aA
Istoriniame Monte Karlo ralyje sausio 25 d. startuosiantis pirmasis lietuvių ekipažas važiuos 1965 metų gamybos britišku rodsteriu „MGB Roadster Works“. Po pusę metų trukusios restauracijos, lenktynininkas Karolis Raišys ir šturmanas Vytautas Černiauskas sės į mašiną, kuri atrodo kaip ką tik išriedėjusi iš gamyklos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
K. Raišio 1965 m. gamybos MGB
© R.Petrausko nuotr.

Didžiosioje Britanijoje pagamintas MG rodsteris turi 1.8 litro darbinio tūrio keturių cilindrų variklį, pasiekiantį apie 80 AG. To visiškai pakanka vos 750 kg sveriančiam automobiliui vadintis sportišku. Klasikinių automobilių scenoje šio modelio mašinos pasižymi lengvumu, manevringumu, patikimumu.

Britiški rodsteriai yra tikra žanro klasika – dvivietis galu varomas kabrioletas. Tokias mašinas kūrė dešimtys gamintojų įvairiuose Jungtinės Karalystės kampeliuose. Dažniausiai jie buvo surenkami rankomis.

„Stengiausi išlaikyti visišką restauruojamos mašinos originalumą. Ir nors dažnai tai buvo brangesnis kelias, džiaugiuosi, jog lenktynėse startuosiu visiškai autentišku automobiliu. Man tai labai svarbu“, – sako K. Raišys.

Pagal „Rallye Monte-Carlo Historique“ taisykles, automobilyje rekomenduojama saugumą užtikrinanti įranga. „Flameris Racing“ komanda šiomis rekomendacijomis pasinaudojo ir sumontavo saugos lankus, sportines sėdynes, keturių tvirtinimo taškų saugos diržus.

„Esu lenktynininkas ir žadu spausti greičio pedalą tiek, kiek reikės. Psichologiškai saugus automobilis tikrai prideda greičio, ypač nežinomuose kalnų serpantinuose Pietų Prancūzijoje, kur drieksis didžioji dalis istorinio Monte Karlo ralio kelių“, – teigia K. Raišys.

Monake K. Raišys prieš keletą metų jau lankėsi iš Lietuvos nuvažiavęs tuo metu turėtu MG kupė. Šia mašina keliaujant po pietų Prancūziją ir gimė noras vieną dieną startuoti ir Karališkojo Monako automobilių klubo organizuojamose seniausiose pasaulio lenktynėse.

Ilgas ir sudėtingas procesas

„Vasarą su MG pravažiavęs siaurais kalnų keliais supratau, kad su šiuo rodsteriu žiemą čia būtų dar įdomiau. Todėl jau prieš keletą metų pradėjau ieškoti tam tinkamos mašinos“, – kalbėjo lenktynininkas.

Atsakymas jam atėjo praėjusių metų pavasarį, kai internetiniame aukcione jo akis užkliuvo už Kalifornijoje parduodamo juodo kabrioleto.

„Nupirkti pavyko gal iš ketvirto karto, mat pardavėjas vis nebuvo patenkintas aukciono pabaigoje pasiūlyta kaina, todėl vis atšaukdavo pardavimo procesą. Bet aš nepasidaviau ir dalyvavau aukcione penkis kartus. Pardavėjas, matyt, susitaikė, jog milijono neuždirbs, ir pardavimą patvirtino. Taip tapau laimingu 1965 metų modelio MGB rodsterio šeimininku“, – pasakoja šiuo metu intensyviai lenktynėms besiruošiantis lenktynininkas.

Tačiau nusipirkti automobilį buvo tik mažoji dalis darbo. Laukė ilgas restauracijos procesas. Nepaisant to, kad Kalifornijos saulėje stovėjęs automobilis visiškai nebuvo surūdijęs, paruošti jį lenktynėms teko ilgai dirbti „Flameris Racing“ komandos dirbtuvių komandai.

„Keitėme visas dalis, kurios bent kiek atrodė reikalingos keisti. Siuntiniai iš Didžiosios Britanijos plaukė upe. Skaičiavau, jog pakeičiau bent 500 detalių, ir smulkių, ir stambių. Dabar jis tokios būklės, kokios išriedėjo iš gamyklos prieš daugiau nei penkiasdešimt metų. Ir nors darbų reikėjo atlikti gerokai daugiau, nei planavome, rezultatu esu labai patenkintas“, – pasakoja K. Raišys.

Ne pirmas britas

Nepaisant to, kad K. Raišys du kartus tapo Lietuvos ralio čempionu prie vokiško „BMW M3“ vairo, kasdieniam gyvenime jis dažniausiai asocijuojamas su britiškais automobiliais.

„Draugai priklijavo būdvardį „lotusistas“, nes tai automobilis, kuris geriausiai apibūdina mano ir automobilio santykį. Šio gamintojo automobilius labai mėgstu, tiek naudoti kasdien, tiek prasukti kelis greitus ratus lenktynių trasoje. Šalia „Lotus“ komandos garaže turime dar kelis britiškus automobilius – „Jensen Interceptor“ ir „Monte-Carlo Historique“ lenktynėms ruošiamą MGB“, – pasakoja K. Raišys.

Pirmieji lietuviai

K. Raišys ir šturmanas V. Černiauskas sausio 25 dieną taps pirmaisiais lietuviais, startavusiais „Rallye Monte-Carlo Historique“ varžybose. Daugiau kaip šimto metų istoriją turintis ralis jau dvidešimtą kartą rengia istorinę svarbą turinčių automobilių lenktynes. Visi šiose varžybose startuojantys automobilių modeliai yra startavę Monte Karlo ralyje. „Flameris Raicing“ komandos MGB – ne išimtis. Tokio modelio automobilis 1965 metais tapo savo klasės nugalėtoju.

„Prieš penkiasdešimt metų Lietuva neturėjo galimybių iškelti trispalvės svarbiausiose ralio lenktynėse planetoje. Šiais metais norime gražinti šią moralinę skolą ir įrašyti Lietuvą į istorinių automobilių varžybų puslapius, – pasakoja K. Raišys.

Lietuvių komandai lenktynės prasidės sausio 25 dieną Vokietijos kurorte Bad Homburge. Pirmąją dalį visi dalyviai rinksis įvairiuose Europos miestuose, o sausio 26 dieną susitiks Monake, kur bus duotas iškilmingas startas 20-osiose „Rallye Monte-Carlo Historique“ lenktynėse.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Debiutui Dakaro ralyje Arūnas Gelažninkas gavo išskirtinę techniką: važiuos su čempiono „ratais“ (4)

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas pasiryžo debiutuoti ateinančių metų Dakaro ralyje. Nors...

Patikrinęs savo Dakaro bolido „vidurius“, A. Juknevičius rado nepradžiuginusių siurprizų (2)

Tarp išardytų lokomotyvų, traukinių vagonų, grandinių ir tepaluotų įrankių specialiai...

Antanas Juknevičius išsidavė: jei finišuosime bent viena pozicija aukščiau, tikslas bus pasiektas (12)

Kone visiems ateinančių metų Dakaro ralyje dalyvausiantiems lietuviams pasigyrus gautais starto...

Skelbia „žiemos žaidynių“ Nemuno žiedo trasoje: kausis ir „drifteriai“, ir ralio meistrai

Per du šimtus automobilių, keturios skirtingos disciplinos ir Lietuvos automobilių sporto elitas...

Top naujienos

Per Vyriausybės valandą – Skvernelio ir Landsbergio konfliktas: kas turėtų atsiprašyti? (440)

Į konservatorių lyderio Gabrieliaus Landsbergio raginimą premjerui atsiprašyti protestuojančių...

Pasiskolino pinigų, bet bankas neleido jais naudotis (39)

Pinigų pasiskolinęs lietuvis vieną dieną smarkiai nustebo negalėdamas prisijungti prie savo banko...

Lapkričio pabaigą gali papuošti sniegas: o kaip Kalėdos? (5)

Antroje kitos savaitės pusėje yra tikimybė sulaukti sniego, o vairuotojai ir pėstieji turės būti...

Apkartusi „svajonių Australija“: tolimą šalį pasiekia jau gerokai papurtę piniginę, bet tai būna dar tikrai ne pabaiga (30)

„Svajonių Australija “ – taip vadinasi tinklapis, kurį atsiverčia dažnas, svajojantis apie...

Žiniasklaida: Putinui – nemalonūs incidentai Singapūre (32)

Rusijos prezidento Vladimiro Putino apsilankymas Singapūre, kur vyko Pietryčių Azijos valstybių...

Egzotiškieji persimonai: lietuviai itin pamėgo, tačiau iki šiol neišmoko, kaip valgyti (47)

Atėjus šaltajam sezonui, dažnas gyventojas ieško natūralių vitaminų, stiprinančių imunitetą,...

Astronomai atrado aplink Saulės kaimynę skriejančią „superžemę“

Superžemės kategorijos egzoplaneta buvo atrasta besisukanti aplink vieną iš arčiausiai Saulės...

Profesorius: yra paprastas sveikatos stiprinimo būdas, padedantis sumažinti net 26 ligų riziką (1)

Tai, kad vyresnio amžiaus sulaukusiam žmogui reikėtų vengti intensyvesnio fizinio aktyvumo, vis...

Galvoja, kad padeda odai, tačiau iš tiesų kenkia: kokią klaidą žiemą daro daugybė moterų (2)

Orams vėstant girdime daugybę raginimų pakeisti ir savo kosmetikos krepšelį. Patariama tepti...

Baisi nelaimė Mažeikių rajone: aštuonmetis mirė įvykio vietoje (67)

Ketvirtadienį, 14.15 val., Mažeikių r., kelyje Telšiai-Tirkšliai, apie 1 km iki Balėnų kaimo,...