Planai nesikeičia

Išgirdusi tokias abejones varžybų koordinatorė Miglė Juškaitė-Žalnierukynienė patikino, kad tokia – ralio atšaukimo – galimybė net nėra svarstoma.

„Suprantu, kad sėdint mieste ir žiūrint kas dedasi už lango gali kilti tam tikrų abejonių, tačiau Utenos krašte vaizdas visai kitoks: įšalas kol kas labai gilus ir tvirtas, sniego sočiai, todėl nėra nė vienos priežasties ralį atšaukti.

Net jei pildytųsi visos nepalankiausios meteorologų prognozės ir visas dienas iki savaitgalio laikytųsi pliusinė temperatūra bei lytų – keliai ištižti tikrai nespės“, – garantavo „Halls Winter Rally“ koordinatorė.

Iš tiesų dabartinė situacija pakankamai stipriai skiriasi nuo buvusios 2008-aisiais, kai varžybos iš „pliusinio“ sausio buvo nukeltos į vasarį, tačiau ir per papildomas tris savaites bent kiek rimtesnis šaltukas nesivargino paspausti. Šiais metais nors žiema ir nesumušė jokių rekordų, visgi nuo pat sausio pradžios sąžiningai didino ledo storį ežeruose ir sniego sluoksnį laukuose.

Ralis brangsta

Deja, kol kas tai vienintelis dalykas, kuriuo galima pasidžiaugti. Tikėtina, kad susiruošusių stebėti „Halls Winter Rally“ nuotaiką apkartins akistata su trečdaliu pabrangusiais „ralio pasais“.

Leidimas patekti į greičio ruožo prieigas šįkart kainuos 15 eurų žmogui (pernai tas pats malonumas atsiėjo 10 eurų).

„Visi susidūrę su renginių organizavimu, o ne girdėję iš kalbų, gali paliudyti, kad kokybiška šventė iš tiesų yra žiauriai brangus dalykas. Suprantu žmonių reakciją į augančias kainas, tačiau daugiau išeičių tiesiog nėra. Reikia tik džiaugtis, kad vis dar atsiranda entuziastų, užsikraunančių ant savo pečių tokią naštą“, – sakė M. Juškaitė-Žalnierukynienė.

Pašnekovė taip pat atkreipė dėmesį, kad dėl šiais metais iki 15 eurų brangstančių Lietuvos ralio čempionato etapų bilietų sezono išvakarėse sutarė ir visų populiariausių lenktynių organizatoriai.

Taktinių žaidimų arena

Ar verta mokėti pinigus, už kuriuos nesunkiai įsigytumėte bent keturis „akcijinio“ argentinietiško, čilietiško ar net itališko vyno butelius? Henrikas Kazakauskas, sportinio vairavimo paslapčių išmokęs prieš dvejus metus „Halls Winter Rally“ laimėjusį Roką Kvaraciejų, prognozuoja azartišką ir intriguojančią greičiausių pilotų kovą.

„Kuo ilgiau laikysis teigiama temperatūra ir kuo daugiau lietaus plaus kelius, tuo sudėtingiau bus sportininkams. Žinoma, įšalas per likusias porą dienų niekur nedings, bet sąlygos bus žiaurios.

Galėčiau lažintis, kad skirtingai nuo tikrai žiemiškomis sąlygomis vykusių lenktynių, greičiai bus mažesni netgi už fiksuojamus vasaros ralių metu – automobiliams teks irtis per pliurzę ir taškyti balas.

Ypač sunku bus pirmiesiems ekipažas, todėl spėju, kad kvalifikaciniame važiavime geresnius rezultatus parodę vyrai rinksis toliau nuo starto esančias pozicijas. Tokiu atveju jie gaus iki žvyrų pravalytą kelio paviršių“, – prognozavo H. Kazakauskas.

Dar vienas svarbus dalykas – teisingai pasirinkti padangas. Paprastai klasikinėmis žiemiškomis sąlygomis sportininkai naudoja asimetrines dygliuotas padangas, tačiau turint galvoje, kad trasoje bus daug vandens ir sniego pliurzės, efektyviau „dirbti“ turėtų simetrinės padangos su „eglutės“ formos protektoriaus piešiniu.

„Tokios sąlygos, kokiomis vyks varžybos, padangų dyglius „žudo“ itin negailestingai, todėl sportininkams šiųmetinis „Halls Winter Rally“ kainuos brangiau nei įprastai“, – pastebėjo ralio pedagogas.