Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis vis dar yra tas ekipažas, kuris Dakaro ralyje pasiekė rekordinį rezultatą Baltijos šalims. Pernai „Craft Bearings“ ekipažas finišavo 21-as, o dabar, likus penkiems etapams iki varžybų pabaigos, žengia 17-oje vietoje. Tačiau patyrę Dakaro vilkai teigia, kad nors rezultatas ir dabar puikus, sustoti neketina – dar yra laiko pakilti aukštyn.
Darius Vaičiulis ir Antanas Juknevičius
© Komandos archyvas

Kova dėl minučių ir sekundžių

Kova dėl vietų antrajame dešimtuke bus itin arši. Tai įrodo faktas, kad pilotai nuo 12-os iki 20-osios vietos „telpa“ į 1 val. 20 min. atsilikimo nuo lyderio tarpą.

Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu žengia 13-oje vietoje. A. Juknevičius ir D. Vaičiulis nuo tautiečių atsilieka 45 minutėmis.

„Aš tikrai nesiruošiu miegoti ir darysiu viską, kad mes pakiltume iki 12-os vietos. Viską padarysime“, – DELFI dešimtojo etapo išvakarės teigė A. Juknevičius.

Taktika

Tai, kad „Craft Bearings“ ekipažas sieks kilti aukštyn nereiškia, kad lėks be galvos. A. Juknevičius turi ir savo stiliaus taktiką.

„Turiu labai gerą taktiką. Tai pati baisiausia taktika – aš būsiu Antanu Juknevičiumi. Aš būsiu savimi. Tikrai dabar netapsiu Michaeliu Schumacheriu ir neturiu stebuklingų jungiklių, kad perjungčiau Schumacherio, Peterhanselio režimus. Jei dabar kažką pradėsiu keisti, tai aš būsiu durnius ir prisidirbsiu bei iškrisiu iš dvidešimtuko. Manau, kad dabar teisingiausia būti savimi, važiuoti greitai ir užtikrintai, bet nepersistengti. Jei pradėsi kažką gaudyti, tai natūraliai prisidirbsi“, – sako labiausiai patyręs Lietuvos Dakaro pilotas, kuriam šis maratonas – jau 10-asis.

Antanas Juknevičius ir Marius Bernotas
Antanas Juknevičius ir Marius Bernotas
© DELFI / Paulius Garkauskas

Taigi, koks lenktynininkas yra A. Juknevičius jo paties akimis.

„Po ketvirtosios dienos būčiau pasakęs, kad visiškas debilas. Bet jei atmetus tą ketvirtą dieną, aš esu strategas. Aš žinau, ką reiškia tokiame maratone važiuoti su labai prastomis mašinomis ir finišuoti. Žinau, ką reiškia važiuoti su šiek tiek geresnėmis. Žinau, ką reiškia važiuoti su gera mašina ir parodyti rezultatą.

Bet kokiu atveju mūsų mašina nėra pati geriausia, todėl reikia turėti išminties ir šalto proto, nes visuomet norisi paspausti. Gali pravažiuoti atkarpą kaip dievas, bet tai nėra nieko gero, nes turi suprasti, jog mašina neatlaikys ir tu pats neatlaikysi. Reikia suvokti savo realias galimybes, kad mes nesame TOP-10. Tam reikia išminties, tam reikia brandos“, – sako A. Juknevičius.

Kalbėdamas apie ketvirtą Dakaro dieną A. Juknevičius galvoje turėjo penkias suplėšytas padangas, kurios neatlaikė dėl netinkamo oro slėgio. Kvaila skaičiuoti kas būtų, jei būtų. Vis dėlto skaičiuojama, kad ekipažas dėl sprogusių padangų prarado apie dvi valandas laiko. Atmetus šį laiką A. Juknevičius ir D. Vaičiulis dabar būtų 11-12 vietoje.

„Tas mane persekios turbūt visą gyvenimą. Tačiau dabar man svarbiausia artėjanti diena. Aš taip visada galvoju – rytojus yra svarbiausia. Kas buvo, jau nesvarbu – rytoj laukia svarbiausia diena ir ją aš noriu pilnai išnaudoti. Ir taip iki finišo“, – DELFI sako A. Juknevičius.

Antanas Juknevičius
Antanas Juknevičius
© Vytautas Dranginis

Saugo mašiną

Bet kokiu atveju ir dabar Dakaro vilkas skaičiuoja, kad kilti aukštyn yra labai realios galimybės.

„Dabar yra laikas laikyti stabilų tempą, bet jokiu būdu negalima bandyti susigrąžinti tai, ką praradai. Man dabar labai norėtųsi atlošti tas dvi valandas, bet aš turiu dirbti su savimi. Aš puikiai turiu suvokti, kad man reikia važiuoti ramiai, laikyti rezultatą. Manau, kad mes tikrai turime kilti į 15-ą vietą, jei tik nebus gedimų ir mes neprisidirbsim. Manau, kad tai tikrai labai realu.

Kiek dar galime kilti aukštyn – priklausys nuo sėkmės, kiek kiti susiplėšys ir kiek mes nesusiplėšysime. Bet mes čia šnekame, o netrukus mūsų Dakare gali nebebūti, nes mes patys susiplėšysime“, – sako pašnekovas.

A. Juknevičius yra tas pilotas, kuris kol kas savo automobilį į finišą atvairuoja mažiausiai apgadintą iš visų lietuvių.

„Mechanikai turi mažai darbo. Tarkime, sankaba. Ji buvo pakeista prieš praėjusį Dakarą. Aš su ja pravažiavau visą Dakarą, visą pasaulio čempionato etapą Kazachstane (2,5 tūkst. km greičio ruožų). Dabar jau įveikiau pusę Dakaro ir mechanikai sako, kad sankaba kaip nauja ir galima toliau važiuoti. Tai rodo mano vairavimo techniką ir elgesį su automobiliu. Savo automobilį reikia saugoti. Jei šiose lenktynėse nesaugosi automobilio, niekur nenuvažiuosi“, – įsitikinęs A. Juknevičius.

Antano Juknevičiaus ekipažas
Antano Juknevičiaus ekipažas
© Komandos archyvas

Žino savo privalumus

Iki Dakaro finišo lieka dar penki etapai. Pilotas sako, kad pirmi du greičio ruožai jam bus pakankamai parankūs, likę trys – ne itin.

„Aš važiuoju greitai, bet aš važiuoju saugiai. Aš galiu važiuoti greičiau, tačiau tada atsiranda klaidų rizika. Ta klaida man viską nurašytų. Kam man to reikia? Aš dėl Dakaro dirbu visus metus, mane seka partneriai. Aš negaliu savo kvailumu viską nubraukti. Tai yra atsakomybė. Aš galėčiau rizikuoti ir kas iš to? Aš ralyje nesu kietas. Čia Vaidotas yra vienas kiečiausių Lietuvos lenktynininkų. Ir Benas čia stiprus. Tai tegul jie ir varo. Aš turiu savo temą ir įrodžiau, kad aš ten kiečiausias“, – neslepia pilotas.

A. Juknevičius prakalbo ir apie Benediktą Vanagą, kuriam šis Dakaras jau pirmuose etapuose susiklostė nesėkmingai.

„Mes visi vaikštome ašmenimis ir viena klaida gali nubraukti viską. Mes siekiame ribos, kuri kažkur yra. Tada visko gali pasitaikyti. Visi lietuvių ekipažai yra profesionalai. Aš žaviuosi, su kokia energija važiuoja Vaidotas ar su kokia strategija dirba Benas. Gal vertinat šiuos ir praėjusius metus Benas įkrito į duobę. Gal kiek per ambicingus tikslus sau kelia. Bet kita vertus tai yra pamokos ir kitą kartą, į kitas lenktynes tu ateini save pakeitęs“, – konstatuoja A. Juknevičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Ne tik liūtys skandina Remigijų Šimašių, arba kodėl vilniečiai dabar pavydi Kaunui (242)

Pagal paskutinę „Vilmorus“ apklausą, Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus reitingas yra...

Kurjerių darbo šokiruota aktorė: galvojau, kad dingo visi dukros dokumentai (13)

Didžiulį stresą dėl pasimetusio siuntinio patyrusi Lietuvos rusų dramos teatro aktorė Laima...

Orai: po gaivesnio sekmadienio vėl sulauksime šilumos bangos (7)

Artimiausiu metu laukia permainingi orai – po gaivesnio sekmadienio savaitės pradžioje vėl...

Tamsiausia mados pasaulio istorija: korifėjų Gucci mirčiai pasmerkė pavydi sutuoktinė (2)

Kai Patrizia Reggiani ištekėjo už Maurizio Gucci, jiedu tapo viena įtakingiausių Italijos...

Merkel ir Putino pokalbis truko 3 valandas: apie ką jie kalbėjo? atnaujinta (349)

Vokietijos kanclerė Angela Merkel ir Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas aptarė būdus, kaip...

Žymūs ekonomistai susiginčijo, kokia yra skurdo kartelė (580)

Žymūs ekonomistai – „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis ir Vilniaus...

Karolinos Meschino sėkmės istorija: kaip patyčias kentęs vaikas virto „Instagram“ žvaigžde (118)

Dirbti „Instagram“ tinkle. Sakysite, nesąmonė?! Karolina Meschino irgi nedrįsta taip apie...

Nutylėta sovietų armijos katastrofa: panikos apimti gyventojai lėkė iš namų ir sodino vaikus pas svetimus žmones (386)

Nedaug trūko, kad netoli Berlyno 1977 metais būtų įvykęs branduolinis sprogimas, – rašo...

Kas yra perteklinis vandens svoris ir kaip jo atsikratyti? (11)

Nešioti su savimi perteklinį vandenį – nemalonus jausmas: jautiesi išpampęs ir apgailėtinas....

Romantiškos pažintys internete: kodėl moterys elgiasi kitaip negu vyrai (42)

Romantiška pažintis internete nėra blogesnė negu darbe arba bare ir neturi įtakos tolimesniems...