – jau minėta „ARX Baltica“ komanda, po kelių ratų išsiveržusi į antrąją poziciją.

Daugiau nei trečdalį šių lenktynių - net 105 ratus - abejonių nekėlė „Irro Motorsport“ ekipos, kurios lenktynininkai Robertas Kupčikas ir Irmantas Pivoras pasikeisdami vairavo galingą ir greitą „BMW M3“, persvara. Tačiau dėl automobilio apmaudaus gedimo jie buvo priversti sudėti ginklus ir vietoje svajotos nugalėtojų pakylos tenkintis tik 27-ąja šių lenktynių bendrosios įskaitos vieta.

Antrą kartą į Lietuvoje rengiamas ilgų nuotolių lenktynes iš Didžiosios Britanijos atvyko ir trijų brolių Holandų „Wash&Go“ komanda, tačiau dar anksčiau ir juos ištiko analogiška bėda, nuo kurių automobilių sporte niekas neapdraustas.

Po 156 „Nemuno žiedo“ trasos ratus (vieno jų ilgis – 3350 metrų) per 4 val. laiko limitą įveikė net trys komandos, tačiau akimirka anksčiau už varžovus finišo liniją kirto „Alfa Romeo“ klubo sportininkai Kastytis Stankaitis, Nerijus Beržinis ir Rimvydas Agurkis, vairavę „Alfa Romeo 155“ automobilį.

Tai pirmoji šios markės automobiliu pasiekta didesnė pergalė Lietuvoje, tad juo važiavę sportininkai neslėpė džiaugsmo laimėję pagrindinį 4 val. lenktynių trofėjų – „ARX Baltica“ taurę, kurią nugalėtojams įteikė spėjęs lenktynininko kombinezoną nusimesti R. Dovidaitis.

Antroji vieta atiteko „Ataka Racing-Uponor“ komandos lenktynininkams Mindaugui Boguševičiui ir Rokui Knyvai, vairavusiems „Honda Civic Type-R“, o trečioji – „Luego Kit Car“ vairavusiems „Chervonenko Racing“ sportininkams Ramūnui Čapkauskui ir Tomui Šipkauskui, kurie buvo laimėję išvakarėse vykusias kvalifikacines varžybas ir startavo iš pirmosios pozicijos.

Visi pirmieji trys bendrosios įskaitos prizininkai iškovojo ir pirmąsias vietas savo klasėse.

Nuo lyderių atsilikusi vienu ratu ketvirta liko „M-Raly Team“ ekipa, o ketvirtiesiems prizininkams ratą pralaimėjusios Šiaulių ASK „Slikas“ ir „Rimo“ komandos užėmė penktąją ir šeštąją vietas.

Trasoje – tik BMW automobiliai

Dar viena gera sezono pabaigtuvių naujiena – „BMW taurės“ lenktynės, kuriose startavo 19 sportininkų, vairavusių išimtinai tik BMW markės automobilius ir dėl šio prizo kovojusių 15 ratų distancijoje.

Šios lenktynės – ne naujiena Lietuvos žiedinių lenktynių istorijoje. Daugelis sporto aistruolių dar mena prieš kelerius metus Vilniuje, Pilaitės žiede vykusias labai populiarias „BMW taurės“ lenktynes, kurias rengdavo „Promosportas“ ir kurių formatas gerokai skyrėsi nuo sekmadienį vykusių Kačerginėje.

Net penkias pirmąsias prizines šių lenktynių vietas užėmė Latvijos sportininkai, o antrąjį penketuką sudarė vieni lietuviai.

„BMW taurę“ laimėjo Kristapas Blušas, o iš lietuvių geriausiai pasirodęs Donatas Stašaitis turėjo tenkintis tik šeštąja vieta.

Iki finišo – 1 valanda

Laiko limitu tradiciškai ribojamos ir „Baltic Open“ klasės sportinininkų varžytuvės.

Skirtingai nuo 4 val. lenktynių čia laiko norma keturis kartus trumpesnė – tik viena valanda. Be to lenktynininkai turi keistis, o jei vieną valandą nusprendžia važiuoti vienas sportininkas, jis privalo priverstinai užsukti į techninio aptarnavimo zoną.

Šios klasės laimėtoju tapo Andrius Firantas, atstovavęs „XTRA Racing“ komandai ir vairavęs „Audi Coupe“ automobilį.

Antroje vietoje su „Honda Civic“ liko „Rimo“ komandos lenktynininkai Rimantas Blažulionis ir Saulius Vitkauskas, o trečiąją vietą užėmė „Ataka Racing-Uponor“ M. Boguševičiaus ir R. Knyvos duetas.

Geriausiai iš svečių pasirodęs latvis Igoris Grušelevskis su „BMW 130“ automobiliu finišavo penktas.

Du startai – du finišai

Formulių vairuotojų, nacionalinės, S 1600 ir „Super Production“ klasėse rungtyniavusių sportininkų Kačerginėje laukė net dvejos lenktynės. Pirmosios vyko šeštadienį, o antrosios – sekmadienį.

Formulių vairuotojų Lietuvos sporto gerbėjai šiemet dar nebuvo matę, todėl jų pasirodymo itin laukta. Deja, „Nemuno žiedo“ trasoje ratus suko tik penkios formulės, todėl abejos lenktynės surengtos šeštadienį.

Abi jas įtikinama persvara laimėjo Lietuvos atstovas Egidijus Gutaravičius, vairavęs „Dallara F394“. Egidijus pranoko antruoju ir trečiuoju abejose lenktynėse finišavusius estą Karelą Koitleppą („Dallara F394“) ir latvį Normundą Šubeckį („Reynard“).

Abejose nacionalinės klasės lenktynėse dominavo latviai. Pirmąsias, vykusias šeštadienį, laimėjo Uldis Timakas, pranokęs komandos draugus K. Blušą ir Vitalijų Kalmį, o antrosiose pergalę šventė V. Kalmis, įrodęs savo persvarą prieš Didzį Popę ir Janį Karklinį.

Iš lietuvių šeštadienį geriausiai pasirodė Artūras Kručkauskas, užėmęs septintąją vietą, o sekmadienį – Klaudijus Jurkša, finišavęs penktas.

Po abejų S 1600 klasės lenktynių ant nugalėtojų pakylos aukščiausiojo laiptelio kopė jaunas Lietuvos sportininkas Marius Slaboševičius, vairavęs „Volkswagen Polo“.

Pirmosiose šios klasės lenktynėse antrąją vietą su „VAZ 2104“ iškovojo Dovilas Čiutelė, pranokęs trečiąją vietą užėmusį estą Andresą Hallą („Volkswagen Golf“). Sekmadienį antrąją vieta jau džiaugėsi A. Hallas, o trečiąja – Edvinas Filipavičius, vairavęs „Honda Civic“.

Permainingai vyko ir „Super Production“ klasės lenktynės. Pirmąsias laimėjo latvis Egonas Lapinšas („Honda Integra“), aplenkęs R. Čapkauską („BMW 320“) ir latvį Marcį Birenį („Honda Civic Type-R“).

Sekmadienį varžovams atsirevanšavo M. Birenis, pranokęs komandos draugą Oskarą Laivenieką („“Honda Civic Type-R“) ir trečiuoju finišo liniją kirtusį lietuvį Paulių Krukauską („Honda Integra“).

Baigiamąjį Baltijos šalių automobilių žiedinių lenktynių čempionato etapą komandinėje įskaitoje laimėjo kaimyninės Latvijos sportininkai, aplenkę varžybų šeimininkus lietuvius ir trečioje vietoje likusius estus.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją