Prestižiniame „Monte Carlo Historique“ ralyje 2017 m. sausio 25 – vasario 1 d. dalyvaus pirmasis ekipažas iš Lietuvos. „Flameris Racing“ komandos lenktynininkas Karolis Raišys ir šturmanas Vytautas Černiauskas į dvidešimtą kartą rengiamas klasikinių automobilių lenktynes vyks specialiai joms paruoštu 1965 m. gamybos britišku „MGB Roadster“.
K. Raišys ir V. Černiauskas lenktyniaus britišku MGB rodsteriu
© Komandos nuotr.

Istorinių lenktynių dvasia

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, seniausias pasaulyje Monte Karlo ralis pirmą kartą surengtas 1911 m. ir nuo to laiko yra neatsiejama ne tik automobilių sporto istorijos, bet ir europinės kultūros dalis. Monako kunigaikštystės automobilių sporto klubo organizuojamas renginys per daugiau kaip šimtą metų tapo vienu didžiausių kasmetinių automobilių sporto renginių pasaulyje.

Tačiau nuo 1998 m. organizatoriai grąžina ir pirminę istorinių lenktynių dvasią. Savaitę laiko trunkantis „Monte Carlo Historique“ ralis iš visos Europos ir pasaulio žiemą į Monaką sutraukia šimtus originaliais automobiliais važiuojančių lenktynininkų.

„Norime grąžinti Lietuvai skolą, kuriai niekas neatstovavo, kai Monte Karlo ralis buvo pagrindinis besivienijančios pokario Europos automobilių sporto renginys. Greta auksinės ralio epochos legendų, tokių kaip Erikas Carlssonas, Paddy Hopkirkas ar Walteris Roehrlas galėjo būti ir talentingų lietuvių vardai.

Šis ralis yra ne tik ir apie žmogaus ir technikos ištvermę, bet ir apie dalinimąsi europinėmis vertybėmis, o tai ypač aktualu ir šiuo metu“, – „Flameris Racing“ komandos vardu kalbėjo lenktynininkas K. Raišys.

Prie starto linijos stos įspaudą istorijoje palikę automobiliai

Istoriniame Monte Karlo ralyje gali dalyvauti tik 1955-1980 metų laikotarpiu pagaminti modeliai, kurie tuo metu dalyvavo varžybose. K. Raišio ir V. Černiausko ekipažas lenktyniaus britišku MGB rodsteriu, kuris yra kaip tik pagamintas tais pačiais 1965 m., kai identiškas MGB nugalėjo šio ralio „Grand Touring“ kategorijoje.

„Lenktyniaudami klasikiniu britišku rodsteriu taip pat norime parodyti, jog Lietuvoje yra vietos ir dėmesio klasikiniams automobiliams, turime puikių restauratorių meistrų ir automobilių ekspertų“, – sako K. Raišys.

Istoriniame ralyje važiuojantys automobiliai turi būti originalūs, tokie, kokiais buvo varžomasi prieš daugiau nei ketvirtį amžiaus. Dėl saugumo juose leidžiama sudėti saugos lankus ir kitą saugumo įrangą, o lenktynių metu taip pat leidžiama naudoti GPS navigaciją.

Tarptautinio FIA čempionato dalis

„Monte Carlo Historique“ ralis yra tikslaus laiko varžybos, rengiamos pagal Tarptautinės automobilių sporto federacijos sukurtas „FIA Regularity rally“ taisykles. Ralio nugalėtoju skelbiamas tiksliausiai važiavęs ekipažas.

Tačiau dėl itin įtempto grafiko ir sudėtingo ralio maršruto į pergalę nusitaikęs ekipažas turės parodyti ne tik itin tikslų laiką, bet ir puikius vairavimo įgūdžius.

„Esame pasiruošę ir būti itin tikslūs, kai to reikalaus sąlygos, ir labai greiti, kai reikės greito tempo. Kaip pasakoja šiose lenktynėse dalyvavę ekipažai, sudėtingomis sąlygomis vykstančiame ralyje bus daug progų pademonstruoti vairavimo meistriškumą“, – sako K. Raišys.

Daugkartinis Lietuvos ralio čempionas priduria, jog varžybose pasitaikys greičio ruožų, kurių kelio danga bus padengta sniegu. Norint išlaikyti reikalingą tempą tokiuose keliuose teks kaip reikiant paprakaituoti.

Dalyviai startuos įvairiuose Europos miestuose

Kaip ir XX amžiaus pradžioje, lenktynininkai į Monaką atvyksta iš skirtingų Europos miestų. 2017 metų „Rallye Monte-Carlo Historique“ dalyviai iki oficialus starto sausio 28 d. Monake varžysis koncentracijos važiavimuose, jie prasidės Stokholme, Glazge, Lisabonoje, Barselonoje, Reimse ir Bad Homburge.

Kaip tik iš šio pietų Vokietijos kurortinio miestelio sausio 27 d. startuos „Flameris Racing“ komandos ekipažas. Jie daugiau kaip 50 metų senumo MGB rodsteriu turės įveiks beveik du dūkstančius kilometrų kalnuotais ir snieguotais Alpių keliais. Lietuvių ekipažą lydės speciali „Flameris Racing“ techninio palaikymo komanda.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dakaro ralio techninė komisija – be netikėtumų

Po beveik dvi paras trukusios kelionės per Europą, „ General Financing team Pitlane ” komandos...

Juknevičius pirmasis iš 525-ių Dakaro dalyvių sutvarkė formalumus Le Havre (5)

Labiausiai patyręs Dakaro lietuvis Antanas Juknevičius laiko Prancūzijoje nešvaistė –...

Prieš bekelės maratoną – kilometrai greitkeliais, aplinkkeliais ir jūra (1)

Projekto #iGo2Dakar automobilis „ Nissan Navara “ jau įveikė pirmuosius tūkstančius...

Lietuviai sužinojo starto numerius kitų metų Dakaro ralyje (6)

Trečiadienį surengtoje spaudos konferencijoje Prancūzijos kompanija „A.S.O.“ (Amaury Sport...

Karališkas AFL sezonas: čempionai ir rekordai

Bolidai garažuose sustojo žiemos miegui, iš lenktynininkų kraujo išgaravo adrenalinas ir tai...

Top naujienos

Areštinėje – nepilnamečio savižudybė: sudaužyto likimo atomazga (84)

Lietuva skaudžiai moka už klaidas, kurias padarė vienišus vaikus sugrūsdama į globos namus, kur...

Pamatę naujai įstatytas balkono duris nepatikėjo savo akimis (21)

Naujai įstatytos balkono durys įžiebė nemenką konfliktą. Šernų soduose gyvenanti klaipėdietė...

Italų žurnalistai „rado“ sensaciją: kruvinų žudynių istorijoje - lietuvių snaiperių pėdsakai (911)

Kas iš tikrųjų įvyko 2014-ųjų vasarį Kijeve, kai į Maidano protestuotojus pasipylė...

Vilniuje biurą atidarys didžiausia pasaulyje viešbučių rezervavimo platforma (3)

Į Vilnių žengia didžiausia kelionių kompanija pasaulyje booking.com. Tai savo feisbuko paskyroje...

Įspėja aklai nesusivilioti 80 ar 90 proc. nuolaidomis internete (4)

Specialistai įspėja, kad artėjant šventėms internete suaktyvėjo sukčiai, žmones viliojantys...

Gyvai / FIBA liūdesiui: „Žalgiris“ – „Anadolu Efes“ (17)

Neeilinis Eurolygos turas, pirmą kartą sutampantis su inauguracinėmis pasaulio krepšinio...

Rolando Mackevičiaus Kalėdos vaikystėje kvepėjo ne mandarinais, o ir Kalėdų Senelis buvo kitoks

Nors iki Kalėdų dar liko mėnuo, Rolando ir Ievos Mackevičių namuose jau stovi eglutė. Tiesa, ji...

Lietuviško oro išvarginta lietuvė įsikūrė kurorte, kuriame vasara visus metus (26)

Įspūdingo grožio gamta, kvapą gniaužiantys egzotiški vaizdai, gyvūnija ir nesibaigianti vasara...

Beigelio formos namai Maskvoje

Aštuntojo praėjusio amžiaus dešimtmečio pradžioje rusų architektas Jevgenijus Stamas ir...

Jauniausias ministras po Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo: kas jis? biografija (122)

27–erių metų parlamentaras Virginijus Sinkevičius ruošiasi didžiausiam karjeros šuoliui –...