aA
Šiemet bus duotas startas dešimtajam „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynių sezonui. Organizatoriai atskleidžia, kad po truputį pildosi jų svajonės ir tokio kiekio skirtingų automobilių sporto rūšių vienoje vietoje Lietuvoje dar nėra buvę.
Šių metų lenktynėse bus naujienų
Šių metų lenktynėse bus naujienų
© Organizatorių archyvas

Prieš dešimtmetį prasidėjusios lenktynės net neatrodė kaip tikros lenktynės, rašoma pranešime žiniasklaidai. Tuo metu būrelis bendraminčių pademonstruodavo geriausius savo „Nemuno žiedo“ įveikimo laikus, apsikeisdavo spausdintais diplomais ir išsiskirstydavo.

Ilgainiui vieniems tai tapo laukiamiausiu ir vieninteliu metų startu, kitiems – vartai į iki šiol nepažintą automobilių sportą. Pasak vieno iš lenktynių organizatoriaus Giedriaus Čenkaus, greičiausiai dešimtasis lenktynių sezonas atsiskleis kaip receptas – ko reikia populiariam automobilių sporto renginiui.

„Prieš 10 metų lenktynes pradėjome daryti, nes norėjome nuoširdaus renginio, orientuoto į vairuotojus. Visą laiką mūsų komandoje dirba savo srities „profai“, todėl visi mylime tai, ką darome, ir darome tai, ką mylime. Tai yra būtina, bet jau nebepakankama sąlyga. Reikia nuolat augti, o lenktynės su dviem rungtimis tam per mažos“, – dėsto jis.

Dar prieš kelis metus „nelegaliomis“ vadintos lenktynės iš automobilių sporto valdžios sulaukdavo tik represinio dėmesio. Visgi situacija pasikeitė, kai Lietuvos automobilių sporto federacijos rinkimuose laimėjo Romas Austinskas ir jo komanda. Globėjišku ir racionaliu požiūriu pasižymintis federacijos prezidentas su organizatoriais kalbėjo viena kalba ir pernai „Autoplius.lt Fast Lap“ kurtos RACE žiedinės lenktynės startavo su oficialiu Lietuvos čempionato statusu.

Registracija į Lietuvos RACE čempionatą dar nesibaigė, o jau turi rekordinį dalyvių kiekį – 57. Organizatoriai neabejoja, kad lenktynininkų daugės. Negana to, tokios gausios programos „Fast Lap“ istorijoje dar nebuvo. Gegužės 19 d. čia startuos 6 skirtingos lenktynių disciplinos, o net trys iš jų turi nacionalinio čempionato statusą. Bet apie viską iš lėto ir nuo pradžių.

Pirmas kartas Lietuvoje

Be jokios abejonės, laukiamiausia šių metų naujiena – 2.2 val. Naktinės lenktynės. Komandas čia sudaro nuo vieno iki trijų lenktynininkų, kurie trasą įveikinėja pasikeisdami su kitais komandos vairuotojais per privalomus sustojimus. Technika taip pat turi atlaikyti dvi valandas aršaus Kačerginės asfalto ir įtemptos kovos.

O jos netrūks, nes naktis sulygina visus. Lenktynininkas gali būti gimęs Nemuno žiede, bet tamsoje kiekvieną trajektoriją reikės mokytis iš naujo. Susidomėjimas lenktynėmis viršija organizatorių lūkesčius – šiuo metu čia užsiregistravo 17 komandų.

Abiejų tautų draugystė

Kitas siurprizas – maždaug 75 automobilių desantas iš Lenkijos. Pirmajame „Autoplius.lt Fast Lap“ sezono etape startuos oficialus šios šalies žiedinių lenktynių čempionatas. Organizatoriai prasitaria, kad prie starto gali stoti itališkus pavadinimus turintys egzotiški automobiliai, tačiau konkretus dalyvių sąrašas Lietuvą pasieks gegužės 10 dieną.

Kartu atvažiuos nuotaikingos „Fiat 126p“ modelių lenktynės „Maluch Trophy“. Mažyliai apginkluoti miniatiūriniais varikliais, tačiau posūkius įveikia trimis ratais. Tiesa, jiems dar teks įveikti stačias „Nemuno žiedo“ įkalnes, todėl laukia puikus reginys žiūrovams.

Tai dar ne viskas. Milimetrais matuojamos konkurencijos išsiilgę automobilių sporto aistruoliai turėtų suklusti. Lenkijos čempionatas atsiveža ir konkurencingiausią šalies lenktynių seriją – „BMW 318 IS CUP PL“. Taurėje varžosi daugiau nei 25 maždaug vienodo svorio E30 ir E36 kėbulo automobiliai. Visų variklių darbinis tūris yra 1,8 litro. Šių lenktynių organizatoriai pasakoja, kad vairuotojai kovoja dėl kiekvieno taško, o kvalifikacijoje į vieną sekundę telpa 10-15 dalyvių.

Dar daugiau „drifto“

Trečius metus iš eilės „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynes vainikuoja tamsoje vykstantis „driftas“ – „Naktinė šėrykla“. Automobiliai čia varžosi kaip Kauno ir Vilniaus kalėdinės eglutės – kuris šviečia įspūdingiau. Žinoma, netrūksta ir puikių slydimų, kuriuos paryškina iš besibaigiančių padangų skriejančios ryškios žiežirbos. Ir visas šis chaosas vyksta naktinės muzikos ir spalvotų prožektorių fone.

Dieną „drifto“ irgi bus. Ir dar kokio. Šiemet pirmąkart šiose lenktynėse bus duotas startas Lietuvos šonaslydžio semi-pro lygos čempionato antrajam etapui. Šonu virtuoziškai slys ir turbinų švilpukais orą virpins keliolika galingų BMW, vienas „Nissan“ ir vienas „Ford Sierra“ bolidas.

Išaugusi „Race“ konkurencija

Žodžiai azartas ir Lietuvos „Race“ žiedinių lenktynių čempionatas retai kada sutinkami atskiruose sakiniuose. Kontaktinės lenktynės sulaukia bene didžiausio žiūrovų susidomėjimo ir vairuotojų pastangų nugalėti. Šiemet čia jau užsiregistravo 57 greiti dalyviai 4 klasėse.

Pernai „Race“ lenktynėse R1600 ir R2000 dalyviai išbandė vienodas „Nankang AR-1“ padangas, o tai lėmė labai artimą kovą dėl Lietuvos čempiono titulo. Gegužę vienodas padangas mausis ir R3000 klasės dalyviai. Beveik visi važiuoja BMW automobiliais. O kas gali būti įspūdingiau už dvi dešimtis galingų BMW važiuojančių veidrodėlis į veidrodėlį?

Rekordų kalvė

„Time Attack“ greito rato rungtis yra „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynių ir pavadinimo ištakos. Laisvos vietos čia tirpsta kaip „Pols“ ledų plombyras saulės atokaitoje. Čia gali dalyvauti visi turintys tvarkingą automobilį ir šalmą.

Du faktai. Kartą „Time Attack“ važiavo dyzelinis „Volkswagen Passat“. Šiemet čia dalyvaus ir į „Nemuno žiedo“ rekordą taikysis techniškai pažangiausias automobilis Baltijos šalyse. Kalbant apie rekordus – jis šioje rungtyje kaip kokia pinjata ir yra nuolat sumušamas. Tikra garantija žiūrovams, kad bus į ką pasižiūrėti ir tapti sporto istorijos liudininkais.

Tokiam lenktynių srautui ruošiamasi itin atidžiai. Trasos personalas naudos net tris gelbėjimo automobilius „Nissan Navara“, du saugos automobilius „Nissan Leaf“, du evakuatorius, taip pat budės greitosios medicinos pagalbos ir priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos.

„Autoplius.lt Fast Lap“ sezonas prasidės pirmu etapu gegužės 19 dieną Kačerginės „Nemuno žiede“. Sezoną sudarys keturi etapai – du Lietuvoje, du užsienio trasose.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Gustui Grinbergui – dar vienas titulas Azijos Le Mans čempionate

Sausio pradžioje netikėtai į Azijos Le Mans čempionato (AsLMS) etapą Australijoje...

Paskelbė, kas pasikeitė šių metų 1006 km lenktynių taisyklėse – griežtėjo ne tik baudos

Paskelbus registraciją į didžiausiu automobilių sporto festivaliu Baltijos šalyse vadinamas...

Gusto Grinbergo Tailande nesustabdė net gendantis automobilis, o komanda tapo čempione (1)

Azijos Le Mans Serijos etape Tailande, Buriram trasoje šventė nugalėtojai, o po dviejų iš...

Kas yra Azijos ir Europos „Le Mans“ serijos ir ką ten veikia lietuvis? (1)

Kai vilnietis šešiolikmetis Gustas Grinbergas pernai pradėjo dalyvauti Europos „Le Mans“...

Juknevičius į varžybas Abu Dabyje gali vykti be Vaičiulio: šturmanui lenktyniauti draudžia medikai (1)

Dar vienam dykumų maratonui besirengęs neišskiriamasis Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio...

Top naujienos

Karščiuojantį vaiką po viešnagės Italijoje į ligoninę atvežusi mama pratrūko: pasibaisėjo tuo, kaip buvo elgiamasi (44)

Beveik para be ligoninės maisto, naktis su vaiku vienoje lovoje – tokiomis sąlygomis tenka laukti...

Iš patikros Kauno oro uoste pasijuokęs Messina ragino nebepanikuoti: gal išprotėjote? (180)

Ettore Messina skeptiškai vertina nervingą ažiotažą, kurį kelia nevaldomas koronaviruso...

JAV specialistas: pandemija neišvengiama ir ji bus skausminga gera žinia, kad koronavirusas gailestingas vaikams (40)

Tuščios mokyklų klasės, duris užvėrę restoranai ir pacientais užgrūstos ligoninės. Tokius...

Veryga pasakė, kodėl neleis tirtis savanoriškai ir kas neturėtų eiti į darbą (252)

Po ekstremalios situacijos paskelbimo visoje Lietuvoje dėl koronaviruso grėsmės, ketvirtadienį...

Vienos didžiausių baldų įmonių Lietuvoje vadovas: pinigai ir laimė – tokie sunkiai į vieną krūvą suplakami dalykai „Delfi“ laida „Atsakingas požiūris“ (1)

Šios savaitės Delfi laidos „ Atsakingas požiūris “ vedėjo, žurnalisto Rimvydo Valatkos...

Pasitikrinkite, ar mokate vairuoti – pamėginkite įveikti „Regitros“ teorijos egzaminą kokios klaidos dažniausios (85)

Norėdami sėsti prie automobilio vairo, užsilipti ant motociklo, kitaip tariant, tiesiog pradėti...

Rūta Steponavičienė

Kodėl sveika meilė – toks retas reiškinys mūsų visuomenėje?

Meilės trokšta visi – nuo mažo vaiko iki senjoro, deja, šis gyvenimo variklis įneša daugiau...

Lietuvės laukė nemaloni staigmena darbo susitikime Taline: kolegės iš Latvijos atvyko su užsikrėtusiu žmogumi (96)

Šiandien buvo pranešta, kad Estijoje užfiksuotas pirmasis koronaviruso atvejis. Buvo skelbiama,...

Nuo koronaviruso mirė buvęs Irano ambasadorius Vatikane (8)

Buvęs Irano ambasadorius Vatikane ir Egipte Hadi Khosrowshahi mirė nuo koronaviruso sukelto...

|Maža didelių žinių kaina